Voelt als Pfeiffer,maar dokter laat bloed niet opnieuw onderzoeken

Gestart door Samantha, 28 september, 2009, 11:12:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samantha

Hallo allemaal

Ik heb ca.2 jaar geleden de ziekte van Pfeiffer gehad. Heb nu dezelfde klachten ,alleen veel erger ,opnieuw.
Keelpijn ,opgezete klieren,soms koorts en dan weer niet,bleek,duizelig,ruwe (kapotte lippen),jeuk en moe moe moe.
Mijn armen en benen willen gewoon niet,alles gaat op slakkentempo.
Ik moet er even bij zeggen, dat ik als klein meisje leukemie heb gehad.Dus toen de klachten (moe duizelig en bleek)begonnen,ben ik meteen naar de huisarts om iets ergs uit te sluiten.(uitslag is inmiddels binnen en alles was zover oke).
Ook vroeg ik of het niet opnieuw Pfeiffer zou kunnen zijn.Maar volgens hem kon dat dus niet.
1x besmet en dan kun je het nooit meer krijgen.
Hij wilde dus ook mijn bloed niet meer op Pfeiffer laten onderzoeken.
Ik kan op dit moment echt niet naar school of stage ben ik veel te moe voor,neem niets op en kan niet eens helder denken.
Mijn ouders hebben mij ziek gemeld...maar op school willen ze ook niet geloven dat ik opnieuw Pfeiffer heb.
Weet iemand hoe ik er nu achter kan komen of het wel of geen Pfeiffer is?En wat ik nu het beste kan doen i.v.m.school en stage?
Alvast bedankt

ieriep

Je zou natuurlijk ook Cytomegalie kunnen hebben! (CMV)
Dat heeft op zich dezelfde symptomen. Met deze klachten rond blijven lopen gaat natuurlijk niet.
Ik zou nogmaals naar je huisarts gaan en vragen of hij je daarop wil testen. Kan je je dan net zo goed ook meteen ook op Pfeiffer kunnen laten testen toch.
Je hoort namelijk verhalen dat je Pfeiffer t?ch meerdere keren kan krijgen alleen ontkennen veel mensen dat.

Wat wel zo is, is dat als je Cytomegalie hebt het soms kan lijken dat je Pfeiffer hebt bij de uitslag (klinkt vreemd maar dat zei de kinderarts [internist]  tegen mij). Omdat dat elkaar kan be?nvloeden. Daarom was het bij mij zeg maar niet meteen zeker of ik wel echt Pfeiffer had (is de medische microbioloog bij moeten komen)

Wat ook zo is, is dat als je Cytomegalie hebt voor de eerste keer, dat de klachten inderaad flink heftig kunnen zijn.

Ik had CMV twee jaar geleden, nu bijna twee maanden Pfeiffer.

Ik zal dus als ik jou was terug gaan naar de dokter, je zou ook een zelftest voor Pfeiffer kunnen doen maar die is niet altijd even betrouwbaar, dan kan je net zo goed meteen naar de dokter. Zeker al vanwege de CMV.

Met school, zou ik niet weten, ik zit nu in mijn eindexamenjaar, 5 HAVO, dus hoe dat bij jou geregeld wordt weet ik niet.
Maar zeker rustig aan doen! Maar dat snap je zelf ook wel.

In ieder geval! Heel veel sterkte, beterschap en succes

Peetje

Dat je maar 1 keer besmet kunt worden, klopt, maar je kunt er wel meerdere keren ziek van worden. En zoals hierboven al staat, kan het ook nog CMV zijn.
Dus toch maar terug naar de huisarts en aandringen op bloedprikken. In ieder geval op CMV. En misschien kun je dan stiekem zelf het vakje van Pfeiffer aankruisen. (A)

Veel succes en beterschap!