Voor alle studentjes onder ons..

Gestart door xk., 24 juli, 2008, 19:14:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xk.

Dankje! Ik heb echt geen idee.. ik weet wel dat het in Brussel is en dat ze heel veel medicijnen moet slikken en veel moet spuiten. Als ze haar account nog heeft hier, dan kun je haar altijd nog een priv?-berichtje sturen.

Ik ben 2 weken geleden in Londen geweest met vriendinnen. Was echt heel leuk! Kon wel merken dat het vermoeiend was en dat ik uit m'n ritme was, want die week erna was ik heel erg moe. Nu gaat het gelukkig wel weer beter!
Verder druk met school, zoals gewoonlijk.. en weinig bijzonders te vertellen eigenlijk!

Hoe gaat het met de rest hier?

xk.

Zooo, wat is het rustig hier!
Ik dacht dat ik hier lang niet geweest was, haha.

Hoe gaat het met jullie?
Hier echt ongelooflijk druk met school. Ben al 3 weken continu aan het leren en opdrachten aan het maken. Lang leve de tentamenweken! Heb tot nu toe alleen nog maar een slecht gevoel over de tentamens die ik gemaakt heb (4), morgen heb ik er ook nog 1 en die schijnt ook weer heel moeilijk te zijn. Dus ik hoop toch dat ik er minstens 2 heb gehaald.
Het is wel heel erg vermoeiend op dit moment, maar gelukkig ben ik er na morgen weer even vanaf.

Nu ga ik weer verder leren voor mijn laatste tentamen.. nog 156 pagina's te gaan!

Tesjex


Ik kwam er vandaag ook achter dat ik hier ook al lang niet meer opgeweest was!
Maar hier is het ook allemaal vrij druk..mijn stage neemt alles in beslag en savonds heb ik niet
meer veel zin om nog aan andere dingen te beginnen.. maaarmaaar..gisteren wel een goed gesprek
gehad en voor mijn stage moet ik niet vrezen.. ik ga deze wel bereiken.. nu hopen dat ik mijn andere competentie
ook nog slaag en dan een zomer zonder herexamens in het vooruitzicht.. Ik heb wel veel te kampen gehad met motivatieproblemen en
de schoolmoeheid, maarja we moeten er ons door slaan natuurlijk.. Ook al is dit niet altijd even simpel..
Ik zal nu maar eens beginnen met eten te maken en dan daarna vollebak aan men opdrachten te werken.. nog iets meer dan een maaand, en dan gedaan :-),

hoe gaat het met jullie

xk.

Ja, ik heb ook veel te druk. Ik vergeet dit forum echt..

Tesjex, fijn dat je je stage wel gaat halen! Hoe gaat het verder met de vermoeidheid op dit moment? Merk je vooruitgang of dat nog niet echt?
Wel knap dat je toch stage hebt gelopen dit jaar!

Hier is het echt heel druk. Ik heb vlak na mijn vorige berichtje wel m'n P gehaald, dus daar ben ik wel heel blij mee! Die hoef ik eigenlijk pas in december te hebben, dus dat is wel lekker dat ik die nu al heb. Er zit ook net weer een tentamenweek op. Ik heb weer een heel slecht gevoel over de tentamens, maar dat had ik de vorige keer ook en toen heb ik van de 8 dingen die ik kon halen die periode 7 dingen gehaald. Dus ik zeg nog maar niet te veel, wie weet valt het weer mee.
Verder ging het qua vermoeidheid na de vorige tentamenweek weer wat slechter. Ben regelmatig op maandag niet naar school gegaan (had ik maar 4u les die gemist konden worden) en dan was ik woensdags op school alsnog helemaal op. Dus ik heb echt het geluk gehad dat ik donderdags en vrijdags vrij was deze periode. De afgelopen weken waren ook weer heel vermoeiend, omdat het zo druk was met leren en opdrachten. Maar ik merk nu wel dat ik weer iets meer energie heb. Ik heb me weer heel erg aan een ritme gehouden en dat helpt wel. Na dit weekje heb ik al zo goed als vakantie.. op een paar dingen na, maar dat stelt niet meer zoveel voor.

Hoe gaat het verder met iedereen hier? Van Nathalie123, die hier 2/3 jaar geleden ook zat, weet ik dat er eindelijk geen achteruitgang meer is. Dus hopelijk gaat het met haar nu ook de goede kant op!

Groetjes!

xk.

Zooo, wat rustig hier zeg!
Was hier al een paar maanden niet meer geweest, maar niks gemist hier in dit topic iig.. haha!

Hoe gaat het hier met iedereen? Tesjex spreek ik af en toe nog wel eens op Facebook. Ben ook wel benieuwd hoe het met Peetje gaat! Heb verder nog niks gelezen, misschien dat het hier ook wel ergens staat. En Anne.. ik heb jou ook af en toe nog wel eens gesproken op Facebook, maar ben benieuwd hoe het nu gaat. Laatst weer flauwgevallen zag ik? Dat is minder, want het ging best goed ofniet? Ik weet ook niet of jullie hier nog wel komen, volgens mij ook niet echt meer.

Hier gaat het wel goed. Qua vermoeidheid gaat het wel weer iets minder de laatste tijd. Ben veel moe en heb weer even wat meer slaap nodig. Het ging ook wel erg goed hoor, ging al bijna nooit meer voor 10 uur naar bed. Dat kon ik een jaar geleden nog niet. Dus nu moet ik weer even goed opletten dat ik genoeg rust krijg. M'n hele lichaam is ook weer moeer, wat ik ook had toen ik pfeiffer had. Dat is wel vervelend, want dan kun je niet telkens doorgaan. Maar misschien dat het juist ook wel goed is dan, anders ga ik weer te veel over m'n grens heen. Heb wel een fijner rooster nu op school, waardoor ik weer wat meer rust krijg. Maar ik probeer 's middags niet te gaan slapen (alleen als ik echt niet wakker kan blijven en ik heb 's avonds nog wat anders), ben veel te bang dat ik dan weer terugval in dat oude ritme. Nu lig ik vandaag ook wel de hele dag in bed, maar wel met laptop etc, ik ga niet slapen.. maar m'n lichaam krijgt zo wel rust.
Maargoed, moeilijk is het wel om rust te nemen als je naar school moet, stage moet lopen, moet werken af en toe en je vriend en je vriendinnen ook nog regelmatig wil zien. Ik vind het allemaal veel te leuk om daarvan iets af te moeten zeggen.

Nou, ik ga even een kopje thee pakken! Lekker een relaxt dagje!
Groetjes!

Peetje

Leuk om weer eens wat van jou te lezen!
En natuurlijk fijn dat je school enzo weer goed kan volgen, al gaat het nu weer even iets minder. Verstandig dat je dan wat meer rust neemt.

Ik kom hier nog wel regelmatig, maar in mijn eigen topic post ik bijna niet meer omdat er eigenlijk weinig te melden valt. De vermoeidheid is bij mij redelijk stabiel, ik kan ongeveer 20 tot 25 procent van wat ik vroeger kon, maar zolang ik niet te veel achter elkaar doe en 's middags een poosje ga slapen of in ieder geval rust neem, gaat het voor mijn doen best goed. Werken zit er voor mij denk ik niet meer in, maar ik kan in ieder geval thuis een beetje m'n ding doen en af en toe iets leuks ondernemen, al laat ik het zware schoonmaakwerk graag aan iemand anders over, want dat is me toch te veel.

xk.

Sorry, dit is wel een heeele late reactie.
Mm.. veel kun je dus nog niet, maar dat is voor jou waarschijnlijk al heel wat vergeleken met eerst. Wel fijn dat de vermoeidheid redelijk stabiel is en dat je thuis wel een beetje je ding kunt doen.

Ik moet weg, dus heb verder geen tijd. Maar ik heb net een stukje op mijn blog geschreven. Dat was ook al weer een heele tijd geleden!

xk.

Ik was mijn blog aan het aanpassen en toen dacht ik weer aan dit forum. Ik ben erg benieuwd hoe het met iedereen gaat die hier een paar jaar geleden ook veel zaten. Sommige heb ik nog wel op facebook, dus daar lees ik nog wel eens van. Nathalie123 (ofzoiets) heeft nog steeds heel veel last van de pfeiffer weet ik. Maar ik geloof dat zij ook allerlei andere dingen erbij heeft waar ze nu achter zijn gekomen.
En Peetje, bij jou al verandering of nog steeds een beetje hetzelfde?

Hier gaat het goed! Ik ben nu met m'n 5e stageweek bezig en ik vind het heel erg leuk! Het is wel allemaal nieuw en ik moet nog veel leren, maar dat zie ik wel zitten. Ik loop dit jaar stage bij een ambulant team voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel (mensen die door een ongeluk of ziekte bijvoorbeeld een hersenletsel hebben). We gaan dan langs de huizen heen en bieden hulp waar dat nodig is. Dat kan heel verschillend zijn. Bij de ene kom je voor financi?n, bij de ander voor rouwverwerking en bij de ander weer om dingen aan te vragen bij de gemeente bijvoobeeld (en nog veel meer). Ook zit je bijna elke dag wel even op kantoor om administratieve werkzaamheden te kunnen doen. Genoeg afwisseling dus!
Stage is wel vermoeiend, maar dat komt ook omdat het allemaal nieuw is en je heel veel aan het luisteren bent en wel alles moet onthouden. Ik ben 's avonds soms ook wel heel erg moe en ga ook vaak weer voor 10u naar boven. Voordat ik dan slaap, is het wel half 11 meestal, maar dit is toch wel een teken dat het vermoeiend is.
Ik ben nog wel bewust, of misschien nu ook wel onbewust, bezig met mn dag goed in te delen. Zo zorg ik altijd dat ik even rust heb als ik van stage weer kom bijvoorbeeld. Dat ik niet dan gelijk weer doorga en pas stop als ik ga slapen. Als ik die rustmomentjes er een beetje in houd elke dag dan blijft het eigenlijk wel goed gaan.
Volgens mij heb ik verder weinig nieuws. Ik ga lekker op de bank liggen tv kijken, heerlijk een avondje niks vanavond!

Groetjes!

Peetje

Hier is alles redelijk stabiel. Veel verbetering verwacht ik ook niet meer, maar zoals het nu is, kan ik er wel mee leven.

Je stage klinkt leuk. Lekker afwisselend ook. Zoiets is inderdaad altijd wel erg vermoeiend, veel verschillende nieuwe dingen leren in een korte tijd. Goed van je dat je dan toch die rustmomentjes weet te nemen!

xk.

Dit is wel een erg late reactie, maar lees het nu pas.
Fijn dat het redelijk stabiel is (hopelijk nog steeds zo een paar maanden later).

Hier gaat het goed. Ik blijf vermoeide periodes houden, maar verwacht ook niet daar nog weer af te komen. Mijn lichaam blijft goed aangeven als ik weer eens te veel doe.
Over het algemeen kan ik alles wel blijven doen, maar af en toe moet ik weer een paar uur bij slapen. Zo heb ik zaterdagmiddag weer van 1 tot 4 geslapen, omdat ik toch wel erg vermoeid was. Het gaat nu weer redelijk, maar voel me niet echt heel fit.
Maar ik ga nog gewoon uit en doe alles eigenlijk nog wel, dus ik mag niet klagen! ;-)

Hoe is het met jullie?

mini

hoi xk,

ik heb een klein beetje je verhaal gelezen, je geeft aan dat je nog met periodes moe bent. ik heb een vraagje, heb jij (ook) nog steeds een verhoogd Igg in je bloed (eiwitten die er niet thuis horen) ? als je recent of een tijdje geleden nog bloed afgenomen hebt.. ik zal je mijn hele verhaal besparen haha, maar ruim 3 jaar geleden heb ik pfeiffer gekregen en sindsdien heb ik die eiwitten nog steeds in mijn bloed zitten. volgens de reguliere zorg ben ik gezond en zijn die eiwitten niet schadelijk, maar ik heb sterk het vermoeden dat die eiwitten mij nog steeds ziek/vermoeid houden. ik heb op internet gelezen dat als je een verhoogd Igg hebt je misschien een voedselintolerantie hebt..weet jij of iemand anders hier meer over? (de pfeiffer zorgt voor een overreactie van het immuunsysteem waardoor de verkeerde anti-stoffen steeds vrij komen)

groetjes mini

xk.

Hoi!

Ik heb geen idee, eerlijk gezegd.
De laatste keer dat ik bloed heb geprikt is al wel een jaar of 3/4 geleden inmiddels denk ik.
Ik heb nadat ik wist dat ik pfeiffer had nog 2 keer weer bloed geprikt, maar hier kwam niets bijzonders uit. Alleen dat de pfeiffer nog actief was, maar daar mocht ik toen niet te veel op uit doen, omdat de vermoeidheid te lang aanhield ondanks dat het nog actief was in m'n bloed. Achteraf best vreemd vind ik..

Kun je op internet niks vinden hierover? Wat zeg je huisarts ervan?
Heb jij ook periodes dat je moe bent of echt dagelijks?

Groetjes!

mini

ik heb de diagnose cvs-me gekregen en heb dagelijks nog last van vermoeidheid. de ergste (malaise)klachten zijn gelukkig (nog steeds) weg, ik moet ook iedere dag een paar rustmomenten inlassen anders ben ik savonds steenkapot. gisteren ben ik weer begonnen met werken voor 3 dagen een uurtje per dag en dat is te doen. ik heb ruim een half jaar ziek thuis gezeten. dan vermoed ik dat je ook die verhoogde Igg of Igm nog in je bloed had.. daar doen ze niets mee en je moet het verder maar uitzoeken.
mijn ervaring met pfeiffer is dat je heel snel de deur uitgewerkt wordt. vooral in het ziekenhuis bij een internist. later toen ik chronische vermoeidheid bleek te hebben doet een arts bij voorbaat al niets (alleen wat bloedonderzoek) en dan word je naar huis gestuurd. of doorgestuurd naar het Radboud voor gedragstherapie.. het enige ziekenhuis waar de artsen erg vriendelijk en begripvol zijn vond ik bij het UMC in Utrecht.
ik moet de huisarts nog bellen voor een afspraak, ik denk dat hij beter weet waar ik hiermee terecht kan (bij het ziekenhuis een test doen of ik ergens allergisch voor ben of in het alternatieve circuit) ik struin heel internet vaak af als ik iets nieuws hoor of lees.. en ik heb gelukkig een hele fijne huisarts die mij altijd helpt en mijn ziekte begrijpt.

xk.

Ik heb wel goede ervaringen met artsen e.d.
Hoe gaat het nu met je dan? Bij mij heeft revalidatie erg geholpen (te lezen op m'n weblog). Misschien een tip?
Ik kom hier nauwelijks meer, maar mocht je vragen hebben, mag je altijd een berichtje sturen. Anders duurt het zo lang voordat ik het weer lees.

xk.

http://it-willbebetter.blogspot.nl/
Op mijn blog een uitgebreide update!

Maar even in het kort: hier gaat het heel goed! Ben 2 weken geleden afgestudeerd en verder voel ik me ook goed (op een aantal gezondheidskwaaltjes na waar ik in mijn blog uitgebreider over geschreven heb). Sommige van de mensen uit dit topic heb ik nog op facebook, dus daar ben ik wel van op de hoogte. Maar ben wel benieuwd hoe het met bijv. Peetje gaat of andere (oud-)forum leden. Ik zie het maar als positief teken dat een aantal hier niet meer actief zijn.

Peetje

Ik ben er nog!
Het gaat hier wat beter dan de laatste keer dat ik in dit topic postte. Tijd rust, extra vitamines en hulp van een homeopaat hebben voor wat verbetering gezorgd, al ben ik nog lang niet beter. Maar ik ben blij met alle beetjes extra.

Gefeliciteerd met je afstuderen!

xk.

Zo, wat is het hier rustig. Zo te zien heb ik in bijna een jaar tijd niet zo heel veel gemist hier. In de tijd dat ik hier veel zat, was het best wel druk altijd.
Hopelijk een goed teken!

@Peetje, fijn dat het wat beter gaat/ging. Hopelijk nu nog weer wat beter..

Hier gaat het goed! Ik werk inmiddels gemiddeld 36u per week (ene week 32u en andere week 40u). Dus ik kan wel zeggen dat ik niks meer te klagen heb en hier dan ook heel blij mee ben!
's Avonds op tijd naar bed en af en toe wat extra slaap pakken, zorgt er wel voor dat ik het prima volhoud en ook nog energie heb voor andere dingen.

Een uitgebreide update heb ik vandaag weer op mijn blog getypt: it-willbebetter.blogspot.com

Nathalie123 (dacht ik zoiets?) daarvan weet ik dat het eindelijk wat beter gaat, die zat hier ook in 2008/2009! Anne heb ik nog wel op facebook, maar lees nooit meer iets over vermoeidheid o.i.d. hopelijk ook een goed teken!

Peetje

Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!

De ervaring heeft mij inmiddels geleerd dat werken er echt niet meer in gaat zitten. Ik heb wel beduidend meer energie dan een paar jaar geleden, maar lang achter elkaar iets doen, put me nog behoorlijk uit en dat mer ik de dag(en) erna.