Hoofdmenu

Snel?

Gestart door liefsxdenise, 10 december, 2009, 14:32:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liefsxdenise

Hallo allemaal,

Ik voel me al sinds oktober futloos, en was snel moe. Heb uiteindelijk zon 5 a 6 weken terug de uitslag van het bloedprikken gehad: pfeiffer. In de eerste 2 weken na het bloedprikken voelde ik me echt beroerd. (Koorts, zware keelontsteking, hoofdpijn, moe).. En zit ook sinds het bloedprikken thuis.  Maar ik merk nu dat het echt al veel beter gaat. Ben niet zo snel meer moe, en voel me best goed.
Ik vind het moeilijk om te bepalen wat ik wel en niet kan.. Want wanneer krijg je een terugval? Meer mensen die dit ook hebben gehad? Ik vraag me af of ik nu alweer meer naar school zal gaan, of misschien een avondje wat leuks doen?

Liefs!

MSamantha123

Hee!
Eigenlijk had ik ongeveer hetzelfde, alleen het vreemde is dat ik alleen keelpijn had, een geen keelontsteking.
Wat ik opzich niet zo erg vind :)
Maar, ongeveer 2 weken na de uitslag was het zomervakantie. Ik ben gewoon op zeilkamp geweest en ook nog naar Frankrijk,
ging allemaal hartstikke goed.. Maar op het moment lig ik echt voor dweil op de bank met koorts/hoofdpijn/buikpijn etc,
en sinds de herfstvakantie ging het eigenlijk alleen maar slechter.
Hoop dat het bij jou gewoon snel over gaat, want er zijn mensen waarbij het al heel snel voorbij is !

Beterschap  :D

Peetje

Het is ook heel moeilijk om te bepalen hoe veel of hoe weinig je kunt doen. Je zult moeten leren om te luisteren naar je lichaam. Zo lang je thuis zit en weinig doet, dank je al snel dat het hartstikke goed gaat, maar zodra je dan echt weer iets gaat doen, naar school bijvoorbeeld, dan merk je dat het toch niet zo goed gaat. Kwestie van proberen dus.
Probeer de tekenen te herkennen als je toch te veel hebt gedaan, zoals bijvoorbeeld hoofdpijn, keelpijn of duizeligheid en bouw het rustig op. Dus niet ineens een hele dag naar school gaan, maar bijvoorbeeld eerst 1 of 2 uurtjes proberen. Dat avondje iets leuks doen, is ook mooi om uit te proberen of het echt goed gaat. Lig je de dag erna weer constant op de bank te slapen, dan was het duidelijk te veel.

Niels17

Belangrijkste is dat je naar je lichaam luistert. als jij nu denkt dat je in staat bent meer dingen te doen moet je dat doen.
maar zodra je voelt dat je moe bent kan je maar beter wat rust pakken. Goodluck.