opnieuw bloedprikken?

Gestart door liefsxdenise, 23 december, 2009, 19:55:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liefsxdenise

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die vaker dan 1x bloedgeprikt hebben? Ik heb zelf een paar maanden (toen ik erg ziek was) bloed laten prikken om aan te tonen dat ik pfeiffer heb.. Maar nu ik me beter voel vraag ik me af of het nut heeft om dit nog een keer te doen.. Kan je aan je bloedwaarden zien of er verandering is, of is dit niet mogelijk?

Groetjes!

MSamantha123

Hee,

Ik heb wel bloed geprikt, maar dat was een allergie test, en om te kijken of ik CMV had.
Maar mijn huisarts zei, dat het niet meer aantoonbaar kon zijn in je  bloed terwijl je er nog heel veel last van had, of dat
het wel aantoonbaar is terwijl je je heel erg fit voelt.
Dus dat het niet erg nuttig was, als je mn verhaal nog snapt :P

-x-

Peetje

Kort gezegd, je kunt in het bloed zien, of het virus nog actief is, oftewel of je kort geleden besmet bent en je lichaam nog aan het vechten is tegen het virus. Ook kun je zien of je langer geleden besmet bent en je lichaam het virus al heeft 'verslagen'.
Dit zegt echter niks over je klachten, dus heel veel nut heeft het niet. :)

Wel fijn dat je je al wat beter voelt!

funest

ja, ik heb vaker dan 1 keer bloedgeprikt. De eerste keer was het virus te zien, de 2de keer niet meer. Volgens de huisarts zei dat niks, omdat het de nasleep kon zijn. Het enige wat je eraan hebt is dat je kan zien of je b12, bloedsuiker enz. in orde is.