Ook maar even mijn verhaal.

Gestart door Benedictus17, 18 mei, 2008, 19:27:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xk.

Ik had laatst ook een presentatie maar was eigenlijk al te moe om naar school te gaan, toen ik op school was lukte het ook echt niet en toen heb ik dus niet meegedaan. maar voelde me wel echt heel schuldig! maar ze begrepen het well..

Benedictus17

Ja. Die vriendinnen waar ik het meemoest doen kregen onderling ook nog eens ruzie. Gezellig.
Heb voor de rest op school zo verschrikkelijk hard gelachen dat ik doodop thuiskwam. Ik heb 's avonds 2,5 uur geslapen (voor mijn doen veel, het is meestal 1 of 2 uurtjes.)
Ik kon vannacht niet slapen. Ik sliep pas rond een uur of half 2 / 2 uur. Maar werd vanmorgen wel weer om 7 uur wakker. Ziekelijk toch? (Zowel letterlijk als figuurlijk.  ::) :P )

xk.

haha, dat is raar ja...

ik slaap nu 's avonds van half 9/9 uur tot 's morgens 9uur half 10 ong!
en 's middags meestal een uurtje ofzo soms 2 uur ligt eraan of ik naar school ben geweest.

maandag toets en dinsdag toets & gesprek met coach en dan hoor ik ook of ik overga.. & donderdag drukke dag! pf
word vermoeiend weekje denk ik!

Benedictus17

Ja hier ook. Moet nog een verslag schrijven... :S Maarja, ik moet rustig aan doen he.. wel goed excuus soms. :p

Benedictus17

ik laat steeds dingen vallen. voel me nu best rot (warm, last van licht) en ik voel me trillerig. Ik laat dingen vallen. Laat eten van een lepeltje vallen. Beetje ongecontroleerd. Ik tril niet hevig ofzo hoor. Maar echt beetje ongecontroleerd. Herkent iemand dat?

xk.

Jaa dat herken ik wel.. heb ook wel is dat al m'n drinken over 't glas heengaat onder 't lopen ofzo.. net alsof ik dan niet echt de controle erover heb.

Ik heb ook vaak dat ik bijv. suiker uit de keuken wil pakken maar als ik dan in de keuken ben weet ik echt niet meer wat ik daar nou kwam doen en allemaal van die dingetjes.. had ik normaal ook wel is maar nu echt heel vaak!

& ik heb soms ook dat ik ineens moet huilen, gewoon omdat ik dan heel moe ben.. maar dan denk ik echt waarom moet ik nou weer huilen dan ?
gelukkig maar 1 x gehad op school want ik vind dat altijd zo stom lijken  :-\

Benedictus17

ja ook huilen maar da tis altijd erger wanneer je moe bent.
en vergeetachtigheid.
dat je iets zegt en daarna denk je: wat zei ik nou..? :P of : wat zei zij nou?
of: wa heb ik nou net gegeten? :p

xk.

Citaat van: Benedictus17 op 07 juni, 2008, 20:48:51
dat je iets zegt en daarna denk je: wat zei ik nou..? :P of : wat zei zij nou?
of: wa heb ik nou net gegeten? :p
Jaaa, dat heb ik echt heel erg! ben je verhaal aan 't vertellen en opeens weet je niet meer waar je het over had.. haha!

DS

Hi meissies,

heb net even dit topic doorgelezen.

En godzijdank ligt mijn schooltijd al ruim 15 jaar achter mij, maar ik heb wel een full-time baan (nu dus even niet). Jeetje wat herken ik veel in jullie klachten. Niet alleen de lichamelijke (ik heb ook kriebelbultjes) maar ook de geestelijk/mentale. Dat je je schuldig voelt en dan die eeuwige prestatiedwang. Soms ben ik bang dat ze er op mijn werk achter komen dat ze best zonder mij kunnen bijvoorbeeld. En ik heb nog geen vaste aanstelling dus.
Nouja, niets aan te doen. Ik doe ontzettend mijn best me bij de situatie neer te leggen, al lukt dat niet altijd. Maar gelukkig ben ik een superoptimist, dus het komt heus wel weer goed met mij. Met ons allemaal!

dus, volhouden meiden, en goed voor jezelf zorgen, want een ander doet het niet!!

groeten,
DS

Benedictus17

Rustig aan doen is alleen zo moeilijk he. Als ik thuis ben vind ik weer allerlei dingen om te doen. En morgen begint de toetsweek. Gelukkig al toetsen mogen schrappen en woensdag helemaal geen toetsen.
En ik wil dus volgende week zondag zwemmen en die maandag/dinsdag daarop heb ik een feestje (slaapfeestje.:P) maar ik ga wel zo rustig mogelijk aan doen. Hoewel het misschien helemaal niet verstandig is om te gaan doen, maar het is bijna vakantie en er gaat een grote groep mee zwemmen en het is hardstikke gezellig. En ik ga geen reet doen in dat zwembad, gewoon om mn vriend zn nek hangen. (a) Ik zie al die mensen nu toch al zo weinig op school, dus ik wil gewoon echt daarheen, haha. En dat slaapfeestje is ook wel gewoon gezellig. Die jongen woont op heel enorm groot erf dus we gaan in tenten slapen. Ik denk dat het me misschien wel wat energie gaat kosten, maar aan de andere kant kan ik toch ook iets minder hyper doen dan normaal? En mn vriend is er ook bij om op me te passen, haha!

Ik ben vanmiddag eventjes naar de supermarkt heen en weer gelopen. Is niet ver hier vandaan. Het ging wel traaaag! :P Maar goed, ik moest gewoon even bewegen. De hele dag stilzitten is niks voor zo'n actief ingesteld meisje als ik.

IK BEN BLIJ!!!! :D

xk.

hee..

als je denkt dat je het kunt, zou ik het wel doen.. vooral zo voor de vakantie is dat juist alleen maar leuk!
denk wel dat je daarna heel erg moe bent! (maar dat zou ik er ook wel voorover hebben)

ik vind het ook echt heel moeilijk om rustig aan te doen, maar als ik 1 dag maar iets teveel doe heb ik daar echt wel 2/3 dagen last van & zo'n slaapfeestje zou ik sowieso al niet vol kunnen houden, heel lang iets doen zonder te slapen of uit te rusten tussendoor dat lukt me niet, ookal zou ik heel rustig aan doen dan nog hou ik het niet vol. dan word ik heel duizelig enzo en heb ik echt niet meer door als mensen praten ofzo of waar ze over praten heel vaag! mrja wel balen want volgende week kamp wil ik heel graag een avond ofzo heen maar weet niet of dat lukt & wou het liefst ook een nachtje blijven slapen maar dat hou ik sowieso al niet vol.

& in de vakantie ga ik echt niet hele dagen thuis zitten, dat kan ik echt niet ! maar vriendinnen enz. moeten wel veel werken dat is wel weer balen!

Hebben jullie al vakantieplannen?! ;)

& benedictus, dat 'even bewegen' heb ik ook heel vaak dan ga ik stukje met hond lopen. ookal kom ik soms niet verder als de uitlaatplaats, dan ben ik er iig even uitgeweest!

naja, ik ga zo maar optijd slapen want morgen een toets & gesprek, dus zit zo ongeveer hele morgen op school!
was vandaag al zo moe na school terwijl ik maar 1 toets had gemaakt en toen weer naar huis was gegaan.

ik kan trouwens ook echt niet lang leren, concentratie is zo weg, normaal leerde ik in 1 x alles.. maar dat lukt nu niet meer:P!

mrja komt vast wel goed!
suc6 met de toetsen benedictus.
& anne had jij ook toetsen? anders jij ook suc6!

Benedictus17

Ja ik heb 'maar' 1 uur concentratie. Dat is ook wel eens anders geweest.
Met dat slaapfeestje gaan we overdag gewoon wat leuke dingen doen, barbecuen en zo met mooi weer en eventueel nog wat varen en zwemmen in het meer, maar als ik dat niet volhou dan doe ik dat gewoon niet. :) En we zouden dan 's avonds nog film kijken als het goed is maar als ik dan in slaap val dan doe ik dat gewoon. :P Kan mij wat schelen. Dan val ik lekker in de armen van mn vriend in slaap. Wat maakt mij het dan nog uit of dat op de bank is of in de tent!

xk.

jaa, dat is ook zo als je denkt dat je het kunt moet je het ook echt doen! ;)
je moet waarschijnlijk al meer leuke dingen laten vallen door de pfeiffer.

maar ik ga over. GELUKKIG!  ;D
en had een 8,2 voor engels!  :o
alleen nederlands ging niet goed vandaag.

maarja nu kan ik uitrusten tot donderdagavond !
dan gaan we met de klas ergens naar toe, waar ik echt heen wil, maar moet wel half 5 smiddags al weg.. en ben er niet voor half 11/11 uur weer!
dus moet maar 2 dagen heel rustig aan doen nu, als dat lukt!  ::)

Benedictus17

Vandaag mn eerste toets van de toetsweek gehad. Ging echt goed. :) Ik had vanmorgen nog eventjes 2 hoofdstukken doorgenomen en daarna nog geslapen. Jee! En morgen heb ik niks dus blijf ik thuis. En donderdag 2 toetsen. *Aah!*
En vanavond naar koor, maar heb dus de hele middag nog neit geslapen maar gaat wel okay verder. :)

Benedictus17

Ik was gisteravond na koor zo ontzettend moe. Ik ging om 10 uur naar bed (wat echt heel vroeg is voor mijn doen tegenwoordig), maar ik denk dat ik pas rond half 12 sliep. Ik kan gewoon niet slapen.
En morgen heb ik twee toetsen. (Latijn en filosofie, voor latijn wil ik een 9 staan en voor filosofie een 8, dus moet wel even hard leren.)
Ik heb vanmorgen niks gedaan, maar dacht na een tijdje (11 uur): laat ik eens gan slapen, ik ben zo moe. Dus ik ging liggen, maar ik kon de slaap maar niet vatten. Het lukte gewoon echt niet. Echt heel vervelend! Dan ben je moe, wil je slapen, en dan lukt het niet. *Diepe zucht.*
En ik val ongeveer in een half uurtje / drie kwartier in slaap ofzo. (Dat duurt wel even.) En het hielp ook niet echt dat mijn broer na een kwartier thuiskwam en dat mijn oma na nog een kwartier belde. En mijn broer ging vervolgens om iets voor twaalven weer weg. BAH!

DS

Hi Benedictus,

ook al slaap je niet, je lichaam rust toch meer als je plat ligt en niks doet dan als je rechtop zit en ongetwijfeld iets doet.
Het blijft heel vervelend niettemin. Ik ga de laatste week gewoon om half 11 naar bed, slapen of niet. Vaak lig ik dan inderdaad wakker tot een uur of 1 of later. En als ik dan eindelijk slaap wordt ik wel 3 tot 4 keer wakker. Gelukkig verkeer ik in de luxe positie dat ik niets hoef de volgende dag.

Zeg,
Citaat van: Benedictus17 op 11 juni, 2008, 12:10:35
voor latijn wil ik een 9 staan en voor filosofie een 8

dat is een heel nobel voornemen en ik twijfel er niet aan dat je het kunt, maarre twee zessen zijn toch ook voldoende? Of zeg ik nu iets heeeel raars  ;)  Ik dacht dat 'rust' en 'geen stress' hier het medicijn waren?

Volgens mij stikt het hier van de strebers en de stressers en de lijders aan prestatiedwang (ikke??)... >:( :P :o ::)

Anyway,
ik wens je heel veel succes met je toetsen en hoop dat je 2 tienen haalt!
Pas wel een beetje op jezelf.


groeten,
DS

Benedictus17

#56
Naja.. ik sta al heel erg goed op school.. kan best goed leren.. :$ Maar ik sta dus ook al een 9 en een 8 gemiddeld voor die vakken, maar dat wil ik dan wel zo houden.
Maar ik zit nu in de 4e en heb al wat vakken die ik afsluit voor het examen en ik heb besloten dat als ik daar echt goed voor sta, dat ik het dan ook wel prima vind.. Dan maar geen 9 voor latijn..  :(

Ikmoet zeggen dat gewoon liggen en niet slapen ook rustend werkt ja. Maar het probleem is dat ik gewoon liggen zonde van mn tijd vind en als ik slaap kan ik er niks aan doen want dan slaap ik gewoon en ga ik pas wat doen als ik weer wakker ben. En anders wil ik veel te graag weer dingen doen, haha!

xk.

Nou, hopelijk lukt het je om die cijfers zo te houden, zou wel mooi zijn!
& zou het ook heel erg knap vinden!

idd gewoon rusten werkt bij mij ookal!

volgens mij heb ik een beetje teveel gedaan maandag en dinsdag. (alleen 2 toetsen gemaakt, maargoed!)
ik was gisteravond om 9 uur gaan slapen tot vmorgen 11 uur toen om 1 uur weer gaan slapen tot half 3 ong. en toen viel ik voor het eten alweer in slaap op de bank en na het eten heb ik weer 1,5 uur geslapen & nu ben ik alweer zo moe dat ik weer moet slapen!

dus nu ga ik maar weer slapen!  ::) wat een nutteloze dag toch weer...

Benedictus17

Ja je dag wordt er zo nutteloos van als je niks doet en ook niks kan doen.
Ik vroeg laatst nog aan iemand: Hoe voelt dat nou, om gewoon voor de hele dag energie te hebben?
Ik weet echt niet meer hoe dat voelt hihi.

Ik had gisteren besloten de filosofietoets toch maar neit te maken, maar mijn lerares heeft gemaild dat ik het maar gewoon moet proberen en dan kijken hoe ver ik kom.
Dus laat ik dat dan maar doen he. :D
Ik heb overigens wel lekker geslapen vannacht. Om kwart voor 10 mn bed in. Om 10 uur belde mn vriend, ik had het gevoel dat ik al 3 kwartier verder was maar het was pas 10 uur. En ik sliep ook niet zo heeeeel erg achterlijk laat. (Ik gok kwart over 11 ofzo.)

xk.

Ja, 't lijkt me ook echt raar om me weer normaal te voelen ja, kan ik me echt niet meer voorstellen na 4maanden moe zijn!;P

suc6 met je toets!

ben vmorgen gwoon een stuk met de hond gaan lopen & naar 't dorp geweest, kan echt niet 2 dagen achter elkaar niets doen!

Benedictus17

De toetsen waren best lastig, maar goed. Ik sta er supergoed voor dus ga wel over, maar ik vind het altijd zo jammer als mijn cijfer omlaag gaat, haha. Ben een beetje heel erg perfectionistisch. En straks even lekker (poging wagen tot) slapen.

sahahanne

ik zal je 1 ding zeggen, ik heb geen pfeiffer meer maar chronisch vermoeidheids syndroom en ik ben ook perfectionistisch maar mijn punt is: wees heel blij dat je goed kunt leren! En dat je tenminste nog goede punten haalt, en over gaat ;)

Ik haal superslechte punten ( wat heeel slecht is voor mijn zelfvertrouwen ) en het is echt totaal niet zeker of ik overga.

Pas als je niet meer kunt leren merk je hoe erg je het mist ;).

Het is bij mij dus nog even afwachten of ik overga, ik ga aannemen dat ik niet overga.. valt het alleen maar mee hoop ik :P
Everything will be alright in the end, if it's not alright it's not the end.

Benedictus17

Ja ben er ook heel blij mee. Alleen dat perfectionistische is zo k*t.
Ik hoop voor je dat je overgaat. En goed dat je die instelling hebt dat het alleen maar mee kan vallen, doe ik zelf ook altijd. :)

Benedictus17

Ik heb vanmiddag geslapen en daarna hebik niet meer de energie ofzo om te gaan leren.. Zo moe achtig en duf na het slapen.
Gelukkig beginnen de toetsen om 11.20 of 12.25. (Morgen 12.25) dus kan ik morgenochtend nog leren.. *zucht*

sahahanne

haha, zitten we nu in hetzelfde schuitje ;) ik ben ook 2 uur eerder opgestaan zodat ik nog wat kon leren..

alleen die slechte punten zijn zo demotiverend he, ik heb echt het gevoel alsof ik niks meer kan!

Ik had vanacht gedroomd dat ik niet overging, en dat ik helemaal instortte. Volgens mij gebeurt dat ook in het echt als ik dat te horen krijg, ik hoop echt dat ze een beetje rekening met me kunnen houden want sowieso willen ze zoveel mogelijk mensen over laten gaan door die nieuwe tweede fase.

NOG 2 WEKEN!

( oh en dat 'het kan alleen maar meevallen' dat zeg ik dan wel, maar ik weet niet of ik het volhoud :P )

succes met leren!
Everything will be alright in the end, if it's not alright it's not the end.

Benedictus17

Ik sta nie tper se eerder op om te leren hoor. Ik sta pas op wanneer ik het gevoel heb dat ik echt wakker ben. (Uur of 8 / 9) en ik dacht vanmorgen: aaah ik heb maar 1 uur om te leren. MAar hoef pas om 12 uur weg! :P Tijd zat.
Ken het maar half, maar goed. Mja.

xk.

@ sahahanne, hopelijk ga je wel over.. lijkt me wel dat ze rekening met je houden !

ik ben vanmorgen naar de dokter geweest, die vond dat ik het nog wel vrij ernstig had na 4 maanden en moest weer bloed laten prikken (ben ook op allemaal andere dingen getest) en daar krijg ik maandag of dinsdag de uitslag van.
en dan moet ik misschien naar een internist om me verder te laten onderzoeken, ook omdat de lymfeklier in m'n hals niet weggaat en echt heel erg dik is.

dus nu maar afwachten! ;)

Benedictus17

Ik neem ook wel aan dat ze rekening houden met of je over gaat of niet. Je hebt een zeer geldige reden.
Ik had vandaag een Grieks toets en hij was iets minder moeilijk dan verwacht, wat best fijn was dus, hihi!

Nu lekker weekend. Morgen komt mn vriend en ga ik eventjes naar een verjaardag van iemand. En 's avonds piano spelen in de kerk. (Okay, alsnog een beetje drukke dag, maar toch heb ik er een heel relaxt gevoel bij.)

Benedictus17

#68
Als ik heb geslapen overdag en ik word wakker, dan weet ik nooit meer precies of ik nou wel of niet heb geslapen.
Ik lag vanmiddag op bed en kon eerst niet slapen, dus ik dacht: nou ja, dan rust ik tenminste gewoon even uit. En uiteindelijk werd ik dan blijbkaar toch wakker. Het vreemde is dat ik dit gevoel alleen heb wanneer ik heb geslapen. Oftewel: Ik weet dat ik heb geslapen als ik het gevoel heb dat ik niet weet of ik heb geslapen. :P Anders heb ik niet zo'n duidelijke drang om op te staan ofzo.

Ohja, en als ik 's middags geslapen heb dan ben ik de rest van de avond nog steeds moe. Ik word vermoeider van slapen ofzo. Dan willen mn ogen maar dicht blijven gaan. Heel vervelend. Ik kan dan ook niet meer leren ofzo.

Benedictus17

Ik ben eigenlijk over het algemeen een vrij emotioneel persoon met wat persoonlijke probleempjes, maar ik voel me vooral 's avonds zo huilerig.. Herkent iemand dit of ligt dit gewoon aan mij? Ik kan dan echt alleen maar negatieve dingen denken en piekeren en me zorgen maken, terwijl er overdag vrij weinig aan de hand is.. (Kan ook aan totaal andere dingen liggen hoor, maar misschien iemand die het herkent?)

sahahanne

jaa ik ken het precies ja ;)
's avonds vooral in bed heb ik dat.. ik ben eigenlijk totaal geen emotioneel persoon, maar door die pfeiffer (+ chronisch vermoeidheids syndroom) ben ik echt h??l emotioneel geworden!

Ik ben trouwens naar mijn Duits lerares geweest ( waarvan ik dus een proefwerk moest maken ) en ik zei tegen haar dat ik de hele week had geleerd maar dat het me echt gewoon niet lukte. en toen zei ze ( echt heel aardig, had ik niet van d'r verwacht!): 'Weet je wat? Die voortgangstoetsen zijn niet zo belangrijk, laat maar zitten;)'

Maar als ik 's avonds in bed lig ga ik overal om piekeren en dan kan ik inderdaad alleen maar negatief denken enzo, en ik heb ook wat jij hebt met dat slapen.. dat ik alleen nog maar moeier wordt :-\

ik denk dat ik voortaan maar gewoon in dit topic post, aangezien niemand op mijn topic reageert  ;) :P
Everything will be alright in the end, if it's not alright it's not the end.

xk.

Ik heb dat ook wel dat ik snel moet huilen ofzo, maar dat komt dan gewoon door de moeheid.

maar sahahanne, heb jij misg dan ook ervaring met een internist? aangezien je het chronisch vermoeidheids syndroom hebt?
ik weet ma/di of ik daar ook heen moet..

sahahanne

ja, heb ik ervaring mee ja.

Hoe lang ben je al moe?

Bij mij moest ik erheen omdat ik al langer dan 6 maanden moe was, daar heeft hij me lichamelijk onderzocht ( mn buik gevoeld etcetera ) en toen heeft hij heel veel vragen gesteld. Hij heeft ook nog bloed geprikt, maar daar kwam niet uit. Aan mijn symptomen te horen concludeerde hij dat ik het heb, maar ja.. zo lastig te bewijzen  :-\
Everything will be alright in the end, if it's not alright it's not the end.

xk.

hee,

ok?, ik heb nu 4maanden pfeiffer, ernstige vorm volgens de dokter en zit niks geen vooruitgang in terwijl ik echt heel erg rustig aan doe en ik heb een opgezette lymfeklier in m'n hals die niet weggaat dus daar moeten ze dan misschien ook verder na kijken.
heb ook weer bloed laten prikken vrijdag en daar krijg ik morgen of dinsdag de uitslag van.

ik denk zelf niet dat er iets anders aan de hand is maar dat dit gewoon nog de pfeiffer is en dat ik nu in de vakantie gewoon nog minder moet gaan doen en dat het dan wel beter gaat!

maar ik hoor dinsdag of ik er heen moet.

Benedictus17

Weer een nieuwe dag. Gisteravond om half 12 / kwart voor 12 ongeveer in slaap gevallen vermoed ik, en om 9 uur ongeveer wakker geworden.
Straks lekker leren voor de toetsweek en nog aan een boekverslag werken. Ik wil zoveel mogelijk huiswerk doen vandaag!


hoi

Citaat van: Benedictus17 op 18 mei, 2008, 19:27:36
Er was zelfs een keer dat ik nauwelijks mijn ogen open kon houden terwijl ik met wat vriendinnen terug naar huis fietste.

Ik heb me nooit echt extreem moe gevoeld, maar ik besef me nu dat ik vaak onder lessen wel hele moe? ogen had, dat ik echt mijn best moest doen om ze open te houden  ???

Benedictus17

Ja had ik ook. Ik was dan de eerste 3 uur (half 9 tot 11 uur) nog bezig met wakker worden. Het 4e en 5e uur (11.20 tot 13.00) was ik dan wakker en had ik optimaal energie. En de laatste 2 uur (13.30 tot 13.15) was ik dan weer aan het aftakelen, hihi.

Van kwart voor 2 tot half 3 geslapen ofzo, best rielekst om iets eerder op d emiddag te slapen.

Benedictus17

Wauw, ik besefte me net dat ik best wel wat energie heb! Oke, mn ogen willen nu wel weer graag dicht, maar het is van.. 5 tot 7 toch zeker goed gegaan volgens mij. Oh wat voelt dat fijn. Ik heb er echt vertrouwen in dat ik in de vakantie goed kan uitrusten.

Benedictus17

Een jongen op school had 'voor de grap' een pen van me gepakt en niet teruggegeven. Ik werd zo kwaad. Ben na de les nar zijn kluis toegelopen en heb eens vriendelijkg evraagd of ik mijn pennen terugmocht. Geillustreerd door een schop met een van mijn mooie zweedse klompjes tegen zijn scheenbeen. Ik was zo kwaad. HAd wel met van alles willen smijten.
Beetje agressief. Vraag me af of dat door lichte frustratie van pfeiffer komt. Of omdat ik gewoon raar ben, dat kan natuurlijk ook.. En op school loopt iedereen veel sneller dan ik. Echt raar, dan denk ik: het gaat goed. En dan kom ik op school en dan loop ik veel trager. En ik loop de hele dag te zuchten.

DS

hahaha, zo was ik van nature toen ik 18 was! Ben nu gelukkig een stuk rustiger. Ik denk wel dat je veilig kunt stellen dat het allemaal van vermoeidheid komt. En dat zuchten komt waarschijnlijk ook omdat je je onbewust toch druk zit te maken om dingen.

O ik ben zo kapot nu. Ben naar mij werk geweest vanmiddag, gewoon even bijkletsen en bakkie doen.. Hoewel ze nu maar weer eens met eigen ogen hebben kunnen dat ik nog niet beter ben, moet ik toegeven dat het geen goede actie was. Ik ben zo moe, ik kan niet eens slapen. Nu ga ik maar even op de bank voor de tv hangen denk ik. Hopelijk slaap ik nu vanacht wel een beetje door..

succes met jullie toetsen en bloeduitslagen e.d. ...

groeten,
Danielle