Hoofdmenu

arbo-arts

Gestart door liz, 10 augustus, 2009, 20:41:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liz

Sinds een paar weken is pfeiffer bij mij geconstateerd tot op heden werk ik nog full-time maar ik voel dat dit te veel is, halverwege de dag word ik erg moe, met alle gevolgen van dien, hoofdpijn wazigzien, niet meer kunnen concentreren. kan ik hiervoor terecht bij een arbo-arts of zullen zij dit niet serieus nemen, wat is hierin jullie ervaring?

Groetjes Liz

stephanie

Hoi Liz,

Ik heb in eerste instantie met mijn werkgever besproken om minder uren te gaan werken. Voor mij was fulltime ook teveel van het goede, en ik merkte aan mezelf dat ik in zo'n hele dag minder deed dan ik in 4 uurtjes zou kunnen doen. Dus ik ben halve dagen gaan werken, en dat doe ik nu helaas nog steeds (sinds april). Mijn werkgever heeft me dus ook voor de helft ziekgemeld en ik heb me twee keer bij de arbo-arts moeten melden. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de persoon op hoeveel begrip je daar kunt rekenen (maar dat is voor je werkgever natuurlijk niet anders). Ik heb geluk gehad, de man die ik trof beseft zich dat Pfeiffer lang voort kan slepen, ook als het virus medisch gezien allang onder controle zou moeten zijn. Hij heeft me geadviseerd om wel zo actief mogelijk te blijven, maar ook voldoende rustmomenten in te plannen. Ik zei hem dat ik halve dagen goed volhield, dus dat heeft hij ook in zijn rapportage gezet als advies.
Binnenkort zal ik er wel weer een keer heen moeten, want de arbo-arts had ingeschat dat ik per 1 augustus wel weer volledig hersteld zou zijn...helaas is dat niet het geval. We zullen zien of ik het daarna nog steeds een vriendelijke man vind  ;)

Peetje

Het hangt inderdaad heel erg van de arts af. Er zijn er, die weten wat Pfeiffer met je kan doen, maar anderen vinden dat het niet meer is dan een simpel griepje.
Jij merkt duidelijk dat hele dagen werken te veel is en je weet dat je actief Pfeiffer hebt. Overleg eerst eens met je chef/manager/leidinggevende/afdelingshoofd of het mogelijk is dat je bijvoorbeeld halve dagen gaat werken. Dan wordt je hoogstwaarschijnlijk ziek gemeld en zul je naar de arbo moeten, maar een begrijpend persoon op de werkvloer doet wonderen. Succes!

liz

Hoi Stephanie,

jeetje das al lang zeg  :-[
ik heb geprobeerd fulltime te blijven werken maar 4 uur is al een hele opgave, als ik dan naar huis ga doe ik de rest van de dag niks meer. ik dacht dat ik 't ergste gehad had  ???
ik hoop dat je je snel weer fit voelt, sterkte bij de arbo.

liz

Hoi Peetje,

ik hou 't maar net een halve dag vol, waarna ik de rest van de dag bekaf ben en alleen nog maar op de bank lig. normaal ben ik iemand die altijd door gaat al ben ik ziek. maar zo heb ik me voor zover ik me kan herinneren nog nooit gevoeld. Geen kracht in armen, benen, hoofdpijn, wazig zien.... wat een ellende. Ik hoop dat 't snel over is en de arbo-arts me hiermee kan helpen, bedankt voor je reactie.

Peetje

Klinkt bekend. :P Ik ging ook altijd gewoon door, maar Pfeiffer was/is toch even wat anders. Stug en eigenwijs doorgaan werkt bij mij alleen maar averechts.
Onthou wel dat een arbo-arts er alleen maar is om te beoordelen en adviseren over hoe lang je kan werken en of je eventueel aangepast werk zou moeten doen. Een diagnose stellen of een behandelplan maken, hoort daar niet bij. Bovendien werkt de arbo voor je werkgever, dit in tegenstelling tot je huisarts, die alleen jouw belangen behartigt.

En ter info, ik loop al meer dan 2 jaar met de ellende en ben inmiddels officieel volledig arbeidsongeschikt verklaard. Onderschat je klachten dus niet. Luister naar je lichaam, dan ben je er het snelste weer vanaf.

vissie1980

Normaal ga ik ook door, maar nu kan het niet.

Ik ben afgelopen week thuis geweest en volgende week ws ook nog wel. Ik heb wel het geluk dat de planner op kantoor ook pfeiffer heeft gehad en dus weet waar ik mee te maken heb.

Ik heb mijn werkgever gewoon ingelicht en dan nu dat werken er niet in zit.

Luister naar je lichaam. De assistente van mijn huisarts heeft uitgelegd dat als je pijn krijg je alweer te veel gedaan hebt. Hoe meer je je lichaam overbelast nu hoe langer het herstel duurt. Dus hou rust, dat heb je nu nodig.