Voor alle studentjes onder ons..

Gestart door xk., 24 juli, 2008, 19:14:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xk.

Ik heb vandaag met mn coach gebeld
Ga misschien een halve dag stage lopen of paar uurtjes ofzo (is op een school dus is niet zo heel lang een halve dag)
en dan die 2 dagen school de belangrijkste lessen proberen te volgen..
volgende week is nog geen belangrijke week dus moest maar gewoon komen als 't ging en als 't niet lukte was het ook niet erg..
maar wil sowieso even mn klas weer zien! ;) & ga dan ook doornemen welke lessen het belangrijkst zijn enzo..
Heb wel te weinig stageuren denk ik, weet nu niet of ik dat later een x in moet halen, maar daar ga ik wel vanuit.
Nu maak ik me wel minder druk om school, omdat er veel geregeld kan worden en kan zelf beslissen wanneer ik dan naar school ga..

Sam

Dat is wel fijn dat dat geregeld kan worden. :)
Ik krijg volgende week ook te horen hoe het nu verder moet, al denk ik dat ik veel zal moeten volgen omdat ik in het examenjaar zit ;)
Maar ze zouden ook gaan kijken welke dingen ik ook goed thuis zou kunnen doen.

@ Nathalie123, heel veel succes met je stage, ik hoop dat je het allemaal vol kunt houden en anders kun je idd 5 halve dagen gaan doen als het niet wil.

Benedictus17

Weetje, ik ben niet eens zo vreselijk moe. Daar zou ik me als het ware overheen kunnen zetten. Maar ik ben dan gewoon duizelig. :S

sifabale

Benedictus, het scheelt denk ik wel heel veel als je niet echt moe bent, maar ik zou als ik jou was toch niet te hard van stapel lopen ;). Ik zelf hield de maandag en dinsdag vaak wel helemaal vol omdat ik dan laat begon en nooit later dan 13.00uur uit was. woensdagmiddag begon ik dan wel de vermoeidheid te voelen en op de donderdag en vrijdag bracht ik de lessen altijd half slapend door :-[. Hoop dat het voor jullie anders zal zijn :)

xk.

Jaa, dat denk ik ook wel dat dat wel heel veel scheelt, maar toch is het ook wel vervelend om duizelig te zijn.. ik heb dat ook wel vaak maar dan lukt het me al niet eens om in 1 x van de bank naar de keuken te lopen.. en als je dat op school hebt is ook niet echt fijn.. maar weet ook niet hoe duizelig je dan bent.. als je de hele tijd het gevoel hebt alsof je flauw gaat vallen en je loopt dan op school rond.. is niet echt fijn lijkt me!;P

Benedictus17

Nee het is niet alsof ik bijna flauw ga vallen. Het is juist zo'n zeurderige duizeligheid. Niet te snel lopen, niet te snel draaien, niet te snel dit, niet te snel dat. Als ik dat nou gewoon niet had.. Kijk, moe ben ik wel een beetje. Maar die duizeligheid is gewoon kut!

xk.

nja die duizeligheid is idd wel vervelend.
als je dat niet zou hebben zou je misschien wel weer meer kunnen..
maarr dat zou misschien snel ook wel weer beter gaan, aangezien het verder ook steeds beter met je gaat toch?

Benedictus17

Het gaat wel beter dan in het begin ja. Maar lig wel elke middag nog een uur op bed. Het liefst zou ik nu alweer gaan, om die duizeligheid weg te krijgen. Nadat ik dan geslapen heb ben ik anders moe. Dan ben ik gewoon slap en hangerig. Mja.

xk.

Oke ja idd.
hoe doe je dat straks met school dan?
je ging toch misschien bij iemand tussendoor slapen ofzo?
wel een goede oplossing, zo mis je toch niet zoveel..

Benedictus17

Ja klopt. Ik krijg de sleutel van zijn huis en als ik het dan niet red, kan ik even tussendoor naar zijn huis en daar een uurtje slapen of in ieder geval liggen. Moet ik nog wel even op school zeggen, maar ik neem haast wel aan dat ze daarmee instemmen.

xk.

Oke! dat is wel fijn dan.. ;)
ik ben al 1,5 uur met reizen bezig, om naar school te gaan en weer terug.. dus als ik dan 2 uur op school ben geweest ben ik alweer kapot! en dat lukt me dan ook 2 of soms 3 dagen per week.
voor mij zou dat denk ik ook geen zin hebben om tussendoor te gaan slapen want dan blijf ik moe, ookal slaap ik 3uur dan nog blijf ik de rest van de dag moe..

Sam

1,5 uur is best veel ja.
voor mij zou dat ook niet werken denk ik tussendoor slapen, als ik 2 of 3 uur achter elkaar wat gedaan heb ben ik de rest van de dag heel erg moe.
van die duizeligheid heb ik ook last alleen heb ik ook meer het idee dat ik dan bijna flauwval.
xk., ik herken volgens mij best veel in jouw verhalen  ;)

Benedictus17

Ik denk dat het bij mij wel werkt om daarna wat te gaan doen. Na het slapen ben ik ook altijd brak. Slap en hangerig. Maar als ik dan wat ga doen gaat het op zich wel. Dus ik denk dat dat wel moet lukken. Maarja, zie er alsnog wel tegenop.
En in oktober gaan we met het 5e leerjaar naar Rome... Hopen dat ik dan weer goed op de been ben.

xk.

Sam, ja idd haha ik herken ook wel veel in jou verhalen.

Benedictus, het is idd te hopen dat je mee kunt naar Rome, want het is jammer om zulke dingen te moeten missen.
Bij mij lukt het dan echt niet om wat te doen, lijkt soms net alsof je dan nog 'lui' bent van het slapen, maar ookal wil ik dan wat doen dat lukt me dan echt niet. al helemaal niet weer naar school gaan dat is echt teveel dan. hond uitlaten ofzo wil vaak nog wel. ligt er ook maar net aan of ik een goede of slechte dag heb. en ookal zou ik dat wel doen, dan zou ik die dagen erna weer helemaal kapot zijn dus dat werkt ook niet.

Sam

haha :)
nou nog even genieten van de laatste paar daagjes vakantie! :D

Benedictus17

Ach, heb stiekem ook wel weer zin in huiswerk hoor.  ;D

xk.

Haha, ik heb bijna geen huiswerk meer, af en toe verslag maken dus dat valt wel mee :P

sifabale

Ik vond huiswerk ook altijd wel fijn hoor. En met pfeiffer is het iets wat zorgt voor een beetje afleiding (en als je dan weer een vraag goed hebt beantwoord voel je je stiekem weer heel slim :P)

xk.


nathalie123

aahh! De laatste dag van de vakantie! :-[ bah..
Ik ben de laatste 2 dagen ineens weer een stuk meer moe :-\ ik snap der niks van!
het ging heel erg goed.. ik ging weer vaak rondjes lopen en stukjes fietsen en k voelde me al wat beter.
en gisteravond was ik ineens al heel erg moe om 7 uur :-\
terwijl ik verder niks heb gedaan wat echt inspannend is.. toevallig heb ik de laatste paar dagen ook keelpijn gehad.
ik vind dit heel raar :-\ ik ga morgen waarschijnlijk meteen vragen of ik toch nog die halve dagen kan werken.
Als ik dan thuis kom van stage kan ik gewoon lekker uitrusten en misschien even een middagdutje doen.

denken jullie dat die 5 halve dagen ook beter is?
want ik wil niet zo twijfelachtig overkomen en dan volgende week weer de uren veranderen weetjewel :-[
De keelpijn is nu trouwens wel weer over.. dus misschien is de vermoeidheid ook maar van korte duur? ik hoop het maar.. :-[

Zijn jullie al klaar voor morgen?

xk.

Ik denk wel dat 5 halve dagen beter is dan 3 hele dagen, want nu kun je na die halve dagen gewoon uit gaan rusten. en na 1 dag ben je waarschynlyk veel moeer en heb je niet echt tijd om uit te rusten en moet je daarna nog wel weer 2 hele dagen doorgaan..
maar ik kan natuurlijk niet weten hoe jij je voelt, maar in mijn geval zou ik voor die 5 halve dagen gaan.

ik hoef er wo/do pas heen, moet zelf even kijken... dus ik heb nog even.

heel veel succes, hopelijk komt het helemaal goed :D

nathalie123

oke.. nou dan ga ik dat maar proberen te regelen.
maarja ik begrijp er nog steeds niks van.
Ik ben nu alweer zo moe :-[ terwijl het de laatste 2 weken juist beter ging!
en ik heb niks gedaan wat echt inspannend is.. hoe kan ik dat ineens weer zo moe worden? Heel raar!
naja ik moet er morgen om 08.45 zijn.. dus misschien kan ik dan rond 12 uur weer naar huis, dan zal ik laten weten hoe dat ging.
Dan hoor ik woensdag of donderdag wel hoe het bij jou is gegaan!
hadden we nog maar een paar weekjes vrij :'(

xk.

misschien dat je dan toch iets te veel hebt gedaan. dat heb ik ook wel is als ik een dag niet zoveel rust, heb ik daar de volgende dag vaak wel last van.
ben benieuwd hoe het gaat ja morgen & ik zal wo/do wel laten weten ja hoe het ging! ;)
idd paar weekjes vrij nog was wel fijn geweest maar dat thuis zitten ben ik ook wel echt zat, maarja school is gelijk weer zo veel in 1 x (voor mij iig..)

nathalie123

jaa idd thuis zitten is ook niet alles haha!
zo mijn eerste stage dag zit erop!
In het begin best veel gelopen door het ziekenhuis maar gelukkig wel de ligt genomen, haha ;)
heb later veel kunnen zitten aan de computer, dus dat was wel beter.
ik heb van half 9 tot 1 gewerkt en was toen opzich niet zo heel moe.
ik heb afgesproken met het ziekenhuis dat ik elke dag om half 9 begin ipv 8 uur.
en ik werk dan tot half 1, ze waren wel heel begripvol gelukkig en de begeleider heeft ook een mail naar school gestuurd.
toen ik thuis kwam kreeg k wel erg last van hoofdpijn :-[ en heb nu vooral pijn aan mn benen!
ben nu ook wel al erg moe.. dus ik ga denk rond 7 uur al slapen..
maarja ik ben vanacht ook wel slecht geslapen door de spanning en moest er al vroeg uit.
dus het is wel logisch dat ik nu moe ben.. ik zal even aan de nieuwe dagindeling moeten wennen.
Ik denk dat ik voortaan smiddags even op bed ga liggen ofzo want dan kan ik savonds wat langer opblijven.


iemand anders al wat meegemaakt??

xk.

Hee,

Gelukkig dat ze zo begripvol zijn daar. :)
En dat je een half uur later mag beginnen is ook wel fijn, dat scheelt toch alweer!

Ik slaap sowieso altijd 's middags, dat helpt toch wel anders hou ik het echt niet vol tot 's avonds.
en ga dan meestal rond 9uur slapen.
verder lig ik dan ook heel veel op de bank en val ik af en toe ook wel weer in slaap;)

Ik heb nog niks meegemaakt haha.
Succes nog met je stage! :)

Benedictus17

Mijn rooster gekregen.

Maandag half 9 tot 4 uur (met om 1 uur een pauze plus tussenuur tot tien voor half 3.)
Dinsdag half 9 tot tien over 12 (JES!)
Woensdag half 9 tot tien over 3 (- 2 uur gym is tot 1 uur(A) even regelen dat ik niet hoef te gymmen)
Donderdag tien voor half 10 tot tien over 3
Vrijdag tien over 10 tot tien over 12.

Duzz... dat is allemaal best relaxt. Okay, wel lange dagen. Maar wel een tussenuur of eerste uur vrij.
En ik heb aan mn mentor gevraagd of ik lessen mag missen. (Ik heb hem voor grieks en latijn, vermoeiende man, heb hem 10 uur in de week haha.) Toen zei hij: als ik je 10 uur heb mag je er best 2 missen. :P

En morgen mn brommercertificaat ophalen en woensdag snorfiets verzekeren.

xk.

Dat is nog best wel fijn ja, alleen maandag is wel een hele lange dag.
Nou nog te hopen dat je het allemaal een beetje volhoud! :)

Benedictus17

Ja, maar ik kan in die pauze en het 6e uur wel slapen bij iemand vlakbij school. :)

xk.

oke ja idd, daar zit wel een lange tijd tussen dat is wel fijn dan

xk.

Nou, ik heb m'n rooster al wel gehoord, weet niet precies hoelaat we moeten beginnen, maar donderdag tot half 3 of half 4 en vrijdag tot half 2.
Valt dus heel erg mee, voor als je maar 2 dagen school hebt in de week.
Ik ga wel proberen om die vrijdag dan zolang mogelijk te gaan.

Ga donderdag even naar school als het lukt, morgen gaat me niet lukken denk ik, en dan gaan we ook overleggen hoelang ik stage ga lopen enzo. maar ik denk dat een halve dag wel lang genoeg is nu. ;)

Hoe is het bij de rest gegaan op school/stage? :D

Benedictus17

Eerste 2 uur viel uit en toen had ik 2 uur les en het ging prima! Jeeej het was zo leuk. (Ook wat betreft angsten ging het redelijk.)

xk.

Haha dat is wel fijn alweer gelijk 1e 2 uur vrij.

Hoezo qua angsten als ik vragen mag ?

Martine1702

ik heb mijn rooster ook gekregen gisteren! Maandag 9:10 tot 15:40, dinsdag... vrij!!!, woensdag 8:15 tot 14:50, donderdag  9:10 tot 14:50 en vrijdag idem. Die dinsdag is echt lekker!! Maar ik zit in de 6e, dus er waren 25 uren te verdelen, dat scheelt met vorig jaar zeg! Kan ik dan lekker slapen...

xk.

Ooh dat is idd wel fijn!
Kun je die dag mooi uitrusten..
Alleen maandag is dan echt een lange dag, verder valt het best mee toch? :)

Benedictus17

@ xk, ach gewoon.. Soms nogal moeite met sociale dingen. Maar ging vandaag echt goed.

sahahanne

pfft. ik zie echt enorm op tegen school. Ik heb geen pfeiffer meer, maar het chronisch vermoeidheids syndroom. Ik kan me niet concentreren, heb geheugenverlies en ben hartstikke moe altijd op school waardoor ik niet weet of ik dit jaar wel ga halen. Dit is (eindelijk) mijn laatste jaar, dus het is echt heel belangrijk voor me.

Ik hoop ook echt dat, omdat ik in de 6e zit, ik minder les zal hebben!
Everything will be alright in the end, if it's not alright it's not the end.

xk.

@benedictus, daar had ik ook altijd wel een beetje moeite mee, maar gaat steeds beter, vooral sinds dit laatste jaar! :)

@sahahanne, ik snap dat je tegen school op zit, hoop echt voor je dat je dit jaar wel gaat halen, het is zo moeilijk he als je zo graag wil maar het gewoon niet kunt! het is te hopen dat je wat minder les hebt ja!

Sam

Ik ben ook weer naar school geweest! ;)
Ga nu eerst proberen om elke dag van half 10 tot 12 uur naar school te gaan, omdat meer er echt niet inzit! :(
Als dit nog te veel is mag ik de woensdag thuis blijven.
Wel fijn dat dit allemaal geregeld kan worden, maar toch mis ik nu echt heel veel, maar ik kan gewoon niet meer.
En een lerares bij ons op school, geeft verschillende vakken en die wou wel is bijles gaan geven bij mij thuis, als ik het niet bij kon houden zo (woont 2 straten achter me dus :P).
Vind het wel harstikke aardig allemaal van ze, dat ze zoveel voor me willen doen :) zoiets had ik echt niet verwacht...
Ben wel weer heel erg moe nu, terwijl ik maar 1,5 uur op school ben geweest, toen ik vanmorgen thuis kwam gelijk 3 uur geslapen en heb van 6 tot half 9 nog weer geslapen en nu moet ik er echt weer in!

Hoop dat het bij jullie stage/school allemaal goed gaat & blijft gaan! :)
Lees jullie verhalen elke keer wel, maar ben nu echt te moe om overal op te gaan reageren.
Succes allemaal nog!! :D

sahahanne

gelukkig dat ze het zo goed kunnen regelen Sam! wel makkelijk en aardig dat ze je bijles wil geven :) idd handig dat je niet te veel achter raakt ;) succes nog!
Everything will be alright in the end, if it's not alright it's not the end.

xk.

sam, dat word echt wel goed geregeld bij jullie op school!
echt fijn!
van die bijles is ook wel fijn, omdat je toch heel veel mist kun je daardoor wel wat beter blij blijven lijkt me.

jij ook nog veel succes met school!

ik ga morgen denk ik even, hoop dat het lukt, hoef vrijdag sowieso niet naar school & anders hoef ik pas volgende week donderdag weer