Hoi,
Ik ben weer thuis, een dag eerder dan verwacht maar goed.
Op de heenweg had ik echt heel erg keelpijn, pff dat was echt erg. Toen we daar eenmaal waren ging het wel beter met de keelpijn. Het was daar heel erg warm (30-35 graden), dus 's middags slapen kon eigenlijk ook niet. Ik heb de hele vakantie op het strand gelegen, zodat ik toch nog uit kon rusten.
We gingen ook een dag naar een waterpretpark, van glijbanen af enz. En toen kon ik niet meer op mijn benen staan, zo moe was ik. En zo hebben we wel meer uitjes gehad waar ik eigenlijk te moe voor was.
Iedereen liep te zeuren als ik om 12 uur nog in mijn pyjama liep. Ik sliep wel gewoon minstens 12 uur per nacht, en ik trok me niks van ze aan, maar het was wel vervelend. Ze deden alleen maar aardig tegen me als ik wat deed. En als ik niks deed was iedereen chagarijnig op me.
Mijn moeder had een spiertje gescheurd in haar lies, en ze hoefde haast niks te doen, iedereen had medelijden, en ik was een keer moe, en niemand had ook maar even medelijden of zo. Niet dat ik dat nodig heb, maar het is wel fijn als mensen snappen dat je iets niet kan.
Verder werd ik elke ochtend wakker gemaakt door mijn lieve zusjes, die met pannen de kamer in kwamen stormen, elke dag ruzie hadden om iets wat kwijt was, of de deur niet goed dicht deden waardoor die ging klappen.. Heel fijn dus..
Wij hebben dus dat huis in Frankrijk, alleen het is nu net deze week verkocht. We kwamen daar al 12 jaar, en dit was de laatste keer dat er erheen gingen..

Nogal raar.. mijn ouders kwamen er ook al toen mijn moeder zwanger was van mijn zusjes. Ik kom er dus ongeveer al mijn hele leven, dus ik vind het een heel gek idee dat we er nooit meer komen..

Het huis is verkocht omdat we het ook wel leuk vinden om een keer ergens anders heen te gaan, en dat vind ik ook wel, maar het is toch een raar idee.
Ik wou trouwens nog vanuit Frankrijk laten weten hoe het met me ging, maar die toetsen op dat toetsenbord zaten zo raar dat ik niet eens fatsoenlijk iets kon typen

.
Er was een Zweeds jongentje van 7 overleden op het strand. Hij was van de rostsen afgevallen, en kreeg toen hartmassage enz, dat hebben wij allemaal gezien (niet dat hij viel). Maar er liggen daar allemaal rotsen in het water 'golfbrekers', en er staan duidelijke borden met 'danger', maar ja, niemand houd zich daaraan, en iedereen klimt gewoon op die golfbrekers. Er kwamen allemaal mensen van het ziekenhuis, en van de strandwacht enz, maar hij is volgens mij in het ziekenhuis overleden.
We waren met 2 gezinnen op vakantie, en toen was het zoontje van die mensen (11) weggelopen. Mijn zusjes en hun zoontjes (de oudste is 12 en de jongste 11) hadden wel eens ruzie. En dan waren mijn zusjes met hun oudste zoontje tegen dat jongere zoontje van hun. Ze gooide allemaal spullen van hem in de prullenbak, echt heel flauw. En toen was hij weggelopen, wij hem met zijn alle een uur lopen zoeken, kwam hij na een uur weer terug zegt hij:'Ik zei toch dat ik even naar het strand was'. Pff..
Verder was het best een leuke vakantie hoor..
Mijn ouders zeiden even door de telefoon tegen mijn oma dat ik weer 'helemaal' de oude was

. Ze moesten eens even weten hoe ik me voel!
En nu ben ik nog steeds doodmoe.. ik heb echt het gevoel dat ik niet meer uitrust van rustig aan doen.. beetje raar gevoel. Mijn spieren deden hartstikke zeer, terwijl ik niks gedaan had.. ik snap het allemaal niet meer echt. Ik dacht na deze vakantie me wel weer een stuk beter te voelen, maar dat blijkt dus even tegen te vallen..
We zijn vanochtend aangekomen, en nu ga ik morgen alweer weg. Dan ga ik een week logeren bij een meisje met 10 paarden. Ik heb er heel erg zin in, alleen dan word ik wel nog vermoeiender. Ik weet ook niet of ik vanaf daar jullie berichtjes kan beantwoorden, maar anders komt dat na een week. Nu weten jullie tenminste hoe het met me gaat.
Ik heb gelukkig nog tot 2 september vakantie, maar ik vraag me echt af hoe ik het komend jaar ga doen.. dan moet ik weer elke dag fietsen (12 km, 12 km terug..) hele dagen naar school, veel huiswerk.. ik ben benieuwd hoe ik dat ga overleven..
Ik was vandaag trouwens bij de kapper, en die zij dat ik erg haaruitval heb.. Zij zei dat het door de warmte kwam, kan dat? Hoort dat ook bij Pfeiffer/CMV? Ik heb er hier wel eens wat over gelezen.
Hoe gaat het met jullie?
Liefs,
Anne