antistoffen pfeiffer

Gestart door shar, 19 september, 2009, 18:53:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

shar

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier :)
even een vraagje.. Ik heb nu twee maanden last van ontzettend vervelende vermoeidheid, spierpijn, keelpijn en vooral zware/verzuurde ledematen. Ik ben net een tijdje terug uit het buitenland en daar nooit getest op pfeiffer. Nu hier in het ziekenhuis geeft de internist aan dat ik wel antistoffen heb tegen pfeiffer en cytomyalgie. Dus dit betekent dat ik het een paar maanden geleden kan hebben gehad, maar ook 10 jaar. Een paar maanden geleden wel longontsteking gehad en heel veel blaasontstekingen, ook was ik erg vermoeid. Zou dit een nasleep kunnen zijn van deze ziektes? Of 1 van? Ook al heb je al antistoffen?? Ik ben echt wanhopig op zoek naar antwoorden. Voor de rest was alles prima met mijn bloed en organen. Schiet er dus niet veel mee op... Nou moet ik wel terug komen over een paar maanden mocht ik het nog steeds hebben. Voorlopig kan ik niet werken en probeer ik wel naar school te gaan (zit in mijn afstudeerjaar!), maar voor de rest doe ik niet veel en daar word ik best wel depri van... Vriendinnen zie je ook ineens niet meer...
Ik heb vannacht 14 uur geslapen (normaal gesproken niet zo extreem lang) en hoe meer ik slaap, hoe erger de vermoeidheid wordt!! Hebben jullie dat ook? Het is dan net of mijn lichaam de rest van de dag slaapt en ik minder kracht heb, soort zwakte-gevoel..

Gr, Shar

funest

welkom hier! :)

ja, tzou goed kunnen dat je nu in de nasleep van 1 van die 2 ziektes, of zelfs allebei, zit. Ook al zijn er antistoffen in je bloed te zien, dan wil dat nog niet zeggen dat je niet meer in de nasleep kan zitten.
En dat soort zwakte-gevoel hoort er helemaal bij, dat heb ik ook heel erg gehad. Ik weet hoe rot het voelt ;)


shar

Hoi!! Thanks voor het reageren! Ben jij er helemaal bovenop?? Weet je miss ook na hoeveel die antistoffen te zien zijn?? De antistoffen die de rest van je leven te zien zijn?

Groetjes

Peetje

Wat toevallig, bij mij begon de ellende ook na een longontsteking, alleen weet ik dus wel precies wanneer ik Pfeiffer heb gehad.

Er zijn 2 soorten antistoffen. De eerste laten zien dat je lichaam net tegen het virus aan het vechten is. Deze blijven ongeveer 3 maanden in je bloed te zien. Als je lichaam het gevecht gewonnen heeft, verschijnen de andere antistoffen. Die zouden je in principe in de toekomst moeten beschermen, dus immuun moeten maken. Deze verschijnen na 2 tot 3 maanden en zijn de rest van je leven te zien.