Ook maar even mijn verhaal.

Gestart door Benedictus17, 18 mei, 2008, 19:27:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benedictus17

Ik voelde me al lange tijd een beetje vermoeid, nu ik erop terug kijk. (We dachten eigenlijk dat het kwam doordat ik zo hard werk voor school en ook na school bezig ben met muziek maken etc.) Ik kwam elke keer heel slecht mijn bed uit. De eerste drie lesuren op school was ik altijd nog een beetje aan het wakker worden en tegen die tijd kreeg ik energie. Soms echt een nogal hyperactieve energiestoot, haha! En dan aan het eind van de schooldag werd ik weer moe. Er was zelfs een keer dat ik nauwelijks mijn ogen open kon houden terwijl ik met wat vriendinnen terug naar huis fietste.
Maar toen werd het meivakantie, zo'n twee weken terug. Ik liep al flink wat te hoesten en op koninginnedag klonk mijn gehoest toch behoorlijk ongezond. Voor de rest voelde ik me eigenlijk wel prima. Maar de dag na koninginnedag moest ik naar een vriendin van me fietsen en die woont een behoorlijk eind weg. Ik voelde me eigenlijk niet zo lekker, maar goed. Dat is mijn gedachtengang: als je denkt dat je niet ziek ben, dan voel je je ook niet ziek. Gewoon doorgaan met wat je altijd doet. Dus ik met een dikke winterjas, handschoenen en een dik vest (!!!) op de fiets naar haar toe. De dag erna ging ik naar mijn vriend. Ik stond op met en ziek gevoel, maar nog altijd trouw aan mijn gedachtegang wat betreft ziek zijn ging ik naar hem toe. 's Avonds bleek ik koorts te hebben. De dag daarna waren mijn opa en oma vijftig jaar getrouwd en ik voelde me ook al niet zo fijn, hoewel ik het prima uitgehouden heb. 's Avonds alweer koorts. Die koorts bleef een hele week aanhouden, gepaard met moe zijn en steeds in slaap vallen op de bank.
Na een week koorts ben ik naar de dokter gegaan, die me een antibioticakuur (amoxicilline/clavulaanzuur) voorschreef. De kuur sloeg maar niet aan. Het enige wat verdween was de koorts. Bijwerkingen als diarree en overgeven kwamen erbij.
De zaterdag daarop heb ik enorm overgegeven en ben ik naar een andere dokter gegaan, die me meteen een formulier voor bloedprikken meegaf. Dinsdag dus bloedprikken. (Drie keer geprikt, twee keer ging mis. En ik zag er al een beetje tegenop, brrr.)
Woensdag kwam ik bij de dokter en die vertelde me dat ik pfeiffer had. Ik was eigenlijk wel blij dat ik pfeiffer had, want stel je toch voor dat ik het niet had gehad. Dan had ik nog niet geweten waar die vermoeidheid vandaan kwam etc.
Mijn eetlust was onderhand ook al enorm gedaald en daardoor was ik wel wat afgevallen. (Ik ben al niet zo geweldig dik, dus dat viel anderen wel meteen op.) En er kwam ook nog veel keelpijn bij. Dat heb ik nu nog steeds.
Gisterochtend had ik ineens huiduitslag. Ik dacht dat het bij pfeiffer hoorde, maar het bleek nog een allergische reactie op de amoxicilline/clavulaanzuur kuur. Dus daar heb ik nu ook weer pilletjes en een zalfje voor.
Het is best grappig dat de bijwerkingen van medicijnen vaak slaperigheid en moeheid zijn.
Verder is mijn eetlust wel weer teruggekomen. Al mag ik van de dokter niet te veel vet en geen alcohol (deed ik toch al niet) en geen drukke/rare feestjes (deed ik ook al niet echt).
Blegh, alleen die verrekte keelpijn, bah bah bah. Mijn neus zat laatst ook nog eens helemaal dicht, dus dan kwam ik niet in slaap doordat er allemaal snot in mijn neus door mijn ademhaling een helikoptergeluid veroorzaakte. Gelukkig is mijn neus wel weer normaal.

Benedictus17

Bah. Ik voel me schuldig omdat ik zoveel thuis blijf. En omdat ik nauwelijks huiswerk maak. Ik vind het zo moeilijk om moeheid van luiheid te onderscheiden. Of ben ik lui doordat ik moe ben?  >:(

Benedictus17

Morgen ga ik 2 uur en een pauze naar school. Volgens mij kan ik dat prima aan. Bah, het voelt net alsof ik me aanstel maar mijn benen zijn gewoon moe. De rest valt wel mee. Bah.

Benedictus17

En net toch weer 2 uur geslapen. Om gek van te worden hihi.

Anne2020

Ja.. ik slaap ook nog elke middag 2 uur.. En nee.. daar word je niet vrolijk van. :-\
In welke klas zit jij? Ik zit nu in de burgklas..

Mijn hoofd wil ontzettend veel dingen doen maar lichamelijk kan ik het gewoon niet aan. Ik denk steeds dat ik meer kan dan dat ik in werkelijkheid kan. Daardoor is het ook heel erg moeilijk om je rustig te houden en rustig te doen. Heb jij dat ook?
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

Ik zit nu in 4gymnasium. Ik herken het wel trouwens. Ben altijd hard bezig geweest met school. Nauwelijks vrije tijd, etc etc. Mijn hele dag draaide zowat om school haha. Wat dat betreft is het nu wel even lekker. Thuis zitten en niet eens iets mogen of kunnen doen omdat je lichaam dat niet wil. Maar ook frustrerend, want dan denk ik: Nu ga ik eens wiskunde doen. Maar daarvoor moet ik nadenken en dat gaat dan zo traag.
Maar ik ga denk ik om 9 uur / half 10 proberen te slapen want ik wil om half 12 naar school en dan ben ik om kwart voor 3 weer thuis. (Wel lang in een keer, maar ik wil het toch proberen. Ik mis de pauzes met mijn vrienden haha!)

Anne2020

Ja, ik ben ook altijd veel bezig geweest met school. Ik ga nu dagen van half 9 tot 12.40 uur. dat zijn bij ons 3 lesuren. De lessen duren 75 minuten bij ons.. :( Echt ontzettend lang.

Snappen jou vrienden wel dat je ziek bent? Mijne dus niet. Zoals ik ook al aangaf in mijn eigen topic. Ik krijg echt de raarste reacties. Als:' Rot maar op met je Pfeiffer, je stelt je gewoon aan, we geloven je toch niet'. Dat zei een vriendin een keer tegen me. Ik hoef niet mee toe doen met de gymlessen. Komt er een vriendin naar me toe en zegt: 'Ik lig ook liever in m'n bed dan dat ik met gym meedoe'. And Thanks.. Ik wil dolgraag hele dagen doen en meedoen met alle lessen en als ik een keer iets langer blijf zeggen ze:' Jij bent toch ziek? Moet je niet naar huis?' En dan op een hele lullige manier. Niet medelevend of zo.. nee... gewoon ontzettend hard. En dat zijn dan je vriendinnen he? En dan verwachten ze natuurlijk wel dat je nog aardig tegen hun doet. Want owee.. als je iets verkeerds zegt, dan heb je meteen 3 dagen ruzie.. ??? :o

"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

Hhm dat klinken dan niet als ?chte vriendinnen die het waard zijn om door jou vriendin genoemd te worden.. Bij mij gaat het wat dat betreft prima. Mensen die aantekeningen voor me kopieren en het huiswerk doormailen etc. Best lief. Morgen even met de leerjaarcoordinaat overleggen welke toetsen ik wel en niet moet maken.
Ik ben vandaag trouwens 2 uur en een pauze (van tien over twaalf tot tien voor half drie) op school geweest en dat ging prima. Heb wel de hele ochtend op bed gelegen en geprobeerd te slapen (weet niet of dat nou gelukt is of niet). En mijn energie is nog steeds niet op, wonderbaarlijk genoeg.

Anne2020

Mijn energie is helaas wel op. Ik heb vanmiddag van 15.30 uur tot 20.00 uur geslapen en ik ben nog steeds doodmoe. En dan heb je 4.5 uur geslapen!! :o Die lange dagen gaan bij mij voor geen meter. Ik was dinsdag in slaap gevallen op de schouder van een vriendin in de pauze. En dat was om 12.40 uur. En toen moest ik nog 75 min.. :-\

Door al dat gezeur met school en meerdere dingen denken mensen dat ik depressief ben. Ik heb op een site met professionele menen getchad en mijn verhaal vertelt en toen zei zij ook dat ik waarschijnlijk depressief ben. Ik heb best veel meegemaakt dit jaar maar dat is een lang verhaal.
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

Dan moet je daar hulp voor gaan zoeken. De combinatie pfeiffer en depressie is inderdaad niet echt iets om vrolijk van te worden. (Ben zelf niet depressief, maar heb ook wel redelijk wat dingen meegemaakt waardoor ik nu ook een beetje in de stress zit etc, dus ik kan me er tot op enige hoogte in verplaatsen.)
Jij slaapt inderdaad wel veel meer dan ik zeg. Ik denk dat je het echt superrustig aan moet doen. Wel vervelend dat je omgeving niet zo mee zit.

Herkent iemand trouwens misschien het gevoel dat je denkt: 'Goh, zou ik nu weer bijna beter zijn?' Terwijl je eigenlijk niet meer precies denkt te weten hoe het voelt om gewoon 'normaal' te zijn en de hele dag energie te hebben.

sahahanne

woow! lange tijd dat ik hierop heb gezeten en meteen een topic waarin ik zoveel dingen herken!
bijvoorbeeld?
Citaat van: Benedictus17 op 19 mei, 2008, 19:22:16
Bah. Ik voel me schuldig omdat ik zoveel thuis blijf. En omdat ik nauwelijks huiswerk maak. Ik vind het zo moeilijk om moeheid van luiheid te onderscheiden. Of ben ik lui doordat ik moe ben?  >:(

dat heb ik ook zo vaak! gisteren en vandaag was ik weer ziek, omdat ik woensdagnacht helemaal niet heb geslapen (ik weet ook niet meer wanneer ik lui ben, of moe ben, of hoe het voelet om 'normaal' te zijn.
ik heb echt het gevoel alsof ik zoveel verschillende moeheden heb ( als jullie snappen wat ik bedoel :P )
maar Anne, als ik jou was zou ik ook eens met iemand gaan praten :]
ik ben gisteren naar de huisarts geweest omdat ik dus niet kon slapen ( heb ik vaker ) en toen zei hij dat ik met een psycholoog moest praten ( komt omdat ik me he-le-maal kapot zit te stressen, ik heb nog 6 weken school en alles hangt daarvan af, en ik heb ook nog faalangst ) maar vanochtend belde hij me dat er bij mij in de buurt ook een behandelplan was voor mensen met chronisch vermoeidheidssyndroom, en dat heb ik, dus ga ik dat nu proberen :]

als je wilt mag je me ook toevoegen op msn? kunnen we daar even praten als je er behoefte aan hebt? ( als je tenminste niet ligt te slapen heel de avond  :D )
Everything will be alright in the end, if it's not alright it's not the end.

Benedictus17

Hey sahahanne,
Soms is het wel fijn om dingen te herkennen van een ander, zodat je tenminste niet het gevoel hebt dat je de enige bent (en dan voel je je soms ook minder schuldig, hihi.)
Ik ga zelf ook naar een psycholoog (heb ook een soort faalangst, maar dan niet wat betreft toetsen maar meer wat betreft presentaties en sociale dingen enzo). Vandaar dat ik nu ook schuldgevoel heb omdat ik niet naar bepaalde lessen wil daardoor etc. (En dat kan nu dus gewoon, en verder doen we er ook toch niks boeiends dus ik mis eigenlijk niks, maar heb er wel een schuldgevoel over.)
En ik ben nu gewoon weer tering moe (mn benen willen niet meer). Ben 2 uurtjes naar school geweest en ik ben het gewoon helemaal zat. Was het maar vast vakantie.

Benedictus17

Kan je nou eigenlijk huiduitslag krijgen van pfeiffer? Beetje jeukende armen en handen en voeten enzo.

xk.

Citaat van: sahahanne op 23 mei, 2008, 11:45:52
(ik weet ook niet meer wanneer ik lui ben, of moe ben, of hoe het voelet om 'normaal' te zijn.
ik heb echt het gevoel alsof ik zoveel verschillende moeheden heb ( als jullie snappen wat ik bedoel :P )
dat heb ik ook wel een beetje, ik weet ook niet meer echt hoe het voelt om 'normaal' te zijn.

Citaat van: Benedictus17 op 25 mei, 2008, 19:58:30
Kan je nou eigenlijk huiduitslag krijgen van pfeiffer? Beetje jeukende armen en handen en voeten enzo.
Jaa, huiduitslag & jeuk hoort er ook bij!
ik heb heel veel soort van ecseem plekjes over m'n hele lichaam.

Hebben jullie trouwens ook een opgezette lymfeklier(en) ?
Ik heb dat al vanaf het begin, in m'n hals. (3mnd nu dus al)
ben benieuwd hoe lang dat nog duurd, want je ziet hem gewoon zo dik is hij.

Benedictus17

Okay, de dokter zei namelijk dat huiduitslag er niet bijhoorde en dat het dus van de antibiotica kwam (waar ik al 4 dagen klaar mee was).

Ik had ook last van opgezette lymfeklieren in mijn hals. Op een gegeven moment deed het zo'n pijn dat het gewoon voelde als nekpijn. Erg vervelend, maar dat is gelukkig nu weer weg. Het heeft denk ik als ik het zo inschat een of twee weken geduurd.

Ik ben vandaag trouwens 3 uur naar school geweest, en alleen het laatste uur begon mijn concentratie te verslappen. Het is zo moeilijk te luisteren naar je lichaam. Ik ben wel een beetje moe, maar niet zo moe dat ik ervan in slaap kan vallen denk ik. Misschien ga ik morgen wel 4 uur naar school en donderdag wil ik weer eens naar school fietsen (en dan twee uurtjes). Gewoon om te checken of ik het aankan, en als ik het niet aankan dan doe ik het dus gewoon niet meer.

xk.

Ja, dat is vervelend h?!
dat heb ik ook vaak dan gaat alles langs me heen.
ik ga vanaf het begin nog maar 2 uur naar school en nog niet
eens elke dag!

maar heb jij wel antibiotica gekregen dan? (voor de keelpijn of.. )
want dat mocht ik toen niet omdat dat averechts op de pfeiffer werkt ofzo!

nja succes morgen!  :)

Benedictus17

Die antibiotica gaf de dokter me omdat hij dacht dat ik gewoon een of andere bacteriele infectie had. (Antibiotica hielp uiteindelijk dus nergens tegen, want pfeiffer is een virus. Maar moest wel de kuur afmaken.)
Vanmiddag toch nog een uurtje geslapen. (Ik moet oordruppels indoen, heb altijd al last met mn linkeroor gehad. Dus dan ga ik even liggen en dan val ik in slaap, hihi.)

Benedictus17

Ik moet nog 2 uur op school zitten en ben wel redelijk moe nu. Maar ik ben gewoon niet geschikt voor 'rust nemen'. Zeker niet nu vlak aan het eind van het schooljaar. Ik ga nu gewoon halve dagen ongeveer naar school en dan slaap ik vanmiddag wel weer. Als het vakantie is kan ik pas echt rustig aandoen, als ik geen verplichtingen heb verder. Whaaaa ik kan gewoon niet zo lang niks doen.

Benedictus17

Ik heb last van slapeloosheid ofzo. Ik was gisteravond moe, dus ging om kwart voor 10 naar bed. (btw, ik slaap over het algemeen helemaal niet zoveel eigenlijk, ben meer gewoon moe.) En om half 12 sliep ik ongeveer pas. (Is niet de eerste keer.) MAar nu was ik niet pasom half 8 wakker, maar ik werd uit mezelf om half 6 wakker en om 7 uur stapte ik klaarwakker mn bed uit. Ik werk dan op alle energie die ik heb waardoor het lijkt alsof ik helemaal wakker benofzo. De klap zal vanmiddag wel komen, haha.
En het is frustrerend als mensen denken dat de meeste mensen maar 10 dagen last hebben van pfeiffer..

Anne2020

Ja dat heb ik ook. Ik lig ook altijd optijd in bed maar 2 uur later slaap ik pas.. Ik ben wel ontzettend moe als ik in bed lig maar ik heb het gevoel dat ik dan te moe ben om in slaap te komen. Dan ben je heel erg moe, maar kan je gewoon niet slapen.. :-\  Ik kom 's ochtends echt nooit mijn bed uit. Dan heb ik gewoon zo iets van:'ik zet de wekker uit en dan slaap ik door'. maar dan weet ik zeker dat ik 2 uur later wakker word en dus te laat op school ben. Dus dan sleep ik mezelf mijn bed uit..
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

Ja, dat uit bed slepen. Had ik vanmorgen dus niet, maar normaal gesproken wel. Nu blijf ik ook gewoon nadat mijn wekker is gegaan nog een uur in bed liggen, net zo lang tot ik goed wakker ben. (Ik ga niet hele dagen naar school, ook niet het eerste uur want dat trek ik gewoon niet.) Ik leer 's morgens voor school en 's middags ga ik naar school. En al sik dan uit school kom ben ik brak en doe ik niks meer.
Ik voel me nu misselijk en beetje koppijn. Niet alleen vannacht / vandaag weinig geslapen, maar gisteren idem. Ik snap er niks van. Te moe om te gaan slapen herken ik wel. Of net niet moe genoeg, das ook vervelend. Dan slaap je steeds bijna, maar je komt er maar niet in.
AAAAAAAH.. Bijna vakantie, maar ik moet nu echt weer wat rustiger aan doen. Ben deze week 17 uur op school geweest in totaal. Dinsdag gesprek met iemand op school over welke toetsen ik in de toetsweek ga maken. Ik wilde ze allemaal maken, maar misschien toch maar wat schrappen.. Ik red het anders echt niet hihi.

xk.

heee,

ik heb soms ook wel dat ik 's avonds later in slaap val maar dan denk ik altyd veelste veel aan school enzo,
wat ik nog moet maken enzo, daar komt dat volgens mij door, ookal ben ik dan ook wel heel moe..
maar ik ga maar 2uur per dag naar school en niet eens elke dag.. ben deze week maar 2 dagen geweest!
hoop ook dat ik over ga maar loop nog redelijk op schema met huiswerk enzo dus als 't goed is well..
heb volgende week laatste week echt les dus dan probeer ik er nog wel zo veel mogelijk heen te gaan.
en dan vakantie, eindelijk helemaal uitrusten!
ben allang blij dat ik het dit jaar heb en niet vorig jaar in examenjaar want dan had ik het nooit gehaald..

maar hoelaat gaan jullie altijd slapen dan 's avonds ?
ik kan echt niet lang opblijven.. dan val ik echt in slaap op de bank !
zelfs in 't weekend nog vroeg slapen! :-\

Benedictus17

Hey,
Ik ging altijd om 10 uur naar bed, wat later verschoof naar half 11 / 11. En nu verschilt het dus een beetje. Soms pas om half 11 (als ik niet moe ben en dus nog rustig een film af kan kijken), en gisteravond was ik het gewoon zat. Ik was niet eens echt extreem moe ofzo, maar ik was het zo zat, dus ging ik maar om kwart voor tien naar bed.
Ik heb volgende week ook nog les en de week erna toetsweek dus. Wil volgende week ook wel veel naar school, maar ik merkte vandaag dat ik misschien toch wat te enthousiast ben geweest.
Ik was vanmiddag ook een beetje gevoelig voor licht (beetje hoofdpijn en met slapen met ogen dicht maar even iets over mijn ogen gelegd anders was het als nog zo licht). En de hele tijd warm/koud wisselingen. Ik kan het soms heel koud hebben en nu heb ik het dus weer stikheet. (Maar het is hier nu ook vrij warm, schijnt.)
Ik slaap denk ik ook pas laat door het piekeren. Nog zoveel dingen te doen, nog zoveel dingen aan mezelf te veranderen, etc. Pfeiffer en slapeloosheid, hoe bedenken ze het, hihi.

Pfeiffer is eigenlijk voor naderen best onbegrijpbaar als ze het zelf niet hebben gehad. Want ik ben niet doodziek; ik lig niet de hele dag in bed. Ik doe zelfs best veel. Ik ga naar school, maak 's morgens huiswerk, omdat ik dan energie heb. Maar aan de andere kant kan ik ook weer niet alles doen wat mensen normaal gesproken wel kunnen doen. Ik word met de auto gebracht, heb geen energie meer om 's middags huiswerk te maken, muziek maken staat op een zeer laag pitje, etc. Dus aan de ene kant is het zo lastig voor jezelf omdat je wel redelijk wat doet, en aan de andere kant lastig om dat je niet alles wat je wilt kan doen. Dat vind ik dus heel lastig, want ik krijg er zo'n schuldgevoel van!

Anne2020

Benedictus, ik herken echt ontzettend veel in jou verhalen!

Ik ben ook vaak gevoelig voor licht. Heb het ook de hele tijd warm/koud. Ik heb echt de hele dag hoofdpijn. Maar dat komt ook door de spanning. Ik begon ook al een keer te hyperventileren, omdat ik gewoon helemaal gek werd. Kinderen hadden weer een toets niet doorgegeven en kwamen er toen 5 min van te voren mee. Ik raakte gewoon helemaal in paniek. Ik heb een uur zitten huilen en zitten trillen. Een paar dagen later had ik het weer.. :o

Mensen rekenen je vaak pas ziek als je een paar weken echt doodziek thuis zit. Wij zien er niet ziek uit dus worden we niet onder het kopje 'ziek' gezet. Mensen denken vaak dat ik me aanstel. Daardoor kan ik zelf ook niet echt goed uitzieken. Ik wil telkens maar doorgaan. Ik moet 's middags gewoon echt slapen. Maar ik doe het soms gewoon niet. Dan vind ik dat ik nog te veel moet doen. Ik moest nog een Engels repetitie leren, maar het ging gewoon niet. Mijn ogen vielen gewoon dicht. Ik kon gewoon niks opnemen, ik wilde alleen nog maar slapen. Mijn ouders geven me ook het gevoel alsof ik niet ziek ben. Ik dacht dat je ouders je steunde als je ziek was of zo.. maar nee..  die van mij niet..

Ik heb echt wekenlang elke dag wel 3 keer gehuild. Ik kan nu gewoon vaak niet meer huilen. Ik kan ook niet zo goed over gevoelens praten, maar ik begin me echt steeds slechter te voelen. Ik huil ik elke avond bijna in bed omdat ik niet meer naar school wil. 's Ochtends wil ik me vaak gewoon ziek melden. Ik voel me dan echt zo beroerd, dat ik echt zo iets heb van :'Hoe kom ik deze dag door?'. Dat heb ik nu bijna elke dag. Ik ben gewoon te moe om me eigenlijk alleen al aan te kleden.. :-\ en dan nog naar school.. ik ben vandaag bijna in slaap gevallen op school, het ging gewoon  niet meer. En steeds begin ik meer eisen aan mezelf te stellen.

"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

xk.

Anne, wat rot voor je..
zien je ouders niet aan je dat je echt moe bent dan ?
en zeggen ze er wel is wat over ?
en ook wel stom dat de kinderen uit je klas 5min van te voren zeggen dat je een pw hebt,
ik snap best dat je dan in paniek raakt..
Als iedereen zo tegen je doet blijf je je ook maar rot voelen.
mijn moeder heeft het 1,5 jaar geleden ook gehad, (niet zo heel erg) maar die begrijpt wel hoe het is.
maar op school gelooft iedereen het ook wel en geven alles wel goed door..
heb je er wel is met een leraar over gepraat dan ? dat ze je misschien kunnen mailen wat je moet leren ofzo?
en is er niemand in je klas die je echt kunt vertrouwen, die gewoon je huiswerk doorgeeft.. ?
echt wel rot voor je zeg! pfeiffer hebben is al rot genoeg en als iedereen dan zo tegen je doet... pff
misschien kun je er een keer in de klas wat over vertellen dat iedereen het wat beter begrijpt, ookal is het voor mensen
die het niet hebben idd onbegrijpelijk wat benedictus al zei, maar dan krijgen ze misschien wat meer respect voor je.
hopelijk gaat het snel wat beter met je.. & bijna vakantie dus dat is ook wel fijn! :)

en benedictus, die warm/koud wisselingen herken ik ook wel, soms heb ik het in 1 x hartstikke warm en dan iets later weer heel koud.
ik ga meestal rond half 9/9 uur naar bed. heeel soms half 10 maar bijna nooit. normaal ging ik altijd 10uur half11 slapen.

gaan jullie wel over dit jaar :)?

Benedictus17

heb even geen tijd voor uitgebreid antwoord maar ik ga zeker over dit jaar. :)

Anne2020

Hee!

Ja wel dat zien ze wel, maar vervolgens word er vanalles van me verwacht.. :(

Ja, ik begon te hyperventileren enz.. :o Dus toen schrok iedereen wel. Ze gingen allemaal leraren halen enzo..

Ja, ik heb er echt al heel erg vaak met een leraar over gepraat.. Nee ze willen niet mailen, ik moet het maar gewoon aan een klasgenootje vragen, zo simpel is dat.. :(

In mijn eigen topic heb ik alles wat uitgereider gezet, anders moet je dat maar even lezen als je wilt. Want nee.. ik kan niemand meer vertrouwen, ik heb het al een keer voor de klas vertelt, samen met mijn mentor. Nee, niemand geeft het huiswerk door, ik heb al ongeveer alles geprobeerd.

En ze doen al 4,5 maand zo.. en als zij een keer ziek naar huis gaan of ziek zijn, moeten we onwijs medeleven hebben. En ik ben al 4,5 maand ziek en er is nog nooit iemand maar een keer even langs gekomen. Elke keer als ik naar huis ga vragen ze :'Ben je ziek?'. 'Wat heb je dan?'. Alsof ik nog nooit uitgelegd heb wat ik heb. En als ze dat echt bijna elke dag vragen dan word je daar nogal gek van.. >:(

Ja ik ga wel over. Ik zit in de brugklas..
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

xk.

hmm, dat is echt rot ja !
ik zal dat topic wel even opzoeken, dan lees ik je verhaal wel even.

bij mij is het nog niet helemaal zeker volgens mij of ik over ga, hoop het well! maar heb echt heel veel gemist, ben vanaf februari bijna niet op school geweest.. maar heb wel bijna alles al af, verslagen enz. dus..
hoop maar dat ik overga !

Benedictus17

Net geprobeerd frans te leren, morgen toets. Maar ik kon zo slecht tegen licht.. Bah..

Anne2020

Ik heb ook morgen Frans. Hoe kan dat eigenlijk dat we zo slecht tegen licht kunnen? Ik krijg echt helemaal hoofdpijn als ik in licht kijk..

Veel succes morgen met je toets!
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

Geen idee.. Vervelend is het wel. :S Morgen zonnebril kopen denk ik.
Misschien dat ik vanavond nog zin heb om te leren (als het donker is hihi). Ik leer goed 's avonds laat. Tot een uur of half 12.
Maar ik m?et die frans toets maken anders meot ik iets mondeling doen en dat wil ik liever niet.. (lang verhaal waar ikz elf ook de ballen maar van snap haha.)
Maar goed.

xk.

last van licht heb ik af en toe niet zo heel vaak, heb meer last van geluiden..

maar succes met jullie toetsen!  :)

ik heb al m'n huiswerk af! gister voelde ik me best goed toen heb ik alles gemaakt hele dag druk mee geweest, maar nu hoef ik ook niks meer, ben vandaag wel best moe maarja dat is dan ook wel logisch.

Benedictus17

Ik ben vandaag 2 uurtjes naar school geweest. Gisteravond tot half 1 geleerd en om half 2 ongeveer sliep ik pas. (Ik leef op in de avond, maar ja, energie gebruiken wanneer je het hebt he, haha.) En vanmorgen ging mn wekker dan weer om half 8 dus dat was prima te doen. Ik slaap gewoon niet zoveel, maar ik doe ook niet zoveel. Alhoewel, misschien dat ik vanmiddag toch maar even ga proberen te slapen. Wat is het broeierig warm vandaag.
Mijn toets ging trouwens echt heel goed, hihi. Mijn nachtwerk wordt beloond!

Anne2020

Tja.. die toets ging voor geen meter. had voor mijn So Frans al een 4.7 :-\. En vandaag de repetitie gemaakt. Die ging ook al zo goed. Ik zat daar als allerlaatste die toets nog te maken terwijl de rest allemaal al naar huis was.. :(

Ik heb echt het gevoel alsof ik helemaal niks goed doe.. We hadden vandaag Techniek. Ik deed echt helemaal niks goed in zijn ogen. En vervolgens wil hij me niks uitleggen.. Hij houdt me echt de HELE tijd in de gaten om me te wijzen op m'n fouten. Pff.. echt allemaal gezeur.. >:(

Ik slaap meteen ontzettend slecht als de schoolweek begint.. Ik word echt heel vaak wakker 's nachts. Ik lig de hele tijd te piekeren over wat ik allemaal nog wel niet moet doen..
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

Dat is wel vervelend. Als je de kans niet eens krijgt om rustig aan te doen. En slapen op vaste tijden is ook niet praktisch, dat merk ik dus bij mezelf, omat ik gisteravond rond half 2 sliep. Heb net weer geslapen (2 / 3 uur?) geen idee hoe lang precies.

Benedictus17

Gisteravond tot half 1 gelezen voor boekverslag. Ik was eigenlijk doodmoe, maar ik heb op een of andere manier de neiging om me dan liever 's avonds uit te putten, 's morgens gewoon op te staan. En dan 's middags slapen zodat ik vanavond genoeg energie heb op naar koor te gaan. (Ben ik al 3 weken niet geweest, ze missen hun pianiste, en ik mis hun ook, hihi.) Ik hoop maar dat ik het vanavond een beetje uithou (anderhalf uur piano spelen) en dat ik geen kramp in mijn handen krijg want ik heb al een tijd niet echt meer piano gespeeld.
Straks een uurtje naar school. Ik doe het echt rustiger aan dan vorige week. Ik leer beter naar mijn lichaam luisteren.
Mijn moeder heeft vanmorgen naar de dokter gebeld om te vragen of ik niet eens bloed moet prikken, maar dat was niet nodig. Alleen als er over twee maanden geen echte verbetering is dan moet ik wel even langskomen. Jeetje, 2 maanden, dan zit ik alweer in de 5e, de tijd gaat zo snel...

EN IK BEN ZO BLIJ! Maar dat terzijde.  ;D :-*

xk.

ik ben maandag 5lesuren naar school geweest (normaal ga ik 2lesuren).
dacht dat het nog wel ging en waren allemaal belangrijke lessen maar was thuis echt helemaal kapot
en nu nog steeds heel moe.
& moet morgen eigenlijk ook 4uur, maar weetniet of me dat gaat lukken.
zyn allemaal belangrijke lessen en heb volgende week toetsweek!
baal er zo van, wil zo graag hele dagen naar school maar lukt me echt niet.
en die week erop kamp, waar ik ook niet heen kan! heb er echt alles voor over maar dat lukt gewoon echt niet, leek me juist zooo leuk!
pfff.. baal echt overal zo erg van de laatste 2 weken..

myn moeder had trouwens ook in de meivakantie met de dokter gebeld omdat ik toen echt niks meer deed en nog zo moe was, of ik niet x bloed moest laten prikken. maar dat hoefde ik idd ook niet! moest gewoon NOG rustiger aan doen.. terwijl ik al bijna niks meer deed!

Benedictus17

Gisteravnod naar koor geweest en in de pauze weer naar huis gegaan. Ging prima! En straks naar school. Ik ga minder naar school dan vorige week, dat was echt iets te veel volgens mij. En mijn ritme verschuift. Ik ga laat slapen en sta later op. Maar dat wil ik helemaal niet!
Ik heb 3 toetsen uit mijn toetsweek geschrapt. En nog 2 verslagen maken deze week en een belangrijke samenvatting. *Diepe zucht*. Ga ik het allemaal wel redden. Naja, over ga ik in iedergeval toch wel.

Benedictus17

AAAAARGH. Moet nog 2 verslagen maken en een boek lezen en iets op zoeken over het heelal en voorbereiden en een samenvatting inleveren. Maar ik kan nu gewoon niet meer.. En het is bijna toetsweek.. en.. en... *argh..*

Benedictus17

Ik heb mijn schuldgevoel iets naar beneden kunnen halen door voor anderen alvast een deel van een samenvatting te maken. (Zij moeten morgen een presentatie houden waar ik ook eigenlijk aan mee moest doen, en nog een presentatie van hun tweetjes, en we meosten met zn drietjes nog een samenvatting inleveren. Maar die is dus bijna klaar!)
Ben nu wel concentratieloos, hihi. Ik denk dat ik maar voor een half uurtje concentratie heb ofzo. Pure concentratie.