Conditie opbouw

Gestart door Angel30, 05 april, 2009, 12:09:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel30

Hallo allemaal,

Ik heb nu zo'n drie maanden pfeiffer, van de week weer eens bij de huisarts geweest en die heeft mij nu een verwijzing gegeven voor de fysiotherapeut om mijn conditie weer wat op te bouwen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb er zelf namelijk dubbele gevoelens bij. Het is namelijk nog steeds zo dat als ik iets te veel doe, ik daarna twee dagen helemaal uitgeteld ben, maar aan de andere kant is een beter conditie misschien juist wel goed voor het herstel..... Ik ben trouwens zelf ook wel bezig om mijn conditie weer iets op te bouwen steeds wat verder wandelen en sinds kort ook weer kleine stukjes fietsen....

Peetje

Klinkt alsof je zelf ook al goed bezig bent, maar misschien heeft de fysiotherapeut nog wat goede tips voor je. En natuurlijk zelf ook opletten dat je niet te veel doet. :)

just_me

ik heb geen ervaring met de fysiotherapie. zelf probeer ik 1x in de week een uur te gaan zwemmen als ik me fit genoeg voel. verder fiets ik 1x in de 2 weken toch zeker zo'n 20 km in een keer. dit heb ik ook langzaam opgebouwd. inmiddels is mijn conditie gelukkig weer aardig op het oude niveau. vandaag nog 20 km gefietst zonder problemen  :D

het is wel goed dat je zelf kleine stukjes wandelen en fietsen zelf probeert uit te breiden. en inderdaad niet te veel gaan doen, je conditie moet je toch langzaam verbeteren, daar is tijd voor nodig.

xk.

Ik ben ook begonnen met sporten bij de fysio en in het begin was ik die dag erna echt helemaal op, maar dat ging na een paar weken eigenlijk steeds beter.
En nu ben ik 4x in de week bezit met conditie(ook 2x zelf op de sportschool) en ik heb er eigenlijk niet veel last van, soms wel moe maar dat was ik normaal ook wel na de fitness.
Ik denk dat het sporten bij mij een heel stuk geholpen heeft, het gaat nu echt heel hard vooruit.
Succes iig!

Jef1980

Hallo allemaal,