O mijn hemel.. ik leef nog. Na een uur in discussie te zitten met de huisarts..heb ik het nu wel gehad..

Nou, het begon ermee dat hij een grafiek ging tekenen. Waarmee hij de waardes ging meten. In februari was dat 8980 of zo. En nu iets in de 4000. ik weet niet precies hoeveel. Dat betekent dus dat ik op de helft zit. Maar hij zei ook dat het nooit 0 word. Omdat je altijd kan blijven zien dat je deze ziekte hebt gehad. Nou dat wist ik inmiddels ook wel..

Maar die waardes waren dus wel interresant.
Toen kwam het ergste gedeelte. Hij vroeg of ik minder moe was dan aan het begin. Ik heb eerlijk geantwoord dat ik wel iets minder moe ben, maar dat ik nog steeds heel erg moe ben. Ik heb gevoel had dat niemand me snapte/serieus nam, enz. Dat ik 5 andere kinderen ken die ook bloed gingen laten prikken omdat ze 'ook' wel eens moe waren.. Nou, ik had mijn verhaal vertelt. Zegt hij:'Jou ouders weten hartstikke goed wat er met je aan de hand is'. En bedankt.. alsof hij weet wat mijn ouders doen/zeggen. Hij zij dat ik tegen deze ziekte moest knokken, en dat ik niet meer moest denken dat ik moe was. Hij was er HELEMAAL van overthuigd dat ik binnen 2 maanden weer beter zou zijn. Hij zij dat 95 % van de mensen die Pfeiffer of CMV hebben gehad, helemaal herstelde. En geen enkele klacht meer eraan overhielden. Nou daar heeft iedereen zo zijn eigen mening over. Zelf geloof ik dat niet helemaal. Wat vinden jullie? En hij zo ook dat ik nu in de zogenaamde 'Naweeen' zit. Dat staat dus voor de nasleep.
Ik vertelde dat ik op sites zat met mensen die dezelfde ziekte hadden als ik. Omdat zij mij wel snapte en de mensen op me heen niet. Hij zij dat mensen die dezelfde ziekte hadden als ik me alleen maar meer de put inpraten. En hij zij dat ik al ver in de put zat, en al helemaal als ik zo doorging. En hij zij dat mensen mij in het groepje willen hebben van de 'zieligerds'. Dat staat dus voor mensen die al een hele tijd moe zijn, en er niet meer uit kunnen komen. Hij zegt dat ze me bij dat groepje willen hebben. Hij denkt dus dat hier op het forum alleen maar van die zielige mensen zitten.. sjemig..

Hij zij dat ik door al die verhalen te hebben gelezen alleen nog maar dieper in de put kom te zitten. Ik zei zo: 'Nou daar ben ik het niet mee eens, ik heb het gevoel dat alleen die mensen me begrijpen, en de mensen om me heen niet'. Toen zei ik erachteraan:'Er zitten niet alleen maar 'zielige' mensen op die site hoor. Begon hij weer:' Je raakt alleen maar dieper de put in als je dit leest'. Hij heeft het me 7 keer uitgelegd, en nog geloof ik er niks van. Hij zegt dat het hetzelfde idee is met meisjes die Anorexia hebben. Hij zij: 'Die meisjes lezen zich dik, door allemaal van die sites te bezoeken'. En ik maak me dus moe door deze sites te lezen?! Nou, ik dacht het niet. Toen begon hij over een auto-ongelukken. Hij zij:'Als jij in de krant leest dat er een auto ongeluk is gebeurd, zit jij dan ook zo op je fiets van misschien word ik wel aangereden? Ik zeg zo: 'nee..'
Hij heeft het echt 7 keer moeten uitleggen, over die 'zieligerds'. pff.. alsof alle mensen die hier op dit forum zitten 'zieligerds zijn!'. Ik werd er best boos om. Dat hij zomaar mensen die lang vermoeid zijn tot 'zieligerds' benoemt. En dat die mensen mij alleen maar dieper de put in willen trekken.
Hij zij ook:'Ja, en dan ga je die sites lezen, en dan ga je zelf ook dingen typen'. ik maar niet gezegd dat ik dat ook deed, want dan was ik helemaal de klos. hij zij ook zo van:'Ja, als ik jou een site geef met mensen die kanker hebben, dan ga je waarschijnlijk ook denken dat je kanker hebt'. Zegt hij:'Daarom is het ook vervelend dat die computers zijn uitgevonden'. Zeg ik zo van:'Dan kan je ook een boek lezen'. Zij hij:'Ja, maar dat gaat veel langzamer'. Toen zei ik:' Dat valt best mee'. Ik begon echt ontzettend chagarijnig te worden! Toen zei ik:' Ik wil toch wel graag naar die kinderarts'. Vroeg hij:'En dan? Die zegt gewoon hetzelfde hoor!'. en hij zij dat de kinderarts ook gewoon dezelfde medicijnen had als hijzelf. En dat er dus geen medicijn was. Pff..
Het komt erop neer dat: 95 % van alle mensen met Pfeiffer of CMV geen enkele klacht eraan overhouden. En dat ik me niet tot die 5 % moet gaan horen oftewel: 'De zieligerds'. En dat ik niet meer op sites moet gaan zoeken over deze ziekte, omdat ik dan alleen maar verder de put in word getrapt. En volgens hem zit ik daar al ver in..
Ik heb wel gezegd dat iedereen iets anders vind en dat ik niet weet naar wie ik moet luisteren. Mensen uit het 'zorgteam' op school, zeiden dat het goed was om contact te zoeken met mensen die hetzelfde hebben. En dat ik steun moet zoeken van mensen om me heen. En hij is daar juist weer helemaal tegen.. lekker handig dus iedereen die wat anders vind.
Waarschijnlijk ben ik weer de helft vergeten te vertellen, maar dat komt later wel.
Maar..:' Ik ben toch wel echt moe! En niet psychisch moe.. Ik snap er helemaal niks meer van. Waarom vind iedereen iets anders? Ik zei ook zo van:' Ja maar.. als ik een stukje met de hond loop heb ik al geen gevoel meer in m'n benen, en ik vertelde dat ik in slaap was gevallen. Maar daar ging hij maar niet eens op in..