Geloofd nou echt helemaal niemand me meer?!

Gestart door Anne2020, 19 mei, 2008, 21:17:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sinterklaas

Ik heb al langer dan een jaar Pfeiffer,
en ik voel me zacht uitgedrukt steeds vermoeider en kutter voelen ,nog erger dan eerst.
ookal doe ik minder en ben ik met sport gestopt enzo. , en het was net vakantie geweest
dus heb ik mijn energie opgebouwt en rustig aangedaan (vroeg op bed enz.) en ik heb eigenlijk ook geen zin meer om te praten
omdat dat me eigenlijk al teveel word. mensen begrijpen me niet en nemen me niet serieus
thuis blijven mag van mijn moeder ook niet als ik heel erg moe ben en zelfs mijn mentor neemt me niet serieus
ookal had ze eens verteld dat bekenden van haar het ook hadden
door al die frustraties en die vermoeidheid word ik soms bij mensen emotioneel en dat vind ik dan nog wel het kutste van pfeiffer voor dat ik Pfeiffer had, had ik dat nooit gehad kan iemand zich hierin vinden?

Jan

Anne2020

@ Peetje: Ik ben niet gevallen of zo, ik heb het voornamelijk als ik lang moet zitten enzo. Maar nu ook als ik loop.. Maarja, pijn aan onderrug is meestal niet ernstig heb ik gezien, dus het zal wel meevallen.

@ Sinterklaas: Ja, ik herken ook dat ik wel eens emotioneel kan worden. Soms ben je het gewoon even helemaal zat, en dat moet er dan uit. Ik heb ook wel eens dat ik me echt aan iemand kan ergeren, zonder een echte aanleiding. Dan kan ik echt chagarijnig worden  :P. Hoe oud ben je dan als ik vragen mag? En in welke klas zit je?
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Bob_tails

@Anne, wil je alsjeblieft om jezelf denken,en forceer niets met je rug. ;)
  Wacht eerst af wat de vitamines e.d. gaan doen,voorwat betreft B12,
  dit kan wel even duren voordat je ?cht iets merkt.
  Niet meteen opgeven. ;)

@sinterklaas, je laatste zinnen herken ik goed.
  Hoewel het lastig is als mensen in je omgeving hier weinig tot geen
  begrip voor op kunnen brengen,probeer er boven te staan.

sterkte beiden

Peetje

@ Sinterklaas: Dat overemotionele klinkt erg bekend. Ik kan soms om het minste of geringste in tranen uitbarsten. Deel frustratie en een groot deel oververmoeidheid, dan liggen je emoties veel dichter onder de oppervlakte. En als er dan ook nog iemand gaat zeggen dat iedereen weleens moe is of dat je toch wel 'even' iets kunt doen, dan komt er een soort vulkaan tot uitbarsting.
Helaas is er weinig aan te doen. Het er gewoon uit gooien, want van opkroppen wordt je alleen maar gefrustreerder. :)

@ Anne: Loop je nog bij de fysio? Die kan je prima oefeningen geven om je rug te versterken. En inderdaad, niet forceren, pijn is toch een teken dat er iets niet goed zit. Ik vermoed ook dat je tegenwoordig meer op je stoel hangt in plaats van netjes rechtop zit en dat is ook niet bevorderlijk voor je rugpijn.

Bob_tails

Citaat van: Peetje op 02 maart, 2010, 18:06:10
Dat overemotionele klinkt erg bekend. Ik kan soms om het minste of geringste in tranen uitbarsten. Deel frustratie en een groot deel oververmoeidheid, dan liggen je emoties veel dichter onder de oppervlakte. En als er dan ook nog iemand gaat zeggen dat iedereen weleens moe is of dat je toch wel 'even' iets kunt doen, dan komt er een soort vulkaan tot uitbarsting.
Helaas is er weinig aan te doen. Het er gewoon uit gooien, want van opkroppen wordt je alleen maar gefrustreerder. :)


Je mag dan zeggen dat je te nuchter bent maar nu komt er een deeltje
naar buiten die ook jij goed verborgen hebt weten te houden.
Misschien zou het ook voor jouw eens raadzaam o.a. je vit.B12 eens te laten testen, want de klachten bij een tekort zijn veelzijdig.
Ook op emotioneel gebied.
Schreef jij dit niet ergens? Van een aantal jaren geleden?

Pfeiffer wordt nog altijd zwaar onderschat door de medici.
Er is wel degelijk iets aan te doen opdat je je beetje beter zal gaan voelen.
Maar dan op vitamines en mineralen gebied.

Peetje

Helaas voor jou is er eind vorig jaar bij mij nog op B12 geprikt en die zat uit m'n hoofd op 251. Niet te laag dus.
Praktisch iedereen hier heeft last van emotionele uitbarstingen. Het hoort er gewoon bij en wordt minder naarmate je je beter voelt en dus uitgeruster bent. Nuchter? Wellicht. Maar niet iedereen met vermoeidheids- of andere vage klachten heeft automatisch een B12 tekort. :)

Anne2020

Tsja tsja, weer een nieuwe blessure.. Maandagavond gevallen.. Wou naar binnen rennen, zwikte m'n enkel, en voila ik zit weer met krukken en een drukverband opgescheept. Volgens huisarts enkelbanden verrekt, maar omdat ik er nu na 3 dagen nog steeds niet op heb kunnen staan, vraag ik me toch echt wel af of ze niet gescheurd zijn..
Morgen naar de fysio, zullen we het dan wel weer horen! Maar, nu moet ik de hele dag met krukken door de school, echt dodelijk vermoeiend, ben echt kapot. Vreselijk spierpijn in m'n armen, dus echt fijn.

Verder, ik ben gisteren nog bij de orthemoleculaire therapeut geweest. Er kwam ook uit de ontlastingstest dat mijn darmslijmvliezen amper nog vitamines en mineralen enzo opnemen, omdat het helemaal van slag is. Je kon de waardes niet lager meten als dat ik had. Mijn hele darmflora is totaal van streek, en daardoor word mijn lever overbelast, omdat die de "taken" over moet nemen van de darm of zo. Er is dus de hele tijd een stressreactie in mijn lichaam, omdat die darm zo weinig doet. Ik moet nu de komende 3 maanden ongeveer op een soort van dieet. Misschien heb ik ergens een voedselallergie voor. Maar, dat soort van dieet (kuur) is er ook meer voor om mijn darm weer helemaal tot rust te laten komen, en het daarna weer op te bouwen. Ik moet nu zaterdag weer terugkomen en dan gaat ze weer allerlei dingen aan me meten, om te kijken wat ik nog wel en niet mag eten. Ik eet nu de hele tijd vitamine pillen, maar dat heeft dus helemaal geen zin, omdat mijn darmen het toch niet opnemen. Dus die moeten eerst weer helemaal tot rust komen.
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Bob_tails

Citaat van: Peetje op 03 maart, 2010, 13:26:44
Helaas voor jou is er eind vorig jaar bij mij nog op B12 geprikt en die zat uit m'n hoofd op 251. Niet te laag dus.
Praktisch iedereen hier heeft last van emotionele uitbarstingen. Het hoort er gewoon bij en wordt minder naarmate je je beter voelt en dus uitgeruster bent. Nuchter? Wellicht. Maar niet iedereen met vermoeidheids- of andere vage klachten heeft automatisch een B12 tekort. :)

Zoals altijd weer even vriendelijk. ;D
Waar dat helaas voor jouw opslaat is mij een raadsel.Ach ja,nuchterheid.
Wat jouw B12-waarde betreft,er is een groot grijs gebied boven de waarde
waarin een tekort niet is uit te sluiten.
De waarde geeft meer de kans op een tekort aan.
Wie bepaalt wat een "gezonde" waarde is?

Emotionele uitbarstingen komen meestal door slecht functionerende darmen.

Bob_tails

@Anne,wat geweldig voor je dat je zo'n fantastische orthomoleculaire therapeut
  hebt,alleen wat hij/zijn geconstateerd heeft is minder plezierig voor je.
Jij hebt in ieder geval iemand gevonden die jouw hiermee helpt en daar gaat het
tenslotte toch om. ;)
Voor een deel had ik dezelfde gedachten - na enig puzzelwerk - maar dat er nog
meer aan de hand was, dus een opname stoornis, dat is nog een stukje heftiger.

Dit komt wel goed hoor Anne,het heeft alleen z'n tijd nodig.
Geef het ook de tijd.Je staat in ieder geval niet alleen. ;)
Nu weet je ook meteen waar je emoties/huilbuien/verdriet vandaan komt.
Uit slecht functionerende darmen...
Als "ervaringsdeskundige" kan ik dit nu wel zeggen,bij mijzelf als bij wim (man).
Bovendien leer je ook van lotgenoten,waarvan nog wel eens een aantal schrijf
om ze een eindje op weg te helpen.
Soms krijg ik ook nog wel eens tips van andere mensen,dat maakt dit alles zo
waardevol.
Het gaat erom dat je van elkaar leert.

Het enige advies wat ik je wil geven is,probeer je niet te vermoeien want dan ben je nog veel verder van huis.
Dan maar scheve gezichten. (school)
Als ik jouw was, zou ik wel iemand in vertrouwen nemen op school,een leraar of wie dan ook.
Die opname stoornis vindt ook z'n weerslag op je (leer-)prestaties.
Inmiddels ben je een verstandige meid, die zoveel levenswijsheid door de loop der tijd heeft opgedaan, dat lukt jouw wel.

m.vr.gr. en sterkte

Peetje

Jee Anne, jij hebt ook weinig geluk. Nu weer je enkelbanden, het houdt ook niet op. Het enige voordeel van krukken en verband, is dat iedereen tenminste kan zien wat er aan de hand is.
Had jij trouwens al niet eerder darmproblemen? Ik meen me iets te herinneren over flinke buikpijn?

Anne2020

Ja dat klopt Peetje! Ze dachten toen in 2008 dat ik een blindedarmonsteking had. Dat bleek niet zo te zijn, en sinds toen ben ik er eigenlijk niet meer vanaf geweest. Inderdaad vaak buikpijn etc. Ik hoop dat dat "dieet" gaat werken!  ;D
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

MSamantha123

woooh anne,
jij hebt echt veel ! :O
beterschap meis !
x

Lowl

Veel suc6 met het dieet :o
Wel stom dat het niet eerder ondekt was!
Veel beterschap Xxxx (hopelijk voel jij je wat beter na het dieet)

Kayleigh

Ik zit ook met zo'n probleem...
Ik heb nu ook rond de 4 maanden de ziekte van pfeiffer en ik heb niet het gevoel dat het minder word. Ik wil en probeer nog wel van alles, maar vaak gaat het gewoon ?cht niet.
Ik zit nu in de 2e klas van de middelbare school en iedereen denk daar dat ik me aanstel, omdat een andere jongen uit mijn klas het ook had/heeft en die wel gewoon elke dag naar school komt en wel gewoon mee kan doen. De ??n heeft een ergere vorm als de ander. Dat heb ik ze al vaak genoeg gezegt, maar het lijkt gewoon niet tot ze door te dringen dat het voor mij ook echt niet leuk is.
Ik had laatst een gesprek met mijn mentor, die had met de klas gepraat en die zei dat ze ook een soort van jaloers waren, omdat ik weinig op school ben '' weinig zou doen '' en toch over ga, maar ik k?n niet meer doen als dat ik doe. Ik zou heel graag meer willen doen en kunnen doen, maar het gaat gewoon niet. Ik begin me ook steeds minder te voelen in de klas en ik heb gewoon steeds meer het gevoel buitengesloten te worden, omdat hun denken: ze is er toch nooit dus ik wil geen projecten met haar doen enz. Dat is gewoon zo'n klote gevoel.
Mensen willen dat ik vaker op school kom en ik doe ook echt mijn best om zo vaak mogelijk op school te komen, maar hun beginnen me nu zelfs te negeren en daar word ik gewoon echt niet vrolijk van en het helpt nou ook niet echt om me weer naar school te halen.
En iedereen maar de hele tijd als ik 1 dag thuisblijf: Wat had je enzo. Ik word daar gewoon zo gek van. Ik bedoel waarom kan iemand van de buitenkant niet zien dat je ziek bent. Ja je bent misschien iets bleeker en je heb een beetje walletjes, maar daar kunnen ze ook niet aan zien dat jij je echt z? klote voelt.

sorry voor dit lange verhaal, maar ik moet het gwn kwijt...

funest

tja...Dit verhaal zou van mij kunnen zijn.. In het begin doet iedereen nog lief en aardig tegen je, maar als dan blijkt dat het wel erg lang gaat duren raak je steeds meer mensen kwijt. Jou mentor heeft gelijk over dat jaloers zijn. Sommigen kunnen  het nou eenmaal niet uitstaan dat je minder hoeft te doen, of minder naar school hoeft. 1 advies: Negeer die mensen, en probeer voor jezelf te kiezen, jij staat op nummer een. Als je weer echt beter bent, dan komt dat allemaal vanzelf wel weer. Echt waar ;)! Wel moeilijk, maar echt het beste voor jezelf..Maar je voelt je idd wel zwaaaaar klote :-\

Het is idd stom aan pfeiffer dat je het niet kunt zien. En het is ook moeilijk om uit te leggen hoe het voelt. Want als je nooit pfeiffer hebt gehad, dan zul je de moeheid ook nooit begrijpen.  ;D Overigens, en dat zeg ik niet om je af te schrikken, is het echt niet raar dat pfeiffer met 4 maanden niet over is. Bij mij duurt het nu al een jaar en 2 maanden, en ik heb nog geregeld terugvallen. Maar het gaat echt (!) over. Op een gegeven moment zal je je beter gaan voelen, en bij mij heeft dat om precies te zijn 9 (!) maanden geduurt. Pas daarna begon ik op te knappen. (Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo lang duurt.. :P)

Suc6 meiss,,


MSamantha123

jaa dat heb ik ook hoor..
op het begin is iedereen nog aardig enzo, en 'gaat het nog wel?' en 'gezondheid gaat voor he!' maar na een tijdje ben je er minder en dan doen ze idd minder aardig en sommigen gaan je negeren.. echt rare mensen dat.
bij mij duurt het nou 8/9 maanden, en het gaat eindelijk de goede kant op.. noujaa, met vlagen dan :P
en nu doen ze weer wat normaler enzo.
gelukkig.
het komt vanzelf, maar je moet helaas veel geduld hebben!  :-\

-xxx-

Anne2020

Zo, hier weer even een berichtje.
Ik ga aankomende week denk ik beginnen met mijn darmkuur. Ik heb vandaag allerlei middelen besteld op internet die bij de kuur horen, en die komen dinsdag of woensdag aan waarschijnlijk. Ik moet echt voor die darmkuur gaan, en proberen me er zo goed mogelijk aan te houden, al is dat wel heel moeilijk.. er veranderen veel dingen, maar ik moet er gewoon voor gaan! Ze zei dat er wel echt wat aan gedaan moest worden nu, anders kan het zijn dat ik over een tijdje de ziekte van Crohn heb, of Colitis. Daar kan dit in overgaan, en dat wil ik dus echt niet! Ik hoop echt dat de darmkuur aan slaat. Het schijnt dat het de eerste maand kan wisselen. Of het gaat beter, of je krijgt juist meer klachten, omdat mijn lichaam al die bacterien enzo moet doden. Verder heb ik ook een schimmelinfectie (candida) in m'n darmen, en die moet er dus ook uit. Het kan zijn dat ik eerst dus vermoeider word, door alles wat eruit moet. Maar, na een maand zou het beter moeten gaan!

Vorige week bij de fysio geweest, die vertrouwde het toch niet, en zei dat ik maar foto's moest laten maken in het ziekenhuis. Dus m'n moeder en ik naar het ziekenhuis geweest, daar eerst een uur gewacht terwijl er niemand was. Toen we eindelijk aan de beurt waren, keek die man even snel naar mijn voet, en volgens hem was het een ingescheurde pees, en kan ik over 3 weken of zo wel weer een keer lopen. En als het pijn deed maar een paracetemolletje nemen, en icen. En als ik er de dag daarna nog niet op kon staan moest ik maar weer naar de huisarts gaan. Ik zeg zo:'Ja, wat gaat die dan doen? hetzelfde zeggen zeker?'. Jaja, dat laat ik maar aan je huisarts over. Naja, ik ben niet meer naar de huisarts geweest, vraag me echt af wat dat voor zin zou hebben. Er zit nu een brace omheen, en ik moet dinsdag weer naar de fysio om verder te kijken..
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Bob_tails

Ja Anne,wat je in je eerste gedeelte omschrijft,klinkt bekend.
Die therapeute van jouw heeft het wel bij het juiste einde!
Middels research (eigen onderzoek) is mij inmiddels nu bekend dat een z.g.
spastische colon ( of spastische darm) na een jaar of twintig kan uitmonden
in Crohn of Colitis ulcerosa.

Voordat iemand dit weer verkeerd begrijpt,dit geldt niet voor iedereen!
Ook voorwat betreft die Candida is ook een proces wat jaren kan duren,voordat
de conventionele geneeskunde hier eens echt aandacht aan besteedt.
Meestal doen natuurartsen of complementaire therapeuten/artsen dit wel.

Verder heb ik nog een url voor je Anne:
http://www.nycomed.nl/NR/rdonlyres/C43F5741-1A1F-4BEA-A862-8E8C0F6A7AB1/0/Hydrocobaminebijsluiter.pdf
Wens je succes en kop op meiske, ook voor jouw gaat de zon eens schijnen. ;)


Anne2020

Zo.. weer een nieuw avontuur beleefd..
Maandag opgehaald met de ambulance van school. Ik mocht eerder weg van de gymles (5 minuten), om een aspirine te halen voor m'n voet want daar had ik pijn aan. Waarschijnlijk in de kleedkamer flauwgevallen, en met mijn hoofd heel hard tegen de grond gekomen. Kinderen uit m'n klas vonden me in de kleedkamer toen zij klaar waren met de les. Ik bleef alleen vrij lang buiten bewustzijn (langer dan 5 minuten), dus toen werd er 112 gebeld. Dit heb ik mij allemaal laten vertellen, want ik heb een heel gat in m'n geheugen. Ik wist niks meer van wat er gebeurd was, en verder wist ik alleen nog m'n eigen naam te vertellen, en waar ik woonde. De dag enzo was ik allemaal kwijt. Ik weet het verhaal pas weer vanaf dat ik in het ziekenhuis was. Ik had het vreselijk koud, en was heel erg aan het trillen. Volgens kinderen uit m'n klas deed ik dat ookal in de kleedkamer, daarom leek het een beetje op een epileptische aanval. Dat is dus een beetje de vraag, of het kou was, of dat het een epileptische aanval was.

In het ziekenhuis aantal onderzoeken gehad. Ook een hersenscan geloof ik. De arts daar wou me eerst naar een ander ziekenhuis hebben, zodat ik daar opgenomen kon worden op de kinderafdeling, maar die zat vol. En het ziekenhuis waar ik naar toe gebracht was, had geen kinderafdeling. Eindelijk, na 1,5 uur daar nog gelegen de hebben op de Spoedeisende hulp, werd ik weer iets beter. Ik had voorheen ook bijna geen kracht in m'n armen en benen. Heel raar allemaal. De artsen weten niet zo goed wat het geweest zou kunnen zijn. Ik krijg vanmiddag nog een EEG om uit te sluiten of het geen epileptische aanval was. Maar, ik verwacht er niet zo heel veel van. Dat flauwvallen enzo zit wel in de familie, dus ik denk gewoon dat ik een hele klap heb gemaakt met m'n hoofd.

Ik heb nu waarschijnlijk wel een aardige hersenschudding. Heb heel erg hoofdpijn, kan heel slecht tegen licht, en moet overgeven enzo. Wel een beetjeapart is dat m'n arm heel raar aanvoelt. Beetje apart gevoel. Dus dat ik ga ik vandaag nog wel even zeggen, al krijgen we geloof ik morgen pas de uitslag. Volgens mij is er straks namelijk geen arts bij, maar gewoon iemand van de afdeling. Dan zal m'n vader het morgen ook nog wel even zeggen. Volgende week staan we ook op de bellijst van de kinderarts.

Tsja, ik slaap nu heel veel de hele dag. M'n moeder zit deze week in Amerika. Ik heb d'r al wel gesproken via de telefoon. Ze zou liever thuis willen zijn nu, maar dat gaat natuurlijk een beetje moeilijk. Ze maakt zich veel zorgen om me, en moet veel aan me denken. Ook m'n vader neemt het serieus.

Naja, ik moet straks naar het ziekenhuis, en ga nu nog even op bed liggen, want ik krijg nogal hoofdpijn hier van! Ik laat jullie snel wel even weten hoe het was etc.
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

MSamantha123

woooow wat een verhaal anne! :o
meis jij hebt echt het een na het ander, ik heb echt respect voor je dat je nog een redelijk normaal leventje leid om het maar zo te noemen..
hopelijk is er dan niks met je arm is hoor, en ik hoop dat je flauwvalheid enzo snel overgaat! ;)
hou ons maar op de hoogte, heel veel succes&beterschap!
-xxx- :-*

Peetje

Zo, jij hebt je portie spanning en sensatie ook wel weer gehad zeg. Lijkt wel of het ongeluk jou iedere keer opzoekt.
Ik vind het echt goed dat toch steeds weer de kracht weet te vinden om door te gaan en ook meestal nog vrolijk weet te blijven, ondanks alle tegenslagen.
Heel veel beterschap meid!

Anne2020

Zo, weer even een update. Hele week in bed gelegen.. Nog steeds veel hoofdpijn, en ik ben NOG sneller moe. Echt veel geslapen, afgelopen week. Uitslag van EEG is nog niet binnen. Die man heeft niet meer gebeld donderdag. Dus of de uitslag was nog niet binnen of hij is vergeten te bellen. Toen heeft mijn vader vrijdag zelf proberen te bellen, maar toen was die man er niet  :-\. Erg netjes om niet te bellen, maargoed. Ik denk dat de uitslag nu morgen of dinsdag wel komt. Ik krijg dan ook nog de uitslag van m'n urinekweek van de kinderarts. Ik heb alleen nog steeds zo'n raar gevoel in m'n arm, dus daar zou m'n vader/moeder nog wel even wat over vragen.

EEG ging verder wel goed. Kreeg allemaal elektronen op m'n hoofd geplakt met lijm. Je voelde er verder niks van. Je moet een paar opdrachten uitvoeren (vuist maken, ogen open, ogen dicht). Alleen werd er op het laatst met zo'n felle lamp in m'n ogen geschenen, en die ging de hele tijd knipperen en zo. Dat was niet echt lekker gevoel, dus mocht ik wel eerder stoppen. Had het van te voren wel even aangegeven dat ik slecht tegen licht kon, dus daar hielden ze wel rekening mee.

Naja, ik denk dat in principe dat EEG ook wel gewoon goed is. Je kan alleen ook nog epilepsie hebben zonder dat het op het EEG te zien is, dus dat is een beetje vaag. Maar het zal wel goed zijn, hoop ik
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

xk.

Hoe gaat het nu Anne? Al wat beter met je hersenschudding?

Anne2020

Tsja, gaat wel.. niet echt geweldig of zo.

Nog veel hoofdpijn, en moet echt heel veel slapen. Houd geen hele schooldag meer vol, en lig om half 2 uitgeteld op bed. Uitslagen waren verder goed geloof ik, alleen is die neuroloog wel een beetje een vreemde vogel. Hij wou me ook nog testen of dat ik verdovende middelen gebruikte of zo. In het ziekenhuis nam hij mijn vader ookal apart, om te vragen of dat ik die middelen niet gebruikte, omdat ik een beetje raar reageerde volgens hem. Naja zal wel, hij gaat het maar lekker testen!  ;)

M'n ouders vertrouwen het toch niet allemaal, en m'n moeder zou vanaag de huisarts bellen zodat we verder gaan onderzoeken. Waarschijnlijk naar een kinderarts of internist. Oh, hoor net van m'n moeder dat ze de huisarts niet aan de telefoon kon krijgen, dus die probeert ze morgen maar weer te bellen.

Aan de ene kant ben ik misschien wel 'blij' dat dit gebeurt is, nu zien mijn ouders ook in dat het wel serieus is, en dat er onderzoek gedaan moet worden!

Verder, tsja, veel slapen en hoofdpijn, not funny  :(
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

xk.


Peetje

Daar was ik ook benieuwd naar. :)

En ben je al met je dieet begonnen? Mag je veel dingen niet eten? Of moet je juist dingen eten die je eigenlijk niet lust?

Anne2020

Dokter nog niet gesproken geloof ik. Ik zal het vanavond wel even aan m'n ouders vragen hoe het zit.
Wel met het dieet begonnen. Moet allerlei dingen eten die ik niet lekker vind, en mag max 2 sneetjes brood per dag. Terwijl ik altijd een hele goede broodeter was! Ik moet noten, gedroogde pruimen en abricozen eten enzo. Veel salades, fruitshakes. Die laatste 2 vallen wel mee, alleen moet ik ook nog 6 verschillende soorten medicijnen innemen. Sommige 3 keer per dag. Vrij irritant. Ik moet er ook echt op letten, anders vergeet ik het gewoon.

Vandaag ook weer vreselijke dag.. Ik was gewoon zo moe & chagarijnig het laatste uur. Ik had echt gewoon geen zin om wat uit te voeren, en dat terwijl we practicum moesten bij natuurkunde. Er kwam een vrouw helpen, en die zag schijnbaar dat ik chagarijnig was. Ze keek eerst al de hele tijd naar me, echt zo van:' Waarom doe je niks?'. Toen ging ze naar m'n leraar toe, en vragen waarom ik zo deed. Zegt hij:'Ja, ze is een beetje moe, en moet even uit haar boze cocon ontsnappen, maar eigenlijk wil ze er liever inblijven of zo'. Oke, grappige opmerking..  :-\ Kreeg echt zo'n huilaanval, en heb ik nu nog steeds.. Super moe, en ben dit echt zo zat. Al 2,5 jaar altijd maar moe zijn..

Ohja, vanochtend ook nog flauwgevallen. Dit keer onder de douche. Ouders waren al naar het werk want ik had eerste uur vrij. Ging dus ook weer helemaal mis.. M'n vriendinnen opgebeld, en die kwamen meteen naar me toe gelukkig. Waren we te laat op school, maarja daar deden ze gelukkig niet al te moeilijk over..

Nu moet ik nog voor morgen een Engels boek lezen, snap er helemaal niks van, en straks met een meisje een opdracht doen voor aardrijkskunde *zucht*
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Peetje

Echt hopeloos af en toe he, reacties van andere mensen. En dat dan jarenlang. Ik snap ook best dat het moeilijk te begrijpen is voor buitenstaanders, maar accepteren is vaak ook al te veel gevraagd, helaas.

Dat flauwvallen zou toch ook nog onderzocht worden?

Anne2020

ja, voor dat flauwvallen willen m'n ouders nu naar een kinderarts of internist. Maar daar zal mijn langdurige vermoeidheid ook wel ter sprake komen! Maar, doordat ik vanochtend weer ben flauwgevallen, gaan mijn ouders morgen echt actie ondernemen.. dus ben benieuwd! Hoop echt dat ze het ook echt gaan doen!
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Bob_tails

Iemand trachtte mij (08-03) de mond te snoeren maar spijtig voor haar,
dit zal haar niet lukken!
Dit even ter zijde.

@Anne,enige tijd geleden (05-02) schreef je dat je ortho-therapeut ontdekt
   heeft dat jij mineralen tekorten hebt,alsmede een tekort aan vitamine B12.
   Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat jouw flauwvallen daarmee
   verband houdt.
   Dit kan je huisarts via bloedonderzoek laten testen.
   Op deze website: http://home.kpn.nl/hindrikdejong/  zie je ook de link naar
   een forum staan.
   Daar is veel deskundigheid in huis door ervaringsdeskundigen,maak daar
   gebruik van.
   Zij kunnen jouw wijzen op andere dingen die getest kunnen worden aan de
   hand van de klachten die jij ervaart.
   Het gaat om jouw leven dus ga ervoor....


Anne2020

Afspraak met de kinderarts is gemaakt! Donderdag 8 april!  ;). Wel fijn dat de afspraak er nu is, en ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Maar, ze weten dat ik kom voor het flauwvallen, alleen kan ik dan over die moeheid beginnen? Dat is dan weer een heel ander onderzoek zeg maar.
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Bob_tails

@Anne,dat is geweldig nieuws voor je. ;) Deze stap is gezet.
  Dan zal ik voor je duimen opdat men eindelijk eens goed notitie van
  je wordt genomen.
  Wat je laatste zin betreft,dat is mij bekend.
  Sterkte meiske,zal aan je denken...

Peetje

8 april al, dat is snel!
Als de kinderarts vraagt of je nog andere klachten hebt, kun je prima over je vermoeidheid en de rest beginnen. Misschien heeft het wel dezelfde oorzaak. Maak een lijstje van al je klachten, dan kun je niks vergeten. :)

Anne2020

Zo, drukke week voor de boeg! 7 toetsen in de 4 dagen die we naar school moeten.
Gelukkig goed gepland tot nu toe, dus hoop dat het allemaal goed gaat!  ;)

Tsja, wel moe.. Vandaag veel aan school gedaan, en straks wel optijd naar bed. Haha het is nu al 20.20 uur, maar ik heb het gevoel dat het veel eerder is  :P. Doordat de klok een uur voorruit is gegaan.

Oke, nu belt een meisje net over een verslag dat we moeten maken. En nu kan ik dus alles nog gaan maken, omdat zij niks heeft gedaan de hele middag. mijn god, oke nu ben ik echt chagarijnig  :o
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

MSamantha123

Heb je ook toetsweek?
Ik soortvan, vorige week al 6 toetsen en deze week weer 3 ofzo.. Joepie!

Dat had ik trouwens vorige week ook, we moesten een verslagje maken voor een vak, en ik ging dus 's middags eerder naar huis om uit te rusten etc. Bleek dus, dat de rest van mijn groepje nog helemaal niks had gedaan, en omdat ik 'toch eerder naar huis ging' moest ik het maar maken.. Diepe zucht.. Aan het eind van de middag heb ik maar tegen een ander meisje gezegt (ik had het verslag al bijna af) dat zij het maar af moest maken, want als ik nog een uur bezig was zou ik morgen ziek zijn en noujaa, mensen hier weten wel wat er gebeut als je telang doorwerkt. En jaa hoor, volgende dag was ik ziek  :-\
Maar dat meisje snapt nou wel dat ik echt veel moe & ziek ben en alles.. Das er al 1 die het een beetje snapt op school  :)


Anne2020

@ Samantha: Nee, ik heb geen officiele toetsweek. Die start bij ons volgend jaar pas. Maar wij hadden wel 7 toetsen, dus we hadden onze eigen toetsweek vonden we zelf ;).

Maandag weer flauwgevallen tijdens gym. We moesten eerst al dansen met gym. Veel draaibewegingen, naar de grond en weer opstaan etc. Toen werd ik al wel duizelig, maar het ging nog. Toen deden we een spelletje waarbij je telkens moest door draaien, en ik was aan de beurt, wou opstaan, en viel om.. Ik bleef geloof ik 1,5 minuut weg, dus viel mee dit keer. Daarna tijdje op de grond gelegen. Toen ik ging zitten werd ik weer helemaal duizelig, dus ging ik maar weer liggen. Zo nog 10 minuten gelegen ongeveer en toen opgestaan, en toen ging het wel weer enigsinds. Toen met de rolstoel naar de concierge gegaan. En werd ik opgehaald. Na dat flauwvallen voel je je echt heel slap.. heb de hele middag op bed gelegen, en uitgerust..

Ik ben wel blij dat ik volgende week donderdag naar de kinderarts kan! Ben echt benieuwd wat hij zegt!

Gelukkig is deze volle week met toetsen voorbij! De ene ging beter dan de ander, maar ben al met al wel tevreden denk ik. Nu lekker lang weekend en uitrusten!
Fijne pasen allemaal!
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

gekje

ik het niet een idee om het rustig aan te doen ??
en geen gym meer zoals ik hoor doe gym je het helemaal niet goed omdat je flauwvalt

MSamantha123

@ Anne,
jaa waarom moet jij meedoen met gym :O das ook raar eigenlijk..
maar nee ik vond idd dat ik toetsweek had, haha maar het was niet officieel hoor!

Bob_tails

Anne,ik wil je alvast voor morgen (arts bezoek) veel sterkte maar vooral
veel succes toewensen.
Zal sterk aan je denken. ;)

met vriendelijke groetjes.

Anne2020

Ik hockey ook, dus kan ik in principe ook gymmen of zo. Maar het gaat met gym wel veel vaker fout dan met hockey  :-\

Vandaag was het trouwens weer raak..  :-X Liep op de gang, was naar de wc geweest, wou terug lopen naar het lokaal, en boem. Concierge kwam weer, werd weer met de rolstoel bij de concierge neer gezet, dus was leuk  :-\ Opgehaald van school door de vriendin van m'n moeder, want die hoefde niet te werken. Daar in het zonnetje gelegen, en toen kwam m'n vader me om 15.00 uur weer ophalen.  

Morgen GELUKKIG naar de kinderarts, want dit ben ik zat!.. ben benieuwd wat hij zegt..

Ik ga denk ik al m'n klachten maar op een lijstje zetten, en dan zien we het morgen wel!
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".