Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door timbrouwer, 11 december, 2009, 10:58:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

timbrouwer

Goede Morgen,

Zal me hierbij even voorstellen.

Ben een jongen van 29 jr welke vanaf 2005 aan het tobben is met schildklierproblemen. Hiervoor ben ik onder behandeling van een internist.

Om niet met oogkleppen te blijven kijken naar de "schildklierproblemen" heb ik gevraagd om (opnieuw) een breed bloedbeeld te laten onderzoeken. Internist zag geen noodzaak maar heb dit op eigen initiatief laten doen.

Daar kwam uit.
"gezien de positieve EBNA is het begin van de infectie langer dan 4 mnd geleden. CMV er is nog geen aanwijzing voor een infectie Cytommegalovirus"

Dit zet mijn schildklier behandeling wel even in een ander daglicht al is, naar ik heb begrepen, moeilijk aan te geven hoe pfeiffer zich uit dar dit persoon kan verschillen.

Voornaamste klachten:
vermoeid, geen energie
spier, gewrichtspijn en spierzwakte (snelle verzuring)
slechte nachtrust

Ik zit met wat vragen welke ik op dit forum wil stellen.

Groetjes, Tim Brouwer



Peetje

Allereerst van harte welkom!
Toevallig, die snelle verzuring, daar heb ik ook last van. Ben nu nog in onderzoek wat daar mogelijk de oorzaak van kan zijn, aangezien de Pfeifferinfectie bij mij inmiddels meer dan 2,5 jaar geleden was. En nog een toevalligheid, 15 jaar geleden is mijn schildklier verwijderd.
Schildklier problemen kunnen ook wel klachten veroorzaken, maar dat is over het algemeen goed in het bloed aan te tonen.

Voor je vragen ben je hier in ieder geval op de juiste plek. :)

timbrouwer

dank je Peetje,

Inderdaad toevallig.

Mijn spierproblemen zijn begonnen in 2005, een snelle werking schildklier ontdekt. Toen eigenlijk alleen mijn kuiten welke "vol" liepen na korte inspannig.
Nu, na een radioactieve behandeling en langdurig proberen de juiste instelling/medicatie te vinden, nemen de spierproblemen de laaste maanden alleen maar toe. Ergens heb ik de gedachte dat medicatie is opgevoerd obv de pfeiffer vermoeidheid en dit (heeft ge)leid tot overdossering met schildklierhormonen

Qua verzuring heb ik pas een lactaattest laten doen, meten ze ontstaan van het melkzuur bij inspannig. Misschien iets voor je, heb dit bij een sportarts laten doen.

Neem aan dat je thyrax of euthyrox gebruikt.

Peetje

Lactaattest of iets soortgelijks is bij mij eerder dit jaar door de cardioloog gedaan. Flink fietsen en vervolgens een naald in je slagader, joepie, maar niet heus. En natuurlijk al eerder de inspanningstest bij het CVS/ME Centrum, oftewel fietsen tot je niet meer kan, terwijl er van alles gemeten wordt.

Ik slik inderdaad Thyrax. Om precies te zijn, 0,1 en dat 1 keer per dag. Dit na operatie 15 jaar geleden, aangezien ze radioactief jodium niet graag gebruiken bij vrouwen/meisjes.
Als er bij jou sprake zou zijn van overdosering, zou je de klachten van een te snel werkende schildklier weer terug moeten krijgen, maar zoals gezegd is dat in het bloed volgens mij goed te controleren. Ik heb al die jaren nog nooit problemen gehad met die medicatie en welke klacht ik ook heb, er wordt natuurlijk altijd eerst/ook naar de schildklierfunctie gekeken, maar die is altijd goed.

timbrouwer

je zit dus ook aardig in de molen  :(
Schiet mij nog te binnen dat me in het verleden geadviseerd is om magnesium bij te slikken tegen de verzuring, maar zal dan ook wel al weten ;)

Overdosering kun je nav je ft4, tsh en t3 idd in je bloed waarnemen, hellaas is er ook een grijsgebied tav de referentiewaarden.
ik gebruik 250 mcg.

maar goed, hopelijk kom je / komen ze snel achter de oorzaak, succes joh

gr, tim