Voor alle studentjes onder ons..

Gestart door xk., 24 juli, 2008, 19:14:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sam

@ xk., mooi dat je stage leuk is, idd fijn dat je daarna 2 dagen uit kunt rusten

@ nathalie123, fijn dat je het zo vol kunt houden

Ik moet 's middags ook wel blijven slapen ;)

Heb al best veel huiswerk, omdat ik zoveel mis moet ik echt heel erg veel thuis maken.
Dus daar ga ik nu maar even mee bezig, hahaa  :D

xk.

dat is wel rot dat je nu extra huiswerk hebt, maarja je kunt wel de momenten uit kiezen dat je je het beste voelt en dan huiswerk gaan maken, (nu je nog veel thuis bent ;))
succes iig..
ik heb nog geen huiswerk, vorig jaar ook bijna niet ;)

xk.

Pff.. gistermiddag 2 uur naar school geweest (had voor de tijd nog een uur geslapen), toen ik weer thuis was hele tijd op de bank gelegen en geslapen om half 9 naar bed gegaan, en moest vanmorgen om half 9 al weer in het ziekenhuis zijn.. toen van half 10 tot half 12 weer geslapen en van half 1 tot 2 nog naar school geweest :P
kon me vanmiddag echt niet concentreren maargoed je krijgt natuurlijk altijd wel iets mee.. ;)

hoe ging het bij jullie deze week?
nu lekker weekend, :D uitrusten!! :P

nathalie123

Hoe was het in het ziekenhuis??
weet je trouwens al meer daarover??

ik had vanochtend wel hoofdpijn want het was erg druk op stage :-\
maar toen heb k smiddags ibuprofen genomen en later kwam een vriendin en toen voelde ik me helemaal goed.
ben nu trouwens ook niet moe-er dan anders.. dus gelukkig :D
de andere dagen gingen ook goed..

Nu idd lekker uitrusten! maar ik heb nog steeds het idee dat ik moe-er wordt van gewoon niksen en computeren
en als ik iets doe dan ben ik niet zo moe.. miss komt het door de afleiding ik weet het niet.

oja nu ik in het ziekenhuis kan ik ook mijn bloeduitslagen zien! das wel interessant met pfeiffer.

xk.

ehm ja word de 22e al geopereerd! 
hopen dat het daarna ook beter gaat met de pfeiffer, maar op 't ziekenhuis weten ze niet of dat met elkaar te maken heeft.
maarja zo'n bult zit wel in de weg lijkt me, want hij word telkens groter en kleiner dus lijkt me wel dat je lichaam daar dan ook mee bezig is..
achja, maar even afwachten dus :P

wel fijn dat je nu niet moe-er dan anders bent.
ik heb wel is een dag dat ik meer doe als anders, dan voel ik me op dat moment ook niet super moe, maar dan ben ik die dagen erna gewoon weer hartstikke moe.. en moet ik weer de hele dag op de bank liggen.. dus echt van alles gaan doen werkt voor mij niet want dan word 't alleen maar erger.

kon je nog wat speciaals zien aan je bloeduitslagen dan?  :P
ik heb die van mij wel gezien toen ik naar de internist moest, maar ik snapte er niet zoveel van, haha. :D

Sam

ik ben vandaag maar thuis gebleven, het lukte me echt niet meer om naar school te gaan.
nog meer gemist dus  :-\
nu maar weer goed uitrusten voor volgende week.

xk., 22e is al best snel, hoe sneller hoe beter lijkt me toch? hopelijk gaat het daarna wel beter met je :) lijkt me ook wel dat je lichaam daar mee bezig is maja even afwachten maar.

nathalie123, mooi dat het wel goed gaat met je stage en dat je niet moeier bent dan anders.

ik heb hetzelfde als xk. dat het juist erger word als ik meer ga doen, heb het ook wel is geprobeerd en dan voelde ik me op het moment dat ik weer van alles deed wel beter maar die dagen erna waren dan weer 1 grote ramp :P

fijn weekend allemaal :)

sifabale

Ik heb op dit topic al een tijdje niks meer van me laten horen dus laat ik dat maar even doen:

Tijdje terug (17 juli) was ik uitgeloot voor geneeskunde en besloot ik om mee te doen aan het toelatingsexamen voor geneeskunde in belgie. Ik me dus helemaal kapot geleerd voor dat examen, wiskunde opgefrist met mn vader, had zelfs een week voorbereidende cursus gevolgd waarbij ik van 9 tot 5 colleges had en daarna probeerde te leren. 26 augustus was dan eindelijk het examen en ik voelde me bagger, maar toch wel vol vertrouwen. Zelfs na het examen nog heel positief. Op 2 september kreeg ik de uitslag en ik had het helaas niet gehaald. In de tussentijd had ik heel wat frustratie en onvergoten tranen, maar dat is veel te langdradig om hier neer te zetten :P.

Daarnaast werd ik eind vorige week nageplaatst voor geneeskunde in Nederland. Vervolgens weer van alles moeten regelen voor inschrijving, boeken etc etc en dus nog meer frustraties en onvergoten tranen.

Het is nou intussen alweer een week geleden dat ik was nageplaatst en ik dacht alles zo'n beetje te hebben geregeld, maar telkens komt er dan weer iets bij dat ik nog moet regelen of waarvoor ik moet bellen/mailen!!

Ik loop nu al een week achter met school en het lukt me niet eens om de leerstof gewoon te lezen laat staan te leren!!! :'(. Ik begin nu alweer bang te worden dat het weer wordt als op middelbaar en dat mn leven straks alleen maar uit school en bijkomen van school zal bestaan. Ik heb besloten mn mentor en tutor er aankomende maandag gelijk over te informeren (zodra ik weet wie mn tutor en mentor zijn :P) en mssn hebben zij wel een goed plan ofzo..

sifabale

Wat ik vergat te vragen was hebben jullie dat ook wel eens dat je je echt klote voelt en dat je gewoon wilt huilen, maar dat de tranen gewoon niet komen? Ik heb dat de laatste tijd echt heel vaak en ik vind het echt super vervelend :(

nathalie123

XK: Mooi dat je al zo snel terecht kan! hoop dat het dan snel beter met je gaat.
     jaa ik kon bij de bloeduitslag zien dat mijn lymfocyten erg verhoogd waren (daarom ook al die lymfeklieren)
      en de leukocyten waren ook verhoogd en er stond dat ik dus nu een positieve ebsteinbar virus heb enzz..
      maarja ik kan het nergens mee vergelijken want ik heb maar 1 x bloedgeprikt.. ik zou het nog wel een keer willen doen nu!
       kijken of de waardes al naar beneden zijn gegaan.
Sam: vervelend dat je weer wat gemist hebt.. :( maar ik denk maar zo het moet elke week toch weer een stukje beter gaan? (hopelijk dan) dus miss dat je volgende week wel weer meer kan volgen?

ik heb dat idd ook gehad.. ik ging een aantal weken een keertje rond 11 uur slapen en dat was gewoon te laat.
toen heb k daar wel 5 dagen last van gehad ofzo..
maar gister had k dus weer 4 uur stage gelopen en daarna kwam er nog een hele middag een vriendin op bezoek.
en vandaag heb k iets van 3 uur gewinkeld toen was k ook wel erg moe!
maar nu ben k aan het uitrusten en nu gaat het al beter.. maar morgen ga ik niks doen dus dan kan k helemaal uitrusten
en dan zie ik morgen wel of k door deze 2 drukke dagen meer last heb gehad (hoop het niet :-\)

Sifabale: Zoo het lijkt me wel heel zwaar om nu te beginnen met zown moeilijke studie!! :o
Ik snap wel dat je bang bent dat je leven dan alleen daar uit bestaat dat had ik ook..
ik heb ook weleens dat k me ineens heel klote voelde en nu nog steeds weleens.. dat is heel vervelend.
ik vind het ook nog steeds erg moeilijk om te accepteren dat ik deze ziekte heb.. en dan vraag ik me af waarom k dit nou weer heb gekregen.. echt heel vervelend :-[ vooral dat andere het amper begrijpen hoe erg je er last van kan hebben.
hebben jullie dat ook?   er zou eigenlijk een steungroep voor pfeiffer patienten moeten komen!! hahaha:p
In ieder geval suc6!! :D

sifabale

Ik denk dat wij hier op het forum toch al wel een redelijke steungroep vormen  :P

xk.

heee!

pff wat een verhalen :P

@sifabale, hopelijk lukt het allemaal een beetje met je opleiding! zal wel zwaar worden, zo te lezen..

@nathalie123, ik heb ook 2x bloed laten prikken, maar was niet echt verschil met de 1e x, ga tijdje na de operatie denk ik weer bloed laten prikken.. om te kijken of het dan wel beter gaat. maar als je nu bloed laat prikken kun je wel mooi zien wat er nu ander is vergeleken met in het begin. ;)

@Sam, wel balen dat je weer wat gemist hebt, hopelijk heb je een beetje uit kunnen rusten en gaat het aankomende week wat beter met je.

ik was dit weekend zooo moe.. echt heel erg.. vandaag was het nog erger als gisteren.
gisteren al hele dag op de bank gelegen, kwart voor 9 naar bed gegaan en vanmorgen om half 11 eruit.. vanmiddag weer bijna de hele tijd geslapen, maar het helpt gewoon niet, ik blijf gewoon supermoe en duizelig en hoofdpijn.. heel raarr
heb morgen stage, hoop echt dat het dan beter gaat.. anders weet ik niet hoe ik dat ooit vol moet gaan houden.
maarja ga er wel vanuit dat het dan beter gaat :P
nu even douchen en dan weer naar bed.. wat een nutteloze dagen zeg haha
waarschijnlijk vrijdag teveel gedaan.. maar zoveel was het niet en tussendoor zelfs nog weer veel geslapen, maar zal toch wel teveel zijn geweest..

succes allemaal, aankomende week! :)

Sam

sifabale, hoop dat het lukt met je nieuwe opleiding!

nathalie123, dat vind ik ook echt vervelend dat anderen het gewoon niet begrijpen, volgens mij denkt iedereen die het nog nooit heeft gehad echt dat het wel meevalt om pfeiffer te hebben.
ookal zijn er wel mensen waarbij het wel echt meevalt, maar ookal ben ik veel thuis enzo, dan nog heb ik niet echt het idee dat iedereen altijd echt snapt dat ik dan moe ben, ookal doen ze wel heel erg aardig tegen me enzo.... echt begrijpen doen ze me volgens mij niet.

xk., balen zeg dat het dit weekend zo slecht ging.
hopelijk ging het vandaag iets beter en ging het ook goed op stage.

ik heb soms ook echt van die nutteloze dagen dan heb ik gewoon de hele dag niks gedaan alleen slapen en uitrusten :P
ben vandaag weer naar school geweest ging wel redelijk denk dat ik morgen ook wel kan :) woensdag weer vrij dus dan kan ik weer een beetje bijkomen ;)

succes allemaal he!!  :D

nathalie123

sifabale: Jaa idd dit is al een soort steungroep. het is ook wel heel handig dat je hoort hoe andere er mee omgaan enz.
lang leven het pfeiffer forum! hahaha

xk: Vervelend dat je dit weekend zo moe was! hoe is vandaag je stage gegaan?

sam: jaa idd.. iedereen denkt dat pfeiffer wel meevalt en als je dan verteld dat je er nog steeds veel last van hebt dan krijg je van die opmerkingen als: nu nogg ???    (terwijl ik het toen net een maand had)

ik was begin aug naar de dokter geweest en toen zei ze van als het over 6 weken niet beter gaat moet je weer terugkomen.
maar de dokter zei zelf in het begin van jaa het duurt hooguit 9 weken hoor. dus volgens mij onderschatten zij het ook heel erg.
want die 9 weken zijn allang voorbij! en bij jullie al helemaal.
maarja ben dus zelf idd wel erg benieuwd of mijn bloeduitslag anders zal zijn.. miss mag k binnekort nog een x prikken haha ;)

xk.

heee!

ehm het ging vanmorgen eerst nog niet echt goed.. had asperine genomen voor dat ik wegging en toen ik op stage was ging het wel iets beter.. wat minder duizelig, maar wel heel erg moe nog.
ben nu wel weer echt heel erg moe, heb vanmiddag wel een tijd op de bank geslapen maar gaat niet echt beter.
naja kan nu weer 2 dagen uitrusten :)

bij mij zei de dokter in het begin dat het met 2 maanden over kon zijn maar dat het ook heel lang kon duren, omdat ik het acuut had en ook volgens hem een erge vorm en omdat ik het toen net had kon ik wel meteen rustig aan doen.
maar het duurd dus lang pff, al 7 maanden bijna zonder verbetering! :(
soms heb ik echt het idee dat het nooit beter word... maarja ooooit worden we allemaal beter :D

maar ging het bij jou beter dan na die 6 weken, omdat je anders terug moest komen?
mijn dokter vond het toen wel heel goed dat ik weer langs kwam, toen ik het 4 maanden had en het nog niet beter ging.

en sam, ja erg he van die nutteloze dagen.
maar fijn dat het nu weer iets beter gaat met je!

nja ik ga weer doeei! :)

Sam

Heeej!

nou ik ben weer helemaal kapot van 2 dagen school.
het valt me echt zwaar tegen, had gehoopt dat het iets beter zou gaan na de vakantie  ???
maar ik heb nu echt het gevoel alsof alle rust voor niks is geweest en dat het alleen maar erger word.
al weet ik ook wel dat het nog veel erger was geweest als ik in de vakantie gewoon door had gedaan, maar toch...

xk., hoe gaat het nu met jou dan?
al een beetje bij gekomen van je stage? ;)

:) bye

xk.

Heee!

wat vervelend dat je nu weer zo moe bent.
maar ik herken jouw gevoel echt helemaal.. ik heb dus echt precies hetzelfde!
had in de vakantie al niet het gevoel dat het beter ging, maar nu ik weer naar school ga word ik steeds moeer.
maar ik had ook de eerste weken van de vakantie was ik ook echt kapot, toen dacht ik dat het door school kwam en nu heb ik in de vakantie echt zoveel gerust omdat het toen ook echt kon & heb het idee dat ik daarom nu overal veel moeer van word, omdat ik voor de vakantie elke keer maar weer naar school ging als ik eigenlijk al heel erg moe was en heb toen denk ik te weinig rust genomen. (ookal deed ik echt weinig, maar waarschijnlijk toch teveel)
ik weet niet of dat de reden is... maar anders weet ik het ook niet ??? :P

ben nog niet echt bijgekomen van stage, heel erg moe nog. zou vanmiddag eigenlijk met mn moeder naar het dorp gaan maar weet niet of dat lukt.
morgen & vrijdag 2 uur naar school als het lukt.. hoop het wel!

ik ga maar weer van de computer ;)
succes nog met school deze week, als het lukt!

Sam

Heeej!

Ja, dat heb ik nou ook.
Fijn dat er iemand is die hetzelfde heeft.
(natuurlijk niet voor jou dat je dat ook hebt, maar je begrijpt het vast wel :P)

Ik ga ook weer proberen om naar school te gaan morgen en vrijdag.
Jij ook succes!  ;)

sahahanne

Citaat van: sifabale op 06 september, 2008, 17:47:46
Ik denk dat wij hier op het forum toch al wel een redelijke steungroep vormen  :P

jaaa ik ken dat ook heel erg hoor! Maar bij mij is het vooral dat ik denk "oke, nu NIET gaan halen, ga later maar huilen" *dat lukte altijd wel:P* maar als ik dan bijvoorbeeld onder de douche sta dan kan ik echt niet huilen, en dan zijn er weer momenten dat ik me zomaar ineens kut voel en wel kan huilen ( vooral als ik te weinig hebg eslapen)
Everything will be alright in the end, if it's not alright it's not the end.

Benedictus17

Weetje wat ik zo fijn vind aan jullie. Eigenlijk begrijpt niemand wat pfeiffer is en hoe het voelt, tenzij je het zelf hebt gehad. Dan snap je ook hoe rot het voelt om afgesloten te zijn van de buitenwereld, thuis zitten, niks volgen op school, mensen missen..
En aangezien Arachnophobia vaak bij mij in de klas zit en het misschien ook heeft, is het voor mij makkelijker te begrijpen. (En ga ik natuurlijk netjes zonder dat daar om gevraagd hoeft te worden het huiswerk doormailen. XD)
Ben zelf nogal perfectionistisch en precies (Goh!:P) dus ik mail altijd snel huiswerk door naar mn vriendinnen als ze ziek zijn. En ik moest er elke keer om vragen en kreeg niet altijd antwoord. Zo rot! Zo, die frustratie is er ook weer uit. :P

Bolletje

Ik denk dat dit ook wel een geschikt topic is voor mij!

Ik ben ook student, inmiddels begonnen aan mijn derde jaar. In de laatste 2 weken van mijn zomervakantie werd ik ziek, flinke keelonsteking, en na bloedprikken was het dus toch pfeiffer. De uitslag kreeg ik afgelopen maandag.
Nu ben ik dus wel wat moe, maar eigenlijk heb ik niet het idee dat als ik geen bloed had laten prikken dat ik aan pfeiffer had gedacht. Oftewel ik doe eigenlijk alles gewoon, college volgen, sporten, werken. Maar probeer wel net iets langer te slapen en bijvoorbeeld smiddags een uurtje op bed te liggen.
Als ik jullie reacties zo lees schrik ik daar wel van, zoveel problemen met die rotziekte. Hopen dat het snel wat beter word!

xk.

Wel fijn dat je alles nog kunt blijven doen!
Het is bij iedereen ook anders, de 1 heeft er wel heel erg last van en de ander merkt er niet zoveel van.
Hopelijk blijft het ook goed gaan! :)

Ga van half 1 tot 2 naar school vandaag.
Wil morgen eigenlijk wat langer naar school, omdat ik 4 belangrijke uren achter elkaar heb.. maar dat ga ik volgens mij echt niet volhouden nu! misschien dat 3uur lukt.. :P
Daarna weer weekend dus!! :)

nathalie123

Bolletje: Gelukkig dat je er nu nog niet zoveel last van hebt.
XK: Hoe gaat het nu? ging school goed vandaag? ik hoop dat je het morgen ook red!

ik had vandaag een drukke week..
dinsdag eerst stage en daarna naar school.. naja het is dus niet duidelijk of ik mijn uren later nog in moet halen ???
of dat ik iets van een opdracht moet maken. dus dat ga ik in oktober dan maar weer opnieuw vragen.

woensdag had ik stage gelopen van half 9 tot 2 uur.. want er kwam ineens een spoedgeval enz!
dus ik was toen savonds heel moe! en ben ook al vroeg naar bed gegaan.. toen voelde k me wel kut.

vandaag had k stage gelopen van half 9 tot 1 uur dus dat ging wel goed.. en morgen krijg ik dan mijn beoordeling! ben benieuwd.

xk.

Heee!

Dat is wel vervelend dat je nu nog niet weet of je die uren later in moet halen.
Ik weet dat eigenlijk ook niet, vraag het snel nog wel een x na, ze zeiden dat mn gezondheid voorging.. maarja weet nu dus niet of ik dat in de zomervakantie of aan het eind vd opleiding in moet halen.

Op school ging het wel goed! :)
Vind het altijd weer leuk om iedereen te spreken, heb ook echt een leuke klas!
Ben nu wel erg moe, maar ben wel van plan om morgen sowieso te gaan.. daarna zit ik ook weer 2 dagen thuis dus :P
Morgen avond nog even naar een vriendin, heb mn vriendinnen al best lang niet meer gezien, dus daar wil ik ook echt heen.. ookal hou ik het maar een halfuur vol, dan heb ik ze iig weer een x gezien! :D
Dus dit weekend zal ik wel weer op de bank doorbrengen, denk ik!  :P :-\

Maar je beoordeling is vast wel goed toch?! :D
Succes iig nog morgen. ;)

Cyprusje

Ben nieuw hier, maar het steunt me nu al enorm om jullie verhalen te lezen!  ;) Ik werk drie dagen als juf in groep 1/2 en zou dit jaar ook gaan beginnen met een studie aan de universiteit. Heb daar toelatingsexamen voor moeten doen en was super trots dat ik het gehaald had! Maar toen kwam de pfeiffer...  :-[ Ik ben er net zo slecht aan toe als de meeste van jullie en ik heb dus de studie stop moeten zetten. Ik baal er zo enorm van..  :'(

Was vandaag bij de huisarts en die zei dat ik wel weer gewoon aan het werk kon als mijn bloedwaarden zouden uitwijzen dat ik niet meer in de acute fase zit. En dat je steeds om alles kan huilen hoort volgens haar ook niet bij pfeiffer... :-\ Ik voelde me al een aansteller en dacht dat ik dan misschien gek aan het worden was ofzo.. Maar nu ik jullie verhalen gelezen heb ben ik weer gerustgesteld! Ik ben wel ziek, maar gelukkig heeeeel normaal!!

xk.

Heee!

Vervelend dat je je studie stop moest zetten.

Maar ookal heb je geen acute pfeiffer meer, dan nog kun je heel erg moe zijn.
Mijn huisarts zei wel dat het heel lang kon duren, toen ik daar na 4maanden (zonder verbetering) was, maar ik zat toen nog wel in de acute fase.. nu weet ik 't niet maar ben nog steeds net zo moe als in het begin.
Maar de internist zei ook dat het eigenlijk geen zin had om nog weer bloed te laten prikken omdat ookal was het uit je bloed dan nog kon het wel een jaar duren (of soms zelfs nog langer..)

En dat je steeds om alles kunt huilen, dat heeft volgens mij ook bijna iedereen wel :P dus dat hoort er ook wel bij! ;)

Sterkte in ieder geval!

Sam

@Bolletje, dat is wel fijn dat je er niet zoveel last van hebt.
Ik hoop voor je dat het zo blijft, dat zou wel fijn zijn!  ;)

@nathalie123, was je beoordeling goed?
indd vervelend dat je nu niet weet of je die uren later nog weer in moet halen.

@xk., hoop voor je dat het vandaag ook goed ging! :)
en fijn dat je een leuke klas hebt!
dat heb ik ook wel, daarom heb ik vaak al zin om naar school te gaan, gewoon om ze even weer te zien :P

@Cyprusje, balen dat je je studie stop moest zetten  :-[
zoals xk., al zei: ookal heb je geen pfeiffer meer in je bloed, je kunt dan nog wel heel erg moe zijn.

dat om alles kunnen huilen herken ik ook wel :P

Ben weer 2 dagen naar school geweest.
Het ging wel goed was alleen na die 2 uur wel hartstikke moe, maar dat heb ik meestal wel.
Nu weer weekend duss uitrusten! :-X

Nou fijn weekend allemaal he!!  ;) :)

xk.

@Sam, dat heb ik ook dat ik daarom al zin heb om weer naar school te gaan, weer even iedereen te spreken, is leuk he!
Ik ben ook altijd weer veel vrolijker als ik van school kom. (alleen... die dagen erna meestal wat minder :P)

Ik ben vandaag ook weer naar school geweest.
1,5uur.. heb wel vaak het gevoel alsof alles langs me heen gaat, maarja schrijf alles wel op dus kan het zo nog een keer doorlezen als ik niet zo moe ben.

Straks nog even naar mn vriendinnen, daar heb ik sinds dat ik naar school ga al niks meer mee gedaan.. dus dat word wel weer tijd! :P
Ben wel best moe maar ik ga ook maar een uurtje ofzo..

Iedereen fijn weekend ja ! :D

Me..

Hee,
Ik ben nieuw hier, en ik vind het echt fijn dat er dit is. Want jullie snappen waar je het over hebt;)
Ik heb best wel last van me pfeiffer en ben ook blijven zitten vorig jaar. Nu moet ik dus weer het jaar overdoen. Dat vind ik aan de
ene kant wel fijn omdat ik t/m april vrijstelling voor mijn punten krijg. Maar moet wel in februari op stage.
Maar jullie kunnen wel gewoon naar school enzo? Mij lukt dat echt niet. Ik moet eerts nog met de bus en dat is al vermoeiend.
Als ik op school zit ben ik duizelig, hoofdpijn en ik kan me dan niet echt goed concentreren. Hebben jullie dat ook??
Ik vind het knap of dat jullie gewoon doorgaan met alles!!

Benedictus17

ik ga wel gewoon door met alles. Ik ga op de snorfiets naar school. (Volgens mij ben ik soms best wel gevaarlijk, haha.)
Maar ben ook vaak duizelig enzo en vlekken voor mn ogen als ik niet heeeeeel langzaam ga lopen enzo. Donderdag is mijn langste dag (zonder tussendoor slapen/liggen). Dat is 6 uur achter elkaar..

sifabale

#189
Hey allemaal,

Vandaag heb ik dan eindelijk mijn mentor en tutor ontmoet ;D. Heb toen gelijk met mijn tutor gesproken over mijn pfeiffer en hoe het nou eigenlijk moet met de uni enzo. het was een kort gesprekje van zo'n 20 minuten, maar ik voelde me daarna wel een beetje beter. Alsof er nu een klein stukje van een last van mijn schouders af is.

Ik vertelde dat ik toch redelijk veel moeite had om tijdens de colleges wakker te blijven en echt op te letten en dat ik thuis soms ook gewoon te ziek was om nog te gaan leren of huiswerk te maken. Toen heb ik maar ook gelijk opgebiecht dat ik soms bang ben dat ik het niet ga redden dit jaar. Zij zei heel eerlijk tegen mij dat zij zich zelf ook afvroeg of dat wel realistisch is, omdat geneeskunde op zichzelf al zwaar is (lees: alle eerstejaars klagen over hoeveelheid stof :P)en dat ik uiteindelijk toch mijn gezondheid prioriteit zal moeten geven. Mensen zeggen dat vaak genoeg tegen me, maar zij was zeg maar de erste persoon die het hardop zei. Daar werd ik dan wel weer beetje zenuwzhtig van. Zij was helaas niet zo goed op de hoogte van de mogelijke regelingen. Zij gaat nu voor mij een afspraak maken bij studieadviseur en die kan mij hopelijk verder helpen.

Na tutorgesprek kwamen we mijn mentor tegen. Vervolgens heeft mijn tutor dus aan de mentor verteld over mijn pfeiffer en het schijnt zo te zijn dat er wel maatregelen getroffen kunnen worden, maar dan wel achteraf pas.

Mijn mentor zelf is nu tweedejaars geneeskunde en ze heeft ook pfeiffer gehad (wel voordat ze aan geneeskundestudie begon volgens mij). Ze vertelde me dat ik niet vet moet eten omdat dat de pfeiffer alleen maar uitrekt. Had wel vaker gehoord dat vet eten slecht is bij pfeiffer (vanwege lever) maar wist niet dat de pfeiffer dan langer aan zou houden. Ze vroeg me ook of mijn leverwaarden weer normaal waren, maar ik had echt geen flauw idee. Voor zover ik weet is daar door de huisarts nooit naar gekeken?

Ik vraag me dus ook af of bij jullie standaard naar de leverwaarden werd gekeken?

Bolletje

@sifabale: bij mij is er niet naar mijn leverwaarden gekeken
Misschien nog een tip voor jou, ik weet niet aan welke universiteit je studeert. Maar ik studeer aan UU (utrecht) en daar is een fonds voor mensen die ziek zijn geweest. Je kunt dan wanneer je aantoonbare studievertraging hebt opgelopen door je ziekte een vergoeding krijgen. Bij ons is dat het aantal maanden stufi dat je studievertraging hebt opgelopen. Enige wat je daarvoor moet doen is je binnen een aantal maanden met een dokterverklaring bij de studieadviseur.

nathalie123

zo hee.. dat lijkt me echt heel zwaar met pfeiffer geneeskunde studeren!
echt heel vervelend dat je het op dit moment hebt! :-\ :-[

bij mij zijn ook geen leverwaarden getest.. de dokter heeft alleen aan mn buik gevoeld enz.
maar volgens mij rekt dat niet de pfeiffer uit hoor, je krijgt allee erge buikpijn enz bij vet eten.

Mijn beoordeling was trouwens goed..
ik loop nu 4 weken stage en ik heb een 7+ gekregen.
en ik vind dat eigenlijk wel goed want ik loop maar 20 uur per week stage en de rest van mijn klas wel 36!
ik moet nu nog 1 week stage lopen en daarna ga ik naar de spoedeisende hulp, dus dat wordt wel zwaar.
ik moet dan van te voren aangeven dat ik savonds niet kan werken. ik hoop dat ik daar ook een goede beoordeling voor krijg.

maar ik vind het wel raar dat mijn begeleider van school niet weet of ik het in moet halen ofzo..
want meerdere meiden uit mijn klas zijn vorig jaar eerder gestopt enz dus ik zou het wel lullig vinden als hun het dat niet in hoeven te halen en dat ik het dan wel moet inhalen.. dan wordt ik echt boos! >:(
maar k heb uitgerekend dat als k op deze manier doorga aan t einde ongeveer 240 uur stage heb.
dus dan zou k tijdens mijn volgende stage in februari iets meer stage moeten lopen maar dat zal opzich wel goedkomen.
tenzij ik dan nog steeds pfeiffer heb ??? Nou laten we maar hopen van niett!!! :-[

xk.

Me.., ik ga wel naar school, 2 dagen in de week en dan 1,5 uur maar dan ook nog een half uur reizen erbij..
en 1 morgen stage, tot hoelang ik het volhoud.

Sifabale, tis idd ook wel een zware studie.. hopelijk kan er wat geregeld worden dat het wat minder zwaar voor je is.
bij mij is er wel naar de leverwaarden gekeken, volgens mij waren ze nog niet helemaal goed de 2e x.. want de dokter zei dat ik nog geen alcohol mocht en  nog wel op moest passen met vet eten.
merk het af en toe ook nog wel met eten, maar heb er niet echt veel last van.

nathalie123, goed dat je een 7+ hebt.. en dat met pfeiffer!
ik hoop ook dat ik wel een x op kan bouwen met stage.. want ik kom nu nooit aan mn uren.
ik dacht ookal als ik in februari weer 2/3 halve dagen kan, zou wel mooi zijn.. maarja zo lastig he omdat je niet weet of je er dan nog erg last van hebt..
dan heb ik het een jaar dus, mag hopen van niet :P

sifabale

Ik zit op de EUR (Erasmus Universiteit). Hoe het nou precies zit met regelingen enzo krijg ik waarschijnlijk van de studieadviseur te horen.

Ik voel tegenwoordig niet alleen steken bij vet eten, maar ook gewoon bij ander eten en voel ze ook niet alleen in de leverstreek. Er zijn daarnasst nog wel wat dingen waar ik me wel een beetje zorgen over maak dus ik moet zowiezo denk ik wel langs de huiarts en dan vraag ik gelijk of ik ook mag bloedprikken voor leverwaarden ::)

Sam

Bij mij is er ook wel naar de leverwaarden gekeken en die weken wel iets af.
Sifabale, hopelijk lukt het met je studie.
en nathalie123, goed van je die 7+!

Me..

Weet je ik ben dan zo bang dat als ik dan 2 uurtjes ofzo ga dat ik dan de andere dag weer kan inleveren.
Ik doe het 1e jaar van de opleiding vp over dus ik had weer introductie. Daar was ik elke dag 2/3 uur naar toe geweest.
Maar nou ben ik al weer 2 weken thuis:( Als ik even energie heb dan wil ik weer dingen gaan doen, en dan doe ik dat en dan ben ik de weken erna weer ziek enzo. Hebben jullie dat ook?? Ik heb met school afgesproken dat ik mag komen wanneer ik wil. Dus dat is wel fijn natuurlijk. Maar het liefste wil ook naar school en leuke dingen doen.

xk.

Ik heb ook wel als ik 2 uur naar school ben geweest dat ik dan die dag erna weer veel moeer ben.
Heb het weekend ook echt wel nodig om weer uit te rusten & de dinsdag en woensdag ook na het stage lopen op maandagmorgen.
Maar ik kan ook echt geen weken achter elkaar thuis zitten, dat lukt me gewoon niet.. ik moet af en toe even wat doen! en dat ik daardoor die andere dagen echt kapot ben.. dat maakt me dan niet zoveel uit.
Ik mag ook zelf weten wanneer ik naar school ga, dus ik ga dan na de 2 belangrijkste uren.
Heb nu al wel soms het idee dat ik al weer te veel doe.. maar volgende week kan ik toch een week niks, dus dat komt misschien wel goed uit.

Zou je van de narcose ook nog moeer kunnen worden als je pfeiffer hebt? weet iemand dat misschien? ben het vergeten te vragen op 't ziekenhuis.. maar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar! ;)

nathalie123

Sam & XK: Dankje ;D ik ben ook blij dat het een 7 is, hopelijk zien ze het te kort aan uren dan door de vingers! hahaha

XK: Een vriendin van mij had laatst een operatie en moest dus ook onder narcose en toen is ze daarna nog 2 maanden moe geweest terwijl ze geen pfeiffer heeft.. ??? maar miss gebeurd dat niet bij iedereen, k heb geen idee.

Me.. : Dat is idd fijn dat je mag komen wanneer je wilt. moet je dan niet heel veel inhalen? of het jaar opnieuw doen? als het zo doorgaat?


Me..

Ik doe dit jaar overnieuw. Ik ben blijven zitten. Ik heb eigenlijk nooit fatsoenlijk stage gelopen en kon die dus ook niet afronden.
En toen heb ik ook gezegd in april dat ik er gewoon mee stop. Dat is het beste.
Ik mis dus niet veel dit jaar. Ik heb vrijstelling voor mijn punten gekregen tot ong. april. Ik wil dit jaar voor mijn stage gaan. En dat is in
februari. Dat is eigenlijk mijn doel om dat dit jaar goed af te ronden;)

Cyprusje

@ XK: Laat hierna ook geen bloed meer prikken, maar ga gewoon uit van hoe ik me voel. Vond t een vage reaktie van mijn ene huisarts. Vooral omdat de andere zei dat pfeiffer heel lang kan duren en ik alleen moet gaan werken als ik dat aan kan...
@ Me: Om naar mijn werk te gaan moet ik een half uurtje met de auto. Dat half uurtje red ik precies, maar daarna ben ik helemaal kapot en kan ik niks meer. En dan moet ik nog terug! Ik vraag me net als Benedictus17 wel af of ik geen gevaar op de weg ben af en toe! Veel van het verkeer ontgaat me in elk geval als ik zo moe ben!
Enne, ik kan dus helaas niet doorgaan met wat ik allemaal gepland had. Baal nog steeds dat ik mijn studie heb moeten stop zetten...
@ Sifabale: Neem een voicerecorder mee naar je colleges! Dan hoef je niet perse op te letten en kun je de stof toch later nog een met concentratie beluisteren!!
Mijn leverwaarden zijn trouwens niet bekeken. Ik heb wel last van vet eten, hoewel dat na ruim twee maanden wel minder wordt. En die andere buikklachten herken ik ook hoor! Heb veel last van steken en pijn, maar dat is ook wel afhankelijk van mijn eten. Hoe minder vet e.d. hoe minder last ik heb. Ben heel benieuwd wat je dokter heeft gezegd!

Ik probeer inderdaad ook af en toe leuke dingen te doen. Ik wordt soms helemaal gek thuis. Krijg af en toe wat bericht van mijn collega's maar vrienden laten me mooi zitten... Vlieg hier tegen de muren op. Heb donderdag een feest van een vriend en zou daar zo graag heen willen, maar weet niet of het gaat lukken... Of gewoon maar doen en kijken hoe het gaat???  ???