Pfeiffer en homeopathie

Gestart door Zonneschijn, 26 mei, 2008, 21:29:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonneschijn

Beste lezers,
Ook ik zit al een tijdje met Pfeiffer, zo'n 9 maanden nu (sinds augustus 2007). Ik zal straks kort mijn verhaal vertellen, maar wil eerst aangeven welke acties mij in mijn herstel helpen. Want beter worden, dat is toch wel het belangrijkste! Half april 2008 ben ik naar een homeopaat gegaan. Een homeopaat kijkt naar jou als persoon en stemt daar zijn behandeling op af. Het doel is om je eigen lichaam te stimuleren om de weerstand te verbeteren. En van daaruit kan je gaan herstellen.

Vlak na de start met homeopatie ben ik op vakantie gegaan. Ik heb daar heel rustig aan gedaan en heerlijk genoten van de zon. Ik heb het gevoel dat deze rustperiode en de homeopatie mijn lichaam geholpen hebben om te beginnen te herstellen van de ziekte. Ik begin mij eindelijk wat fitter te voelen! Ik raad jullie dan ook zeker aan om eens te overwegen naar een homeopatisch arts te gaan. De meeste verzekeringen vergoeden het deels of geheel. Neem daarnaast genoeg rust. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: luister naar je lichaam. Ik weet het, het is moeilijk en heel vervelend, maar wel heel belangrijk! Probeer activiteit met rust af te wisselen. Neem die rust voordat je lichaam uitgeput is! Als je lichaam weer wat beweging kan verdragen, begin dan met wat wandelen of fietsen en rust dan uit. Ga pas sporten als je lichaam er aan toe is. Je zal dan merken dat de conditie opbouw (rustig aan!) je goed doet!

Voor de geinteresseerden hieronder in vogelvlucht mijn verhaal:
Ik ben eind twintig en werd in augustus 2007 ziek. Ik dacht dat het een flinke griep was. Maar ik herstelde er niet goed van. 2 maanden bleef ik kwakkelen: moe, keelpijn, weer een verkoudheid, lamlendig, niet vooruit te branden, bekaf met sporten etc. Omdat ik niet wist wat er aan de hand was, deed ik zoveel mogelijk rustig aan. Maar ondertussen ging ik wel door met mijn werk en met sporten (sport is een onderdeel van mijn werk, en was dus niet te vermijden). Uiteindelijk kwam de huisarts met de diagnose "Pfeiffer". Toen vielen de puzzelstukjes op hun plek, en begreep ik waarom ik mij al zo lang belabberd voelde. Ik heb geprobeerd gewoon te blijven werken, maar dat ging natuurlijk niet. Ik heb een hele periode 6 uur per dag gewerkt, maar uiteindelijk was ook dat teveel. Met sporten was ik gestopt. In januari 2008 was er eigenlijk nog steeds nauwelijks herstel te merken. Mijn conditie was ook flink achteruit gegaan, omdat ik niet meer sportte en omdat ik gewoon ziek was. Toen heb ik twee maanden lang een paar dagen in de week 4 uur per dag gewerkt. Dat hielp wel. Ik voelde mij er in ieder geval weer wat beter onder. De belangrijkste klachten waren vermoeidheid, veel slapen, lusteloos en een soort spierpijn gevoel, alsof er lood in mijn spieren zat, mn in mijn armen. Ook merkte ik dat het psychisch doorwerkte: ik voelde me absoluut niet happy. Door meer rust te nemen ging ik mij gelukkig beter voelen, en door de zon en de homeopatie begon ik mij gelukkig nog beter te voelen. Het is nu eind mei 2008, en ik ben absoluut nog niet beter. Maar ik werk nu weer 6 uur per dag en zie gelukkig een stijgende lijn. Ik denk dat het nog een paar maanden zal duren voordat ik er helemaal bovenop ben. Maar, na regen komt zonneschijn... ;)



Corina

Hoi Zonneschijn,

Ik loop zelf ook bij de Homeopaat en ben daar ook erg enthousiast over. Wat die allemaal al niet gevonden en verholpen heeft in een half jaar tijd. Zo weet ik nu dus sinds een maand of 2 dat ik Pfeiffer heb. De kuur die ik daar tegen gekregen heb lijkt aan te slaan. Al ben ik halverwege ziek geweest. Maar daarna leek het beter te gaan.

Wel bemerk ik dat je echt je rust moet nemen en stress vermijden. Dat lukt mij op dit moment niet omdat ik iemand moet inwerken want ik ga eind van deze week weg bij mijn werkgever. En het bedrijf gaat ook nog een verhuizen waardoor ik de afgelopen weken heb moeten organiseren. En dat voel ik als ik 'smiddags thuis kom.

Dus mijn eigen huishouden staat nu weer even op een laag pitje om dat ik 'savonds mijn rust moet nemen zover dat kan. Deze week 'savonds nog wat afspraken/verplichtingen. Volgende week heb ik in mijn agenda kruisen gezet zodat ik voor 'savonds geen afspraken ga maken. Volgende week start ik in mijn nieuwe baan. Dat zal ook de nodige spanning opleveren.

Ik wens je veel succes met je herstel en bedankt voor je advies!