Wat kun je doen om herstel te versnellen?

Gestart door Amy-87, 10 maart, 2009, 11:45:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amy-87

dag mensen,

Ik ben Amy en bij mij is juni 2008 CMV vastgesteld. Na een week of 6 bleek het accute virus weg te zijn en mocht ik van de dokter aan het werk, ik zou nog maximaal een week of 6 last hebben van de nasleep. Dus de vakantie gewerkt en in september weer aan school begonnen. Helaas begon ik toen een aardige "terugval" te krijgen. Weer terug naar de huisarts wie niks voor me kon doen behalve homeopatische middeltjes voorschrijven (Ja ik weet het, heel apart een huisarts die ook homeopaat is  ;)).
Twee jongens/mannen waar ik mee gezoend had in die periode hebben ook CMV van mij gekregen omdat ik het niet wist dat ik het had.

Afijn; maar eens op internet gaan zoeken en kwam er toen achter dat de nasleep veeeeeeeeeeeeeeeeeel langer kan duren dan de huisarts zei, niet zulk leuk nieuws. Intussen doe ik op school een minor over omdat ik het gewoon niet aan kon hele dagen aanwezig te zijn. Maar ook nu nog merk ik regelmatig dat ik niet veel kan hebben. Familieweekendjes zijn te vermoeiend. Vorige week heb ik vrijdagavond en zaterdag gewerkt waarna ik kapot was. Ook na een dagje naar vrienden moest ik om 9 uur naar bed, mijn ogen vielen gewoon dicht.


Na ruim 9 maanden ben ik het eigenlijk wel een beetje zat zo moe te zijn. Heeft er iemand hier nog tips om te zorgen dat je wat sneller van die vermoeidheid af bent?

Peetje

Jezelf in acht nemen en niet overbelasten, is het enige wat ik je aan kan raden.

ineke

Hoi,

Misschien is mijn reactie voor jou aan de late kant, maar dat komt dan omdat dit onderwerp voor mij nog maar kort actueel is. (misschien heeft iemand anders er dan wel iets aan..) Drie weken geleden werd bij mij CMV vastgesteld. Na een tip van een oud-collega ben ik begonnen met het slikken van Sambucol. Dit is een virusremmend middel, dat bij de drogist verkrijgbaar is. Ik heb zelf het idee dat dit middel echt helpt, ik voel me al stukken beter! Kheb iik ziekte van Pfeiffer gehad, en daar ben ik veel langer beroerd van geweest. Mijn man heeft ook CMV. Hij slikte nog geen Sambucol, en blijft maar een beetje sukkelen. Na mijn ervaring is hij ook begonnen met slikken. Aan het einde van deze week maken we de balans op. Als het nij hem ook beter gaat, is het voor mij duidelijk dat dit middel super is! Je hoort nog van me.