Aanwezigheid virus

Gestart door timbrouwer, 11 december, 2009, 11:46:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

timbrouwer

Hallo,

Mijn huisarts had een grafiekje getekend waarin hij aangaf dat ik "voor het punt" was dat de "positieve" stoffen de overhand gaan krijgen. Hoe lang dit nog duurde was moeilijk in te schatten.

Kun je zien in je bloed wanneer het virus uit het lichaam is?
Is het zinvol om dit te controleren?

Hoor graag, thanks !!

Tim


solarfall

Het lijkt mij niet zinvol om het te laten testen. De ene keer geeft de test aan dat het al uit je bloed is terwijl je je kut voelt. De andere keer geeft het aan dat het nog in je bloed zit terwijl je je kei goed voelt.

Hoelang het nog kan duren? Het hoeft niet lang te duren voor je je weer beter voelt, het lullige is alleen dat het altijd weer keihard terug kan komen. Het hoeft niet terug te komen maar het kan wel  ;) Mijn tip is: Doe het rustig aan.


Peetje

Het is inderdaad wel in je bloed te zien wanneer het virus in principe door je lichaam 'verslagen' is. Het kan op zich geen kwaad om later nog een keer te laten testen hoe hoog/laag de verschillende antistoffen zijn, maar zoals mijn bovenposter al zegt, zegt dat helemaal niks over hoe je je voelt.
De theorie is, dat als het uit je bloed is, je weer op zou moeten kunnen gaan bouwen. Helaas is de praktijk vaak anders. Bij mij is het al zeker 2 jaar uit m'n bloed, maar ik voel me nog steeds belabberd.
Of het zinvol is om te controleren, mag je zelf bepalen. Je weet dan wel iets, maar eigenlijk zegt het niks over hoe je je voelt. :)

timbrouwer

bovenposter ?

als het helemaal uit mijn bloed is, is dan goed om te weten maar het blijft dus ten alle tijd lastig om te bepalen welke klachten van pfeiffer komen ?
Zeker als die klachten ook naar andere ziektebeelden kunnen verwijzen.

laaste week merk ik wel dat ik wat energieker ben. Lig wat minder op de bank, "de dip van de dag" blijft wat langer uit, ga de deur weer uit enz....
dus wie weet.....

hopelijk knap je snel op!!
2 jr is niet niks, i know.
(neem aan dat je het al gezocht hebt in de hoek van de schildkliervervanging)   

Peetje

Bovenposter is degene die boven je heeft gepost. :)

Veel artsen zeggen dat als het virus uit je bloed is en er dus geen recente antistoffen meer zijn, de Pfeiffer niet meer actief is, of hoe je het ook wilt noemen, je geen klachten meer zou moeten hebben. De praktijk wijst alleen vaak anders uit.
Pfeiffer geeft veel vage klachten, die ook vele andere oorzaken zouden kunnen hebben. Het is dus inderdaad moeilijk te bepalen wat dan nog de oorzaak is. Nasleep Pfeiffer of toch misschien iets anders.

Zoals ik in je andere topic ook zei, wordt er bij mij bij iedere mogelijke klacht gelijk schildklier gecontroleerd. Die is echter al 15 jaar goed, sinds de operatie. Moet zowiezo 1 keer per jaar voor controle schildklier bloed prikken.
Inmiddels heb ik al zoveel bloedonderzoek gehad, daar is geen concrete oorzaak te vinden voor mijn huidige klachten. Voor gedetailleerde info zal ik je moeten verwijzen naar mijn topic bij de Pfeifferverhalen. :)

timbrouwer

haha, k ben echt een ei........ boven"poster".....

k heb em!
:D