Hoe groot is de kans dat ik pfeiffer heb?

Gestart door Adrian, 20 december, 2008, 22:42:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrian

Hallo

Ik ben deze week met een meisje geweest, die pfeiffer had zeg maar. Ze had er een aantal maanden geleden erg last van.

Hoe groot is nu de kans dat ik het heb?

Ze zei dat ze niet besmettelijk meer was. Maar ze gaat nog wel altijd vroeg naar bed.

Groeten

Tesjex


Hallo Adrian

De kans dat je pfeiffer hebt is niet erg groot volgens mij.
Ik heb nu ook pfeiffer en mag gewoon naar mijn kot gaan, met vrienden in contact komen.
Tegen mij hebben ze gezegd dat pfeiffer door gegeven kan worden wanneer je er van genezen bent
maar dan moet jij ook nog vatbaar zijn doordat je een lage weerstand hebt.

Dus klein kansje dat je het zou hebben door gewoon in contact te komen met dat meisje

Groetjes

Adrian

ja dat dacht ik ook dat de kans klein zou zijn dat ik het zou kunnen krijgen.

Is iedereen het hier mee eens?

fieps

Volgens mij klopt het. Vooral als jouw weerstand erg laag is, ben je er bevattelijk voor

Adrian

Wanneer is mijn weerstand hoog of laag?

Ik ben een gezonde jongen van 19 jaar jong ik rook niet enz enz.


Peetje

Tja, wanneer je weerstand laag is, is moeilijk te zeggen. Ik was 33 toen ik Pfeiffer kreeg, daarvoor eigenlijk nooit ziek, rook niet en drink niet, eet gezond. Dus waarom mijn weerstand blijkbaar laag was, geen idee.

Maar ik denk dat de kans dat jij besmet bent door dat meisje, vrij klein is. Je bent tenslotte het besmettelijkst in de incubatieperiode, dat is de periode voordat je daadwerkelijk ziek wordt.

fieps

Als jij gewoon gezond bent,je niet grieperig voeltofzo, geen hoge stress hebt, dan is de kans dat je weerstand laag is vrij klein. Peetje zal in dat opzicht gewoon pech hebben gehad toch pfeiffer te hebben gekregen.

Adrian

Oke, Dus ik zou eigenlijk gewoon met iedereen mogen zoenen zeg maar?

fieps

Mogen wel, maar als iemand in de incubatieperiode zit dan is die persoon wel uiterst besmettelijk. Het vervelende is alleen dat je niet weet of iemand daar in zit, want pas aan het eind van de incubatieperiode word je ziek.