Voor alle studentjes onder ons..

Gestart door xk., 24 juli, 2008, 19:14:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peetje

Leuk om te zien dat er gelijk al weer gepost wordt. Zeker omdat ik gisteren pas een mailtje naar Maaike heb gestuurd of ze al wist dat het forum gecrashed was. 't Bleek dus gelukkig snel op te lossen.

Marit

Niet teveel doen in je enthousiasme hoor! Dan duurt het alleen maar langer, wat je niet kan dat kan je niet! Heb het ook moeten leren door er eerst de fout mee in te gaan ;)
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Tesjex


Heyhey Alles goed hier? Hoe gaat het bij iedereen op school.

Ik ben lichtjes in paniek aan het geraken in verband met school, ik heb nu 2 uitgelegen met school door het overlijden van mijn opa waardoor ik toch wel schrik begin te krijgen als ik het nog wel kan halen met de examens! ik ga namelijk maar deeltijds naar school. Er is een vak dat ik nog nooit heb kunnen volgen. Misschien morgen voor de eerste maal. Ik weet het niet meer! Ik ga maar eens dringend een afspraak maken met men stb- begeleiding en hopen dat ik snel naar de psycholoog kan voor de verwerking op te starten.

Ik hoop dat het met jullie allemaal beter gaat!
Groetjes!

Peetje

Geen paniek he, je gezondheid is belangrijker dan school!
Je kunt beter examen doen in bijvoorbeeld de helft van de vakken en daarvoor slagen, dan proberen om alles te doen en vervolgens zakken, of buizen, zoals jullie in Vlaanderen zeggen.

xk.

Tessa, hoe gaat het nu?

Hier gaat het redelijk.
Vandaag weer de hele dag op de bank doorgebracht.
Toch nog wel erg moe.
Ben maandag naar de revalidatie-arts geweest en opzich was het niet erg dat ik nog zo moe ben elke keer. Omdat ik in 1x natuurlijk ook heel veel ben gaan doen.
Dus moet gewoon de rust nemen als ik dat nodig heb en vroeg naar bed blijven gaan.
Als het weer mooier weer word, moet ik alles pas proberen uit te bereiden. (omdat veel mensen in de winter sowieso al moeer zijn)

Ciao!

Tesjex


Heyhey allemaal, hoe gaat het met jullie?
@xk: wel goed dat je het met de revalidatiearts heb kunnen bespreken en dat het eigenlijk niet abnormaal is, zo hoef je ook geen angst te hebben dat het een mogelijke terugval zou zijn! En het is natuurlijk wel zo dat dit seizoen een moeilijk seizoen is doordat het vroeg donker is, vaak regenachtig en die dingen. Neem dan maar op tijd je rust en in de lente kan je er dan tegen aan gaan om alles uit te breiden.
Hier gaat het heel rustig, ben gisteren naar de dokter moeten gaan en nog een gesprek gehad over CVS. Hij heeft mij eigenlijk wa geconfronteerd door mee te geven dat de kans klein is dat ik in een werksituatie normaal ga kunnen meedraaien. Dit gaat allemaal aangepast moeten voorlopen om het aan te kunnen, anders kan ik nog dieper vallen dan nu. En ik vond dat best wel een pijnlijke ervaring. Op dit moment alles in het werk aan het zetten voor de examens in januari. Het lijkt vroeg maar ik kan maar 2u/dag schoolwerk doen, dus moet ik er op tijd aan beginnen. Verder eigenlijk niet zoveel nieuws..

Iedereen een fijn weekend
Groetjes,
Tesjex


xk.

Niet fijn he, om telkens weer tegenslagen te krijgen.
Ookal weet je misschien het antwoord al wel van te voren, je hoopt natuurlijk op iets anders.
Heel veel succes met het leren. Ik hoop dat het je een beetje lukt!
Je doet in ieder geval je best, meer kun je niet doen.
Zolang je maar in jezelf blijft geloven!
Ik heb je erg weinig gesproken de laatste tijd, ben ook bijna niet meer op msn.
Zal snel weer een x met je gaan praten!

Ciao!:) xx

Tesjex

Heyhey  :D
Alles goed hier?
@ xk: het is inderdaad zo dat je meestal het antwoord wel weet, maar de slag blijft toch groot h?. Zaterdag nog een gesprek gehad met de psycholoog, eigenlijk het eerste gesprek dat echt over het CVS ging, en dat was ook best confronterend. Haar informatie liep wat gelijk met de dokter zijn info, maar zij stelde echt vast dat ik moest gaan rusten om terug onder mijn grens te geraken en van daaruit te werken om mijn CVS te leren aanvaarden. Ik moet het CVS binnen laten in mijn leven om het onder controle te krijgen. Ook gaf zij aan dat 5 examens geen realistisch iets was, het gingen er teveel zijn. Daarnaast mag ik niet meer denken in termen van moeten maar enkel van content zijn met wat ik gedaan heb. Op dit moment volg ik enkel nog morgen les dan tot aan de vakantie gewoon zelfstudie 4x35min en mag niet meer over gaan tot verhogingen tot op het moment dat ik onder mijn grens zit. Dan vandaag nog studietrajectbegeleiding gehad en daar kreeg de info van de psycholoog ook een plaats. Nu hebben we een lijstje gemaakt van examens afleggen van 1-5. 1 + 2 wordt afgelegd. 3 misschien 4-5 wss niet. Daarnaast zegt zij ook dat rusten nu heel belangrijk is. Ik moet het zinnetje inprenten van rusten moet, school mag! en dat moet mijn uitgangspunt worden. Dus het was men dagje weer wel van confrontaties. Nu maar nog 1 x35 doen... en dan weer vroeg in bed kruipen en morgen weer een nieuwe dag starten..

Hebben jullie ook na volgende week 2 weken vakantie?? Hoe gaat het op school, in de examens? Groetjes Tesjex!


Peetje

Zo te horen heb je een goede psycholoog getroffen. Al blijft het natuurlijk moeilijk te aanvaarden dat je niet meer kunt wat je vroeger kon.
Alvast veel succes met je examens!

xk.

Ooh, lastig is dat he!
Dat moest ik toen ook echt leren om verplicht te rusten en alles daar omheen mocht, maar was niet verplicht.
Ik vond dat zo lastig, want ik vond school zo belangrijk en daar wilde ik zo graag heen altijd.

Ik heb nog 2 weken stage en dan heb ik een week vrij genomen.

Verder qua vermoeidheid gaat het op en af.
Echt per dag verschillend.
Nu weer heel erg moe, heb vandaag ook nog van 10 tot 5 gewerkt.
En ik had al de hele week stage gehad.

Nja, zo maar lekker slapen & morgen een rustdagje.
xx

Tesjex


Heyhey
Het is weer eventjes geleden, hoe gaat het met iedereen? Hebben jullie nu ook vakantie in Nederland? Wij hebben op dit moment kerstvakantie maar dat staat gelijk aan Blokvakantie voor mij doordat ik 4 jan met een inlevering van 2 opdrachten zit! Hier gaat het op en af vandaag positieve mail van mijn STB van school gehad.. ze gaat navraag doen als ik mijn examens die ik niet kan afleggen in januari dat ik die misschien mag meenemen naar juni en dan mijn eerste zit mag doen en daarnaast heeft ze weergegeven hoe ze al een evolutie ziet dus dat was wel opluchtend om het te horen. En daarnaast lukt mijn planning op dit moment vrij goed, hierna ben ik wel dooddoodop, maja! het hoort erbij..
@ peetje: Ik heb het inderdaad getroffen met de psycholoog, ik ben blij dat ik de stap gezet heb! het voordeel met deze mevrouw is dat zij mij een aantal jaren ook begeleid heeft waardoor ze haar aanpak toch beter kan inschatten, hierdoor zijn we van het tweede gesprek ook al wat diepgaander gegaan. En de STB op school ziet toch wel evolutie in mijn verwerkingsproces dus we moeten verder gaan op deze manier blijkbaar!
@ xk: hoe gaat het nu met je vermoeidheid? Lukt het al een beetje beter?

Iedereen fijne feestdagen
Groetjes
Tesjex

xk.

Heee,

Was hier alweer een tijdje niet geweest.
Had het nogal druk gehad!

Heb deze week gewoon stage gelopen, maar ben nu dan eindelijk 1,5week vrij!!!
Ben vanaf de zomervakantie in 1x doorgegaan, dus nu moest ik verplicht vakantie nemen (eigenlijk 2 weken).
Moet zeggen dat ik er ook echt aan toe ben, vooral de laatste 2 dagen was ik echt moe.

Verder gaat het best wel goed op dit moment.
Nog wel veel moe, maar ik heb het ook druk met stage enzo.
Daar omheen doe ik nog steeds niet veel, maarja.. ben er wel aangewend dat ik er veel rekening mee moet houden. Ben al lang blij dat ik stage volhoud!

Ik ben ook druk bezig met de opdr op stage, hoop zo dat ik alles van 2 jaar in 1 jaar kan doen!
Dan ben ik aan het einde van het jaar ook gewoon klaar! (al moeten er sowieso al wat langer doorgaan, maar dat wil ik liever niet)
En daarna wil ik nog weer doorgaan met een nieuwe opleiding, dus dat scheelt toch weer een jaar als het nu lukt!

Tesjex, fijn dat je planning iig wel lukt!
& ook fijn dat je een goede psycholoog hebt en hopelijk gaat het je ook helpen.

Ga je nog wat leuks doen met kerst?
Morgen komt familie en 2e kerstdag niet echt plannen, alleen 's avonds waarschijnlijk uit (wil heel graag weer, ben al sinds de zomervakantie niet meer geweest ivm stage).
Zondag gaan we weer naar familie toe.. (hoop dus dat ik er niet teveel last van krijg)
En dinsdag ga ik winkelen..
En met oud&nieuw ga ik uit met mn vriendinnen.
Verder wil ik niet teveel plannen, want dan hou ik alsnog geen rust.
Maar mijzelf kennende ga ik toch weer van alles doen...

Nou, m'n opa & oma komen zo.
Dus ik ga weer van de computer,

Fijne feestdagen allemaal!

Oja, peetje hoe gaat het nu met jou? Al iets verder inmiddels?
Weet niet of je hier kijkt, zal binnekort je topic wel even bijlezen als ik tijd heb!

Ciao :-*

Tesjex


Iedereen een GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!
En dat het nieuwe jaar hopelijk een stap in de goede richting met de gezondheid mag betekenen!!!
En dat je al je dromen in 2010 mag waarmaken!!

Hoe gaat het hier met jullie?? Maandag ook terug naar school?


Groetjes
Tesjex!

xk.

Ja, alsnog een gelukkig nieuwjaar allemaal hier.

Hoe gaat het Tesjex? Ging het leren goed in de vakantie?

Hier gaat het wat minder, al 2 dagen ziek thuis. Was vanaf oud&nieuw al heel erg verkouden en maandag op school ging het steeds slechter & gistermorgen viel ik bijna flauw.
Moet vooral veel hoesten, wat me ongelovelijk veel energie kost.
Morgen hoop ik echt weer naar stage te kunnen! Ga het denk ik sowieso proberen..

Tesjex

Heyhey,
Hoe gaat het hier? @ Peetje jij al meer nieuws?
@ xk: Hoe gaat het nu met je? Alweer terug beter? En op school? Hoelang moet je nog stage lopen?
Hier gaat het heel rustig, vollebak aant leren, all? ja vollebak in mijn termen natuurlijk! Het gaat erg langzaam
dus ik hoop super hard dat ik maandag het examen haal, want kmoet toch van enorm ver terugkomen! Nu heb ik morgen
nog een gesprek met de begeleidster op school, effe "stoom" aflaten van de examens om het zo maar te zeggen! Kijken hoe ver
het staat! Al denk ik dat ze over ??n ding niet zo tevreden gaat zijn, kzit boven mijn max wat ik mag doen, maar anders haal ik het niet
dus kan volgende week weer terugslag verwachten :s..

Zijn er hier nog studenten met examens deze periode?

Groetjes
Tesjesx

Peetje

Ik moet voor een spierbioptie en zit nu dus te wachten op een oproep.
Verder weer eens een terugslag met dank aan familie die mijn gezondheidsproblemen nog steeds niet kunnen accepteren. Maar ik kom er vast wel weer bovenop, 't duurt alleen weer wat langer...

Tesjex


@ Peetje: Oei! Das natuurlijk dik balen! Wat heb je moeten doen dan?
Hopelijk gaat het snel weer een beetje beter! Is echt wel jammer dat ze het nog niet kunnen
accepteren!
Veel beterschap

Peetje

Dank je. :) . Ik heb m'n eigen topic ge-update, daar staat het hele verhaal.

Tesjex

Heyhey

@ Peetje, Ik heb je topic gelezen:) Geen gemakkelijk verhaal natuurlijk om in de functioneren. Het is en blijft natuurlijk een moeilijk aanvaardbare ziekte omdat het zo breed en individueel verschillend is, maar jouw verhaal is uiteraard wel een erge vorm van het niet te accepteren dat je leven anders moet verlopen en dat het als persoon helemaal niet gemakkelijk is om dingen op te geven.

Ik heb best wel geluk op dat vlak, op het begin verliep het moeizaam dat ze niet kon accepteren dat ik effectief moest rusten om mij niet ziek te voelen. Naderhand zagen ze wel de moeilijkheden op schoolvlak, fysiek, persoonlijk waardoor ze hun mening begonnen bij te sturen. Naderhand heb ik dan diagnose CVS gekregen en op dat moment begrepen ze echt wel dat ik geen controle had.. Sociaal verloopt het op zich niet slecht, maar ook niet super.. Het is vooral wisselend. Er zijn personen die mij aanvaarden zoals ik ben, maar met sommige ligt het soms wel overhoop, omdat ze niet aanvaarden welke concequenties aan vast hangen. En tot  slot op schoolvlak kan ik mij geen betere begeleiding indenken. Ik wordt nu al een jaar wekelijks of 1 keer per 2 weken begeleid door een docent. Die mij echt op alle vlakken helpt waar het mogelijk is. Dankzij haar steun en adviseringen kan ik nu proberen om enkele examens te maken..

Dus ik begrijp ergens wat je bedoeld, maar in die extreme mate heb ik het nooit moeten voelen. Wel goed dat je met mensen terecht kan en onder andere ook op dit forum. Het blijft toch altijd boeiend om te weten hoe andere er mee omgaan en welke confronaties zij tegen komen. Ik ga men webblog ook nog eens moeten bijschrijven want das al even geleden:). Veel Sterkte!

xk.

Is het nog te doen met het leren Tessa?
Wel knap dat je toch maar elke keer weer de moed opbrengt om eraan te beginnen!

Hier gaat het wel weer goed, ben wel een week ziek geweest en nog steeds verkouden, maar kan weer gewoon naar stage!
Qua vermoeidheid gaat het ook redelijk goed!
Ik heb nog tot begin juli stage en hoop dat ik dan helemaal klaar ben. Ben al bijna op de helft van de opdrachten (waar de rest vorig jaar een jaar voor heeft gehad en daar ben ik in December mee begonnen..)
En dan heb ik nog bijna 5mnd straks voor de andere opdrachten en qua tijd moet het volgens mij wel lukken, ben wel altijd met opdrachten voor school bezig op stage.. maar vind ik juist wel leuk! Het zijn wel echt opdrachten die je in de praktijk moet uitvoeren.
Toch wel erg eigenlijk dat ik, ookal ben ik 1,5jr bijna niet op school geweest + stage gemist, gewoon klaar kan zijn dit jaar tegelijk met de rest.

We hebben ook de zomervakantie geboekt, 2 weken naar Mallorca met 2 vriendinnen. Heb er zin in!
Vorig jaar met 8 en nu met z'n 3en, wel een heel verschil, maar ook wel lekker relaxt denk ik.

En daarna nog maar even zien wat ik ga doen. Er zijn zoveel opleidingen, maar ik weet echt niet wat ik nou wil... de ene keer vind ik dat weer leuk, de andere keer weer iets anders..
Het zal wel iets in de richting worden wat ik nu ook doe.
Binnekort maar naar de opendagen..

Nou, ik ga weer.
Ciaoooo!

Peetje

Ik heb min of meer een diagnose CVS, al wordt er nog steeds naar een mogelijke oorzaak gezocht. Zelfs het UWV heeft me arbeidsongeschikt verklaard, maar voor sommige mensen is dat niet genoeg. Die zien alleen maar wat ik wel kan, en concluderen dan, dat ik vast nog wel meer kan. Dat ik dan 's avonds halfdood op de bank hang, ziet alleen m'n vriend. En dat ik alles heel zorgvuldig moet plannen en na een leuke, te drukke dag soms wel een week rustig aan moet doen, dat zien ze ook niet.
Kortom, je leert je vrienden wel kennen als je met langdurige gezondheidsklachten geconfronteert wordt. Gelukkig heb ik een aantal goede vrienden, die het wel begrijpen en daar ben ik dan ook superblij mee. Vrienden kun je tenslotte zelf kiezen, familie grijg je er gratis bij.

@ Tesjex: Echt fijn dat jij op school zo goed begeleid wordt. Dat is volgens mij ook lang niet altijd het geval, dus daar heb je echt geluk mee.

@ xk.: Hartstikke goed dat je al dat schoolwerk in hebt weten te halen en nu weer min of meer gewoon stage kunt lopen! Ik word blij van dat soort positieve berichten. :D

Tesjex


Heyhey

@ Xk! Oei, ook al verkouden, kunt ge u toch ook elledig van voelen! Gelukkig kan je nu terug naar je stage! Jij hebt echt wel ferm werk geleverd! amai nog niet! Toch veel achterstand opgelopen en het nog allemaal kunnen inhalen! Super! En ja als je bekijkt wat je gemist hebt en toch nog met je vrienden af studeren, het zal zeker heel raar aanvoelen. Maar je hebt er kei hard voor geknokt en ook wel genoeg voor moeten laten, dus het is zeker iets dat je verdient!!! Nu studeerde jij toch ook iets in de zorgsector h???? Al enig idee welke richting je uitwilt.. zelfde sector of totaal wat anders? Het is niet gemakkelijk zo een beslissing te nemen. Al is dat bij mezelf eigenlijk h??l vlot gegaan toen:) Goh je vraag in verband met het leren, laat mij zeggen dat ik mijn planning nog haal maar soms heb ik ze niet gerespecteerd omdat ik weer op men inhouden gefocust was. Vrijdag heb ik dan een gesprek met de begeleiding van school gehad en dat gesprek was echt op het juiste moment. Donderdag ging het niet meer en ik voelde echt een crash-moment naderen. En toen eigenlijk een goed gesprek over de spanning, de diepgang van het leren, hoe we de dag van het examen gingen aanpakken,.. En dat heeft eigenlijk wel goed gedaan. Vandaag heb ik weer een moeilijke dag..Het begint nu echt serieus door te wegen.. Ook omdat ik dit weekend op kot moest blijven om te leren.. maar seffe komt men mama en oma op bezoek en dan ga ik hier koken. Dus daar ben ik wel heel blij van dat ze afkomen. En dan nu dadelijk nog een blok van 30min... Namiddag na het bezoek bed in en terug leren in combinatie met veel rust. En dan morgen is de planning van vroeg op staan, nakijken, terug bed in en dan echt rustige dingen zoals een douche...echt afleiding zoeken en om  15.00uur richting het examen:) (Je kan het vanaf nu ook allemaal terug op de webblog volgen, heb ze vernieuwd en het komt er nu steeds terug op)

@ Peetje:  Ja, CVS..het blijft iets verschrikkelijks. Ik heb men diagnose nu een halfjaar al. Je moet er veel voor laten, veel begeleiding toelaten en je weet niet wat er wel of terug kan komen. Moeilijk! Maar ik weet wel, ik wil men diploma!  En ja  ik mag inderdaad van geluk spreken van mijn begeleiding binnen school.  Maar binnen onze hogeschool (spreken jullie ook van hogeschool?, want het verschil tussen Belgie en Nederland, het blijft toch nog een raadsel voor mij)  is dat algemeen goed geregeld. Ik studeer met contract studeren met functiebeperking, waardoor er een begeleidingscontract is opgesteld waarin staat wat wel en niet kan, welke rechten en plichten ik heb.  En dat wordt volledig opgevolgd door een docent die naast het lesgeven ook functioneert als studietrajectbegeleidster. En daar ga ik dan regelmatig naar toe.
Nu met men examen van morgen krijg ik de mogelijkheid om mijn examen in een apart lokaal te maken zodat het rustig blijft.  Omdat mijn concentratie maar heel beperkt is gaan ze het examen tussenin voor een bepaalde tijd even onderbreken zodat ik mijn concentratie kan loslaten en hopelijk zo langer kan functioneren.  En algemeen hebben ze mijn examenrooster dan ook lichter gemaakt door examens te verschuiven.  Zonder deze mogelijkheden zou ik ook gewoon niet kunnen studeren. Mijn concentratie, geheugen, vermoeidheid functioneert te anders om mee te draaien in het gewone systeem. 
En nu ga ik eens beginnen met leren..
Groetjes
Tesjex

Peetje

Ik ben gelukkig enigzins op de hoogte van het Vlaamse schoolsysteem, doordat ik op een ander forum, waar ik admin ben, vrij veel contact heb met Vlaamse jeugd.
Wat bij jullie hogeschool heet, is bij ons geloof ik het Hoger BeroepsOnderwijs, oftewel HBO. Na het middelbaar kun je hier in Nederland in feite kiezen tussen HBO en een studie aan de Universiteit, maar die hebben jullie ook.
Voor de verschillende opties in het middelbaar, kan iemand anders je het waarschijnlijk beter uitleggen, aangezien dat systeem nogal is veranderd in de meer dan 15 jaar dat ik al van school af ben. ;)

xk.

Peetje, je leert je vrienden idd kennen.
Maar aan de andere kant is dat ook wel fijn, dan weet je ook echt wat je aan je vrienden hebt.
Van je familie is minder! Gelukkig heb ik daar nooit last van gehad.

Tesjex, ik zal je weblog weer volgen.
Schrijf op die van mij bijna niet meer.. alleen als ik echt 'nieuws' heb.

Middelbare school bestaat hier uit:
- vmbo (waarin je weer verschillende niveau's hebt)
- havo
- vwo
- atheneum
- gymnasium

Na je vmbo diploma ga je naar het MBO.
Met havo kun je naar het HBO.
met vwo kun je WO (geloof ik)
en dan nog Universiteit...
Als je een HBO afgerond hebt kun je ook naar de Universiteit.

Ja, ik ben wel van plan om iets in de zorsector verder te doen.
Misschien iets richting maatschappelijk werk.

Ja, ben zelf ook heel blij dat ik 'hopelijk' dit jaar ook gewoon klaar ben, tegelijk met de rest.

Tesjex


Heyhey

Wow, even afleiding zoeken op het forum:)..  Wat een ingewikkeld systeem:)
Bij ons maakt het eigenlijk niet uit wat je middelbare studies zijn geweest, want ik zelf heb
beroepsonderwijs gedaan en daarna richting hogeschool. Dan is het bij ons nog simpel te volgen:-) leve de zorgsector, xk;)..
Ahh, ja mijn webblog is echt een moment om gewoon eens even rustig achter de pc te zitten. Want stilzitten blijft
voor mij toch enorm moeilijk..en dan ga ik weer over men grenzen & ik probeer het toch wat binnen de perken te houden
door zulke dingen wat te doen. :-).

Nu ga ik maar eens even men bedje inkruipen en daarna men laatste pagina en dan heb ik alles een kunnen doornemen. Dan ga ik nog de belangrijkste dingen herhalen en dan stop ik er mee voor vandaag. Ik ga mij echt opleggen om niet tot het uiterste te gaan, want dan zit ik morgen vast! En dat zou veel erger zijn. Ik heb een open boek examen, dus ik hoef het niet echt te kennen kennen.. maar het moet wel sneller gaan dan tijdens een gesloten boek. Maar we nemen alles zoals het komt! Daarnet mama nog hier gehad en dat was eigenlijk wel heel leuk. Ze hadden een kaars, een beeldje meegebracht van een heilige als steun voor het examen. En bij hun thuis gingen ze dezelfde zetten. En ook heeft ze men kettingke nog in orde gebracht daar lag een knoop in dat ik het ook zou kunnen dragen bij men examen. Vond ik echt wel tof! & dan is morgen het uur van de waarheid:)
Xk, Het zal zeker in orde komen voor je! stapsgewijs haal je dat zeker wel!  Groetjes xx

xk.

Oooh, nu heb ik nog steeds je weblog niet bekeken!
Dat ga ik nu gelijk doen en dan ga ik slapen.

Zal binnekort wel even uitgebreider reageren!
:-*

xk.

Tessa hoe ging het?
Ben je nu al klaar of moet je er nog meer?

Ja, ik vond het ook altijd fijn om alles even van me af te schrijven.
En heel veel wilden toch altijd weten hoe het ging, dus dat was wel net zo makkelijk!

Morgen weer naar stage, had vorige week een hele week school.
Vind stage veel leuker dus dat vind ik niet erg, haha!

Tesjex


Heyhey

Xk: Ik heb nu ??n examen gemaakt, het resultaat is afwachten. Het eerste deel verliep niet goed, niet alles kunnen invullen door de tijd, dan een pauze van 20min en dan het tweede deel dat ging al iets beter. Natuurlijk als ik het tegenover vorig jaar bekijk is er wel een evolutie toen maakte ik 1,5vraag op 2uur. Wel heb ik na dat examen een enorme terugslag gekregen waardoor ik de motivatie wel wat kwijt ben en ergens weet ik niet als mijn doel haalbaar is wat ik probeer te realiseren. Mijn gevoel maakt ook dat ik overweeg om te stoppen met school. Maar mijn omgeving zou mij liefst zien door doen. Nu is de afspraak dat ik vandaag en morgen 2x30 realiseer en morgen ga ik op gesprek op school en dan een gesprek hoe we het verder kunnen aanpakken.

Volgende week heb ik dan nog examen LSCI en Kansarmoede.

Das begrijplijk dat stage leuker is dan school, maar jammer genoeg horen ze samen h?;).. Gaat het goed? 

Verder nog nieuws hier op het forum?

Groetjes


xk.

Wat wil je zelf het liefst dan? Stoppen met school of doorgaan?
Op dit moment dan, hoe je je nu voelt.
Ik snap dat je school het liefst af wil maken.

Wat houdt LSCI in? Volgens mij ken ik dat niet.

Succes iig morgen met het gesprek!

Ja, stage gaat goed. In het begin vond ik het heel erg wennen, maar nu vind ik het wel leuk en heb ik het wel echt naar m'n zin daar.
School gaat ook goed, heb eigenlijk geen toetsen. Af en toe een verslag en de aankomende 8 weken gaan we bezig met de eindopdr., een werkstuk van 15pagina's. Dus dat word even druk, maar gaat vast wel lukken!

Ciao!

Tesjex


@ Xk: Leuk dat je stage goed loopt! Met welke doelgroep doe je stage?  Ohh een eindopdracht, da lukt u wel! Je hebt rap een deel pagina's h?, eens als je wat theorieen moet verwerken. Over wat moet je eindopdracht gaan?? Misschien heb ik nog wel informatie wat ik je kan doorgeven als je zelf informatie moet zoeken;-)

Goh, wat wil?  Weet je ik heb mijn droom en dat is echt wel mijn opleiding bereiken. Maar op dit moment is het gevoel dat het haalbaar is weg. En ik weet dat het komt door ziek zijn. Maarja misschien is het ook gewoon geen goede periode om deze beslissing te maken, thuis zijn veel spanningen, ik heb al sinds december geen kin? meer gehad door ziekte van de kinesist, wat maakt dat ik fysiek erdoor zit, en dan is het nog examens. Dus mijn hoofd is eigenlijk ene chaos waardoor ik het op zich allemaal niet meer weet. De afspraak dat ik beperkt zou werken tot vandaag en vandaag ga ik op gesprek in school met mijn begeleidster en dan gaan we daar verder over praten en ik hoop ergens dat ik uit dat gesprek de kracht kan halen op in eerste instantie mijn examens te maken.

LSCI = Life Space Crisis Intervention = praten met kinderen en jongeren in crisissituatie. Dit is eigenlijk een praktisch examen waar je met een student echt een situatie speelt en volgens deze methodiek moet handelen. Op zich sta ik qua verwerking niet slecht hoor(, maar natuurlijk het is een gevoel h?:-). )  en na het examen moet je dan nog 1 vraag trekken en die beantwoorden en 2 vragen gaan over je gesprek en ??n vraag kan gaan over een onderzoek over agressie.


Ik laat je nog wel iets weten
Groetjes
XX

xk.

Hee,

Ben benieuwd hoe je gesprek is gegaan.
Wel echt @#$(% allemaal. Dan wil je zo graag en dan lukt het door die vermoeidheid (bijna) niet.
Lijkt me ook heel erg om met school te stoppen en dan vooral als het een droom is.
Ik weet niet hoe dat in Belgie precies gaat, maar hier kun je vaak na het 1e jr van een opleiding zo lang als je wilt over de opleiding doen. Dus ookal stop je een jaar, dan kun je daarna zo weer verder gaan met school.
Dat zou anders misschien wel een oplossing zijn voor jou. Dat je eerst de tijd voor jezelf neemt om beter te worden.
Want door school krijg je natuurlijk ook heel veel stress extra, wat ook weer voor extra vermoeidheid zorgt.

Dat LSCI klinkt wel interessant.
Maar ik vind het altijd wel lastig om in zo'n 'gespeelde' situatie, net zo te handelen als in een echte situatie.

Weet je al wanneer je weer naar de kine heen kunt?

Ik loop stage met gehandicapten, laag niveau.
En mijn eindopdr. gaat over "Hoe bied ik een zinvolle dagbesteding aan mensen met een meervoudige beperking".
Je moet ook 5 praktijksituaties beschrijven, maar dat is bij dit onderwerp nog niet zo moeilijk.
Om er wat over te vinden is nog niet zo moeilijk, maar om 15pagina's zonder overbodige informatie te krijgen vind ik wel lastig.
We moeten trouwens ook 5 verschillende bronnen hebben.

Succes nog verder Tessa!

Tesjex


Hey,

Nog een laat antwoordje van mij  ;),Het gesprek is dan vorige week geweest. En het was wel een goed gesprek. We hebben eigenlijk een super los gesprek gehad van wanneer het gevoel begonnen was ,van de thuissituatie, hoe stoem de CVS wel is en al die dingen. Dus dat werkte echt wel super opluchtend en we zijn er dan eigenlijk achter gekomen dat het geen motivatieprobleem was maar eerder het zicht verloren op de haalbaarheid van mijn studies. Ik heb dan ook aangehaald dat ik wel besef dat ik in mijn leven al h??l veel doorstaan hebt door men moeilijkere jeugdjaren en dat ik van mezelf wel weet dat ik karakter heb op dat vlak, en op dat karakter ben ik nu eigenlijk mijn studies aan het aanvatten en ik hoop dat ik zo het terug haalbaar kan zien binnen X aantal tijd! 
Ja, ik zou het ook heel erg vinden, maar tis vooral ontzettend moeilijk omdat het zo wisselend is. Gelukkig begrijpt men begeleiding van school wel dat men reacties en gevoelens heel wisselend zijn en is er ook een mogelijkheid om hierover te praten! Euhm ja weet je, je kan hier ook stoppen en dan moet je binnen de 3 jaar het terug hervatten. Maar, ik krijg nu eigenlijk bepaalde uitzonderingen dak 1 jaar over 2 kan doen en ik wil die kans gewoon aannemen en ervoor blijven vechten ondanks de wisselende momenten. Omdat binnen 1-2jaar kan de situatie nog altijd hetzelfde zijn. En mijn psychisch welbevinden zou er onder lijden als ik zou stoppen dus op dat vlak is het ook wel beter om gewoon te blijven verder doen en stapsgewijs het bereiken. Maar de begeleiding op school doet wel goed!   Ahahaa ja het is zeker fake h?, maar liever met een student dan met een sim-cli?nt die ze er wel degelijk voor opleiden, want das eigenlijk meer stress, nu ben ik gewoon kei kalm. Alleen ben ik nu zo 2 weken ofzo bezig met da vak voor te bereiden en nu ben ik het echttt wel beuuuu! en ben ik blij dat morgen het examen er is. Nu  ga ik de belangrijkste dingen nog eens bezien, straks een gesprekje met een kotgenoot, en dan ontspannen en op tijd slapen! Maar het gevoel is goed, dat is een begin!

Tesjex

even een vervolg (wat men kaderke flitste zo de hele tijd, kei irritant)
Je hebt inderdaad wel een intressante stage, ja over die doelgroep heb ik niet kei
veel intressante informatie enkel wa cursus, maar het blijft wel moelijk om altijd binnen die
afgelijnde pagina's te blijven. Weet je hoe ik da hier altijd oplos, bij ons tellen meestal de pagina's niet mee:-)! Dus link ik gewoon kei veel met de bijlages en dan de kern in mijn opdracht:)! zo heb ik een opdracht van max 14pagina's, maar eigenlijk zijn het er 27 ofzo:) maar ik heb de regels niet overtreden h?:):p misschien werkt dat met jullie ook;)

Awel nu ga ik mij eens rusten en dan binnen een uurke nog wa nazien! en herhalen!
Ohh de laatste week examens, donderdag nog eentje whiaaaa! Ben echt blij dat ze gedaan zijn, want de druk ervan is toch maar niets!
Xk, jij ook nog super v???l succes! En tot de volgende xx

xk.

Hmm, ze zijn hier best wel streng denk ik wat betreft de eindopdr. Het moet gewoon duidelijk zijn en ook niet teveel niet-nuttige informatie.

Mooi dat je een goed gesprek hebt gehad.
Ja, dan snap ik dat je die kans wil pakken. Wel heel knap van je!

Hoe is het gesprek gegaan van dat ene vak?

Hier gaat het wel goed, alleen alweer verkouden.. echt irritant is dat.
Word je weer extra moe van!

Tesjex


Oei, weer verkouden! :(..das inderdaad kei ambetant!
uhu, die eindopdrachten toch, ja ze kijken hier ook wel naar dat het efficient is, maar ik moest een activiteit uitwerken en ja ik had gewoon kei veel vragenlijsten, dus.. die bijlage werd maar groter en schema's.
Ohh dat ene gesprek voor da examen ging suppper! echt man ik had mij best goed geamuseerd!
Nu morgen het laatste, maar dat zie ik niet zitten..tis wa teveel 2 op ??n week.  Vandaag eigenlijk teveel geleerd, maar ik krijg de inhoud van mijn papers er totaaal niet in.. en dan denken dak da zelf gemaakt heb..en power points gemaakt, maar het lukt niet! Nu nog nagezien, nu ga ik mij maar in bed legge en morgenvroeg eruit en dan terug erin zeker..en rust,rust,rust..want moet pas om 14.00uur naar het examen.

Dus ik ga hier maar eens afsluiten!
Ik spreek je nog op msn!

Groetjes

Peetje

Grappig, ik kan merken wanneer jij moe bent, dan sluipt er veel meer Vlaams in je tekst. :P

Tesjex

Hahaha Peetje, kei grappig:-)
De examaaansss zijn gedaaan :D!!! En vandaag kreeg ik net voor het examen een kleine crash, dus ik keiii veel schrik!
Maar het is nog goed geweest:) Ik had goed gewerkt :D wss is dat = Ge zijt door erop:-)! Ohhh einde van de druk.. Nu ga ik mezelf belonen om nog eens naar het vrijwilligerswerk te gaan, ff chill terug vrienden zien! en morgen uitslapen, want men gesprek op school gaat niet door, dus ik moet niet vroeg opstaan, (want anders kon ik niet gaan)... 

Hoe gaat het met jou?

xk.

Heb je ze goed gemaakt?:D

Hoe gaat het nu? Alles wat rustiger zeker?

Hier gaat het goed!
Verkoudheid is bijna over, stage gaat goed, school gaat goed.
Ik heb dus niks te klagen!
Volgende maand moet ik weer naar de revalidatiearts. Met de vorige keer(november) merk ik wel weer een verbetering, dus dat is super!

Tesjex

Heyhey

@ xk, dus dat wordt een blij weerzien met de revalidatiearts. Elke keer een stapje vooruit! Je haalt het wel meid!! Je hebt er hard voor gewerkt waar je nu stap voor stap voor beloond wordt! Ook wel goed dat je verkoudheid bijna over is want dat slorpt toch wel energie h?! 

Ja, de examens zijn al bij al goed verlopen, ik denk toch dat ik 2/3 examens positief ga scoren. Dus dat betekent 2 vrijstellingen :) yihaaa.. Misschien een derde maar dat is toch een twijfelgeval..nog een paar weekjes geduld. Nu rustiger, bwa het is een week rustiger geweest, maar morgen start ik met mijn eindproject. Het is opstartvergadering met mijn groep, all? ik ken wel nog niemand. En dan ga ik terug naar kot voor te rusten. Dan namiddag een afspraak met mijn begeleidster van school. Daar ben ik wel opgelucht van dat het morgen plaats vindt. Want morgen moet ik terug vertellen dat ik CVS heb (Bah)! & ook heb ik wel veel schrik (regelmatig les missen, intensieve vakken door groepswerken) voor dit semester dat ik toch wil bespreken! Maar we geve niet op h?;) Dan nog een afspraakje met de kinesist..en dan komen ze mij halen om naar huis te gaan :-)! Want kmoet vrijdag naar de psycholoog.. (hiphoi ::))

Dat was weer even een update:-)

xk.

Dat is mooi dat je er een goed gevoel over hebt.
Succes met de gesprekken, komt vast goed!