Voor alle studentjes onder ons..

Gestart door xk., 24 juli, 2008, 19:14:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tesjex


Heyhey,
Oei, er was even iets fout gelopen!  Het is hier idd heel rustig geworden!
Ergens misschien wel goed, maar natuurlijk niet zo intressant:-),

Hier is het BLOK-time, blehh natuurlijk, Maar ons project is wel afgeraakt dus dat was wel een eerste opluchting..
Maar de examens zullen wel nog zwaar worden, maar nog eerst twee weken blokken... afwachten zeker niet!

Ja, het zal voor jou ook wel heel intensief zijn, Wanneer moet je u theorie halen?
Ik zal voor je duimen :-), dat komt wel goed meid! je hebt hier al kei hard voor gewerkt,
dat komt wel goed!

Doee da goeed!

xk.

Al 1000 berichten hier!!
Ondanks dat het hier zo rustig is, haha.

Ik had al wat op facebook gelezen, maar drukdrukdruk dus.
Nog even en dan heb je ook rust. Vind het wel echt heel knap van je, dat je telkens weer de moed vind om door te gaan met je studie!!

Nou, ik had m'n theorie vorige week donderdag -> 1 fout te veel!
Nu mag ik dinsdag weer, dus ik hoop hem dan wel te halen!

Al mijn proeves zijn af op stage!!! Daar ben ik heel blij mee! School dacht in december nog dat het me niet ging lukken om alles van 2 jaar in 1 jaar te doen, maar het is me dus wel gelukt!
Wel was het allemaal een beetje te druk en dat merk ik aan de vermoeidheid. Maar hopelijk heb ik na volgende week RUST!
Nog 3 weken en dat stop ik met stage, dan heb ik ruim 3 weken niks en dan begin ik met vakantiewerk (ook op m'n stage) dus dat gaat wel goed komen, want dat is goed vol te houden.

Verder weinig nieuws!
Fijn weekend allemaal en geniet van het mooie weer, xx

Tesjex


Het is inderdaad zeer rustig hier,

Ohh das wel jammer van je theorie!
Is het dinsdag gelukt?
Jij hebt inderdaad op school ook wel een knappe prestatie neer gezet h?, chapeau manneke 2 jaar afmaken in een jaar! Sjiek gedaan!
En ook zeer verdiend je diploma!
Wel begrijplijk dat je nog zo last hebt van de vermoeidheid h? na zo een drukke periode
uiteraard moet je lichaam ook nog steeds wennen aan de drukte en die stuff, maar sjiek vanwaar je gekomen bent!

Hier is het inderdaad ook wel druk
Ik heb maandag en dinsdag mijn eerste examen gehad, ik had toelating gekregen voor een spreiding over twee dagen dat was echt wel positief, want maandag heb ik een uitval gehad qua concentratie/ geheugen, echt van het ene op het andere moment was alles weg, ik denk overvallen door vermoeidheid want ik ben op kot onmiddelijk in slaap gevallen, dus dat deel was niet goed, en dan dinsdag voelde ik mij echt slecht, echt smorgens wenend opgestaan omdat ik mij rot voelde, maar dan ging het wel goed eigenlijk, alles kunnen invullen. Dus ergens hoop ik nog op een positief resultaat, maar ik bescherm mezelf toch ook wel met het idee dat het eerste deel te slecht was! Nu heb ik tot maandag voor de voorbereiding van de jury dat ga ik ook rustig aanpakken, vandaag 2 uurkes, vanaf morgen weer 3u en het weekend ook, zondag nog naar de stemming gaan.. ggrrr stomme verplichte nest en dan maandag naar de jury! :-)

Btw, ze zijn nu ook een stageplaats aan het contacteren, ben benieuwd! :-)

xk.

Ja, ik heb hem dinsdag wel gehaald! Ik was zo ongelovelijk blij, haha. Hij was heel lastig en die vrouw kwam binnen met de uitslagen en zei: 'Helaas heeft bijna niemand hem gehaald'. Dus toen dacht ik dat ik gezakt was, maar gelukkig geslaagd!
En donderdag had ik m'n eindgesprek en weet nu dus 100% zeker dat ik geslaagd ben voor m'n opleiding!
Dus dit was een topweekje!!
Nu maar echt even rustig aan doen!

Tesjex, fijn dat je examen over 2 dagen werd verspreid. Alleen minder dat het maandag niet zo goed ging. Maar wie weet, valt het wel mee!
Weetje al met welke stageplaats ze bezig zijn? En weet je al hoe je dat straks gaat doen? Paar uurtjes per dag of week?
Succes met het voorbereiden op maandag!
Zondag naar de stemming?? Is dat bij jullie op zondag? Bij ons was dat afgelopen woensdag.

Nou, fijn weekend en rustig aan doen voor zover dat kan!

Tesjex


Heyhey

@ Xk, goegoe, kan geloven dat je zeer blij was! en voor wat was dit examen juist?  Super dat je over de ganse lijn geslaagd bent! Proficiat, kan je die blazijde al omslaan en een nieuwe start nemen op een nieuwe school enzovoorts. Geniet van de rust :-),

Ja, is inderdaad wel leuk dat het examen gespreid werd, we wachten af h?, wat het eindresultaat is! :-), Mijn stageplaats is eigenlijk al volledig in orde geraakt. Ik ga stage lopen in een buitenschoolse opvang voor kinderen van het bijzonder onderwijs, deze kinderen hebben een mentale handicap of ASS.. Dus ik ben wel benieuwd, in september ga ik op kennismaking. Gohja, ik weet het nog niet precies hoe het gaat lopen normaal gezien max. 4uur per dag. en dan zou ik 17uur per week moeten halen.. maar ik heb ook wel wat weken dat ik eigenlijk niet zou moeten gaan waar ik dan uren kan inhalen h?, en dacht dat ze in vakanties ook werken daar, dus ook nog wel een mogelijkheid om iets in te halen! Ik denk dat er op school nog wel gesprekken gaan zijn hoe het nu allemaal precies gaat verlopen ook met opdrachten enzo, maja dat steek ik op dit moment nog niet te veel in mijn hoofd!
Nu eerst het volgende examen, 28 juni ortho, dat wordt een hele uitdaging, na bijna twee jaar heb ik nog eens een gesloten boek, wat ik dan vanbuiten moeten kenne, ik ben benieuwd!

De stemming is hier inderdaad altijd op zondag, is dat bij jullie ook verplicht?
Doe da nog goe en nog een fijne week! Groetjes!

xk.

Examen waar ik voor geslaagd ben is het theorie examen van de auto!
Dankjewel! Ja, ik ben echt blij! Geeft zoveel rust, nu ik gewoon alles af heb en gewoon nog even m'n laatste dagen stage af kan maken. Nog maar 3 dagen te gaan!

Klinkt als een leuke stageplek. Daar zit wel uitdaging in!
Je kunt vast wel een goede oplossing vinden qua uren.
Mij trekt kinderen ook nog steeds heel erg. Ik loop nu stage met vooral oudere gehandicapten, maar de wat jongere vind ik toch het leukst.
Weet jij al wat je uiteindelijk wil of ben je daar nog niet over uit?

Ik denk dat ik die 5 opleidingen in het 1e half jaar toch niet ga doen. In een andere stad hier in de buurt kun je SPH en MWD (weet niet of je die kent in Belgie, maar SPH -die ken je waarschijnlijk wel- is Sociaal pedagogische hulpverlening en MWD is Maatschappelijk werk en dienstverlening), maar die kun je daar in 3 jaar doen ipv 4 jaar. Omdat ik dus al een vooropleiding heb gedaan in deze richting. Want op dit moment twijfel ik het meest tussen SPH en MWD..
Lastig lastig, haha!
Hoe heet de opleiding die jij volgt ook alweer?

Stemmen is hier niet verplicht, maar ik heb wel gestemd. Ik vind dat je eigenlijk moet stemmen, anders mag je ook niet klagen, haha! Maar hoe zat dat in Belgie? Ik heb het niet precies gevolgd, maar was het niet dat ze vlaanderen afzonderlijk wilden maken ofzo? Of heb ik dat mis?

Nou, ik ga goed uitrusten dit weekend. Heb wel een aantal verplichtingen, maar dat gaat wel lukken. Morgenmiddag natuurlijk voetbal kijken. Waarom doet Belgie niet mee eigenlijk met het WK???

Fijn weekend!:)

Tesjex

oww, moet jij dat in groep afleggen :-), bij ons is dat gewoon individueel en je krijgt al dadelijk te zien op je scherm of je geslaagd bent of niet! Ik ga deze vakantie ook voor mijn theoretisch gaan. 

Is je vakantie nu al gestart?

Ja, ik denk ook wel dat het een leuke stageplak is, kinderen is inderdaad tof! goh ik wil heel graag in de kansarmoede sector werken. Maja, eerst men opleiding behalen natuurlijk, dat is een eerste vereiste... En qua uren en gedoe zien we wel hoe alles afloopt, voor alles is een oplossing h?,

Moet je nu een keuze maken tussen SPH en MWD?? of kan je die ook zo combineren in een eerste halfjaar? Ga je pendelen of wordt ga je op kamers wonen??  Mijn opleiding is SAW, sociaal agogisch werk.. en ik volg dan orthopedagogie :-),

Ahaja die stemmen, wij moeten dus wel verplicht gaan stemmen, op zondagvoormiddag...maja het is hier allemaal raar in Belgie h?, splitsing van brussel- halle- vilvoorde en toestanden, ik ben toch benieuwd hoe het gaat aflopen..

De voetbal, Nederland doet het niet slecht h?, op naar de volgende ronde,

Ik ga nog een beetje leren, Iedereen heeft gewoon gedaan en ik moet nog blokken tot maandag, pfff..de zin is echt weg, en gisteren zat ik er volledig door qua energie, dus ik heb niet echt vertrouwen erin..ik weet het niet zo. we zullen moeten afwachten zeker.. Nog 3 dagen leren..

xk.

Oja, dat had je idd ook wel verteld dat je opleiding SAW heet! Zo heet die van mij nu ook, maar is in principe een andere richting.
Ja, ik hoop ook echt voor je dat je het haalt! Je hebt iig je best gedaan, meer kun je niet doen.
Afwachten idd.. iig nog even succes met leren.

Nederland doet het niet slecht, maar ook niet goed! Ze winnen wel elke x tot nu toe, maar echt goed voetballen doen ze nog niet. Hoop dat daar nog verandering in komt in de volgende wedstrijden.

Ja, op die school is MWD en SPH samen het 1e jaar. Dus dan hoef je pas na een jaar te kiezen.
Nee, is een half uur met de trein. Dat is wel te doen!;)

Ik heb nu lekker vakantie! Vandaag m'n laatste stagedag gehad.
Volgende week een weekje vrij en die week erna werk ik alweer 2 dagen op m'n stage, dan weer een weekje vrij en dan weer 2 dagen werken en dan op vakantie!! En in augustus werk ik daar redelijk wat dagen. Wel leuk!:)

Nou, fijn weekend allemaal!
Geniet van het zonnetje!

Tesjex


Hoe gaat het hier?
Iedereen fijn aan het genieten van zijn vakantie??

Groetjes

xk.

Zozo, dat is alweer een tijdje geleden.

Hier gaat het (weer) goed!
Heb een super vakantie gehad op Mallorca.
Ik was alleen de 2e week wel ziek, vooral de laatste dagen was het erg. Keel- & oorontsteking, verkouden en had geen stem meer. Kon bijna niks meer eten, dus dat was wel even vervelend. Maar ik heb in Nederland antibiotica gekregen en nu gaat het alweer veel beter. Ben alleen echt moe nog steeds. Maar dat is op zich wel begrijpelijk: ik was helemaal uit m'n ritme en ik ben 2 weken in totaal ziek geweest. Dus dat werkt natuurlijk niet echt mee. Ik heb daar ook niet altijd veel slaap gehad, een paar keer maar 3u per nacht. Dus daar moet je dan ook wel even van bijkomen!
Maargoed, ondanks dat was het gewoon een top-vakantie!

Dus, nu ben ik nog aan het bijkomen en ondertussen aan het werken en met vriendinnen dingen aan het doen.
(ik mag echt niet meer zeggen dat ik nog last heb van de vermoeidheid van de pfeiffer, want het is nu gewoon m'n eigen schuld haha)

Over 2 weken moet ik weer naar school. Ben benieuwd hoe het bevalt! Ik hoop dat ik het wat vind.

Hoe gaat het met jou tesjex? Ik heb je laatst even snel gesproken, maar niet echt goed.
Ben wel benieuwd!!

xk.

En hoe gaat het met de rest?
Peetje, hoe gaat het met jou? Ben je al verder in het ziekenhuis?
Heb het even niet meer bijgehouden..

Peetje

Op zich gaat het wel goed met me. Ik kan naar normale maatstaven op een goede dag misschien zo'n 20 procent, maar daar ben ik al erg blij mee. Van het Radboud heb ik nog steeds niks gehoord, dus bij deze neem ik me voor om die komende week te gaan bellen.
Mallorca is leuk! Wij zijn daar vorig jaar geweest, al heb ik het waarschijnlijk een stuk rustiger aan gedaan dan jij. :P
Veel succes straks op school. :)

xk.

Bedankt!:)

Heb je inmiddels al iets gehoord?

Ja, Mallorca is een leuk eiland he!
Ik denk ook dat jij heel wat rustiger aan hebt gedaan als ik.
Nja, het is te hopen dat het met jou straks ook weer beter gaat. Het duurt alleen wel erg lang allemaal. Word je er niet helemaal gek van?

Ik heb trouwens vorige week m'n rijbewijs gehaald, de 1e x! (wat een rust, NOOIT meer rijles. Daar gaat toch best veel tijd inzitten)
Moet nog 2 dagen werken en dan zit m'n laatste dagje bij m'n oude stage erop. Wel jammer, maar heb ook wel weer zin om naar school te gaan. Volgende week vrijdag hoef ik pas voor het eerst, dus ik heb nog mooi een rustig weekje straks.

Tesjex, hoe gaat het met jou? Hoor/zie weinig van je? Druk met school denk ik?

Peetje

Het bellen is er een beetje bij in geschoten, vrees ik. Staat nog wel op m'n to-do lijstje, maar daar staat wel meer op. :P
Ik vlieg af en toe echt wel tegen de muren op, maar aan de andere kant ben ik blij met ieder klein stapje wat ik voorwaarts kan doen. Het is allemaal veel erger geweest, dus ik ben ook wel blij dat ik nu tenminste weer wat kan doen en niet de hele dag een soort zombie ben.

Gefeliciteerd met je rijbewijs! :D

Tesjex


Oww, nu al school xk?? En begin je dan al volledig?? Ik hoop inderdaad voor je dat het gaat meevallen.
Ja het is hier inderdaad zeer druk, ik zit volop in de examenperiode h?, maar het gaat zo wat op en af..
Mijn eerste examen was zwaar, maar de eindbalans is toch dat ik 7/8vragen heb beantwoord en van dat vak
heb ik ook wel een goede taak afgegeven. Dus gewoon afwachten op de resultaten, daarnaast heb ik nu volgende vrijdag nog een examen, dus nu is het volleop blokken, maar ik ben eigenlijk doodmoe, na een halfuur is mijn lichaam echt al uitgeput en ik moet er per dag 3uur doen, dus nog een zware week tegemoet, maar ik onthou wel dingen dus dat is ook al positief.. Daarnaast nog op gesprek naar school geweest, waaruit kwam dat het effect van mijn gedrag echt niet gelijk is met hoe ik het bedoel of voel. En ik heb het met de dokter besproken en het is puur door dat CVS, ik kan er gewoon niets aan doen, mijn lichaam straalt andere dingen uit doordat ik gewoon moe ben. Dusja..  Maar we gaan er nog steeds voor, Na die examens beginnen ook de gesprekken voor volgend schooljaar.. :-), daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk..

Jij ook super veel succes h?, met de start van school, laat zeker weten hoe het geweest
en ik spreek je nog wel eens.. waarschijnlijk als het hier terug wat rustiger is :-)!

@ Peetje: Jij ook nog v??l succes h?! ook met je to-do lijstje..dat gevoel ken ik ook dat het altijd eindeloos lijkt.. komt altijd maar bij, en gaat sommige periode weinig af :-).. hou je goed!



xk.

@ Peetje, bedankt! Heb je inmiddels al gebeld of staat het nog steeds op je to-do lijstje? Haha.

@ Tesjex, ik had vandaag m'n 1e introductiedag op school en we kregen heel veel informatie, maar verder weten we nog niet zoveel haha. Zoals de klas en het rooster, dat horen we pas maandag. Maargoed, ik heb er verder wel een goed gevoel over.
Ik heb maandag en woensdag nog 2 introductiedagen. Die week erna begint het pas echt.
Ik weet al wel dat ik 1 dag vrij ben in de week!
Moest jij ook je P halen het 1e jaar? Of doen ze daar in Belgie niet aan?
Hoe gaat het nu verder op school bij jou?
Weet je al hoe de examens zijn gegaan?

Fijn weekend!

Tesjex


Oww @ Xk, toftof dat je eerste schooldag goed verlopen is! Maar die informatie dat komt wel vanzelf.. binnen een paar weken lijkt alles al weer heel vertrouwd! oww en ??n dag in de week vrij, leuk! Elke keer een andere dag of weet je dat ook niet.. Wij hebben wekelijks een verschillend uurrooster.. Enkel de verplichte vakken hebben zo min of meer een vastere dag! Over wat gaat die P???? waar staat dat voor?? ik ken het niet, dus ik denk niet dat wij daar aan mee doen maar ik ben wel benieuwd wat het eigenlijk is... :-)!

Goh, ik heb vanaf vandaag terug een beetje vakantie h?, ik heb daarnet men laatste herexamen gemaakt en ik heb er wel een goed gevoel mee ik heb 21/25vragen kunnen invullen.. en mijn gevoel is wel positief dus ik hoop door te zijn :-), donderdag 9 sep krijg ik mijne uitslag, dus wachten tot dan.. Hier begint het schooljaar pas op 20september h?, dus school zelf is nog niet echt bezig.. maanag heb ik wel al een gesprek over mijn stage, een voorstel uitwerken ofzoiets en dan zal dat hier en daar nog moeten besproken worden, ik weet ook niet juist hoe het allemaal gaat lopen...  :-), loopt in elk geval wel allemaal los, daar twijfel ik niet aan..

Jij ook een fijn weekend, hier gaat dat in zeker geval wel zijn, want na 1 maand ofzo ga ik terug naar huis, ben 4- 5 wekne op kot geweest.. maar 3 keer echt thuis geweest om te gaan skaten en die dingen.. vandaag is er een optreden in de stad waar ik mee naar toe ga en morgen wil ik vooral rust nemen.. zondag babyborrel.. dusja.. leuk, schoolloos weekend :-)

Peetje

Ik heb gebeld! En ik heb inmiddels ook al naar Amsterdam gebeld om het resultaat door te geven, aangezien uitgaande post volgens mij altijd eerst het hele Radboud door gaat voordat het in een brievenbus belandt. (A) Zie mijn eigen topic voor het hele verhaal. :)

Ik dank dat die P voor propadeusse staat? Al schrijf ik dat vast helemaal verkeerd...

xk.

Ik heb het gelezen!

Ja, P staat voor propedeuse. Die moet je in 2 jaar halen (voor alle toetsen moet je dan een voldoende hebben), anders moet je van de opleiding af. Je kunt hem in 1 jaar al halen, maar dan moet je alles dus voldoende hebben (je hebt 1 herkansing in het 1e jaar).
En je moet sowieso een bepaald aantal punten hebben om naar het 2e jaar te mogen, anders kunnen ze je ook van de opleiding afsturen.

Tesjex, fijn dat je er een goed gevoel over hebt! Dan komt het vast wel goed.
Zal wel heerlijk zijn om nu weer naar huis te gaan ofniet? Na al dat leren.
Die dag vrij proberen ze wel op dezelfde dag te houden alle periodes. Dus dat is wel fijn.
Waar ga je stage lopen? (volgens mij had ik dat al een keer gevraagd, maar weet niet of toen al zeker was)

Tesjex


HelaaHelaa

Allles goed hier?

@ Xk, neen die P hebben wij dan niet hoor, had ik nooit van gehoord :-)! Al bezig met lessen?? 

Hier is het op dit moment nog een weekje vakantie, volgende week maandag heb ik mijn eerste "les", eigenlijk een introductie dat we moeten volgen, cursussen halen enzovoorts! En dan dinsdag en woensdag nog wat dingen en dan begint mijn stageperiode, ik weet niet echt wat ik ervan moet verwachten.. Mijn kennismaking heb ik mijn eerste stagedag, dus het zal tot 23sep in spanning wachten zijn, al ga ik nu toch nog een weekje genieten! Ik loop stage in een buitenschoolse opvang voor kinderen uit het bijzonder onderwijs..

Het was inderdaad wel fijn om naar huis te gaan... eventjes weg van het schoolse :-)! En ik heb dan vorige week mijn resultaten gekregen en ik ben geslaagd op mijn 2 herexamens... Was een prachtig gevoel, ik blij maar ook iedereen rondom mij was gewoon heel gelukkig.. :D, en dat is uiteraard wel heel leuk na een moeilijk jaar! Het was zelfs niet zo op het nippertje geslaagd..ik had een 13 en een 14 dus dat maakte men geluk helemaal compleet natuurlijk :-)!

ben wel benieuwd om te horen hoe het op je nieuwe school gaat!

Groetjes,

Peetje

Gefeliciteerd dat je toch nog geslaagd bent! Hartstikke goed gedaan! :D
En voor de niet-Vlamingen onder ons, 13 en 14 is 13 en 14 van de 20 punten, dus dat zou bij ons een 6,5 en een 7 zijn, toch?

Tesjex


Thx peetje, yups examens worden herleid op 20 :-),


xk.

Zooo, dat was alweer even een tijdje geleden!
Heb het echt heel druk gehad en dat ben ik nog steeds..
Het is echt wel even wennen, moet zoveel doen en het is ook best wel pittig.
Maar over 2 weken heb ik vakantie & dan ga ik naar Malta, omdat m'n broer daar voor stage zit!
Dus ik kan niet wachten!!
Verder bestaat m'n leven op dit moment uit school, zo nu en dan een x invallen op m'n oude stage en m'n vriendinnen natuurlijk.
Soms ben ik dan ook helemaal op en dat is dan ook niet zo gek, maarja.. over het algemeen heb ik niks te klagen.
Ik ben wel elke maandag & vrijdag vrij! Wat heel fijn is, want ik heb die dagen wel nodig voor school.

Hoe gaat het met de rest hier?
Tesjex heb ik laatst nog gesproken.. bevalt je stage nog steeds?

xk.

Tesjex, hoe gaat het?

Ik merk dat ik op het randje loop. Heb volgende week tentamenweek en ben de afgelopen weken heel druk geweest. Ik heb ook weer eczeem, wat ik 1,5 jaar lang heb gehad toen ik heel erg last had van de pfeiffer. Daarna was het alleen nog in drukkere/moeere periodes en nu is het echt weer heel erg.
De opleiding vind ik wel heel pittig. Iedereen vindt het ook gewoon echt moeilijk, ik hoor van niemand dat hij of zij het mee vindt vallen. Maarja, nog even doorzetten en hopen dat ik de tentamenweek een beetje goed maak.. al heb ik daar m'n twijfels over!
Ik heb m'n taaltoets wel gehaald afgelopen week, dus m'n eerste voldoende is binnen.

Fijn weekend allemaal!

Tesjex


Hey, Alweer eventjes gelede
@ Xk, maar opletten met op het randje te lopen hoe je dat zelf aanhaalt, op tijd ingrijpen en voldoende rust nemen. Zeker als je examens nu achter de rug zijn toch maar zorgen dat je lichaam genoeg recupereert. Overschakeling is natuurlijk nooit gemakkelijk h?, maar ik ben er zeker van dat je het wel tot een goed einde zal brengen! Blijven doorzetten zoals je al continu bezig bent! Hoe waren de examens gegaan? En wanneer krijg je de uitslag? In elk geval al proficiat met je taaltoets.

Op stage zelf gaat het bij allemaal goed, ik kan er functioneren enzovoorts. Maar de combinatie stage- opdrachten verloopt moeilijik. Mijn opdrachten zijn al aangepast, ik moet ze niet meer uitschrijven, maar eerder een "kladversie" uitwerken via steekwoorden en dan mondeling toelichten, maar dat blijft zelfs ook zwaar. Ik geraak heel gemakkelijk vast te zitten met de dingen omdat alle aanpassingen vrij snel gaan, iets te snel voor mij waardoor ik in continue chaos zit. Ik ben op zich wel vrij moe! Nu vrijdag mijn eerste tussenevaluatie, benieuwd w

Tesjex

Even het vervolg, dus ben benieuwd wat daar gezegd gaat worden! Hoe ze mij ervaren enzovoorts! Het blijkt op dit moment een moeilijke strijd, maar we zullen zien hoe alles evolueert zeker! Hou je goe! en nog een fijne zondag! groetjes!

xk.

Ja, zal best dat het zwaar is! Hm, ik hoop voor je dat je het vol kunt blijven houden.
Succes met je tussenevaluatie vrijdag, komt vast wel goed!

Ik heb al m'n cijfers terug en heb 4 van de 5 tentamens gehaald, dus ik ben tevreden!!
Er waren heel veel onvoldoendes, dus ik mag heeel blij zijn met maar 1 herkansing.
De tentamens vond ik echt moeilijk, dus had ook niet verwacht dat ik ze nog zo goed zou maken.

Verder weinig nieuws. Best moe, maar heb ik ook heel veel geleerd voor de tentamens en dat merk ik deze week goed. Ben ook erg verkouden, dus dat werkt ook niet mee.

Peetje

@ xk.: Gefeliciteerd!

@ Tesjex: Succes morgen met je evaluatie. :)

Tesjex


Ga hier ook nog even in het kort reageren,
Van mij ook gefeliciteerd Xk!! Goe gedaan!
En ik ben er zeker van dat die herkansing ook zeker en vast zal lukken!

@ Xk & Peetje, mercikes! De evaluatie was eigenlijk wel goed gegaan. Tijdens de evaluatie stond echt men functioneren op de voorgrond en eigenlijk niet het CVS. En dat was uiteraard een zalig gevoel. Ik kan eigenlijk concluderen dat ik ongeveer op hetzelfde niveau presteer als andere studenten terwijl ik eigenlijk deeltijds ga en de andere studenten voltijds. Ik sta natuurlijk enkel "achter" met opdrachten omdat ik in een ander ritme functioneer. Wel is er ook besproken dat het op stage wel goed loopt, maar met mijn taken en mezelf is er teveel onevenwicht en heeft school wel schrik dat mijn energie op geraakt. Dat is wel een angst dat er wat heerst. Dus dat is ook besproken geweest, maar ik merk wel dat ik op die momenten redelijk fel blokkeer. Maja, de opdrachten zijn eigenlijk al aangepast, begeleiding gaat ook terug stabieler verlopen en dan zullen we daar ook wel uitgeraken natuurlijk.

@ Peetje, hoe is het met jou
@Xk: Hoe gaat het nu op school, nu gewoon terug les?

Groetjes

Peetje

Zo te horen een positieve beoordeling, goed gedaan! Altijd fijn om te horen dat je ondanks je beperkingen toch goed functioneert tijdens je stage.
Met mij gaat het wel goed. Nou ja, niet naar normale maatstaven natuurlijk, maar buitene wat kleine ups en downs heb ik het idee dat ik redelijk stabiel ben momenteel. Sporten hou ik nog steeds goed vol, al merk ik wel verschil als ik 's ochtends of 's avonds ga, maar dat is ook wel logisch.

xk.

Thanks alle twee!

Fijn dat je tussenbeoordeling goed ging en dat het vooral over je functioneren ging.
Ik hoop voor je dat je het vol kunt blijven houden! Maar ik kan me heel goed voorstellen hoe zwaar het is..

Hier gaat het redelijk. Verkouden, moe.. maar was gisteren en vandaag gelukkig vrij. Maar wel erg druk met school. Ik mis een beetje 'een pauze', dat heb je hier niet. Je hebt zelfs niet echt vakantie, omdat je dan druk voor school bent. Terwijl ik die soms hard nodig heb. Maar dat went misschien na een tijdje ook wel.

Peetje, fijn dat het sporten goed gaat en dat je redelijk stabiel bent op dit moment. Heb je ook een opbouwschema met het sporten? Dat had ik toen wel en dat vond ik heel fijn. Ik wil nu eigenlijk ook weer gaan sporten, maar dat komt er echt niet van. Ik zit er aan te denken om volgens zo'n hardloopschema het hardlopen weer op te gaan bouwen.

Peetje

Ik heb geen specifiek schema, maar ik probeer wel zelf steeds iets langer of met iets meer weerstand te trainen. Op de cardioapparatuur heb ik in ieder geval al op weten te bouwen van 6 minuten per apparaat naar 8 minuten en dan wat buik- en/of armspier oefeningen tussendoor en halverwege een echte pauze van minimaal 10 minuten.
En dan doe ik nog 1 keer per week een uur BodyBalance, een combinatie van yoga, Pilates en tai chi, dus dat is meer spieren trainen dan uithoudingsvermogen. Maar die oefeningen hou ik niet allemaal vol, snelle verzuring speelt nog steeds op.
Maar ik heb er nog steeds plezier in, en dat vind ik ook belangrijk.

xk.

Oke, toch fijn dat je af en toe even kunt sporten. Ik vond het in ieder geval altijd wel heel erg fijn!

Ben hier al een hele tijd niet meer geweest, ben heel erg druk voor school en nu komt de herkansings- en tentamenweek er weer aan. Dus de komende tijd nog drukker!
Verder gaat het redelijk goed, ben alleen ziek.

Hoe gaat het met de rest? Tesjex heb ik laatst nog gesproken, jij komt hier ook niet vaak meer ofwel?
Fijn weekend allemaal!

Tesjex


Ik lees hier nog steeds hoor, maar meestal heb ik savonds dan niet meer de fut om te typen,
ben echt wel moe na mijn stage dus daardoor horen jullie niet meer zo veel van mij :),
@ Peetje: Wel goed dat je vooruitgang kan boeken, doe zo verder! succes! ook al zijn het maar kleine stapjes.. meerdere kleine stapjes vormen op termijn een grote stap h?!
@ Xk: Al wat beter? Hoeveel examens moet je nu dan maken? Succes!

Hier gaat het wel, wel rustig aan maar ik ben nog altijd bezig met stage. Dinsdag heb ik weer een evalautiegesprek met mijn stagementor en stagebegeleidster. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het gaat geven, hoe ze mijn handelen ervaren hebben.. Nu zal ik mij maar eens verder gaan klaarmaken! Sebiet naar een bespreking op stage gaan..:).. Allemaal een fijne dag gewenst :)

Groetjes,
Tessa

xk.

Ik had 5 tentamens, waarvan 1 herkansing. De herkansing heb ik nu wel gehaald en 1 tentamen heb ik ook al gehaald met een 7,5!:) Verder moet ik het nog even afwachten, kan over de rest niet zeggen of ik het wel of niet gehaald heb. Recht heb ik denk ik sowieso niet gehaald.. was echt moeilijk!
Ik ben ook zo moe nu. Ik heb twee weken continu geleerd. 's Morgens om 6u of 7u eruit en dan leren, leren, leren en ondertussen nog af en toe een tentamen maken natuurlijk! Toen ik vanmiddag thuis kwam, kon ik alleen nog maar op de bank liggen.. was echt helemaal op. Maar dat kost natuurlijk ook veel energie, zoveel leren en de stress enzo.

Tesjex hoe gaat het nu bij jou en met je stage?

Nathalie123 ofzo?? die hier een jaar of 2 jaar geleden ook nog was, die gaat nu naar een arts in Brussel. Met haar gaat het nog steeds niet goed en ze kan, volgens mij, nu nog veel minder dan toen. Want toen in die tijd kon ik minder dan haar, maar nu kan ze volgens mij minder dan ik in die tijd. Ze moet in ieder geval veel medicijnen slikken en spuiten. Het heeft tot nu toe nog geen vooruitgang geboekt, maar wie weet - en te hopen voor haar natuurlijk - wel heel snel.

Fijn weekend!

xk.

Oja, trouwens.. gister of eergister? heb ik nog een nieuw stukje op m'n weblog geschreven.. niet dat er nog veel bijzonders verder staat, maar dan weten jullie dat!  :P

Bob_tails

adres van je weblog ?
Stuur maar een Pb'tje  ;)

Tesjex


Heyyy
Alles goed hier?
@ Xk: Proficiat voor je behaalde resultaten, hopelijk valt recht ook nog mee. Maar het is een feit dat recht algemeen een moeilijk vak is h?! Toen ik dat in mijn opleiding kreeg vond ik dat niet simpel en waarschijnlijk verschilt het Belgische recht nog eens tegen het Nederlandse, misschien wel moeilijker... Maar gewoon afwachten natuurlijk!  ik kan ook begrijpen dat je moe bent, examens vergt veel van je lichaam natuurlijk! nu echt goed rusten natuurlijk! begin je nu weer gewoon met les?
Dat meisje wat je aanhaalt nathalie123.. heeft zij nog steeds pfeiffer of ondertussen diagnose CVS verkregen? Hmm niet leuk als je merkt dat iemand zo weinig kan natuurlijk! hopelijk gaat het inderdaad snel terug de goede kant op met haar.. moest ze dit nog lezen, in elk geval veel sterkte!

Goh bij mij op stage.. Ik ben een week thuis geweest h?, ik had een opstoot van het CVS.. dusja thuis blijven was de boodschap..het ging ook niet meer anders want ik had zoveel pijn dat ik wel moest thuis blijven. Dus nu begin ik maandag terug met mijn stage, ik ben er wel wat bang voor.. wat men lichaam heeft toch ene slag gekregen, maar ik zou zeggen hou men blog maar in de gaten, daar post ik zeker en vast op hoe het loopt met de terugkeer naar stage! Ik ga straks jouw blogje ook eens lezen!

Hoe loopt het hier nog met de anderen?

Geniet nog van het weekend!
En tot de volgende keer!

xk.

Bob_tails, als je op het wereldbolletje bij mijn naam klikt, dan kom je er wel.

Tesjex, ja ik vind recht ook echt lastig. Ik had een 4,8.. nog hoger dan ik had verwacht, maar dus wel een herkansing. Heb nog ??n tentamen niet gehaald, maar de rest wel gelukkig.
Ja, Nathalie heeft inmiddels de diagnose cvs gekregen. Ik weet niet of ze hier nog wel is op kijkt, ik spreek haar af en toe nog wel eens.
Hoe gaat het nu nadat je een week thuis bent geweest? Merk je dat je er wat aan hebt gehad of heeft het niet veel geholpen? Ik zal straks ook even op jouw blog kijken..

Fijn weekend allemaal en succes volgende week! :)

Peetje

@ Xk: Gefeliciteerd met de tentamens die je hebt gehaald! En uit nieuwsgierigheid, weet je of Nathalie bij dr. De Meirleir loopt?