Hoofdmenu

London Blasts

Gestart door OlavTorkson, 11 juli, 2005, 17:06:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

OlavTorkson

Zus en ik hebben beide er al over geblogt, maar ik heb er met zoveel mensen discussies over, dat ik het hier graag voort wil zetten.
Zijn de aanslagen in Londen echt zo gruwelijk en verschrikkelijk, of valt het - na veel ergere aanslagen in de VS en Madrid - eigenlijk wel mee? Zijn jullie het eens met Youp van 't Hek, die zegt dat dit gewoon bij een oorlog hoort, dat je niet kan verwachten dat je een land aan kan vallen, zonder klappen terug te krijgen?
Hebben jullie het idee dat de media er te overdreven op reageren? Ik wel. En dan bedoel ik niet de BBC, die bleef er - voor een landelijke zender - bijzonder kalm onder. Ik heb het meer over RTL5 waar de meest schokkende beelden te zien waren, de meest depressieve blikken op de toekomst van Nederland, het meest aangeslagen presentatoren, enz.
Nederland 2 was rondweg saai. Ik denk dat de BBC het wat mij betreft het beste heeft gedaan.
BRUIF to the world!

zus

Ik vond het vooral opvallend dat de BBC z'n normale programmering al weer had opgepakt, terwijl wij nog naar allerlei aangepaste uitzendingen zaten te kijken...

maaike

Ik vind dat er door Engeland heel goed en koel is gereageerd. En door Nederland weer met veel poespas (waarom moet Balkenende enzo weer wat zeggen? Boeit mij die vent met dat achterlijke haar nou?).

Ik denk dat dit bij een oorlog hoort, ja. Wel een rare oorlog, een vrij stille, alle klappen komen van 1 kant en er wordt naar allerlei kanten terug geslagen die niet nuttig zijn (Irak, Afghanistan, al die onschuldige mensen die daar wonen).

Om het even over dat terrorisme te hebben: Fahrenheit 911 zegt een beetje dat Amerika die Bin Laden eigenlijk niet wil pakken, omdat de Bin Laden Familie in een groot percentage van Amerika heeft geinvesteerd. Het oppakken van Bin Laden zou wel eens de economie heel erg kunnen beinvloeden (n)... stomme Amerikanen...

Nederland 2 was saai, ja, maar ik kon me er niet toe zetten om BBC te volgen in het Engels (zou wel goed voor me zijn overigens).

OlavTorkson

Ik geloof niet in Fahrenheit 911. Ik vind het allemaal te vergezocht. Ik geloof sommige dingen best, maar niet het feit dat Amerika Irak aanvalt omdat Bin Laden in Afghanistan zit en ze toch
BRUIF to the world!

maaike

Citaat van: "OlavTorkson"Ik geloof niet in Fahrenheit 911. Ik vind het allemaal te vergezocht. Ik geloof sommige dingen best, maar niet het feit dat Amerika Irak aanvalt omdat Bin Laden in Afghanistan zit en ze toch

OlavTorkson

De consequentie wel. En wie is er de lul? Bush' schoothondje.
BRUIF to the world!

maaike

Citaat van: "OlavTorkson"De consequentie wel. En wie is er de lul? Bush' schoothondje.

Juist. Ik weet niet wat ik nou wel en niet moet geloven. Het is wel een feit dat de Bin Laden family een hoop aandelen in Amerika heeft. Dus ik kan me voorstellen dat er wat van waar is. Maar het is natuurlijk ook maar een gedachte van de maker van die film/docu (ben ff z'n naam kwijt, steve nogwat?). Of heeft ie het echt onderzocht?

Nouja, verder hoor ik er maar weinig meer over enzo. Best wel goed, een dagje aandacht eraan besteden en niet steeds maar weer en weer en weer en weer.

OlavTorkson

Zeg maar dag tegen de nagedachtenis aan alle slachtoffers enz. enz.

Alsof iemand ooit een minuut stil is voor alle slachtoffers in Irak. Pfft...
BRUIF to the world!

maaike

Citaat van: "OlavTorkson"Zeg maar dag tegen de nagedachtenis aan alle slachtoffers enz. enz.

Alsof iemand ooit een minuut stil is voor alle slachtoffers in Irak. Pfft...

Jawel, op dodenherdenking, dat is toch voor alle slachtoffers van alle oorlogen die ooit gevoerd zijn of momenteel worden gevoerd?
Ik denk tenminste allang niet meer terug aan de oorlog van 60 jaar geleden terwijl er nu dingen gebeuren die minstens zo erg zijn. Ofzo.

OlavTorkson

Ze zeiden er inderdaad wel wat over. Okee... maar er is nooit een minuut stilte geweest specifiek alleen maar speciaal bedoeld voor de Irakese slachtoffers...
BRUIF to the world!

maaike

Citaat van: "OlavTorkson"Ze zeiden er inderdaad wel wat over. Okee... maar er is nooit een minuut stilte geweest specifiek alleen maar speciaal bedoeld voor de Irakese slachtoffers...

Dat is waar. Maar dan kan je wel heel veel minuten stilte houden, want er is zoveel geweld/oorlog op de wereld... maar voor Irak zou het idd van mij ook wel mogen, ja.

Faust VII

Het enge van dit soort aanslagen is dat je het moeilijk kan aanpakken.... ik wil namelijk wraak!

Bij een oorlog tussen een land en een land kan je gewoon even wat extra bommetjes op het andere land gooien, maar wat moet je hiermee doen? Een contra-jihad? :roll:
I'm learning the lessons of life through trial and error - mostly error"

Nikki

geen flauw idee,
ik weet het nog niet!
:roll:
edere dag is een gift

OlavTorkson

Citaat van: "Faust VII"Het enge van dit soort aanslagen is dat je het moeilijk kan aanpakken.... ik wil namelijk wraak!

Bij een oorlog tussen een land en een land kan je gewoon even wat extra bommetjes op het andere land gooien, maar wat moet je hiermee doen? Een contra-jihad? :roll:

Nee. Waarom zouden we? De Jihad is namelijk al een contra-kruistocht. Als we zo bezig blijven houdt het nooit op.
En ik hoop ook niet dat je het in je hoofd haalt om bij Islamitische scholen of moskees brandbommen naar binnen te gooien ofzoiets.

Bizar.
BRUIF to the world!

Nikki

geen tijd om me mee bezig te houden op dit moment.......,
edere dag is een gift

Faust VII

Citaat van: "OlavTorkson"
Citaat van: "Faust VII"Het enge van dit soort aanslagen is dat je het moeilijk kan aanpakken.... ik wil namelijk wraak!

Bij een oorlog tussen een land en een land kan je gewoon even wat extra bommetjes op het andere land gooien, maar wat moet je hiermee doen? Een contra-jihad? :roll:

Nee. Waarom zouden we? De Jihad is namelijk al een contra-kruistocht. Als we zo bezig blijven houdt het nooit op.
En ik hoop ook niet dat je het in je hoofd haalt om bij Islamitische scholen of moskees brandbommen naar binnen te gooien ofzoiets.

Bizar.

als daar deze aanslagen worden verheerlijkt en geweld tegen homo's en vrouwen en ongelovigen wordt goedgekeurd enzo dan zou ik daar inderdaad zin in hebben.....

zijn het 'gewone' islamitische gebouwen waar het geloof wordt gebruikt om de mensen dichten tot elkaar te brengen dan hebben die niks met deze aanslagen te maken.

rest nog 1 vraag: hoe houdt het dan wel op?
I'm learning the lessons of life through trial and error - mostly error"

OlavTorkson

Goeie vraag. Ik denk niet dat het in korte tijd kan ophouden. Hier zijn twee partijen die de levensstijl van de ander absoluut niet accepteren, en weigeren de ander op die manier door te laten gaan.
Hoe los je dat op? Niet. Als "wij" en "zij" allebei zo koppig zijn als we nu zijn, moet daar eerst een lange, bloederige oorlog over gevoerd worden, voordat iemand zich realiseert dat concessies beter werken dan je wil doordrammen.
Ik hoop dat mijn kinderen in een beter tijdperk terecht zullen komen.
BRUIF to the world!

Faust VII

I'm learning the lessons of life through trial and error - mostly error"