vergeetachtigheid

Gestart door calumba, 21 mei, 2009, 09:53:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

calumba

Hoi allemaal,

Ben ik weer hahah!
Nog een vraagje. Ik heb het idee af en toe alsof mijn geheugen me in de steek laat. Alsof het leeg is in mijn hoofd. Ik sta voor de klas en kwam gister gewoon niet eens op de naam van een kind dat ik twee jaar terug het hele jaar les heb gegeven. Ook heb ik het idee dat ik een wattenhoofd heb en een beetje in de wolken loop. Heb ook weinig besef van de dagen...
Is die vergeetachtigheid iets van pfeiffer of moet ik me daar zorgen om maken?
Alvast bedankt voor jullie reacties

lisamb91

Ik denk dat het door de Pfeiffer komt, heb er zelf ook meer last van dan voorheen

Peetje

Klinkt erg bekend. Het begint nu gelukkig wat beter te worden, maar ik heb ook tijdenlang een hoofd als een zeef gehad. Van alles op moeten schrijven omdat ik het anders vergat, de koektrommel voor broodtrommel uitschelden en meer van dat soort dingen. 't Hoort erbij, helaas.

magnetronnie

Ik heb er ook (zelfs nu 5 jaar later nog steeds) last van, al is het lastig te zeggen of het ook echt door Pfeiffer kwam en nog komt. Ook heb ik behoorlijk veel last me te concentreren, vooral als ik een keer een nachtje wat later naar bed ben geweest. En dan bedoel ik om 1 of 2 uur 's nachts, geen hele gekke tijden. ;)

MS

ik heb ook nog steeds last van vergeetachtigheid, bij mij is het in oktober vastgesteld.
mijn zusje heeft ook pfeiffer vergeten en zij heeft er ook last van dus het hoort er wel bij als symptoom denk ik.
verder heb ik vrij weinig last, alleen nog beetje concentratriegebrek, ik had het al vaak, maar is nu wel erger geworden.

Marijke

dit klinkt heel herkenbaar. Als ik aan het werk ben dan denk ik soms dat mijn hersens nog op het nachtkastje liggen.  :D Erg vervelend soms.  :-\

Bob_tails

Citaat van: Peetje op 21 mei, 2009, 20:16:15
Klinkt erg bekend. Het begint nu gelukkig wat beter te worden, maar ik heb ook tijdenlang een hoofd als een zeef gehad. Van alles op moeten schrijven omdat ik het anders vergat, de koektrommel voor broodtrommel uitschelden en meer van dat soort dingen. 't Hoort erbij, helaas.

Normaal geen quote gebruiken, nu wel.
't Hoort erbij zeg je Peetje. Ja dat wordt gezegd of geschreven
maar is dat wel zo!

Een tekort hieraan wordt zwaar onderschat bij de medische stand.
Dit betreft het mineraal magnesium.

De klachten worden niet herkend, laat staan de gevolgen hiervan.
Wat te denken dat je juist door een tekort hieraan de ziekte van Pfeiffer hebt gekregen!
Want in feiten komt het daar wel op neer.
En wat men niet weet, zegt men, dan bestaat het niet?.

Geen idee of dit is toegestaan maar ik plaats er een url bij, dan kun je zelf lezen wat dit inhoudt.
http://www.truespirit.eu/stap/contents/en-uk/d80.html

Laat bij je huisarts je bloedtesten op magnesium. Geen idee of ze dit willen doen maar een natuur- of orthomoleculaire arts doet dit wel namelijk.

Een klein stukje tekst hieruit :

Magnesium wordt zo massaal genegeerd door de huidige medische orde, deels door onwetendheid bij veel artsen maar ongetwijfeld ook omdat zij niet te patenteren is.
Een goed magnesiumgehalte zou veel mensen op een goedkope manier een stuk gezonder houden hetgeen vele miljarden aan inkomsten zou schelen voor de farmaceutische industrie.

Het zou mensen bekrachtigen en onafhankelijker maken, om nog maar te zwijgen over al het lijden dat door het aanvullen van magnesium zou kunnen worden voorkomen.

Door middel van bloedonderzoek in opdracht van complementaire arts, als door iemand die aan electro-acupunctuur doet ( lichaamsdoormeting ), is er een magnesium tekort geconstateerd. Ook heeft mijn man een magnesium tekort.

Dit vermoedde ik zelf al?

In het artikel wordt magnesiumchloride genoemd, dit is niet om in te nemen.
Dit kun je gebruiken voor voeten baden, het magnesium dringt dan sneller in de huid.
Niet langer dan een week doen.

Om in te nemen kan men:  magnesium tauraat,
                                           magnesium taurine,
                                           magnesium citraat,
                                           magnesium orotaat   nemen.

Meestal staat er ook bij dat er vitamine B6 in zit.

Neem wel een goed merk, niet van een drogist of iets dergelijk.
Bij Stichting B12-tekort kun je dit ook navragen welk merk goed is.
www.stichtingb12tekort.nl

Daar is ook iemand die er veel vanaf weet.

Juist door o.a. een magnesium tekort kan men allerlei ziekten krijgen, en middels
eigen onderzoek daar achter gekomen. Nu begrijp ik die rot pijnen des te beter!