Hoe lang was/ben jij ziek?

Gestart door ieriep, 29 augustus, 2009, 14:23:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ieriep

Hoi iedereen!
Sinds 12 augustus ben ik erg ziek, hoge koorts, opgezette klieren, opgezwollen ogen, heel erg moe enz. Daarbovenop kreeg ik nog heftige keelpijn wat uiteindelijk een keelontsteking werd.
In de twee weken dat ik hoge koorts had ben ik veel onderzocht door artsen, om het verhaal wat korter te maken,
donderdag kreeg ik uitslagen en ik heb dus CMV, daar had ik dus echt nog nooit van gehoord.
Op pfeiffer was de reactie zwak-positief (van de drie dingen wat positief moet zijn waren er twee positief ofzo), maar de CMV kan de uitslag beinvloeden is me verteld dus de microbioloog van het ziekenhuis is het nu aan het onderzoeken, er bestaat nog een kans dat ik ook nog pfeiffer heb. Laten we hopen van niet, woensdag de uitslag.
Nu lees ik overal dat je er drie weken ziek van bent enz., maar ik ken dat wel, bij pfeiffer wordt ook zoveel gezegd maar al mijn vrienden de pfeiffer gehad hebben zijn er minimaal een half jaar flink ziek van geweest.
7 september begint mijn school weer, 5 havo, eindexamenjaar, en nu vroeg ik me af,
Hoe lang zijn jullie ziek geweest van CMV? Of zijn jullie al ziek?

Georgke

Hallo,

Eindelijk een forum gevonden voor pati?nten met CMV.
Even situatie schetsen: ik ben juist voor de tweede maal vader geworden van een flinke zoon. Zoals je al kan raden heeft mijn zoon mij ge?nfecteerd met CMV.
Zo'n 3 tal weken geleden werd ik wat grieperig met een lichte keelontsteking en vermoeidheid, ik heb wel eens een verkoudheid, dus ik gaf het geen aandacht en het ging na een paar dagen al beter, maar de vermoeidheid bleef wel. Ik ben dan maar naar de dokter gestapt die gelijk een bloedafname deed en jawel daaruit blijkt nu dat ik CMV heb.
Ik moet nu een weekje rusten en daarna zal er weer bloed afgenomen worden om te zien of ik al antilichamen heb gemaakt. Ik hoop wel volgende week terug te kunnen gaan werken.
Als symptomen hebt ik nog steeds die vermoeidheid.... zelfs door de trap op te gaan ben ik buiten adem. :-), soms koorts en een beetje last van verkoudheid. Al moet ik er wel bij zeggen dat die symptomen met ups en downs komen. Soms voel ik mij 2 a 3 u goed en dan weer slecht.... heel vreemd.
Ik kan je dan zeggen dat ik ongeveer een 3 tal weken CMV heb, zelf weet ik het pas van zaterdag ll.