terugval of nasleep?

Gestart door nanet, 29 oktober, 2009, 16:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nanet

Hallo allemaal, daar ben ik dus (helaas  :-\) weer, maar ik ben wel blij dat ik hier kan praten en vragen kan stellen!
Mijn dochter had deze zomer dus pfeiffer en is half juni beter verklaard na ongeveer 4 maanden. Ze is toen gaan werken en half september weer naar school, alles o.k. Maar nu.......... Sinds 2 1/2 week heeft ze weer last van haar keel, niet zo erg als van de zomer maar het gaat niet echt over en op een gegeven moment werd ze weer moe, duizelig, hoofdpijn en er is toen een bloedtest gemaakt. De igm-antiestoffen waren toen 0.20 en het max. is 0.18 wat dus zou kunnen betekenen dat het virus weer actief zou zijn, maar er werd wel bijgezegd dat de bloedtest volgende week herhaald moet worden omdat ze (artsen) nog niet 100% zeker zijn. Er werd ook gezegd dat het haast niet mogelijk is dat ze weer pfeiffer zou hebben. Maar haar toestand wordt erger, ik heb haar al een paar keer van school op moeten halen vanwege duizeligheid en vandaag ben ik (en zij) dus echt geschrokken want ze had weer van dat soort "schokken". Volgens de bloedtest zijn haar afweerstoffen in orde en ze heeft ook geen bloedarmoede. Er werd toen verteld dat een eventuele terugval ook kan komen door stress of depressie. Weet iemand hier iets van?
Ze heeft inderdaad moeilijkheden op school gehad vanaf de eerste dag al met 2 ex-vriendinnen die haar het leven zuur maken en ze trekt zich dat erg aan.
Wat nu????????? Overnieuw, ik weet het niet meer, ze ligt nu op de bank en heeft het koud, is moe en duizelig.
Misschien heeft iemand een "opbeurend" antwoord en in ieder geval bedankt voor het lezen.
groetjes,
nanet



Peetje

Of ik je op kan beuren, weet ik niet, maar het kan inderdaad voorkomen dat Pfeiffer weer actief wordt als je weerstand laag is. Het gebeurt niet vaak, maar er zijn er hier op het forum meer. Veel artsen beweren dat het niet mogelijk is, maar de praktijk bewijst het tegendeel.
Stress is iets waar je weestand toch al van omlaag gaat, dus dan ben je al sneller ziek, en als er dan toch nog een sluimerend Pfeiffervirus zit, dan ben je ziek voor je het weet. Als ik het me goed herinner, wonen jullie in Spanje, dus het feit dat het herfst is en er dus veel mensen ziekig zijn, is op jullie niet echt van toepassing.
Als er volgende week weer bloed wordt geprikt, laat ze dan ook eens kijken naar CMV. Dat is een broertje van Pfeiffer en geeft ongeveer dezelfde klachten.
En natuurlijk wens ik je dochter heel veel beterschap en jou veel sterkte om er mee om te gaan, want ook voor de familie is het niet makkelijk.

jawi

Hallo,

De titel van je bericht sprak me aan dus vandaar dat ik ook even reactie geef....
Ik heb zelf namelijk dezelfde ervaring. Van oktober vorig jaar tot maart/april dit jaar last gehad.
Toen 4 maanden beter en nu weer ziek! (zie topic 'wie kan mij advies geven')

De huisarts geeft inderdaad gezegd dat het niet van de Pfeiffer kan zijn.
Ze gaf aan: neem maar een paracetamol. Ze begrijpt me dus gewoon niet....!!
Maar ik heb dezelfde klachten al toen. Ik kan niet eens een kwartier lopen (net getest).
Nu hang ik al gapend op de bank, ben duizelig, bibberige benen enz. Dezelfde klachten als je dochter.

Ik wist ook echt niet dat het mogelijk was. Maar de praktijk wijst het uit...
Advies kan ik je niet geven dan: luisteren maar weer naar ons lichaam.

Heel veel beterschap en hopelijk is het van korte duur (dat probeer ik me voor ogen te houden).  ;)
Jawi

nanet

Bedankt voor jullie snelle reactie Peetje en Jawi,

Ik herinner me jou nog wel Peetje en ja wij wonen in Spanje en voor Jawi:
volgens de arts moet ze 3x per dag paracetamol nemen en zoals ik al zei, ze gaan ervan uit dat het praktisch onmogelijk is dat ze het weer heeft.
Ik zal de volgende keer vragen of ze haar op CMV testen!

Nanet

nanet

Hallo, Ik wilde even kwijt dat we gisteren acuut naar de dokter zijn geweest omdat mijn dochter (brenda) zich erg slecht voelde en duizelig was en omdat we in de buurt waren dacht ik, nu is het een goed moment ??? De arts (dienstdoende) heeft in haar keel gekeken en ja hoor weer hetzelfde antwoord: keelontsteking door een bacterie (en dat terwijl ze haast geen last meer heeft van haar keel) Toen ik vroeg hoe of dit in verband kan staan met de moeheid, duizeligheid, schokken van ledematen enz. was het antwoord dat dat door de keelontsteking komt. (kan ik haast niet geloven) Vanmorgen hadden we een afspraak staan voor een bezoek bij de arts die haar ook van de zomer behandeld heeft en na het verhaal aangehoord te hebben, kijkt hij ook in haar keel en bevestigd de keelontsteking (virus volgens hem) maar gaat wel accoord met het innemen van antibiotica die de arts van de dag ervoor al had voorgeschreven "voor het geval dat"....... :-\
Ook hij zegt voor 99% zeker te zijn dat het geen pfeiffer is want dan zou ze weer ovenieuw besmet moeten zijn. Volgende week wel een bloedonderzoek.
We voelen ons echt fijn met al zie verschillende meningen...............
Maar ok, volgende week weer naar haar eigen internist en bloedonderzoek.
Ik ga koffie drinken want ik word echt af en toe gek van al die artsen en ondertussen zie je dat je dochter echt weer ziek is!.

groetjes,
nanet

Peetje

Je kan hier in ieder geval even je frustraties afreageren. Dat lucht al vast een beetje op.

Het Pfeiffervirus blijft in je lichaam aanwezig, net als bijvoorbeeld het virus wat een koortslip veroorzaakt, dus opnieuw besmetten is dan wat lastig. Het kan wel weer actief worden, maar dat verhaal heb ik in een vorige post al gedaan.
Je weet dat het mogelijk is dat de combinatie Pfeiffer en antibiotica huiduitslag kan geven. Als dat het geval is, weet je vrij zeker dat het toch weer Pfeiffer is, al hoop ik dat natuurlijk niet voor jullie.
Nogmaals, veel sterkte en beterschap. :)