Hoe besmettelijk is CMV

Gestart door sunflower-jo, 17 maart, 2009, 21:16:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunflower-jo

Hoe besmettelijk is dit virus en wanneer kun je iemand anders besmetten? Op dit moment is het virus actief bij mij en ik heb begrepen dat het virus, ook al is het niet actief, in je lichaam blijft zitten. Houdt dit dus ook in dat je altijd een besmettinggevaar bent voor je omgeving? Mag je uit iemands glas drinken, mag je iemand op de mond zoenen?? Kun je erachter komen wanneer je besmet bent geraakt? Ik heb veel vragen hierover omdat ik een zoontje heb die erg vaak ziek is en soms ook zo ernstig dat hij opgenomen moet worden in het ziekenhuis. Bestaat er een kans dat ik hem tijdens de zwangerschap heb besmet met dit virus waar ik toen niet eens het bestaan van wist. Voor de zekerheid heb ik een consult met zijn behandelend arts geregeld deze week.

Amy-87

hoi Sunflower-Jo,

alleen in de actieve periode kun je andere mensen besmetten met het CMV-virus. Zodra de CMV niet meer in je bloed aan te tonen is kun kun je anderen er ook niet meer mee besmetten. Helaas weten veel mensen niet dat ze het virus hebben als het actief is, waardoor anderen nogal eens besmet worden... dit is ook mij overkomen  :P

wat betreft het besmetten van je kind bij geboorte.... technisch gezien zou het moeten kunnen aangezien het virus in slijmvliezen enzo gaat zitten. Zou dus wel logisch zijn. Maar zeker weet ik het niet.

Groetjes Amy

Tesjex


Als je eenmaal van pfeiffer genezen bent dan kan je het ook nog doorgeven h?
je blijft je hele leven lang drager van het virus.
En mijn arts zij dat dit de gevaarlijkste personen zijn om pfeiffer van te krijgen..

Peetje

Daarin verschilt Pfeiffer dus van CMV, als ik me niet vergis. Het Epstein Varr Virus, de veroorzaker van Pfeiffer, blijft in je lichaam aanwezig, terwijl CMV wel verdwijnt.

magnetronnie

CMV is net als EBV een herpes virus, en die blijven altijd latent in je lichaam aanwezig.

Bob_tails

Citaat van: magnetronnie op 10 april, 2009, 14:39:24
CMV is net als EBV een herpes virus, en die blijven altijd latent in je lichaam aanwezig.

Hoewel deze topic bijna een jaar geleden is geopend,kwam ik bovenstaande net
tegen. Soortgelijke informatie bij toeval vanmiddag tegen gekomen.

Nu is mijn vraag: van welk virus krijg je het eerste last?
Of CMV en later EBV, of maakt dit in principe weinig uit.


magnetronnie

Citaat van: Bob_tails op 13 maart, 2010, 16:54:09
Citaat van: magnetronnie op 10 april, 2009, 14:39:24
CMV is net als EBV een herpes virus, en die blijven altijd latent in je lichaam aanwezig.

Hoewel deze topic bijna een jaar geleden is geopend,kwam ik bovenstaande net
tegen. Soortgelijke informatie bij toeval vanmiddag tegen gekomen.

Nu is mijn vraag: van welk virus krijg je het eerste last?
Of CMV en later EBV, of maakt dit in principe weinig uit.
Ik zie nu de reply pas, beter laat dan nooit he. ;)

Ik heb zelf eerst Pfeiffer gehad, en een half jaar later CMV. Ik heb het idee dat CMV minder vaak voorkomt dan Pfeiffer, maar er is ook minder over bekend dus helemaal zeker weten doe ik dat niet.