Pfeiffer of niet?

Gestart door Pullewup, 06 december, 2009, 21:17:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pullewup

Heey allemaal,

Ik heb ondertussen al meer dan een halfjaar last van bepaalde klachten
en vandaag kwam het idee omhoog dat ik misschien pfeiffer zou hebben.
Ik vraag me af of jullie denken dat ik het heb..

Ik heb al langere tijd last van de volgende klachten:
-begonnen met keelpijn, geen keelontsteking maar gewoon pijn een halfjaar geleden.
- verschrikkelijke buikpijnaanvallen halfjaar geleden wanneer ik chocola at. Het chocolade deel is ondertussen weg maar ik heb nog steeds momenten dat ik wel ineen kan kruipen van de pijn.
- aften, ze blijven maar komen, tot op heden nog steeds last van
- verlies eetlust
- wel al sneller moe

en de recentere klachten:
- misselijk wanneer ik iets eet, als ik door eet met dat misselijke gevoel hang ik vrijsnel boven de wc met kokneigingen. hierdoor eet ik dus nog minder dan ik eerst deed.
-Plotse Verhoging voor langere tijd, eindigend met hoofdpijn.
-Bij inspanning al snel hijgen en/of duizeligheid

Ergens zou het fijn zijn te weten dat ik pfeiffer heb, want dan kan ik al die rotklachten eindelijk een plaats geven, weet ik eindelijk waardoor ik me zolang al zwaar k*t voel.
Maar redenen waarom ik nog steeds twijfel is dat ik bv. 3 avonden achter elkaar werk, vakken vullen. Ik ben bekaf achteraf ja, maar ik dacht dat je de kracht daarvoor niet kan opbrengen met pfeiffer?  Momenteel lig ik dus inderdaad sowieso een uur van pampes om weer wat bij zinnen te komen..

Ik ga er al voor naar de dokter, maar wou toch even vragen wat jullie vinden.

Alvast bedankt.

Peetje

Er zijn helaas meerdere vormen van Pfeiffer. Of althans, niet verschillend in je bloed ofzo, maar wel verschillend in hoe ziek je er van bent. De een heeft twee weken lang ontzettende keelpijn en knapt daarna snel op, een ander heeft bijna geen keelpijn maar wel heel lang vermoeidheidsklachten. En ook die vermoeidheid verschilt heel erg. Er is geen standaardlijstje te geven van klachten die je moet hebben, alleen van klachten die voor kunnen komen.
Als ik naar jouw klachten kijk, zou het kunnen dat je Pfeiffer hebt (gehad), maar het hoeft niet. Wat ik wel kan zeggen, is dat de vermoeidheid bij Pfeiffer duidelijk anders voelt dan anders. In plaats van gewoon moe, wat dan de volgende dag weer is verdwenen, ben je echt bekaf, uitgeput, compleet afgedraaid, en dat na iets wat je vroeger zonder moeite deed.

Je zult toch naar de dokter moeten om bloed te prikken, dat is de enige manier om zekerheid te krijgen. En als je er dan toch bent, laat dan ook gelijk prikken op CMV, dat is een broertje van Pfeiffer en geeft ongeveer dezelfde klachten. :)

Succes bij de dokter en natuurlijk veel beterschap!