Mijn vriend heeft pfeiffer

Gestart door andel, 12 mei, 2009, 19:25:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

andel

Hoi!

Zoals het onderwerp al zegt, heeft mijn vriend pfeiffer. Hij heeft het vandaag gehoord, na een bloedonderzoek.
Hij was al een tijdje er moe en lusteloos.

Pfeiffer is natuurlijk de 'kusziekte', dus nu vraag ik me af of ik nog met hem kan/mag kussen. Mij maakt het eigenlijk niet uit, aangezien ik denk dat ik het allang heb, maar er gewoon niks van merk.

Wat vinden jullie?

Ik heb overigens nergens last van en ik wil me liever niet laten testen omdat ik als de dood ben voor naalden..

Gr Mandy

Peetje

Pfeiffer is het besmettelijkst in de incubatieperiode. Dat is de perode waarin je al wel besmet bent, maar nog niet ziek. Aangezien je voordat je wist dat je vriend Pfeiffer had, waarschijnlijk gewoon met het gezoend hebt, is er niet echt een reden om dat nu niet meer te doen. Als hij je besmet heeft, is dat toch allang gebeurd. :)
Misschien is het handig om jezelf even te laten testen, maar zolang je geen klachten hebt, is dat niet echt nodig.

lisamb91

Ik heb sinds 18 maart 2009 officieel Pfeiffer. Daarvoor natuurlijk ook gewoon gezoend met mijn vriendje. Na het bericht was hij wel wat terughoudend maar idd ook uitgelegd over incubatietijd etc en daarna besloten dat we het maar gewoon deden. En hij heeft er nog geen last van! Mijn dokter zei zelfs dat de kans groot is dat ik het van mijn vriend heb, maar dat hij het dan als kind al heeft gehad, dat is bij heel veel mensen zo.


andel

Hoef ik, als ik geen klachten heb, me niet te laten testen?
Want mijn vriend heeft ook iets met zijn lever en ik heb gelezen dat je ook iets met je milt kan hebben.
Is het belangrijk om me te laten testen? Ik heb het liever niet..

AmAnDii

ik denk niet dat het nodig is om je te laten testen
zolang jij geen last hebt van je milt of andere dingen in je lichaam,
ik zou wel als je sneller moe wordt en het zeker wilt weten, je laten testen,
maar in princiepe krijg je dan de diagnose; pfeiffer, en meer kun je er niet mee..
Dus ik denk (maar dat is mijn mening) dat het niet nodig is om je te laten testen.
veel sterkte met je vriend!
(en een tip; wat ik heel veel tegen kwam was ongeloof; als hij zich te moe voelt of geen fut heeft om iets te doen; accepteer dit. vandaag kan hij misschien hardlopen, en morgen alleen nog maar slapen. dat is helaas het vervelende van pfeiffer. )

andel

Ok? dank je :)
Ja, ik had ook al op de site rondgekeken en ik las veel verhalen over dat mensen er weinig begrip voor hadden.
Ik ben wel blij dat ik op deze site heb gekeken.

Ik laat mn vriend wel veel rusten, hopelijk wordt hij snel beter!

magnetronnie

Zolang je zelf geen klachten hebt, heeft het weinig zin om je te laten testen. :)
Ik heb het ook van mijn vriendin gekregen, tenminste dat denk ik.. haar ex had pfeiffer en ongeveer een dikke maand nadat ik voor het eerst met mijn vriendin had gezoend kreeg ik het dus, precies de incubatietijd. Je weet het nooit zeker zoiets, maar het is anders wel erg toevallig allemaal.

Verder moet je vriend heel goed naar zijn lichaam luisteren en echt de rust nemen (zeker in de actieve periode, waarin hij dus ook last van lever en milt kan krijgen, even geen zware dingen tillen enzo!), maar zodra het even kan moet hij weer wat actiever worden, des te korter duurt de vermoeidheid. Dat klinkt raar en tegenstrijdig, maar dat blijkt wel het best te werken. Als je maanden lang op de bank en op bed blijft liggen duurt het ook veel langer voor je er weer bovenop bent.

Loves

Sinds een paar dagen terug heeft mijn vriendje het ook.
Hij is nu thuis en komt niet meer opschool omdat hij het allemaal niet meer aankan.
Hij voelt zich al zo'n 3 weken niet goed en ging naar de dokter. De dokter zei dat hij pfeiffer had.
maar ik heb laatst gezoend met hem,
(ik heb nog maar heel kort wat met hem)
maar op dat moment had hij al last,
Het is dus zo dat hij VOOR hij er last van kreeg op dat moment de incubatietijd doormaakte?
en dan de besmettingsperiode al is verstreken op dit moment, nu hij er last van krijgt?
Dus dan zou ik het nu niet meer kunnen krijgen?
En dan zou ik gewoon zonder enige zorgen met hem kunnen zoenen zonder
het risico te lopen dat ik ook word besmet door pfeiffer?

Ik hoop dat ik antwoord krijg op mijn vraag.

Peetje

Pfeiffer is het besmettelijkst in de incubatieperiode. Dat is de periode waarin je al wel besmet bent, maar nog niet ziek.
Het is echter niet per defenitie zo, dat het niet meer besmettelijk is zodra je echt ziek bent.
En zelfs nadat je al lang weer genezen bent, kan het virus weer actief worden, ook zonder dat je er weer ziek van wordt.
Vervelend virusje dus.

In jouw geval is het in ieder geval verstandig om even bloed te gaan laten prikken. Het kan namelijk ook nog zijn, dat jij ooit al met het Pfeiffervirus in aanraking bent geweest. Je wordt er namelijk niet altijd ziek van. Als je al antistoffen hebt, kun je in ieder geval met een gerust hart met je vriendje zoenen.
En verder, hou jezelf in de gaten. Als je merkt dat je klachten krijgt, zeker nog een keer bloed laten prikken.
Laat je ons nog even weten hoe het afloopt? :)