Hoofdmenu

zon

Gestart door koen 't Mannetje, 01 januari, 1970, 01:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

koen 't Mannetje

klopt het dat je niet in de zon mag komen met de ziekte van pfeiffer? En hoe lang duurt die #&#&-keelpijn, ik kan zo goed als niet meer slikken en ben in 1 week tijd 7 kilo afgevallen!
oh ja, laatste vraag, is 't slim om gewoon tentamens te blijven maken met de ziekte van pfeiffer?......en is slapeloosheid ook een bekend bijverschijnsel?

alvast bedankt!

-koen-

Gast

Ik heb nog nooit gehoord dat je niet in de zon mag. zon is volgens mij erg gezond. Natuurlijk niet te lang, want dat is ook weer niet goed. Maar ik heb het iig nog nergens gelezen/gehoord.

Misschien zou je tegen die keelpijn eventjes wat verlichtende-keelpijn-tabletjes (of snoepjes) moeten kopen. Wat bijvoorbeeld h eel goed is (vind ik) is saliethee. Als je daarmee gorgelt wordt de keelpijn een klein beetje verlicht. Saliethee kan je kopen in de natuurvoedingswinkel en daar hebben ze als het goed is ook zuigtabletten voor je keel.
Eventueel heeft je huisarts misschien nog wat voor je keel.

Als je geen tentamens maakt zal je waarschijnlijk uiteindelijk blijven zitten. Dat zou wel vervelend zijn. Aan de andere kant is het wel heel erg belangrijk dat je rust neemt.
Misschien kan je het combineren: wel tentamens maken, maar ook heel erg rustig aan doen. Maak je iig niet te druk, want dat is echt niet goed (dan duurt 't alleen maar langer).

Ik kon idd ook niet slapen toen ik pfeiffer had. Dus voor mij is het bekend en ik heb er wel meer mensen over gehoord.

Tanja

Toen ik, heel lang geleden, Pfeiffer had, kon ik door de keelontsteking ook helemaal niet eten. Zelfs drinken deed pijn. Het enige wat ik wel kon drinken, en wat ook mijn keel verzachtte, was bosbessensap. Misschien ook iets voor jou?
Sterkte.

Petra

Uit ervaring kan ik zeggen dat in de zon zitten wanneer je Pfeiffer hebt, je zieker gaat worden. Ik zou zeker met je hoofd uit de zon blijven en steeds een zonnebril dragen. Ik heb nog steeds Pfeiffer en word na 5 min. in de zon zitten onwel, terwijl ik voorheen een echter aanbidder was.

Margrieta

Hai!

Ik ben gisteren naar het strand geweest en ik kon gewoon in de zon liggen. Ben er niet zieker ofzo van geworden.

xxx

G. Both

het is nu misschien niet meer zo van toepassing (winter enzo) maar ik weet dat in de zon liggen in principe geen kwaad kan. alleen als je ook een lever aandoening hebt (geelzucht e.d.) moet je niet in de zon komen. volgens mij was dat omdat er bij leveraandoeningen kleurstoffen vrijkomen en die kunnen ontstekingen veroorzaken bij uv licht. zonnebanken is dus ook uit den boze! groetjes