Voor alle studentjes onder ons..

Gestart door xk., 24 juli, 2008, 19:14:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyprusje

Wat goed Benedictus!! Lekker zo door blijven gaan!!

Sifabale: heel goed als je een doorverwijzing vraagt aan de huisarts! Dit is toch gewoon te gek voor woorden! Belachelijk dat je arts net doet of er niks aan de hand is.  >:( Het is dat het zoveel tijd en moeite kost, maar eigenlijk zouden we veel vaker moeten klagen over slechte artsen...
Ik heb me verbaasd over de reaktie van je  schooladviseur heeft me verbaasd. Ik ben me nu aan het uitschrijven bij de universiteit en heb daarvoor ook de dokter gevraagd om een verklaring dat ik pfeiffer heb. Er werd mij toen verteld dat artsen zo'n verklaring niet schrijven in verband met de privicywet. Als de school toch een verklaring wil moet ze die zelf aanvragen. Jij moet dan je handtekening zetten dat je accoord gaat met het doorgeven van de gegevens aan de school... Beetje vreemd dat jij dus wel een verklaring moet vragen... Of mijn huisarts is gek natuurlijk!!!  ;)

XK hoe is de uitslag geweest? Ik hoop alles goed!

Met mij gaat het langzaamaan weer bergopwaarts. Hopen dat ik nu niet weer een terugval krijg, hoewel ik heb begrepen dat dat heel normaal is.

Als ik jullie dagindelingen zie, dan verkeer ik wel in een luxepositie geloof ik! Ik slaap tot een uur of 12, ga dan rustig ontbijten en me aankleden. Dan ff op de bank bijkomen en daarna wat kleine klusje die moeten gebeuren. De was, vaat of boodschappen doen. Uurtje of zes, zeven warm eten en 's avonds op de bank tot een uurtje of tien, elf. En dan weer naar bed. Qua rust erg luxe, maar het is wel heel erg saai. Ik geloof dat ik van de eenzaamheid en saaiheid ook meer last heb dan van de moeheid.. Ga soms daarom ook wel naar vrienden of een uurtje op een terrasje ofzo. Maar ja, anderen zijn allemaal zo druk dat ze niet vaak tijd voor je hebben.. Gelukkig heb ik nog een huisdier!! ::)

xk.

Heee! :)

Uitslag was helemaal goed & zag er allemaal goed uit! :D
Heb alleen nog geen gevoel in dat stuk onder mn kaak, maar dat kwam wel terug binnen een jaar dus! ;)

Jaa soms moet je volgens mij gewoon even wat leuks doen, anders hou je het allemaal ook niet voll.. ik zou ook echt gek worden als ik hele dagen thuis moest zitten.. ik moet af en toe even naar school of even wat met mn vriendinnen doen.
Huisdier is idd fijn!
Vooral als ik veel alleen thuis ben, ben ik blij dat ik nog een hond heb :D af en toe even stukje met hem lopen, dat vind ik altijd wel even fijn! ;)

Cyprusje

Gefeliciteerd!!! Lekker zeg, dat je dat hoofdstuk nu in elk geval bijna afgesloten hebt!

Tja, ik vlieg hier af en toe tegen de muren op... Zou dat een teken zijn dat ik toch weer toe ben aan een beetje werk?!  ;D

xk.

dankje, ja voel me sowieso al wat beter omdat die bult weg is. ookal blijft de moeheid nog maargoed :D

bij mij word het van thuis zitten in ieder geval niet beter :P
maar ik weet niet hoe dat bij jou is natuurlijk
je werkt toch op een basisschool - kleuters?
want ik loop stage op een school voor zeer moeilijk lerende kinderen en dat doe ik op de maandagmorgen maar dat is echt heel erg vermoeiend, dan ben ik echt die dinsdag en woensdag te moe om nog echt iets te doen.
maar ik vind het aan de andere kant ook wel weer heel erg leuk. :P
dus ik denk dat je dat zelf het beste kunt bekijken of je denkt dat dat lukt ;)

Sam

idd soms iets leuks doen heeft iedereen volgens mij wel nodig  ;)

xk., mooi dat het er allemaal goed uitzag!

ben deze week alleen dinsdag naar school geweest, heb het gevoel alsof ik alleen maar moeier word in plaats van minder moe.
wil morgen echt weer gaan, hoop dat het lukt want ik mis zoveel, allemaal uitleg van de tentamens enzo.
maarja hoe gaat het met jullie dan?

Benedictus17

Ik ga gewoon naar school, op de snorfiets. En soms ben ik moe, ja. Maar ik slaap thuis elke middag een uur. Ik weet niet of het genoeg is. Soms slaap ik niet omdat ik dan gewoonweg niet in slaap kan komen zoals vandaag, maar dan neem ik maar een beker zwarte koffie.. Ik hou gewoon zo erg van leren!

Me..

Ik wil voortaan elke donderdag 2 uurtjes naar school gaan. Zou dus nu ook naar school moeten. Maar het gaat gewoon niet...
Dan sta ik op en dan ben ik nog zo moe, net of ik niet heb geslapen en dan heb ik hoofdpijn. Ik kijk dan in de spiegel en dan staan mijn ogen zo raar. Hebben jullie dat trouwens ook dat je aan je ogen kan zien of je je wel of niet goed voelt zeg maar??
Ik wil zo graag naar school. :-\ Ik wil wel maar ik kan niet. Bahh ik zie het ff niet meer zitten hoor.

sifabale

Cyprusje, je huisarts is niet gek hoor, je behandelende arts (je eigen dokter) mag volgens de regels van KNMG inderdaad geen "geneeskundige verklaring" geven. Verklaringen moet je via een onafhankelijke arts regelen, maar dat is wat mij bedreft nou net iets te veel moeite...

Heb mn verwijzing naar internist kunnen regelen 8). Kans van 99% dat hij op zelfde uitkomt als huisarts maargoed...

Huisarts heeft trouwens andere houding aangenomen. Toont nu veel meer begrip enzo ^^

nathalie123

XK: Gelukkig dat de uitslag goed is! ;D
ME: Nee ik zie niks aan mijn ogen.. behalve wallen! hahaha
Cyprusje: Toen ik mijn vakantie moest anuleren door pfeiffer ging hij ook geen verklaring maken, hij zei dat hij wel een verklaring wou ondertekenen
maar dan moest het reisbureau daar eerst om vragen.

pff werd gister egt helemaal gek van die pfeiffer :'(
k heb nu een afspraak gemaakt bij de dokter voor volgende week.
Geen idee wat ze kan doen.. maar ik heb andere hier op het forum gehoord over de internist.
misschien dat ik daar dan ook heen kan? verder had ik vandaag nog wat gegoogeld over pfeiffer  ;)
en ik zag ook staan dat bij 1-2 % van de gevallen de pfeiffer langduriger blijf aanhouden  (zie hieronder)

De acute fase van de ziekte duurt zo'n 2 ? 3 weken. Hierna verdwijnen de meeste symptomen, en treedt in enkele gevallen (1-2%) een chronische fase in waarin de pati?nt een aantal maanden vermoeid kan blijven.
beste is voldoende rust nemen, ook in de chronische fase als de pati?nt aan de beterende hand lijkt.


Ik had juist het idee dat als het weer beter ging dat je dan weer meer moet gaan doen.. ik vind dat ook wel lastig hoor!
want aan de ene kant denk ik van lekker een dag niks doen en op de bank liggen is wel fijn, maar ik denk dat het beter is om wat dingen te doen
zoals buiten stukken lopen en fietsen om weer je conditie op te bouwen. ik kan daar nog niet echt een middenweg in vinden :-\
heb trouwens de laatste paar dagen ineens veel meer last van duizeligheid.. hebben jullie dat ook later gekregen?
oja en ik heb ook nog steeds die rode vlekjes op mn benen! argg :-\


Mrmoves

he,

Ik krijg ook steeds meer last van duizeligheid :S
Vaak als ik wakker wordt en me dan uitrek. en dan *poef* heel erg duizelig en dan krijg ik gewoon hoofdpijn. vet raar..
Sterkte ermee.

Cyprusje

Ja werk in het basisonderwijs bij de kleuters. Dat is gewoon te zwaar en daarom ben ik inderdaad thuis. Maar zo langzamerhand zit ik er toch aan te denken om weer twee uurtjes per week te gaan werken. Mijn vervanger is er dan gewoon bij, zodat ik naar huis kan als het me toch teveel wordt. Maar ik heb het idee dat het nu slechter met me gaat, omdat ik helemaal geen aanspraak en plezier heb. Voel me echt eenzaam en onbelangrijk. Mis ook de kids en de collega's. Maandag weer een gesprek met de arboarts en dan zal ik het hem voorstellen.

Me; ik herken dat wel hoor. Als ik te moe ben dan krijg ik ook duizelingen en hoofdpijn. Vroeger werd ik trouwens uitgelachen op school als ik zei dat ik aan mijn ogen kon zien hoe ik me voel. Ik kan het niet precies uitleggen, maar mijn ogen zijn ook anders ("raar") als ik me niet goed voel. En natuurlijk ook onwijze kringen!!  :o

Sifabale wat fijn dat je huisarts nu wat meer is bijgedraaid. Zou hij dit forum gelezen hebben?!  ;D

xk.

sifabale, fijn dat je nu naar de internist mag.. mijn internist wist bijna niks van pfeiffer af dus ik ben er niet veel verder mee gekomen toen maar bij mij ging het toen nog meer om die bult. en zij vond dat de pfeiffer vanzelf wel over ging en dat 't wel een hele tijd kon duren bij sommige. maar dat wist ik zelf ook wel :P

Me.., ik heb wel vaak wallen of beetje geel om mn ogen, maar ik ben ook wel is heel moe en dan kun je het niet zo goed zien.

nathalie123, ik hoorde dat je naar een internist mag als de pfeiffer langer dan 6maanden uit je bloed is en dan nog steeds heel erg moe bent.
maar dat is denk ik ook bij elke huisarts verschillend, wanneer hij je doorstuurt.
ik ga volgende week ook weer naar de huisarts, weer een x bloed laten prikken (denk ik) en mn moeder had ookal zoiets misschien vragen of je naar een kinderarts mag (omdat ik toch nog geen 18 ben is dat denk ik wel netzo fijn omdat ik met de internist ook niet veel verder kwam toen) en het duurt nu allemaal al zo lang zonder verbetering..
ik heb eigenlijk al die tijd al wel last gehad van duizeligheid, als ik teveel heb gedaan word dat wel veel erger als normaal.

Cyprusje, als je naar huis kunt gaan als het je toch teveel word dan kan het denk ik geen kwaad.
ik doe 4uur ong. maar dat is wel heel erg lang achter elkaar.
maar misschien dat je je dan wel iets beter gaat voelen, dan voel je je sowieso niet meer zo eenzaam en onbelangrijk denk ik! (dat heb ik tenminste wel ;))

xk.

gisteren bijna 4 uur naar school geweest.. veel te lang maarja had geen zin om naar huis te gaan, waren belangrijke lessen en was vorige week ookal niet naar school geweest.
toen was ik vanmorgen zo moe.. maar ik moest wel naar school (nja van mezelf sowieso) want ik was nog nooit bij dat vak geweest en was dus maar goed ook dat ik er was want nu mag ik nog meedoen aan de praktijktoets als ik er volgende week ook ben, anders kon dat niet omdat ik dan teveel gemist had.
maar ging wel met de auto vandaag, dat scheelt echt wel anders was ik niet op school gekomen volgens mij.
in de auto zag ik het ineens ook helemaal niet meer zitten om nog naar school te gaan heel raar, was ineens zo moe..
maarja gelukkig wel gegaan.
ben wel echt heeel erg moe nu..
ben 't zooo zat allemaal, mis veel te veel op school & stage en alles.. dat vind ik nog het ergste!
ga dinsdag wschynlyk weer naar de dokter..

hoe ging het met jullie deze week?
nu lekker weekend.. :)

Sam

volgens mij net als de meesten hier op dit moment word ik ook helemaal gek van de pfeiffer.

xk., dat had ik nou deze week ook een keer, zag het opeens echt niet meer zitten om nog naar school te gaan, was ook zo moe ineens.
ik heb ook het gevoel dat ik teveel mis, zo'n kansloos gevoel krijg je daarvan he! je wil wel heel graag, maar je kan het gewoon niet.

verder ging het bij mij wel redelijk deze week, heb de toetsen wel goed gemaakt, alleen heel weinig lessen gevolgd omdat ik anders te moe was om te leren.

succes bij de dokter allemaal. (misschien dat ik er oook maar een keer weer heen ga, alleen weet ik niet zo goed of dat zin heeft, hij kan me ook niet beter maken ???)

xk.

ja echt zo'n kansloos gevoel krijg je ervan ja.
nja dat heb ik ook wel een beetje, de dokter kan er ook niet veel aan veranderen.. maar iig weer een x bloed laten prikken denk ik.
zie wel wat hij er van gaat zeggen..
mooi dat je toetsen goed gingen! ;)

morgen weer stagelopen, eindelijk weer! :D

Sam

Ja, ik wil eigenlijk ook wel een keer weer bloed laten prikken.
Misschien dat ik dan toch maar een x een afpsraak maak.
Zal het er wel even met m'n moeder over hebben.  ::)

xk.

oke ;)

mn moeder wou vanmorgen een afspraak maken bij de dokter maar het was heel erg druk deze week dus zou de dokter me vmiddag zelf wel even bellen. nou hij belde dus, ik zo uitleggen dat 't nog niet beter ging. ik zo; 't duurt nu allemaal al langer als 7 maanden zonder iets verbetering. hij zo; 7maanden?!?! ik zo; jaa vanaf februari. & toen zei hij dat dat wel raar was.. dat 't gewoon niet beter ging. want ik zei ook wel; 't kan toch wel een jaar of zelfs wel langer duren? zei hij; ja dat kan ook wel.. dat komt wel vaker voor.. maar ik vind het niet normaal dat je nu nog zo moe bent en dat er geen verbetering in zit. en nu moest ik dus nog wel langskomen deze week en dan word ik waarschijnlijk doorgestuurd naar iemand die me gaat leren omgaan met de vermoeidheid (& zo kan de pfeiffer misschien ook doorbroken worden ofzoiets zei hij). hij zo; dit is ook niet vol te houden zo. en met school gaat je dat toch ook nooit lukken? ik zo; nee ik mis wel heeel veel nu.
nja ik hoop dat 't dan wel iets beter gaat.. dat het gaat helpen!
ben iig wel blij dat er misschien iets aangedaan kan worden.
bloed prikken moest ik misschien nog wel een x maar vond hij volgens mij nog niet zo nodig, omdat dat toch niet echt wat zegt over hoe moe je bent..

wat me wel opvalt.. is dat mijn dokter volgens mij 1 van de weinige dokters hier op het forum is die mensen serieus neemt met pfeiffer!

Sam

heeej!

nou dat is wel fijn dat je doorgestuurd word.
hoop voor je dat je, je dan iets beter gaat voelen.
haha, je hebt idd wel geluk met je dokter! zulke verhalen lees je hier niet vaak.
volgens mij is mijn dokter ook wel aardig, ben er na die ene x voor het bloed prikken niet meer geweest.
maar m'n moeder maakt morgen een afspraak dus zal het vanzelf wel zien.

byebye  :)

Benedictus17

Ik snap er niks van. Dan denk ik een goede dag te hebben, ook al was het een lange dag. (Half 9 tot half 4 ofzo.) Kom ik thuis, ga ik naar bed. Slaap ik iets van 1,5 uur ofzo.. Terwijl ik mijn wekker wel had gezet. Vaag.

xk.

@ Sam, nee dat lees je hier idd niet vaak haha.
succes bij de dokter dan, ben benieuwd.. :)

Sam

nou ik ben vanmiddag bij de dokter geweest, weer bloed laten prikken en krijg daar vrijdag of maandag uitslag van.
ben heel uitgebreid getest omdat ik ook wel andere klachten had wat nog niet zo bij pfeiffer hoorde volgens de dokter.
als ik de uitslag heb moet ik weer komen en dan kijkt hij hoe het verder moet nu.
hij had het ookal over eventueel een doorverwijzing naar iemand die me er verder bij kon helpen, als er uit de bloedtest verder niks bijzonders kwam.
maarja dat is allemaal nog even afwachten dus.

nathalie123, ben jij al bij de dokter geweest? zo ja, hoe ging het? :)

xk.

oke, ben benieuwd wat er dan uit die bloedtest komt! ;)

en nathalie123, ik ben ook benieuwd of je er al geweest bent & hoe het is gegaan! :)

nathalie123

nee ik ben nog niet gegaan. donderdagmiddag heb ik een afspraak, dus dan laat k het horen.
gaat de laatste dagen niet goed met me.. :-[
heb vandaag uitgeslapen en niet zo veel gedaan en ik was doodmoe.. ik snap der niks van.
het gaat alleen maar slechter ipv beter. miss heb k ook cmv ofzo? ik had gelezen dat je daar veel riscio op hebt als je pfeiffer hebt.
dus ik ga vragen of ik daar weer op kan laten prikken. ook ben ik sinds 1,5 week erg duizelig en daarvoor had ik nergens last van.
iemand hier ervaring mee??
naja ik hoop dat de dokter wel iets doet.. want aan het advies: luisteren naar je lichaam, heb ik geen snars! :-\ :'(

ben benieuwd naar jou uitslag, Sam

xk.

heee, vervelend dat 't alleen maar slechter gaat,
je kunt idd vragen of je op cmv getest kunt worden.
duizeligheid heb ik wel last van maar dat heb ik al vanaf het begin.

bij mij gaat 't ook niet beter, hoe rustig aan ik ook doe.. echt raar is dat, het moet toch wel een x beter worden lijkt me??
maarja, dat hebben er wel meer hier.. maar toch. 't duurt allemaal zo lang.

succes bij de dokter donderdag.
ik moet er morgen heen, ben benieuwd wat er nu precies gaat gebeuren.. ;)

Sam

dat is idd vervelend dat 't zo slecht gaat
duizeligheid heb ik ook vanaf het begin wel.

ik weet soms ook niet meer wat ik nog moet doen om beter te worden, genoeg rust neem ik wel..
het duurt idd lang allemaal, maar het zal vanzelf wel een keer allemaal beter gaan! ;)

nathalie123 & xk., alle 2 veel succes bij de dokter!

xk.

ben net bij de dokter geweest,
ik moet nu eerst 2 weken telkens teveel gaan doen en dan bijhouden hoe het gaat en hoe ik me voel enzo
als het dan alleen maar erger word moet ik naar een revalidatiecentrum
maar het kon juist ook zijn dat het daardoor wel beter ging en dan kon ik het zo zelf wel opbouwen
nou ik ben benieuwd! ;)

hoe gaat 't met jullie op school &stage enzo dan?
nog een beetje bij te houden?

Sam

ik ben ook benieuwd hoe het dan met je gaat en of daardoor dan juist beter gaat of slechter.
succes iig!

mijn toetsen heb ik wel goed gemaakt, maar ik heb wel het idee dat ik teveel mis om straks de examens goed te kunnen maken.
zal binnenkort maar even een gesprekje aanvragen met de mentor.
huiswerk kan ik nog wel redelijk bijhouden, ik hoef dan ook niet alles te maken dus dat scheelt wel.

Benedictus17

Morgen ga ik een week naar Rome met school! Whaaaa ik heb er zo'n zin in! Dus jullie horen een week niet van me!

Ombudsman

Nou, gelukkig is er een topic speciaal voor studenten...
ik ben nieuw op dit forum en na een aantal dingen gelezen te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik niet de enige ben die denkt dat ie gek wordt!  :o
misschien handig om eerst even mijn verhaal te vertellen:

Rond april dit jaar begon ik last te krijgen van vermoeidheid
ik had het toen erg druk met school (voorbereiding eindexamens), feestjes, uitgaan, sport, werk enz. dus logisch dat ik niet meteen dacht aan de ziekte van pfeiffer

Ik heb toen een grote fout gemaakt, waar ik nu nog steeds spijt van heb... Ik heb gewoon niet naar mezelf geluisterd en ben niet rustiger aan gaan doen. Het werd zelfs nog drukker omdat ik nu mijn examens moest doen, met alle slagings- en afscheidsfeestjes die daarbij horen natuurlijk. En aangezien ik iemand ben die niets wil missen, ben ik die stuk voor stuk op wilskracht afgegaan  :-[

Ondertussen was ik ook al aan het werk omdat ik vakantie had. Ik deed best zwaar buiten-werk in Flevoland (terwijl ik in Noord-Holland woon) waar ik dus elke dag met me vader heen moest, maarja als het je vaders bedrijf is kan je eigenlijk niet weigeren  :-\ Dus ik elke dag om 5 uur opstaan en 's avond na het eten thuiskomen, snel naar zo'n feestje of iets, kort slapen enz... en dat 3 weken lang. Tot ik ben ingestort.
Ik kon h?lemaal niks meer. Dit had ik natuurlijk veel eerder moeten zien aankomen. Ik dacht meteen aan een burn-out, dus ik ben niet eens naar de dokter geweest maar heb gewoon 2 weken op bed/bank gelegen. Toen toch maar naar de huisarts geweest omdat het alleen maar slechter ging (ondanks dat ik niet zo hou van naalden). Uit de bloedtest bleek dat ik al een lange tijd pfeiffer had.
Ben nog wel met me ouders, broertje, zus+vriend naar Spanje geweest, maar me vakantie met vrienden moest ik helaas afzeggen.. dat had me dood geworden  :P
De nasleep duurt bij mij extra lang omdat ik het toen nogal verwaarloost heb. de eerste periode van me opleiding gaat voor geen meter omdat ik me niet kan concentreren en het lijkt alsof ik constant aan het dromen ben. Net of ik niet 100% bij bewustzijn ben.. ik zie alles ook veel slechter lijkt wel. 
Hebben jullie dat ook? Lezen lukt ook niet.. ik ben sowiezo geen goede lezer.. laat staan in het engels en met die kleine lettertjes! ik zit er best wel over in omdat deze periode erg belangrijk is voor de rest van het jaar.
Dinsdag beginnen de tentamens maar dat word volgens mij helemaal niks. Ik voel ook niet echt verbetering dus het lijkt erop dat dit een weggegooid jaar wordt  :( ik word langzamerhand zelfs een beetje depressief en ik ben helemaal niet meer de oude

Oja, herkennen jullie het ook dat je 's avonds niet in slaap valt, terwijl je wel helemaal kapot bent? Ik heb daar heel erg last van, soms draai ik bijna de dag en de nacht om.. en dan ben je 's morgens juist weer extra moe enz enz enz  ???

GR Rico  :)



xk.

Citaat van: Ombudsman op 08 oktober, 2008, 22:02:13
De nasleep duurt bij mij extra lang omdat ik het toen nogal verwaarloost heb. de eerste periode van me opleiding gaat voor geen meter omdat ik me niet kan concentreren en het lijkt alsof ik constant aan het dromen ben. Net of ik niet 100% bij bewustzijn ben.. ik zie alles ook veel slechter lijkt wel. 
Hebben jullie dat ook? Lezen lukt ook niet.. ik ben sowiezo geen goede lezer.. laat staan in het engels en met die kleine lettertjes! ik zit er best wel over in omdat deze periode erg belangrijk is voor de rest van het jaar.
Dinsdag beginnen de tentamens maar dat word volgens mij helemaal niks. Ik voel ook niet echt verbetering dus het lijkt erop dat dit een weggegooid jaar wordt  :( ik word langzamerhand zelfs een beetje depressief en ik ben helemaal niet meer de oude

Oja, herkennen jullie het ook dat je 's avonds niet in slaap valt, terwijl je wel helemaal kapot bent? Ik heb daar heel erg last van, soms draai ik bijna de dag en de nacht om.. en dan ben je 's morgens juist weer extra moe enz enz enz  ???
dat herken ik wel, niet 100% bij bewustzijn zijn ofzo, dat alles langs je heen gaat..
& dat savonds slecht kunnen slapen heb ik af en toe ook wel, over het algemeen slaap ik wel goed.. maar soms heb ik dat idd ook well.

nouu vandaag begon al goed
4uur naar school geweest, op 't laatst ging alles al langs me heen.. had het ook superwarm?! nouu toen ging ik naar huis, kwam net de trein eraan.. ik dacht als ik nu ga rennen haal ik hem denk ik net, maaar ik wou wel rennen maar mn benen deden het gewoon niet.. zo raar?! was zo boos op mezelf dat ik niet eens een stuk kon rennen.. nouja toen had ik hem dus net gemist.. toen ging ik daar op een bankje zitten en ik was zo duizelig en had hoofdpijn, gewoon kapot.. kon mn ogen gewoon niet meer openhouden, zo moe.. dat stuk naar huis fietsen lukte me ook bijna niet meer had echt geen kracht meer, & toen ik thuis was had ik theewater aan gezet.. toen dacht ik even op de bank liggen.. nouu toen ben ik gelijk in slaap gevallen en werd ik 3kwartier later wakker gemaakt door de hond :P en nu ben ik nog steeds heel erg duizelig enzo en gewoon zo moe.. alles doet zeerr. en nu moet ik zo de hond nog uitlaten.
hoe ga ik deze 2 weken overleven !? nja ik ga 't niet opgeven.. ik ga gewoon door.

nathalie123, al bij de dokter geweest? ik ben echt benieuwd!! en hoe gaat het nu verder met je? nog steeds veel moeier?

sifabale

Ik heb morgen mn eerste tentamen en alhoewel ik de afgelopen weken mn best heb gedaan om te leren/hw te maken, merk ik nu met het herhalen echt dat er bijna niks van de stof is blijven hangen :'(. Alsof ik de afgelopen weken alles voor niks heb gedaan...

Voel me weer net in 6vwo. Leren, leren, leren, nog net niet je hele leven om school laten draaien en dan vervolgens met heel veel moeite een 6 halen.  En ik weet dat er ook nu allemaal regelingen te treffen zijn en bla bla bla, maar ik wil nu gewoon is eindelijk weer ~normaal~ zijn. Ik ben het gewoon zat om altijd maar afhankelijk te moeten zijn van anderen en me altijd maar af te moeten vragen of ik het wel ga halen!! :'(

ik probeer altijd zo positief mogelijk te zijn, maar ik kan nu gewoon even niet meer positief zijn!! :-\

nathalie123

hallo allemaal,

even een kort berichtje.
Ik ben bij de huisarts geweest en ze vond dat het nu toch wel heel lang duurde
dus ze heeft me verwezen naar de internist, maar daar kan ik pas over 2 weken terecht :-\
nu ga ik morgen eerst bloed laten prikken in het ziekenhuis en als de uitslag niet goed is gaat de dokter bellen en dan kan ik sneller
terecht bij de internist.
Ik ben vandaag niet naar stage geweest en morgen ga ik ook niet.
hopelijk kan ik maandag wel weer, want ik mis al zoveel uren :-\
Ik ben nu weer heel erg moe echt heel raar.. :-\ dus ik reageer morgen even op de berichten van andere.

xk.

oke, ik ben benieuwd wat er dan uit het bloed prikken komt.
hopelijk kom je wat verder met de internist!
succes iig. :)

Sam

ik heb de uitslag -> geen pfeiffer meer in m'n bloed!
maar nu voelde ik me de laatste dagen ook wel iets beter (eindelijk!! ;D ), dus ik heb met de dokter gebeld en nu moet ik het dus nog 2/3 weken aanzien. als er echt verbetering in zit hoef ik niet weer te komen en anders wel.

nathalie123, wel raar dat je ineens zoveel moeier bent, ik ben benieuwd wat er uit het bloed prikken komt.
wat bedoel je precies met 'als de uitslag niet goed is' ? dat er nog wel pfeiffer in je bloed zit of juist niet?

xk., vervelend dat het gisteren al niet echt goed ging, hoop voor je dat het straks wel echt iets beter gaat.

sifabale, ik snap wel wat je bedoelt! er valt van alles te regelen maar je word het wel een keer zat om veel minder als de rest van de klas te kunnen, je wil ook weer gewoon alles volgen en gewoon de toetsen kunnen maken en gewoon weer leuke dingen doen.

xk.

heeee!

sam, hopelijk gaat het nu dan ook echt beter met je! :)
zou wel mooi zijn.

ben nu 2 x 4 uur naar school geweest en ben wel echt veel moeier..
en ook de hele tijd heel erg misselijk, zal wel door de moeheid komen.

nathalie123, hoe gaat het met je? hoop voor je dat je je snel iets beter gaat voelen!

sifabale, zou wel fijn zijn als je je weer normaal voelt he, gewoon zelfde als de rest kunt doen. en ja soms is het moeilijk om nog positief te zijn, als het telkens maar tegen zit.

Sam

Heeej!

Jaa, ik hoop ook dat het echt beter gaat.
Ben niet eens zo moe vandaag terwijl ik wel 4 dagen naar school ben geweest deze week.

xk., wel kut dat je daardoor veel moeier word enzo, hoop voor je dat het wel gaat helpen anders is het echt wel balen!

Heb nu ineens echt weer zin om van alles te gaan doen, maar blijf wel een beetje rustig aan doen, want ik ben veel te bang dat ik straks anders een terugval krijg.

Fijn weekend allemaal ;)

Cyprusje

Ben ff een tijdje niet online geweest, omdat ik geen internet had door een blikseminslag. Maar heb eigenlijk vooral positief nieuws te melden! Op 3 oktober is het feest in Leiden en ik ben daar een uurtje geweest omdat VanVelzen er speelde. Was na afloop erg moe (heb er nog een dag van bij moeten komen), maar heb het wel kunnen doen!!
Afgelopen week anderhalf uur naar mijn werk geweest!! Er was een belangrijke vergadering waar ik bij wou zijn en dat heb ik daarom ook maar geprobeerd! Een uur was eigenlijk precies mooi geweest, want nu was ik erna wel erg moe. Had veel moeite me te concentreren bij het naar huis rijden. Maar dat is toch twee keer dat ik een uur volgehouden heb!  :D Terwijl ik een maand geleden nog niet eens een half uur iets kon doen!! Ik ben super blij en heb echt het gevoel dat het weer berg opwaarts gaat!

Natuurlijk ben ik daarna weer wat teveel gaan doen, dus nu ben ik al een paar dagen weer heel moe en zelfs weer misselijk. Dus nu maar weer even een pas op de plaats maken en rustig aan doen. Alle tijd om weer even jullie verhalen te lezen! Ik hoop dat het met jullie ook snel wat beter gaat. Ik heb zelf wel gemerkt dat het verhaal van Ombudsman erg waar is. Hoe meer je je neerlegt  bij je pfeiffer en echt rust neemt, hoe sneller het over lijkt te zijn. Ik heb in het begin ook veel te lang doorgelopen. Maar sinds ik echt rekening hou met de pfeiffer en gewoon veel rust en weinig doe, gaat het eigenlijk steeds beter.

Voor iedereen in elk geval heel veel sterkte!

xk.

Cyprusje, fyn dat het iets beter met je ging! well rot dan dat je nu weer moeier bent.. maar het is ook zo moeilijk om rustig aan te blijven doen als je je eindelijk een x wat beter voelt! ik ben trouwens ook elke x misselijk als ik teveel gedaan heb.

ik heb eigenlijk vanaf het begin wel heel veel rekening met de pfeiffer gehouden, maar nu 8maanden verder gaat 't nog steeds niet beter.. hoop dat 't gaat helpen om juist veel te gaan doen, dat ik er dan misschien door kom om telkens iets over de grens heen te gaan.. en anders revalidatiecentrum.. maar hoop echt niet dat dat moet!

Sam, hoop echt voor je dat 't nu steeds iets beter met je gaat! ;)

gisteravond wat met vriendinnen gedaan, vandaag hele dag supermoe & duizelig enzo.. ik was gisteren overdag ookal wel heel erg moe.. maar 't ging eind vd middag wel iets beter.. en toen dacht ik savonds; kan ook wel iets langer blijven, ben morgen toch wel moe..
nouja dat heb ik gemerkt!
merk er nog niet veel van dat 't beter gaat als ik over mn grens heen ga de hele tijd.. 't word nu alleen maar erger! nja misschien dat 't deze week wel beter gaat..

allemaal succes deze week met school, stage off.. niksdoen! ;D

Sam

dat heb ik ook, nu ik me iets beter voel is het echt moeilijk om nog rustig aan te blijven doen.
ik was gisteren wel weer wat moeier maar nu gaat het wel weer redelijk goed!
ben zelfs iets langer naar school heen geweest vandaag.

ik heb ook wel vanaf het begin rekening gehouden met de pfeiffer.
de 1e 2/3 weken kon ik niks daarna ging het weer iets beter en toen bleef het op 1 lijn zitten & nu gaat 't eindelijk weer iets de goede kant op!

xk., wel kut zeg dat het nu alleen nog maar erger word.

ik moet nog 1 week school, dan vakantie! :D

sifabale

#279
Niet te enthousiast worden wanneer je je weer wat beter voelt vind ik nog steeds erg lastig hoor. Je weet dat je moet oppassen, maar er is een deel van je dat alles wat je hebt gemist in 1 keer wil inhalen (dat heb ik tenminste altijd :P). En soms heb je eigenlijk ook geen keus. Vorige week vrijdag tentamen gedaan en hij was makkelijker dan ik had verwacht, maar ik heb het denk ik toch niet gehaald xD. Was het hele weekend weer hartstikke ziek, maar ik wist van tevoren eigenlijk al dat dat zou gebeuren.

Ik lig sinds zaterdag weer veel naar muziek te luisteren en dan vooral naar de teksten. Nou zat ik vannacht naar Mika te luisteren en het allerlaatste nummer waar ik naar luisterde was Over My Shoulder. Nou vind ik dat altijd wel een heel rustgevend nummer, maar ik had nooit eerder naar de tekst geluisterd. Nou heb ik dat vandaag wel gedaan en het beschreef bestwel mijn "pfeiffer" gevoel!! Herkennen jullie er ook dingen in?

Over my shoulder, running away,
Feels like I'm falling, losing my way,

Cold and dry,
Cold and dry.

Fog out my daylight, torture my night,
Feels like I'm falling, far out of sight,

Cold,
Drunk,
Tired,
Lost.

Over my shoulder, running away,
Feels like I'm falling, losing my way,

Cold, dry,
Cold and dry.

Fog out my daylight, torture my night,
Feels like I'm falling, far out of sight,

Cold,
Drunk,
Cold and drunk.

Vakantie?! Ik zou een moord doen voor vakantie!! Helaas hebben wij op de uni geen herfstvakantie, dus ik kan pas goed uit gaan rusten tijdens de kerstvakantie ;D.