Geloofd nou echt helemaal niemand me meer?!

Gestart door Anne2020, 19 mei, 2008, 21:17:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benedictus17

Het kan ook zijn dat je ook nog psychisch moe bent. Maar daardoor wordt je lichamelijk ook weer moe. (Toetsweek, iedereen was moe, ik ook. Toetsweek afgelopen, iedereen opgelucht, ik ook veel minder moe.)
Maar dat is nog geen reden om te zeggen dat er niks aan de hand is. :S Je hebt wel degelijk ergens last van. En ik ben er persoonlijk wel een voorstander van om contact te zoeken met mensen die van hetzelfde last hebben. Anders denk je echt dat het puur aan jou ligt, en dat is dus niet zo. :) Je omgeving werkt ook niet mee, en dat werkt dan ook niet goed op je gezondheid. Niet raar dat je daar dus nog veel meer moe van wordt.
Wat een gedoe zeg... Ik wens je echt het beste toe..

xk.

pfoe
wat een verhaal!
ik vind juist dat je hier helemaal niet de put ingepraat word, nu heb je teminste nog het gevoel dat er mensen zijn die je wel geloven, en dat had je anders niet, dus ik vind 't alleen maar goed dat je hier je verhaal neer zet.
& ik denk idd ook dat je misschien ook wel psychisch moe er bij bent wat benedictus ook zei.
naja, heel veel sterkte!!

Benedictus17

En ik denk ook niet dat we je de put in praten. Ik ben van mening dat het juist goed is alles eruit te gooien wat je dwars zit, in plaats van het allemaal maar op te kroppen en te doen alsof er niks aan de hand is. Dat lijkt mij geheel onverantwoord.

Anne2020

#83
Ik weet het niet meer.. Ik heb ook niet het gevoel dat mensen me hier de put intrappen.. maar aangezien ik het nu al bijna 8 maanden heb. Ik dacht korter maar het blijkt dat ik het 8 maanden heb nu.. Ik heb ook het gevoel dat mensen me hier willen helpen..
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Peetje

Hier dan toch maar even een reactie van zo'n zielepoot. :P Bedank je huisarts maar voor die opmerking, daarvan zit ik eerder in de put dan van de reacties van lotgenoten hier op het forum.
Persoonlijk heb ik juist heel veel steun aan iedereen hier en helpen jullie me eerder uit de put dan erin.
Hij heeft gelijk als hij zegt dat bijna iedereen van Pfeiffer geneest, maar hoe lang dat duurt, valt niet te voorspellen. Er is nu eenmaal geen standaard termijn voor. De 1 is na 2 maanden genezen en een ander heeft er nog jaren last van.

Ik begrijp uit je verhaal dat de huisarts je geen verwijzing voor de kinderarts wil geven? Misschien heeft het zin als je vader of moeder er nog een keer op aandringt? Al waren je ouders geloof ik ook al een beetje van mening dat je nu maar eens beter moest zijn (ben te duf om terug te lezen...).

Ik kan je helaas alleen maar steunen en hopen dat je snel je eigen grenzen vast mag gaan stellen. Heel veel sterkte meid en je mag hier altijd even komen zeuren en alles van je afschrijven.

Bloem3

Hee Anne,

Ik ben al een tijdje bezig om je verhaal hier te lezen..
Er zijn namelijk zoveel reacties :P
Ik vind het echt erg dat je niet wordt begrepen door je omgeving..
Gelukkig werkt school bij mij heel erg mee, maar toch heb ik soms ook het idee dat mensen denken dat ik me alleen maar aanstel :(
Als je na 8 maanden nog steeds heel erg moe bent, zou ik wel beter onderzocht willen worden..
Echt raar dat je huisarts je niet doorverwijst naar een kinderarts.
Die opmerking over de 'zieligerds' vind ik echt raar..
Volgens mij helpt het juist om je verhaal hier te vertellen, zodat je van je af kan schrijven.
Iedereen heeft dingen met elkaar gemeen en daarom is dat volgens mij juist goed. Hier begrijpen de mensen je tenminste..
Ik wil je heel veel sterkte wensen met alles!

Groetjes Bloem

Anne2020

Hoi,

Nu ga ik dan wel weer wat langer naar school, maar ik heb echt al 3 weken geen huiswerk meer gemaakt, omdat ik gewoon te moe ben om een potlood/pen in m'n hand vast te houden. Ik ben 's middags zo moe dat ik ongveer voor de pc in slaap val.. :-\ Een rondje met de hond gaat al bijna niet meer, dan heb ik geen gevoel meer in m'n benen.

Ik vind dit forum ook wel fijn. Ik zei idd ook tegen hem dat ik het fijn vond, om met mensen contact te hebben die je snappen en weten wat je hebt. Zegt hij:'Die aandacht heb je nu wel gehad'. Sjonge jonge.. en nog meer van zulke botte opmerkingen.

Vandaag toevallig 1 uurtje naar school geweest, omdat het sportdag was, en ik niet mee heb gedaan. Maar ik viel in dat uurtje al ongeveer in slaap. En dan heb je 1 uur les.. :-\

Groetjes,
Anne
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

xk.

heee!

ik vind dat echt een rare opmerking van de dokter; 'die aandacht heb je nu wel gehad'.
net alsof je hier komt om aandacht te zoeken!  ???
hier kun je teminste je verhaal kwijt wat je anders niet kunt, dan is het toch juist alleen maar goed!
hopelijk kom je de laatste paar weken (weetniet hoelang je nog moet) nog door op school & kun je daarna lekker uitrusten!

groetjes!

Anne2020

Ik had net iemand aan de telefoon en die zei:' Wat klink jij moe zeg! Zo moe heb ik je nog nooit gehoord! En het klopt.. ik ben ook echt ontzettend moe. Ik zit er echt over te denken om gewoon een paar dagen thuis te blijven, want ik ben echt ontzettend moe. Maar ja.. als ik thuis zit, verveel ik me ook dood. Maar ik denk dat het wel beter zou zijn. Ik kom echt m'n bed niet meer uit 's ochtends. ik ben al doodmoe als ik mijn bed uit moet komen, en dan moet ik de hele dag nog.. :-\

ik heb al tijden geen huiswerk meer gemaakt.. omdat ik daar simpelweg gewoon geen energie voor heb. Ik kan niet en naar school en huiswerk maken.. :-X Dat trek ik gewoon echt niet! Ik heb al moeite om nog naar school te gaan!

Groetjes,
Anne
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

xk.

dat gevoel had ik ook bijna 2 weken terug en nu ben ik al 1,5 week thuis, ben niet minder moe maar ik voel me wel weer iets beter doordat ik zo rustig aan doe, want ik had echt het gevoel alsof ik veel teveel deed en wist ook gwoon dat ik even rustig aan moest doen, dus ik denk idd dat dat bij jou ook wel verstandig is. het word anders ook alleen maar erger als je te weinig rust en dat is alleen maar vervelender.
ik ga morgenvroeg nog even naar school, afsluiting met de klas en daarna niks meer!
maar als iemand aan de telefoon al merkt dat je heel erg moe bent, hebben je ouders dan niet door dat je echt heel erg moe bent en echt rustig aan moet doen?

Benedictus17

Ik denk dat er wel een enorme last in iedergeval van je af zal vallen als je vakantie hebt. Dat merk ik bij mezelf. Ik ben nog wel moe maar wel minder. En minder stress vanwege toetsen etc. Ik had niet verwacht dat school zo'n invloed zou hebben. Ik hoop voor je dat je snel vakantie krijgt en de tijd krijgt om eens rustig aan te doen.

sahahanne

ik denk ook inderdaad dat zodra je vakantie hebt, het een stuk beter zal gaan :)

ik hoop het ook heel erg bij mij, want ik loop ook heel de tijd te stressen, en geen rust te nemen, en proberen zoveel mogelijk te leren ook al neem ik niks meer op. maandag om ongeveer 11 uur heb ik vakantie! :D

.. maar dan woensdag de uitslag of ik over ben!  :o
Everything will be alright in the end, if it's not alright it's not the end.

Peetje

Gek genoeg zijn het vaak de (relatieve) vreemden die zien (of horen) dat je ontzettend moe bent. Mensen die je vaker ziet, willen het misschien niet meer zien, of ze zijn er al aan gewend.

Begin van dit jaar was ik ook bijna te moe om m'n bed uit te komen. Echt rustig aan doen heeft geholpen. Het ging en gaat langzaam, maar het gaat wel steeds een heel klein beetje beter.
Gelukkig voor jullie is het bijna zomervakantie, is de schooldruk er voor een paar weken af.

Benedictus17

Klopt, want ik was telkens echt moe. Dan stond ik 's morgens op en kwam ik mn bed nauwelijks uit. Op school doodmoe. Mn moeder dacht: naja zal wel komen omdat zehard werkt. En dat dacht ik zelf ook.
En een lerares engels die ik maar 2 lesuren in de week zag zei op een keer (toen ik het nog niks wist en er ook niks achter zocht): Slaap jij wel genoeg? Want je ligt zo vaak met je hoofd op de tafel. :P

Anne2020

Ja, ik lig ook heel vaak met m'n hoofd op m'n tafel. Komt misschien niet echt geinterreseerd over maar goed.. :-\
Ik lag een keer met m'n hoofd op de tafel, tijdens Frans (les van onze ene mentrix) een ander meisje was ook wel moe dus die ging ook met haar hoofd op de tafel liggen. Komt de mentor langs en zegt tegen haar:' Ga jij nu OOK al met je hoofd op de tafel liggen?'. en bedankt, alsof ik het doe omdat ik het leuk vind, maar als je zo moe bent dan ga je vanzelf wel liggen..
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Anne2020

Ik ben nu bij vrienden. Mijn ouders zijn een weekend naar Parijs. Pff.. ik ben echt helemaal kapot. Het was vanochtend/vanmiddag echt een chaos bij ons in huis. Mijn zusjes liepen alleen maar ruzie te maken, terwijl ik allemaal zooi kon opruimen. Ik moest mijn tas ook nog inpakken, en toen kon ik op een gegeven moment echt niks meer. Ik kon ook niet meer heldernadenken. Telkens zag ik ontzettend wazig, en had ik het gevoel te moeten gaan liggen. Ik was echt helemaal kapot.

Zondag gaan we naar de Champions Trophy. Naar de hockeymannen kijken. Dat is wel leuk, alleen ik ben echt de hele dag bezig. Dan zal ik ook wel weer helemaal gesloopt zijn..

Zouden jullie het aanraadden om gewoon een paar dagen op bed te liggen? Ik denk zelf dat ik het misschien wel nodig heb, maar als ik dat doe, dan voel ik me weer zo'n aansteller..

Moeilijk allemaal..

Groetjes,
Anne
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

Als je je zo rot en moe voelt doe je duidelijk te veel. Als je zelf denkt dat je het nodig hebt om een paar dagen op bed te liggen, ja, dan zou ik dat zeker aanraden. En dan stel je je niet aan. Rust is belangrijk en je hebt geen gelegenheid om aan je rust toe te komen. Het lijkt me dan eerder zeer verstandig om een paar dagen lekker niks te doen.
Heel veel sterkte.

xk.

als je zelf denkt dat 't beste is dan zou ik je het wel aanraden dat te doen.
& je stelt je heus niet aan hoor!  ;)
sterkte!

Heppie

Je stelt je zeker niet aan. Iets wat ik van mijn Pfeiffer heb geleerd is dat je zelf voor je eigen lichaam moet zorgen, want niemand anders doet het voor je. Dus als jouw lichaam je vertelt dat je paar dagen flink gas terug moet nemen, moet je daar zeker aan toegeven. Als ik dat doe heb ik altijd het idee dat mijn lichaam zoiets zegt als 'dank je wel' en zich echt even helemaal ontspant en dus uitrust.

Gewoon doen hoor!! Ook als mensen je raar aankijken en als je het jezelf kwalijk neemt.

Sterkte!

xk.

Citaat van: Heppie op 29 juni, 2008, 10:35:29
Als ik dat doe heb ik altijd het idee dat mijn lichaam zoiets zegt als 'dank je wel' en zich echt even helemaal ontspant en dus uitrust.
dat idee heb ik dan ook altijd ja!  ;)

Benedictus17

Hhm ik lig in bed en ben dan juist gestresst. Hartkloppingen. Geen idee waarom. Misschien idee wat ik allemaal nog moet doen ofzo. Heel vervelend dat wel.

Anne2020

Ik kan gewoon echt niet meer. Ik wil zo graag vanalles doen voor school, maar ik kan het gewoon niet. Toetsen leren en huiswerk maken. Maar ik kan gewoon echt niet meer. Ik kom op school te trappen niet meer op, kan bijna niet meer een stukje lopen, en ben ontzettend snel geirriteerd. Als mensen iets tegen me zeggen word ik boos en tegelijkertijd sta ik op het punt om in tranen uit te barsten. Ik heb de hele dag ontzettend hoofdpijn, en heb het gevoel alsof ik niet ben waar ik ben. Ik zie de hele tijd heel wazig, en voel me echt gewoon ontzettend slecht.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik kan gewoon echt niet meer! Het word gewoon allemaal veel te vermoeiend. Ik word alleen maar vermoeider, in plaats van dat ik beter word..
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

xk.

dit is echt een teken dat je veelte veel doet en dat je echt rustiger aan moet doen, wat ik hier al vaker neergezet heb.
ik denk dat het wel verstandig is om het ook echt een keer te doen.
ik snap wel dat het heel erg moeilijk is in jouw situatie, maar voor je gezondheid is dat wel veel beter, want nu maak je jezelf helemaal kapot..
weet je al wanneer je vakantie hebt? ik hoop voor jouw echt snel, want hoe het nu gaat is voor jouw ook echt niet leuk!
sterkte!

Anne2020

Ja.. maar rustig aandoen is zo moeilijk als mensen je de rust niet gunnen.. :-\
Het is idd wel beter voor m'n gezondheid. ik heb het het gevoel dat het beter gaat, ik word alleen maar vermoeider.

Morgen heb ik nog een Repetitie Wiskunde die ik nauwelijks ken. ik ben gewoon te moe om te leren, en ik kan me helemaal niet concentreren..
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

Hoe sta je er eigenlijk voor voor school? Want dit gaat zo niet. Misschien een keuze maken.. leren of niet leren.
Je zit echt in een lastige situatie. Ik gun het je zo erg om gewoon even lekker niks te hoeven doen...

Heel erg veel sterkte.

xk.

het is idd moeilijk om rustig aan te doen, al helemaal voor jou ja!
maar hoe is je wiskunde gegaan? hopelijk een beetje goed!

Anne2020

Ik wil niet eens weten hoe Wiskunde is gegaan. Ik had ook nog Frans afgelopen week. Een 3,6.. :'( Ik doe serieus zo mijn best om goede cijfers te halen. Op het begin van het jaar haalde ik alleen maar zevens en achten. En nu is het telkens een dikke onvoldoende. Ik kan je vertellen dat dat ontzettend demotriverend werkt. Ik leer me helemaal kapot voor die toetsen, maar ik vergeet het gewoon weer. Ik kan 20 keer een zin opschrijven en dan weet ik hem nog niet.. :-\ Dan word je behoorlijk gek..

Opzich sta ik nog wel goed op school. Athans dat vind mijn mentor enz. Zelf heb ik daar een andere idee over maar goed. Ik verwacht misschien ook teveel van mezelf. Maar doordat ik in de eerste 2 maanden ontzettend goede cijfers heb gehaald. En misschien de maand daarna ook nog wel, sta ik opzich nog wel goed. Het gaat alleen wel een stuk achteruit.. En de cijfers worden steeds slechter.. :o Bij ons is het jaar verdeeld in periodes. En al die cijfers tellen mee voor het rapport dat daarna komt. Dus als ik in periode 1 een 7,6 gemiddeld sta bijv. En in periode 2 gemiddeld een 8.0 sta, dan word het gemiddelde daarvan berekend en dat komt dat op je rapport.
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

Dat is bij ons ook zo.
Maar zou je momenteel met hoe je er nu voor staat nog over gaan? Want dan is het misschien nog de moeite waard om het toch te blijven proberen. Als je toch blijft zitten kan je net zo goed je rust nemen. Snap je? Het is een rotkeuze, maar misschien wel heel belangrijk.
En anders: denk je dat je het volgend jaar gaat redden aangezien je nu vast dingen hebt gemist? (Je zit in de 1e? Basis is wel belangrijk, hoewel je dat in de loop van de tijd nog op kan halen. Zeker als je begin van het jaar zevens en achtens stond. Je kan het dus wel. :) )

Anne2020

Ja, die goede cijfers zijn van toen ik nog niet ziek was. Nu ik ziek ben gaat het steeds slechter.

Ja, ik zit in de 1e. Ik hoop ook dat het volgend jaar een beetje goed gaat, en dat ik eens beter word. Ik ben nu al 7/8 maanden ziek! Als ik na de zomervakantie nog niet beter ben, wil ik echt wel naar een kinderarts. Denken jullie niet?

Ja, ik ga wel over. Ik ga gewoon naar het VWO. Maar mijn cijfers worden echt steeds slechter... ik heb gewoon geen energie meer als ik uit school kom.. Dan ben ik zo moe dat ik met boek en al in slaap val.

"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

Als je zeker weten over gaa thoef je toch niks meer te doen voor school? (Was bij mij zo, ik moest nog wel wat dingetjes doen maar lang niet alles, ik stond er ook nog supergoed voor van alles wat ik het hele jaar door had gedaan.)
Dan heb je wel slechtere cijfers, maar je gaat wel over. En dan kan je volgend jaar (hopelijk) vol goede moed een nieuw jaar in gaan. En dan goed je best doen op dingen waarmee je dus nu wat achterstand opgelopen kan hebben.

xk.

nja dat zou idd ook een optie zijn, nu je toch al weet dat je overgaat.
maar toch is het moeilijk denk ik om helemaal niet meer te leren enzo!

& ik zou even de vakantie afwachten, misschien gaat het dan wel beter als je echt uitrust.
als het dan nog niet beter gaat zou ik wel vragen of je naar de kinderarts mag!
ik moet morgen naar de internist, maar bij mij is ook nog in 't bloed te zien dat ik 't nog steeds acuut heb na bijna 5maanden nu.

Anne2020

En daar zit ik dan.. ziek thuis, helemaal uitgeput.. :-\ Ik heb echt ontzettend hoofdpijn, en kan nauwelijks wat doen.. Ik voel me echt heel erg ellendig. Kan nauwelijks wat hebben of ik ben al geirriteerd, of ik barst in huilen uit.. :-[

Hoe gaat het met jullie?
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

xk.

hee, wat rot voor je! hopelijk gaat 't wat beter nu je thuis bent en even rustig aan doet.

ik ben vmorgen naar de internist geweest, vooral voor opgezette lymfeklier die niet wegging, ze gaan daarvan een echo maken en misschien een punctie.. ze verwachten niks ernstigs maar ze moeten 't wel uit kunnen sluiten dat 't gwoon bij de pfeiffer hoort zeg maar.. ze willen geen risico's nemen.
en met de vermoeidheid deden ze nog niks, dat was wel normaal nog bij de vorm die ik had..

nja nu ga ik echt slapen, duurde allemaal zo lang in 't ziekenhuis ben helemaal kapot!

Anne2020

En nu heb ik dan eindelijk vakantie! ;D Deze vakantie gaat o.a. bestaan uit mijn verschrikkelijke wallen wegwerken. Gisteren was het eindfeest op school. Ik heb de hele avond op een soort bed gelegen met fatboys in de loungeroom. Ze hadden allemaal verschillende kamers gemaakt. Dat was wel erg leuk gedaan. Het was tenminste niet zo saai als al die andere feesten dit jaar. Toen ben ik alleen de eerste gegaan, en de rest niet meer. Het begon om half 9 en ik ben tot 11 uur gebleven. het duurde tot half 1. Maar daar had ik echt geen zin meer in!

Heb vannacht lekker 11 uur geslapen. ben nog steeds heel erg moe maar ja..

"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

He wat lekker dat je nu vakantie hebt. En toch ook leuk dat het feest nog een beetje leuk was. :) (Kost lichamelijk energie, maar geestelijke ontspanning is soms net zo belangrijk!)
Ik hoop dat je heerlijk veel uit kan rusten deze vakantie. Ga je nog weg eigenlijk?

xk.

aha fijn dat je ook vakantie hebt
ja erg h? die wallen! ::)
leuk dat je feestje leuk was.

Anne2020

Ja, ik ga nog weg. Volgens mij gaan we de 18de weg. We hebben een huisje in Zuid-Frankrijk. Dat ongeveer letterlijk op het strand staat. We hoeven een klein straatje over en dan staan we op het strand! En dan komen we de 7de weer terug ongeveer. Mijn moeder heeft namelijk de 8ste KNJV proeven met de hond.

Gaan jullie nog op vakantie?
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

xk.

dat is wel leuk zo dicht bij 't strand en ook handig dat je er zo bent !
wij zouden eerst naar italie gaan maar dat wil nu niet 2dagen in de auto zitten is waarschijnlijk al veelste vermoeiend en daar met die warmte kan ik ook nooit goed slapen en dat heb ik wel echt nodig, dus we blijven in nederland, 2 weken naar zeeland. anders ben ik daar de 1e week toch zo moe dat ik niks kan, das ook niks.. dus vind dit wel best!
& wy zitten ook heel dicht bij 't strand dus wel leuk, hopen op mooi weer alleen.

Benedictus17

Wij zitten dicht bij een meer. Als het mooi weer is gaan we daar waarschijnlijk zwemmen. :) Kan ik wel mooi mn nieuwe bikini testen. (a)

Anne2020

Haha, Ja, ik heb ook maar even een nieuwe bikini aangeschaft. Het is wel 1250 km rijden, dus dat is wel ver! Maar we rijden altijd 's nachts.

Eten jullie trouwens goed nu je ziek bent? Ik heb echt al 3 weken geen brood meer gegeten, omdat ik als ik dat eet het er gewoon echt weer uitspuug. Ik krijg dat gewoon niet door mijn keel heen. Ik eet momenteel echt heel weinig. Ik ben 10 kg afgevallen sinds ik ziek ben.. Mijn broeken die ik 3 maanden geleden nog aankon, slobberen nu om mijn lichaam heen.. :-\

Wanneer gaan jullie op vakantie?
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".