In nasleep nog steeds last van keelpijn!!???

Gestart door shar, 21 september, 2009, 20:09:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

shar

Het is niet zker of mijn klachten worden veroorzaakt door een eerdere pfeiffer-infectie, omdat ik te lang ben doorgelopen met mijn klachten. Ik ben er dan ook niet zker van, maar heb wel veel klachten die overeenkomen. Ik vroeg me af of je in de nasleep ook nog last kan hebben van keelpijn. Ik heb dit namelijk vooral in de nacht en als ik wakker wordt. Ook soms in de loop van de middag wanneer ik veel gedaan heb. Mijn klieren zetten dan ook op. Het is gelukkig wel goed te verhelpen met keelsnoepjes en dergelijke, maar toch irritant.
En zijn er mensen die niet zeker weten of hun klachten door pfeiffer veroorzaakt worden en bang zijn voor cvs (chronisch vermoeidheids syndroom). Dit omdat veel klachten toch vaak overeenkomen.

Gr, Shar

Peetje

De klachten van Pfeiffer en CVS komen inderdaad grotendeels overeen, of kunnen overeen komen, aangezien niet iedereen dezelfde klachten heeft. Bij CVS is het echter wel zo, dat de klachten minimaal een half jaar moeten bestaan. En Pfeiffer verbetert vaak door rust enzo, CVS is eigenlijk blijvend, dus dan blijf je op een bepaald energieniveau steken en is er eigenlijk geen verbetering meer.

En ja, die keelpijn hoort erbij. Ook weer 1 van die tekenen dat je te veel hebt gedaan, net als die opgezette lymfeklieren.