In de nasleep nog steeds last van keel?

Gestart door Desi, 15 augustus, 2009, 16:25:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desi

Hey ik heb nu sinds januari dit jaar echt goed de pfeiffer te pakken, daarvoor "sluimerde" het al heel lang maar konden ze niks vinden.
Ik begin nu eindelijk te merken dat het wat beter gaat, maar zodra ik dan iets te veel ga doen krijg ik weer een terugval.
Ik heb dan ook weer meteen last van mijn keel, het doet geen pijn, maar voelt alsof je een brok in je keel heb omdat het opgezwollen is en miss een beetje ontstoken( dat je van die "bloemkoolroosjes heb:S witte ontstoken plekjes)
Zelf zie ik niks raars, maar is het normaal dat je zelfs in de nasleep hier nog last van kunt hebben?

en ik heb voordat ze ontdekten een verwijsbrief gekregen voor de KNO arts, maar de huisarts zei toen dat dat geen zin had als het aan de pfeiffer ligt, is dat normaal?

xk.

Ik heb sinds ik pfeiffer heb gehad wel snel last van m'n keel, zo gauw ik iets verkouden ben krijg ik ook gelijk een zere keel (ook opgezette lymfeklieren, maar die zijn nu nooit 'normaal' eigenlijk, altijd wel iets opgezet).
Je hoort het wel vaker, dus het zal er waarschijnlijk wel bijhoren?

Peetje

Het schijnt er inderdaad bij te horen.
Zelf ben ik regelmatig verkouden en heb dan nog steeds iedere keer last van keelpijn, terwijl ik dat vroeger zelden tot nooit had.

Mariska

Toen ik de ziekte van Pfeiffer had kreeg ik angina. En daarna werd het bij chronisch en moesten mijn amandelen eruit worden gehaald. Nadat ze eruit waren heb ik er geen last meer van gehad.

Tryntsje69

Hallo,
Mijn dochter is januari onderzocht op pheiffer. Ze bleek het toen gehad te hebben. Zoals de assistente het noemde het was alweer op zijn retour. Maar na die tijd is ze geregeld moe en heeft dan ook vaak last van haar keel. Voor de ziekte van Pheiffer was ze bijna nooit ziek. Maar nu is ze geregeld ziek. Wanneer ze wat ziekjes is, heeft ze ook meteen last van haar keel. Afgelopen week had ze koorts, keelpijn en moe. Nu heeft ze nog last van haar keel en is erg moe. Vanmorgen met de assistente van de huisarts gebeld. Haar gevraagd of het kon dat ze door de ziekte van Pheiffer eerder ziek is en nog steeds vaak moe is. Volgens de assistente kon dit niet, maar ik betwijfel dat. Nu moet ze maandag bloed prikken om te bekijken of ze ook bloedarmoede heeft. Jullie zijn ervaringsdeskundige kan het zo zijn dat ze eerder ziek is en geregeld moe/keelpijn als nasleep van de ziekte van Pheiffer heeft. Zo ja hoelang kan dit dan duren?

Peetje

De nasleep kan makkelijk 6 maanden tot een jaar duren, al zijn er ook mensen die er na 2 maanden al helemaal vanaf zijn. De meeste doktoren zeggen dat je na een paar maanden genezen zou moeten zijn, maar de ervaringen hier zeggen iets heel anders. :P

Pfeiffer slaat toe als je weerstand laag is. Dat verklaart ook gelijk het regelmatig ziek zijn. Goed naar je lichaam luisteren en proberen je weerstand te verbeteren, is eigenlijk het enige wat je eraan kunt doen. Dat laatste kun je eventueel een handje helpen met eachineaforce en/of vitaminepillen. En natuurlijk zo gezond mogelijk eten. :)

Tryntsje69

Bedankt voor je reacie.
Gisteren voor controle van HB geweest. Hier was inderdaad iets mis mee.
Zij vertelde mij dat je inderdaad niet weer Pheiffer kan krijgen, maar bij verminderde weerstand wel de symptomen.
Haar keel is ook nagekeken, was iets rood. Ze moest zoals jij ook al zij even een extra stoot vitamines krijgen.
Wanneer het na 2 weken niet beter ging moest ze weer komen.