Voor alle studentjes onder ons..

Gestart door xk., 24 juli, 2008, 19:14:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xk.

ik heb het ook 6maanden nu
en ja je ziet hem erg goed zitten  :-X

word vast well wat geregeld met je school dan :) komt vast goed!

sifabale

Sam, ik ben blij dat je mentrix er achteraan gaat!! En ik hoop ook dat ik het haal ;). Een lerares van mij van de middelbare school vond dat ik niet zo hard moest werken, omdat ik het afgelopen jaar al zo hard mn best moest doen, maar als ik nu niet hard werk ben ik bang niet toegelaten te worden voor geneeskunde dus ja...

Ik weet al 14 maanden dat ik pfeiffer heb, maar ik heb het denk ik al wel wat langer. In het begin negeerde ik de symptomen. Ik wist wel dat er iets aan de  hand was, maar ik zat in de laatste periode van 5vwo en ik wilde goede cijfers halen...

xk.

wow, dan heb je het echt al lang!
merk je wel dat er verbetering in zit dan ? of gaat het niet echt beter ?

Sam

14 maanden  :o
en ik ben het nu al zat na 4 maanden...
word je niet helemaal gek ??  :o
en ja zit er wel verbetering in of dat ook niet?

ja ik ben ook blij dat mn mentrix er achteraan gaat! :)

sifabale

Ja dat is inderdaad wel lang ja, maar ik had ook ergens op het forum gelezen dat het langer kan duren als je in het begin niet genoeg rust neemt  :(. Er zit volgens mij wel verbetering in. Ik heb nog wel last van dezelfde dingen, maar over het algemeen kan ik nu net ietss meer doen voordat ik een terugval krijg..

Ik werd het pas echt zat nadat ik in 6v mn eerste rapport kreeg. Toen drong het denk ik pas echt tot me door dat mijn pfeiffer wel wat langer zou duren dan gemiddeld en dat het niet over zou gaan met alleen wat extra slapen. Ik heb heel wat gesprekken gehad met mentor/leerjaarcoordinator en ik was nogal somber enzo, maar dat werd in mijn geval wel minder..

xk.

oke, ja heb ik soms ook wel dat ik heel somber ben...

maar gelukkig word dat bij jou nu wel minder
bij mij volgens mij ook wel heel iets, als is het de laatste dagen wel weer erger 

nja het is te hopen dat het bij jou snel een keer beter gaat dan, want het duurd wel erg lang zeg poeh!

sifabale

Laatst was ik wel weer even heel somber. Toen  hadden ze het bij Netwerk over de ziekte van Crohn (darmaandoening). Toen was er op een gegeven moment een jong meisje die vertelde hoe het haar leven had veranderd en hoe erg ze er van baalde dat het zo werd onderschat door mensen in haar omgeving en dat er zo veel onbegrip was voor haar ziekte. Nou toen heb ik wel even gehuild hoor..Als ik er nu aan terugdenk moet ik weer bijna huilen :(

xk.

oke, ja snap ik !

maar ze zeggen ook wel is dat je dan veel eerder moet huilen enzo als je pfeiffer hebt, maar dat heb ik ook well..
soms gewoon om niets...

sifabale

Ja dat heb ik ook wel eens..dan voel ik me altijd zo stom :-[

xk.

Jaa heb ik ook wel vaak dan
thuis valt het wel mee
maar had het ook x op school.. ze begrepen het well.. maar voelde me wel stom ja idd!  ;)

sifabale

Heb op school 2x gehuild..de eerste keer was nadat ik in 6v mn mondeling letterkunde had verknald omdat ik toen best wel duf was en de tweede keer was toen ik paar dagen daarna aan mn mentor vertelde dat ik pfeiffer had..blijkbaar had ik mn gevoelens al de tijd ervoor opgekropt en kwam het er toen in een keer uit. Ik denk dat dat bij pfeiffer ook wel het snel emotioneel worden voor een deel verklaard. Je looopt dan (onbewust) een beetje gevoelens op te kroppen omdat je het gevoel hebt er alleen voor te staan/niet te worden begrepen en dan is er vaak niet veel meer voor nodig om je aan het huilen te krijgen..

Zo, was dat geen mooie analyse 8) :P

xk.

Haha heel mooi hoor
maar ik ben het daar idd helemaal mee eens!  ;)

xk.

Gister gingen al mn vriendinnen uit, dan baal ik echt wel dat ik nog steeds niet mee kan!
normaal ging ik (bijna) elke week uit..
maar ik weet zeker dat ik dat niet vol hou, gister een uurtje naar een verjaardag hou ik nauwelijks vol en lig vandaag weer de hele dag op de bank, naar de keuken lopen lukt me niet eens in 1 x omdat ik zo duizelig ben.

maar missen jullie dat ook niet? sowieso de leuke dingen doen. niet eens dat het me om dat uitgaan gaat hoor..  ;)

Sam

xk., ik herken dat echt !!
ik mis dat ook echt de leuke dingen doen enzo, en ja ik ging ook elke week uit en weet ook zeker dat me dat nog niet gaat lukken
was altijd zo gezellig en mn vrienden en vriendinnen gaan allemaal wel dus dat is echt wel balen als je elk weekend thuis zit en vroeg naar bed moet terwijl de rest allemaal lekker lol aan het maken is enzo!  :-[

xk.

oke ja idd en als het dan een paar weken duurd is het nog niet zo erg maar het duurd nu al zo lang allemaal..
heb afgelopen week een beetje drukke week gehad: verjaardag, 2 ziekenhuisbezoeken en gisteravond verjaardag van een vriendin (1,5uur).. en ben zo moe vandaag, gister ookal overdag heel veel geslapen en vrijdag kon ik ookal niet veel..
dus nu heb ik al helemaal geen vertrouwen meer in school :(, wil wel positief blijven en denken dat het goed komt, maar dat lukt me soms echt niet meer...

Sam

Dan snap ik dat je tegen school op zit ja!
Ik vind het ook moeilijk om altijd te blijven denken dat het wel goed komt en om telkens maar weer positief te blijven.
Nog 1 weekje uitrusten en dan moet ik er weer tegen aan, ja ik zit er ook wel tegen op ik weet ook niet hoeveel ik nu volhoud.
iig veel sterkte en hopelijk komt het allemaal goed met school! :) en voel je je snel wel een x ietsjes beter!

sifabale

Wat ik het meeste mis zijn de gewone feestjes bij vrienden thuis..of het nutteloze rondsnuffelen in winkelcentra. Wij moeten nu vaak keuzes maken waardoor je niet ten volle van je leven kan genieten (tenminste zo voel ik dat). Ik vind dan ook dat het heel normaal is dat je af en toe wat moeite hebt met positief denken.

Weet je ik heb nu een beeld in mijn hoofd:
Stel je voor je zit in een vieze met modder gevulde grot die schuin naar boven loopt.  Aan het einde zie je een ienie mienie lichtpuntje, maar dat lichtpuntje geeft niet genoeg licht en jij kan dus ook niet zien waar je loopt en hoe lang je er over zal doen om de afstand tot het licht te overbruggen. De beste manier om het licht te  bereiken is door je goed te concentreren en om je heen te voelen tijdens het klimmen. Elke keer als je iets dichter bij dat lichtpuntje komt raak je echter helemaal opgewonden, raak je je concentratie kwijt en ga je sneller klimmen zonder nog om je heen te voelen..en dan glij je weer weg in de modder.

Wij moeten dus als het ware leren blij te zijn met onze vooruitgang, maar geconcentreerd blijven en om ons heen blijven voelen(= uit rusten/naar je lichaam luisteren) en dan komen we wel uit die grot!! ;)

(ik weet het, de metafoor klopt niet helemaal, maar ik heb de hele dag een beetje zielig/nutteloos op de bank gehangen dus ik zit nu vol met dit soort ideeen en dit was even een positieve die ik kwijt moest)

PS: mijn excuses voor de nutteloosheid ;D

xk.

haha, het klopt idd wel wat je zegt
maar ik merk zelf niet echt vooruitgang, heb af en toe wel een dag dat het iets beter gaat, maar dat heb ik al vanaf het begin
heb ook de laatste periode op school veelte veel gedaan maar ik had toen het idee dat het wel een x beter moest gaan (hield nog steeds wel veel rust hoor), maar dat hield ik ook echt niet meer vol, toen ging ik weer naar de dokter en moest toen weer bloed laten prikken, zat dus nog steeds in de beginfase.. naja vanaf toen niks meer gedaan.. eerste 3 weken van de vakantie was ik ook helemaal kapot... daarna ging het wel iets beter.. en nu heb ik afgelopen week dan weer een iets drukkere week gehad en ben ik gewoon weer helemaal kapot..
en dan gaat het slechter als in het begin

Sam

sifabale, ja dat klopt wel  ;)

en xk., ik heb het idee dat ik ook sneller moe word nu, maar ik denk dat ik voor de vakantie ook te veel gedaan heb en toch eigenlijk nog te weinig rust heb genomen. wat bij jou dus wss ook het geval is.
erg vervelend he hopelijk gaat het met ons allemaal snel beter

xk.

ben dus niet de enigste die dat heeft gelukkig maar
hopelijk gaat het snel beter ja ook met jou!

nathalie123

pfff
ik heb vandaag bericht gekregen van mijn stage.
maandag weer beginnen met 3 dagen en ik heb der echt geen zin in! :(
ik ben bang dat ik een terugval ga krijgen.. :-\

sifabale

H? naamgenoot (nathalie) ;D,

Weten ze op je school/bij je stage dan wel dat je pfeiffer hebt? En moet je de andere 2 dagen dan gewoon naar school?

xk.

dat is niet zo fijn, 3 dagen is best veel ja..
kun je niet wat anders met ze regelen ?

Sam

had je wel aangegeven dat je ook pfeiffer hebt?
snap dat je er geen zin in hebt, misschien kun je het er nog een x met ze over hebben?

nathalie123

ja ze weten wel dat ik pfeiffer heb..
een aantal weken geleden heb ik afgesproken dat ik 3 dagen stage ga lopen,
ik dacht toen dat ik het wel zou halen. (ik had eigenlijk 5 dagen stage moeten lopen, dus ik was hier blij mee)
die andere 2 dagen ben ik dan wel vrij, ik hoef niet naar school.
maar meestal wordt ik smiddags erg moe.. en ik kan het dan denk ik niet aan om tot 5 uur te werken.
ik heb met mijn begeleider afgesproken dat ik dit eerst ga proberen en anders ga ik misschien 5 halve dagen lopen.
dan kan ik smiddags gewoon uitrusten, maar dan moet ik dus wel elke dag erheen.
maarja ik heb gewoon echt mijn uren nodig.. :-\

xk.

dat is wel vervelend ja als je nou een dag tussendoor kon uitrusten was misschien fijner geweest.
maar kun je geen vervangende opdrachten krijgen als dit echt niet lukt?
of dat je in de vakantie bijv. vrijwilligerswerk gaat doen (weet niet of dat kan bij de opleiding die je doet) en dat je dan wat uren erbij hebt.

Sam

dat is vervelend ja
misschien is vrijwilligerswerk doen wel wat ja bijvoorbeeld aan het einde van het jaar, als het (hoop ik dan) weer beter gaat met je...
zodat je dan toch meer uren maakt
wel vervelend dat je perce aan je uren moet komen, maar stel dat het nou echt niet wil dan moeten ze toch wel wat anders bedenken?

nathalie123

jaa ik heb wel steeds een dag rust. want ik werk dan maandag woensdag en vrijdag.
maar ik hoor eigenlijk 5 dagen te werken. dus ik kan gewoon niet minder dan 3 dagen gaan werken.
vervangende opdrachten zijn er niet.. ik moet gewoon een totaal aantal uur praktijkervaring hebben.
ik zou later in het jaar wel uren in kunnen halen.. maar het is heel moeilijk om dan een plek te vinden.
en in februari begint de volgende stage dus dat gaat niet teglijk:S allemaal erg vervelend..
dus ik hoop dat ik deze 3 dagen per week wel volhoud, ik heb dan wel te weinig uren maar dat valt dan nog te overzien.
het wordt afwachten.. en hopen dat ik het allemaal volhoud! :)

beginnen jullie ook maandag?

xk.

Ja, het is dan idd te hopen dat je het volhoud.  :)
Is het zwaar dan wat je moet doen ? of kun je ook veel zitten enzo?

Ik moet dinsdag weer beginnen maar dan kan ik al niet dus ik denk dat het woensdag of donderdag word dat ik weer ga, ligt er een beetje aan of ik dat volhoud allemaal... nog niet zo'n belangrijke week volgens mij, meer dingen regelen voor 1e jrs, maar wil wel graag mn klas weer zien :)
die week daarop moet ik ook beginnen met stage, hoeveel stage ik moet lopen enzo weet ik nog niet.. heb er ook 2 dagen school bij..
ben wel benieuwd hoe het straks gaat als ik weer naar school moet (&stage?)..

Benedictus17

Ben geslaagd voor mn brommerrijbewijs vandaag. Morgen rijbewijs halen bij gemeentehuis en dan kan ik het rijbewijs over 5 werkdagen ophalen. Moet dus eerst wel fietsen. Of met auto of OV. Maar daarna kan ik brommeren!

Sam

Ik moet maandag boeken en rooster ophalen en volgens mij vanaf dinsdag weer les, ik hoor maandag ook welke lessen ik wel en niet moet volgen

het is te hopen dat je het volhoud ja nathalie :)
en xk., wanneer weet je hoeveel stage je je moet lopen en hoeveel je naar school moet etc.?
en benedictus17, ga jij weer hele dagen naar school of ook aangepast rooster ofzo?

doei ;)

sifabale

nathalie, weet je ook van tevoren hoe je dag ongeveer wordt ingedeeld tijdens die stage? (sorry als het een domme vraag is maar ik heb totaal geen idee hoe het er bij een echte stage aan toegaat). Als je bijvoorbeeld de hele dag een beetje hetzelfde moet doen kan je denk ik wel 5 halve dagen gaan, maar als de dagindeling anders is lijkt het me leerzamer om 3 hele dagen te gaan. Maarja dan moet je lichaam dat wel toe laten...

xk.

Nee, ik weet nog niet hoeveel stage ik moet lopen en hoeveel ik naar school moet.
vorig jaar mocht ik zelf weten wanneer ik er was op school, weet niet of dat dit jaar ook zo is.
en met stage heb nog geen idee.... vandaag denk ik met coach bellen ;)

nathalie123

Ik ga stage lopen als doktersassistente in het ziekenhuis.
ik heb wel al vaker stage gelopen alleen toen bij huisartsen dus ik weet niet wat me te wachten staat.
de 1e dag zal wel heel zwaar zijn want dan krijg ik een rondleiding dus dan moet k veel lopen.
over het algemeen is het denk ik vooral zit werk en soms even lopen dus dat valt gelukkig wel mee.
maar een hele dag naar een computerscherm kijken is ook niet egt fijn voor mijn hoofd haha:p
maar dat is afwachten..
@ sifabale.. volgens mij is het sochtends en smiddags hetzelfde werk dus het maakt opzich niet uit als ik de middagen er niet ben.
maar ik ga eerst proberen om die 3 hele dagen te werken want dat heb k nu al afgesproken, maar eigenlijk had ik meteen moeten vragen of ik halve dagen kon werken :-[niet aangedacht toen.. :-[

Jullie ook allemaal suc6 met de eerste week!
en ik hoop dat we het allemaal een beetje vol kunnen houden.. hihi :P

xk.

Hee,

Als die 3 hele dagen nou teveel zijn, merk je dat denk ik snel genoeg, en dan zou je altijd nog 5 halve dagen kunnen doen toch?
& nee hele tijd naar een computerscherm kijken is idd niet zo fijn :P
nja wel fijn dat je vooral zittend werk hebt!

Ik hoop ook dat we het allemaal een beetje volhouden! ;)
Jij ook succes! :)

Peetje

Helaas kan zittend werk ook behoorlijk vermoeiend zijn. Af en toe denk ik, dat ik beter rondjes kan gaan lopen, dan dat ik ergens heel erg m'n aandacht bij moet houden.

En 't klinkt een beetje lullig, maar misschien hebben ze in het ziekenhuis wel een rolstoel te leen voor die rondleiding, dan hou je het waarschijnlijk beter vol en kun je je energie aan de uitleg besteden in plaats van aan het rondlopen. :)

xk.

Ja dat is ook wel zo, als je de hele tijd zit merk je natuurlijk ook veel eerder dat je moe bent.
en met die rondleiding in een rolstoel zitten, is idd wel minder vermoeiend, alleen weet ik niet of ik dat zelf ook zou doen, denk dat ik hem zelf nog liever zou lopen dan dat ik in een rolstoel zat omdat iederen je dan ook meteen zo aankijkt enzo.. ;) maar 't zou wel kunnen ja

Benedictus17

Ik ga hele dagen naar school. Denk ik. En als het niet gaat is mijn school er vrij soepel in om te zeggen dat ik lessen mag missen en naar huis enzo. :)

sifabale

naar welke klas ga jij nu dan Benedictus?

Benedictus17