Hoofdmenu

cytomegalie

Gestart door Amy-87, 24 juli, 2008, 16:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amy-87

Hoi,

Een tijdje geleden werd ik heel erg misselijk en kon geen eten of drinken meer zien, zelfs geen water. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en na bloedonderzoek kwamen we erachter dat ik cytomegalie had - tenminste dat dachten we. Een bloedtest later bleek dat ik geen cytomegalie had maar dat er wel antilichamen tegen waren gevonden. Ik bleek "gewone" pfeiffer te hebben. Toen de huisarts vroeg of ik nog klachten had vertelde ik nog erg moe te zijn. Hiervoor heb ik homeopatische medicijnen mee gehad.

Maar intussen is het al bijna 2 maanden later en ik ben nog steeds moe. Dus mijn vraag is: zou ik alsnog dat cytomegalie kunnen hebben?

Marmar

Het kan gewoon een tijd duren voordat je weer helemaal de oude bent.
Je moet er rekening mee houden dat je conditie ook een flinke knal heeft gekregen en je daardoor nog wel een tijdje moe zult zijn, ook als de pfeiffer eigenlijk al over is.
Rustig aan, probeer een beetje op te bouwen, wandeling maken, goed eten etc.
Het is niet van de ene op de andere dag over, je zult echt weer moeten opbouwen.

Sterkte ermee

Peetje

Cytomegalie of CMV is een broertje van Pfeiffer en geeft ongeveer dezelfde klachten. Het is mogelijk dat je beide hebt, maar het is niet uitzonderlijk dat je na 2 maanden nog steeds vermoeidheidsklachten hebt.
Neem op tijd je rust, luister naar je lichaam en probeer zoals hier boven ook al gezegd wordt in je eigen tempo je conditie weer op te bouwen. Je zult merken dat je langzaamaan steeds iets meer kan, al kan het lang duren.
Beterschap. :)

Benedictus17

Ik zit nu bijna 3 maanden verder en het gaat wel stukken beter dan in het begin. Ik weet niet hoe je slaapritme nu is, maar als het wel weer redelijk gaat, kan je proberen om op bepaalde tijden te slapen. (Ik wil om half 11 in bed liggen en dan gaat mijn wekker om half 8. 's Middags slaap (of lig ik gewoon in bed) van half 3 tot half 4.)

Veel sterkte!

xk.

Het is niet raar dat je nog steeds zo moe bent, dat kan nog gewoon bij de pfeiffer horen.
Als je het echt zeker wilt weten zou je altijd nog een keer bloed kunnen laten prikken.
Maar uiteindelijk heeft het dezelfde symptomen en moet je bij beide rust houden...
Ik heb het nu 5 maanden en het gaat ook nog niet beter, al vond ik het ook na 2 maanden al lang duren! ;)
Iig betershap, hopelijk gaat 't snel weer beter!

Erik35

CiteerHiervoor heb ik homeopatische medicijnen mee gehad.

Zozo ....... een vooruitstrevende huisarts heb jij ....... mag je wel blij mee zijn ..... 99% van de huisartsen doet helemaal niks met homeopathie ..... terwijl het, na rusten, het beste is om te doen. En waarschijnlijk het enige wat effectief is. Sterkte.

Erik
Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid:ik recreer, pauzeer,wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen.
En als me dat allemaal teveel wordt,doe ik gewoon even niks......

xk.

Citaat van: Erik35 op 24 juli, 2008, 19:04:48

Zozo ....... een vooruitstrevende huisarts heb jij ....... mag je wel blij mee zijn ..... 99% van de huisartsen doet helemaal niks met homeopathie ..... terwijl het, na rusten, het beste is om te doen. En waarschijnlijk het enige wat effectief is. Sterkte.

Erik

Idd, daar stond ik ookal van te kijken..

Amy-87

Hoi mensen,

allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad een geweldige huisarts, hij is al jaren ook homeopatische arts. Maar wat ik niet helemaal snap is dat hij me vertelde dat de pfeiffer na 6 weken ongeveer weg was en dat de nasleep maar iets van 3 weken zou duren. En nou lees ik hier verhalen over maaaaaanden enzo... snap dus niet waarom mijn huisarts dat dan zei.

En voor het rustig aan doen... ik werk part-time momenteel. 's Middags van 3 tot 4 even gaan liggen zal dus niet gaan want dan hoor ik luiers te verschonen en flesjes te geven op mijn werk haha  :)


Peetje

Dat is dan weer een nadeel van veel huisartsen. Die gaan er van uit dat het na een paar maanden over is en dat je dan alleen nog conditie op moet bouwen.
Helaas bewijst de praktijk het tegendeel. Er zijn patienten die er inderdaad na 2 of 3 maanden vanaf zijn, maar als je hier rondkijkt is 2 of 3 jaar ook geen uitzondering. Al denk ik wel dat de langdurig zieken hier eerder blijven hangen dan degenen die er snel weer van af zijn, dus geeft dit forum wel een beetje een vertekend beeld.

Jeni

Hai,

heb een vraagje. ik heb reeds drie maanden last van mijn keel en vermoeidheid. Een tijdje had ik ook opgezette klieren en last van mijn lever. 6 weken geleden heb ik bloedonderzoeken gedaan en opeens was ik de gelukkige CMV drager  :( :(.

De laatste paar weken ging het veel beter, maar sinds enkele dagen heb ik weer last van mijn keel en ben opnieuw erg moe. Mijn keel is vol met slijm en ik zie witte puntjes op mijn amandelen. Moet bekennen dat ik de afgelopen 10 dagen op vakantie ben geweest, waar ik blijkbaar te veel heb gedaan. 

Weet iemand wat dit kan zijn? Een terugval of kan dit ook iets anders betekenen??

Peetje

't Kan een terugval zijn, of misschien gewoon een teken dat je tijdens je vakantie te veel hebt gedaan. Of je hebt een 'gewone' keelontsteking, waardoor je ook weer extra moe bent.