Weer een patientje erbij, die al lang meeleest!

Gestart door snorlex, 25 november, 2009, 11:29:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snorlex

Hallo, hier even kort mijn verhaal! ik ben 20 jaar. Vroeger nooit ziek, tot ongeveer 5 jaar geleden. Toen begonnen de keelontstekingen en was ik aan de lopende band ziek. Bijna 2 jaar geleden mijn amandelen laten verwijderen in de hoop dat ik weerstand op kon bouwen en niet meer zoveel ziek was. Dit heeft niet gewerkt en heb sinds vorig jaar september de ziekte van pfeiffer. Ik heb niet lang naar mijn lichaam geluisterd en ben doorgegaan met de studie, en ben dus blijven zitten. In de afgelopen zomer werd ik weer heel erg ziek en bleek dat ik cmv had en de pfeiffer was weer actief in mijn bloed. Ik ben daarom dit jaar gestopt met mijn studie en doe heel erg weinig. Af en toe probeer ik iets leuks, maar word daar snel weer voor afgestraft. Omdat dit nu al 4 maanden zo gaat zonder verbetering (eerder verslechtering) ben ik weer naar de dokter geweest. Weer m'n bloed onderzocht en vandaag kreeg ik de uitslag: cmv is nog actief, antistoffen worden wel steeds meer (beetje vaag?!) en ik ga over 3 weken naar een internist. Weet iemand wat die gaat doen? En wat er nog meer aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Peetje

Allereerest welkom op het forum! :)

De internist gaat je bij een eerste bezoek een hoop vragen stellen en je een algemeen onderzoek geven. Daarnaast zul je waarschijnlijk wel een bloedprikformulier meekrijgen. Reken op een buisje of 7 plus in een potje plassen. Afhankelijk van de uitslag daarvan, wordt er eventueel verder onderzoek gedaan.

helenk

Hoi allemaal, ik ben aan t rondkijken omdat mijn dochter sinds een paar weken Pfeiffer heeft (of had?) Ik wordt niet blij van wat ik hier lees. Jarenlang moe en afwisselend ziek!! Ik las een positief bericht over een alternatieve geneeswijze. Zelf denk ik altijd dat de reguliere geneeskunde je wel kan genezen maar niet beter kan maken. Dus dat als je niet meer ziek bent (zoals bij pfeiffer als ik t goed begrepen heb) maar nog niet gezond dat sommige alternatieve geneeswijzen(maar welke) je misschien kunnen helpen de natuurlijke balans van je lichaam sneller te herstellen. Wat denken jullie? en heeft er iemand nog tips (behalve dan voorde hand liggende als goed eten, slapen en genoeg drinken)?
Mijn dochter is 12 en is net voor de herfstvakantie (half oktober hier) ziek geworden. Ze is getest en helaas.
Ze is alle dagen zeer moe met vaak hoofdpijn. Ze is een brugklasser en school is best zwaar. Afspraken met de mentor zorgen er gelukkig voor dat de druk niet extra wordt opgevoerd. Nu gaat t nog wel maar ik weet niet of ze dit lang vol kan houden. Daarom ben ik aan het zoeken naar raad en tips van  (ervarings)deskundigen. groetjes HelenK

Peetje

Laat je om te beginnen niet afschrikken door de horrorverhalen hier over jarenlange klachten. Van degenen die snel genezen, lees je hier het verhaal niet, of bijna nooit. Het zijn juist de langdurige patienten die hier blijven hangen, waardoor je dus relatief veel minder prettige verhalen leest. Echt, er zijn ook patienten die na 3 maanden volledig genezen zijn.
Ik kan jullie ook eigenlijk niets anders aanraden dan het rustig aan te doen. Zeker die hoofdpijn is een teken dat ze eigenlijk nog te veel doet. Het duurt nog een paar weken tot de kerstvakantie. Misschien dat ze het zo lang vol kan houden en dan rust kan nemen, maar push niet te veel. Luisteren naar je lichaam is echt belangrijk.
Heel veel beterschap voor je dochter! :)