niet kunnen slapen

Gestart door liz, 11 augustus, 2009, 20:28:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liz

Ik ben erg moe door Pfeiffer maar toch slaap ik erg slecht  ???  Ik had nooit problemen om in slaap te komen, maar sinds een paar weken heb ik hier elke avond of s'middags (als ik even wil slapen omdat ik moe ben) veel last van. Komt dit bekend voor?

Benedictus17

Ja hoor. Als ik een uur op bed lig om even te slapen, dan lig ik eerst 3 kwartier wakker en dan slaap ik alleen het laatste kwartiertje. (Het helpt wel, daar niet van.)
Maar ik herken het dus wel. :)

Peetje

Ik herken het ook wel. Soms val ik als een blok in slaap, maar het gebeurt ook regelmatig dat ik er meer dan een uur over doe om in slaap te vallen, terwijl ik dan wel hartstikke moe ben.

funest

klopt, ik herken het ook! Soms lig ik uren wakker terwijl ik helemaal op ben. Gek eigelijk ::)

vissie1980

Overdag kan ik uberhaupt niet slapen. snachts lig ik in coma op het moment. Maar soms duurt het idd uren voor ik in slaap val. Erg frustrerend met pfeiffer.

Linn

Ik heb daar ook last van, heel vervelend.
Afgelopen maandagnacht heb ik tot half 6 in de ochtend wakker gelegen, dat was toch echt het toppunt.
Ik wil met de dokter overleggen of ik niet slaappillen ofzo kan krijgen, misschien helpt het?

stephanie

Bij de drogist zijn ook van die hele kleine melatonine-tabletjes te krijgen (van het merk sleepzz geloof ik). Die heb ik de afgelopen maanden regelmatig gebruikt en ik moet zeggen dat ik na zo'n tabletje echt makkelijker in slaap kom. Dus, misschien kun je zoiets eerst proberen, voordat je aan de slaappillen gaat? Ik heb een aantal jaar geleden ook wel eens slaappillen gehad, maar hoewel je er echt van in coma raakt, vond ik het niet zo'n succes. Ik begon vooral last te krijgen van geheugenverlies. Ik lees normaal gesproken altijd voordat ik ga slapen en toen kon ik dus elke avond terugbladeren, omdat ik me geen letter meer kon herinneren van wat ik de avond ervoor had gelezen. Erg irritant dus. Maar goed, voor hetzelfde geld heb je wel een paardenmiddel nodig en helpen die melatonine-tabletjes onvoldoende...

Peetje

Slaappillen zijn handig voor een enkele keer, als je echt niet kunt slapen, maar voor regelmatig gebruik niet aan te raden. Als je ze langer dan een week of 2 gebruikt, gaat de werking namelijk achteruit. Bovendien kunnen ze verslavend werken.
Probeer na te gaan waarom je niet kunt slapen en pak dan de oorzaak aan. Lig je bijvoorbeeld te piekeren, schrijf dan alles op, zodat je er verder hopelijk niet meer over nadenkt. Of doe wat ontspanningsoefeningen om jezelf af te leiden en te ontspannen.
Blijf ook niet te lang in bed liggen. Als je ieder kwartier op de wekker voorbij ziet komen, ga je jezelf alleen maar liggen frustreren en wordt het nog moeilijker om in slaap te komen. Ga eruit, drink even wat, of lees wat. Doe iets waardoor je misschien erna wel in slaap gaat vallen. Ik heb wel eens midden in de nacht staan te strijken. :P En toen ging het zelfs nog beter dan overdag.