Pfeiffer uit bloed, maar nog moe

Gestart door Niccie, 19 mei, 2009, 13:50:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niccie

Hoi allemaal.

Sinds ongeveer 2 maanden ben ik extreem moe.. Ik heb hiervoor bloed laten prikken en hieruit kwam naar voren dat ik Pfeiffer heb gehad, maar dat het wel uit mijn bloed is nu. Mijn vraag is nu: Kan ik nu nog moe zijn van de pfeiffer, ook al is dit virus al uit mijn bloed verdwenen?
Hoop dat iemand mn vraag kan beantwoorden...

MaMarieke

Weet helaas het antwoord niet, maar weet niet of je verder hebt gekeken op het forum, onderaan bij `algemeen`. Daar staan meerdere onderwerpen/topics daarover en volgens mij ook al met het antwoord op je vraag daarin!

Succes met zoeken en beterschap!

magnetronnie

Hallo! :)
Ze kunnen zien of je op dit moment een infectie doormaakt, of dat het al een tijd geleden is, maar dat staat los van de klachten die je zelf hebt. Het virus blijft voor altijd in je lichaam zitten, maar "slaapt" in bepaalde cellen, waardoor de acute verschijnselen zoals koort en keelpijn enzo vrij snel weggaan. Maar vooral de vermoeiheid is iets wat nog heel lang (maanden tot soms jaren) kan aanhouden. Dat is per persoon verschillend en valt niet in te schatten of te meten in het bloed.

jessicab

Hoi..
ikben ookal ong2 maanden meer vermoeid, ik noemde het oververmoeidheid, teveel van mezelf gevraagd, ben ik bekend mee. net een nieuwe baan, neteen jaar getrouwd,veel veranderd..
ik heb dus later ook bloed geprikt, en bij mij kwam er ook uit dat ik het heb gehad, de internist zei dat datdan  3maandentot een jaar geleden erin heeft gezetenin mijn bloed.. Dit kan een nasleep zijn zei hij,maarja weet hij niet zeker.
Ik heb het dus ook gehad,maar vraag mij dus af of dit een nasleep is..ikben eigenlijk nietziek geweest,ja was niet geheelfit,wat grieperig gevoel,maar ja,heb ikwel vaker..

dus ben benieuwd wat de rest ervan vind..

demoeheid gaat wel wisselend,ikwerk nu 3 halve dagen en dan kan iksmiddags wel 1,5 slapen op de bank en dat doe ikdan ook.

gr.jessica

Peetje

Pfeiffer kan griepachtige klachten geven, en zelfs symptoomloos voorbij gaan. Het zou dus best kunnen dat wat jij voor een griepje hebt aangezien, eigenlijk de acute Pfeiffer was.
Helaas is het enige wa je eraan kunt doen, luisteren naar je lichaam en voldoende rust nemen. Dat doe je ook, dus ik hoop dat je er snel weer bovenop bent. :)

citygirl23

Hallo,
ook ik al ben al een aantal maanden kapot. Mijn bloed zegt dat ik pfeiffer heb gehad, dus.....rusten. Helaas vind ik het erg moeilijk om te beslissen wat ik wel en wat ik niet kan. Ik kan vaak niet in slaap komen en ben af en toe erg gespannen. Heb soms ook paniekaanvallen hebben jullie daar ook wel last van?
Heeft iemand nog tips.....


Peetje

Beslissen wat je wel en niet kunt doen, zul je zelf moeten doen. Het kan lang duren, maar op een gegeven moment leer je wel hoeveel je aan kunt. En dan moet je nog kunnen stoppen op het moment dat voor jou de grens is bereikt, en dat is vaak nog het moeilijkst.
En voor de slaapproblemen, spanning en paniekaanvallen, misschien dat ontspanningsoefeningen helpen? Ik heb er wel baat bij gehad.

nans

mijn dochter van 9 is nu 6 weken ziek met voornamelijk vermoeidheid en hoofdpijn. Verder soms wat misselijk, weinig eetlust, moeite met inslapen en soms wat keelpijn. Ze ziet witjes.
Uit bloedonderzoek kwam naar voren dat ze Pfeiffer heeft gehad.
Weet iemand of ze kunnen zien hoelang geleden? KAn het de naslaap zijn?

Peetje

Er zijn 2 soorten antistoffen. De eerste verschijnt in het bloed als je lichaam tegen het virus aan het vechten is. Die noem ik altijd de recente antistoffen. Als ze die vinden, dan heb je dus recent Pfeiffer gehad, of zit je nog in de acute klachten (grieperig / keelonsteking). Deze antistoffen zijn gemiddeld zo'n 3 maanden in je bloed aan te tonen.
Daarna verschijnt de tweede soort, die ik de oude antistoffen noem. Als die gevonden worden, weet je, dat je ooit Pfeiffer hebt gehad. Het is alleen niet te zeggen hoe lang dat geleden is. Het kan een half jaar zijn, maar ook 6 jaar.

De klachten kunnen de Pfeiffer nasleep zijn, maar net zo goed een griepje, al duurt het dan wel erg lang. Je kunt je vraag eigenlijk het beste aan de huisarts stellen, die weet welke antistoffen er gevonden zijn. :)