CMV en hoofdpijn?

Gestart door iefke, 03 maart, 2009, 11:51:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

iefke

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik CMV heb. Door het turbulente afgelopen jaar dacht ik dat ik 'gewoon moe' was, maar het bleef maar duren.

Nu merk ik dat ik eigenlijk iedere dag hoofdpijn heb, terwijl ik dit voorheen nooit had (behalve als ik flink op stap was geweest ;) )  Plus dat ik overal onverklaarbare jeukende bultjes heb. Lijkt op muggebulten, maar daar is het nog wel erg vroeg voor... 

Kan er dit mee te maken hebben?

fieps

Ben je niet ook ergens allergisch voor? Mijn dochter heeft door haar allergie ook heel veel last van hoofdpijn en jeukende bultjes gehad. Nu heeft ze medicijnen er tegen. Ik had zelf hoofdpijn nooit bij een allergie geplaatst.

sunflower-jo

Ook ik weet pas sinds vorige week dat ik CMV heb. Ik had voor de zekerheid maar eens bloed laten prikken omdat ik continu moe ben en last heb van pijn in mijn benen en armen en inderdaad, ook hoofdpijn! Ik had er nog nooit van gehoord en ik heb geen idee hoe ik aan het virus kom en wie ik hiermee besmet kan hebben want het schijnt behoorlijk besmettelijk te zijn. Ik heb een kleintje van 1,5 jaar die vaak genoeg z'n speen in m'n mond heeft geduwd. Toegeven aan deze symptomen doe ik dus niet, ik ga door, blijf werken en voor m'n gezin zorgen en ga rond een uur of 11 's avonds m'n bed in. De huisarts zegt dat ik mezelf in acht moet nemen maar hoe doe je dat in deze tijd? Het werk en huishouden gaat niet vanzelf en ik heb geen zin om me zieker voor te doen dan dat ik ben. Het is maar een virus en ja, het is een vervelend virus en ja, ik voel me vaak belabberd maar het gaat vast wel weer een keer voorbij. Of zit ik nog in de ontkenningsfase????

Peetje

Dat klinkt inderdaad een beetje als de ontkenningsfase. Natuurlijk hoop ik, dat je er niet zo veel last van gaat krijgen dat je compleet instort, maar neem je klachten wel serieus. Als je doorgaat totdat je letterlijk neit meer op je benen kunt staan, duurt het herstel langer en ben je nog verder van huis. :)
Heel veel beterschap! :)

sunflower-jo

Hoi Peetje,

Niet alleen IK zit in de ontkenningsfase maar ook de mensen om me heen hebben geen enkel besef van de moeheid die je kunt voelen en dat zorgt er ook een beetje voor dat ik maar doorga, wil ook niet overkomen als een aansteller (al weet ik zelf wel dat ik dat niet ben maar toch...) Ik vermoed dat mijn afweersysteem vorig jaar een flinke knauw heeft gehad (zoontje van 1,5 lag steeds in het ziekenhuis) en dat dit virus daardoor naar buiten is gekomen. Algehele moeheid heb ik al sinds de geboorte van mijn zoontje dus ik ben er ook een beetje aan gewend geraakt. Kan dit virus dan nog erger worden als dat het nu is??

Peetje

Ik kan niet beoordelen hoe je je nu voelt, dus kan ik ook niet zeggen of het erger kan worden. Anderen snappen inderdaad niet dat je zo vreselijk moe kunt zijn.
Ik heb weliswaar Pfeiffer (gehad) en geen CMV, maar na de laatste keer gedwongen flink overbelasten, heb ik letterlijk door m'n huis gekropen. Ik ben toen een paar weken het huis niet meer uit geweest, omdat ik de trap niet meer af durfde. Ik woon namelijk in een flat op de eerste verdieping, zonder lift.
Zo ver hoeft het bij jou natuurlijk niet te komen, maar zoals ik hierboven al zei, hou jezelf in de gaten. Hoofdpijn is bij mij het eerste teken dat het mis gaat en ik dus te veel aan het doen ben. Daarna volgen (in willekeurige volgorde): licht in het hoofd, duizeligheid, wankelend en slingerend lopen, misselijkheid en het gevoel dat ik door m'n benen ga zakken of flauwvallen.

Je bent inderdaad echt geen aansteller, al is het erg moeilijk om dat aan de 'buitenwereld' duidelijk te maken.