Hoofdmenu

help

Gestart door fanny, 07 oktober, 2009, 22:29:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fanny

hoi,ik ben nieuw hier en een rasechte belg ; ;D spijtig genoeg een belgje met pfeiffer,vorige week woensdag vastgesteld.ik ben er echt van ondersteboven wat ik lees dat me misschien nog te wachten staat,mijn baas lacht me nu al uit.vrijdag naar arbo moeten gaan,ik papier mee van bloedwaarde,blijkbaar is er iets mis ook met mijn lever en ijzergehalte.ik kon daar amper mijn hoofd rechthouden maar heb het overleefd.ik moet om te beginnen al 2 weken thuisblijven.maar nu mijn vraag:'ik lees dat iedereen met pfeiffer veel slaapt maar dat is bij mij het grootste probleem,ben doodmoe en mijn lichaam is op maar ik slaap niet,kan alleen languit op de bank liggen denken wat ik niet kan.heeft iemand tips om het toch wat draaglijker te maken?groetjes belgje

Peetje

Niet piekeren, al is dat een stuk makkelijker gezegd dan gedaan.
Het komt echt vaker voor dat je te moe bent om te slapen. Je kan niks meer, wilt niets liever dan desnoods 24 uur achter elkaar doorslapen, maar je lichaam blijft wakker, al kun je verder (bijna) niks.
Ik heb ook een tijdje gehad dat ik veel lag te piekeren. Huisarts gaf slaaptabletten, maar die wilde ik niet. Ben toen doorgestuurd naar de fysio (of voor de belgjes, kine) voor ontspanningsoefeningen en dat heeft mij wel geholpen. Het leidt je in ieder geval af van wat het ook is waar je over ligt te piekeren.

Dat je leverwaarden niet goed zijn, kan kloppen. Pfeiffer geeft regelmatig leverklachten. Voorlopig geen alcohol, vet eten en andere dingen die je lever extra belasten. :)

Desi

Probeer je er niet te druk over te maken dat je neit veel slaapt, als je gewoon op de bank een filmpje kijkt rust je ook uit.
Sterkte!