ziekte van pfeiffer ja of nee ??

Gestart door mickey, 22 april, 2008, 10:26:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickey

Ik zal even het verhaal vertellen van mijn zoon die waarschijnlijk pfeiffer heeft....
Vrijdag 11 April kwam hij uit school helemaal onder de uitslag en vreselijke jeuk (wij dachten aan een allergische reactie omdat wij weten dat hij voor verschillende zaken allergisch is)Hij was ook niet lekker,wat misselijk en hij voelde zich al een aantal dagen moe.Op zaterdag ook hele dikke ogen erbij (wij dachten nog steeds aan een allergie)Hij was ook erg moe.
Op maandag de huisarts maar gebeld voor een afspraak.Dinsdag naar de huisarts en die heeft hem onderzocht.(jeuk en uitslag waren al ver weg)maar hij was nog wel erg moe.Klieren in de hals waren opgezet.
De huisarts heeft toen algemeen bloedbeeld laten omdat het wat vage klachten waren en zij ook dacht aan een allergische reactie.
Vorige week woensdag kreeg hij hele erge keelpijn en kon erg slecht slikken door de pijn,klieren in de hals werden maar steeds dikker.Moeheid blijft ook.

Gisteren hebben we de uitslag gekregen van het bloed.Er kwam uit dat er een infectie of virus in het lichaam zit.
Maar omdat hij klachten heeft van keelpijn,opgezette klieren en moeheid is hij vandaag opnieuw geprikt op de ziekte van pfeiffer en ze heeft gelijk ook leverfuncties laten prikken.

DE uitslag komt nu pas eind volgende week binnen maar we kunnen dan pas de week daarop bellen omdat de huisarts volgende week een week met vakantie is.....

Maar wat denken jullie ?? Zal hij de ziekte van pfeiffer hebben als je dit zo leest ??

Peetje

Keelpijn, opgezwollen klieren en moeheid kunnen op Pfeiffer wijzen. De uitslag kan ik niet plaatsen, alleen in combinatie met antibiotica, maar die heeft je zoon niet gekregen. Ik ben natuurlijk geen arts, maar het zou goed kunnen dat je zoon Pfeiffer heeft. En blijkbaar denkt de huisarts dat ook, anders zou die geen bloed hebben laten prikken.
Over het algemeen duurt het ongeveer een week tot de uitslag van een virustest er is, leverfunctie e.d. is er meestal al na een paar dagen. Vervelend dat jullie huisarts op vakantie gaat. Is er geen vervanger die naar de uitslag van de bloedtests kan kijken?

Heel veel beterschap en ik hoop dat jullie snel zekerheid hebben. :)

mickey

Er is wel een vervanger maar omdat hij niet op de hoogte is van zijn ziek zijn is wil ze liever dit zelf afhandelen.

Peetje

Uitslag doorgeven moet toch wel kunnen? Dat je huisarts een eventuele behandeling zelf af wil handelen, kan ik nog begrijpen, maar als het Pfeiffer is, is er toch geen behandeling mogelijk en als je het weet, kun je in ieder geval de school inlichten en eventueel al een aangepast rooster regelen.
Vervangers zijn er toch juist om dingen af te handelen als de huisarts er zelf niet is? Anders is een vervanger toch niet nodig?

mickey

Huisarts heeft vanmorgen gebeld omdat de uitslagen al binnen waren.Het is de ziekte van pfeiffer.
Leverfuncties waren ook niet goed.
Zij wilt hem over 2 weken weer op het spreekuur zien om te kijken hoe het dan met hem gaat.

Ik ben wel blij dat we nu weten waar die klachten vandaan komen.....

Peetje

Inderdaad fijn dat jullie nu zekerheid hebben. :)
Verder kan ik denk ik weinig meer zeggen, behalve rustig aan doen en heel veel beterschap.