Hoofdmenu

vraag

Gestart door fighting-angel, 29 augustus, 2009, 19:17:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fighting-angel

Hoi iedereen!

Ik heb in maart/april ongeveer in het ziekenhuis gelegen met Pfeifer.
Ik had ontzettend dikke klieren en kon niet meer slikken en drinken.
Ik was zoveel vocht verloren dat ik daar moest aansterken.
Mij werd ook aanraden zo min mogelijk vet tot mij te nemen.
De maand daarna rustig aan gedaan en inderdaad de klieren werden minder dik en het leek beter te gaan.
Toen weer geprobeerd te werken, ik werd na 2 uur werken al zo duizelig en een week later poef, ik was ziek.
Ik zit nu in een uitkering en dat ging prima, nu is het september bijna en ik heb een nieuwe oppasbaan.
Heb net 5 dagen fulltime opgepast op een zeer adhd jongetje, dus geen rust gehad.
Nu heb ik het volgende

: Ik slaap bijna de hele dag, ik ben echt zoo moe
  Ik heb in mijn mond, boven mijn tong en onder mijn tong, dus echt in mijn gehemelte hele dikke klieren die ontzettend pijn doen, tevens ook in mijn nek en in mijn hals, ik begin erg bleek te zien als ik teveel doe en ik heb elke week bijna weer griepjes of verkoudheid.

Ik maak mij hier tamelijk zorgen om , omdat mijn pfeiffer nu toch allang over moet zijn.. kan iemand mij helpen?

Groetjes!!

Peetje

Veel artsen zouden zeggen dat het geen Pfeiffer kan zijn, maar mij zou het niet verbazen als dit een terugval is. Hoeveel deed/kon je voordat je met die oppasbaan begon? Had je echt het idee dat je alles weer kon, of zat nog steeds op bijvoorbeeld 50 procent van wat je vroeger deed of kon? Gelijk er weer vol tegenaan gaan is bij Pfeiffer niet zo'n goed idee. Met geleidelijk opbouwen kun je beter in de gaten houden hoeveel je lichaam aan kan en voorkom je een terugslag.

fighting-angel

Hoi!

Dankjewel voor je reactie peetje.
Voordat ik met de oppasbaan begon werkte ik eigenlijk niet, ik deed mijn huishouden en ging af en toe eens wat sporten, maar dat viel me al behoorlijk tegen. Ik deed inderdaad 50 procent van wat ik normaal kon.
Ik moet nu elke ochtend de kinderen naar school brengen van mijn oppasgezin en 2 dagen in de week een middagje oppassen, kijken hoe dat gaat.

Heb nu 2 dagen heel veel geslapen, veel vitamines gehad en zoveel mogelijk rust genomen, ik merk dat ik er nu weer een beetje bijkom. Maar idd de doktoren zeggen dat dit geen pfeiffer kan zijn. Dus dan begin ik ook te twijfelen.

groetjes

Peetje

Als er iets is wat ik de afgelopen 2,5 jaar geleerd heb, is dat doktoren lang niet alles weten en dat er veel zijn die Pfeiffer niet zo serieus nemen. De meningen varieren van 'niet meer dan een griepje' tot 'in het bloed is niks meer te zien, dus ga maar flink trainen'. Maar waarom ben ik dan nog steeds zo verrot moe? Pas nu ik van de druk van werkgever en arbo af ben, begin ik langzaam te herstellen, al heb ik nog steeds onverklaarbare klachten.
Tot zover mijn ervaringen. :P

De kinderen naar school brengen en 2 keer per week een paar uur oppassen, klinkt als een goed beginpunt. Zorg dat je op tijd en voldoende rust neemt. Hou je grenzen in de gaten en dan hoop ik dat je langzaam op kunt bouwen en weer helemaal de oude gaat worden. :)