Probleem met slapen door keelpijn

Gestart door Laurens01, 05 januari, 2010, 12:16:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laurens01

Hee,
sinds vorige week dinsdag heb ik hevige keelpijn en opgezette klieren. Hiervoor ging ik naar de huisarts en die stuurde me door naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Wat bleek, ik heb Pfeiffer.
Nu heb ik al 5 dagen niet kunnen slapen. Niet omdat ik niet in slaap kan vallen,
maar omdat m'n neus constant dicht zit door de verkoudheid. Hierdoor moet ik constant door m'n mond ademhalen waardoor die steeds meer uitdroogt. Als ik probeer te slapen en ik val uiteindelijk in slaap, dan word ik nog geen kwartier later wakker, omdat mijn mond dan zo droog is, dat als ik dan in mijn slaap slik, het zo veel pijn doet dat ik dan meteen wakker wordt.

ik was benieuwd of meer mensen hier last van hadden of er iets op weten, want ik wil eigenlijk best graag een keer wat meer slapen dan 2 uur per nacht :)

Laurens

solarfall

Dat had ik op het begin ook icm koorts. Keelpijn duurde wel een week of 2 (wel steeds minder gelukkig), koorts wat langer.

Sterkte en beterschap!

Peetje

Voor de verstopte neus kun je Otrivin of andere neusspray gebruiken. Gewoon bij de drogist verkrijgbaar. Dan kun je tenminste slapen. Wel maximaal een week gebruiken.
Beterschap! :)

Marcus

Ik kon inderdaad ook niet slapen omdat ik steeds wakker werd door het slikken, ik ben gewoon gaan slapen met me mond open!
Als mensen die alleen maar verkouden aan het slapen zijn is bij het meerendeel ook de mond geopend als de neus dicht zit, soort van automatisme.
Pijn voor het slikken kan  ik mischien wel wat aanraden, het helpt well, maar verwacht er niet zoveel van, slikken blijft je nog wel pijnlijk aanvoelen. Probeer gewoon Ascal poeder te krijgen, bodempje water in glas, ascal poeder erbij, paar keer gorgelen en doorslikken tot het op is!