Acute pfeiffer.

Gestart door froggie, 05 april, 2008, 22:51:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

froggie

Heeeee !

Lees nu al een paar weken dit forum dus wou mijn verhaal ook even vertellen!
Ik weet nu ong. 5 weken dat ik de ziekte van pfeiffer heb, had al 2 weken een opgezette lymfeklier maar werd zo dik dat ik even langs de dokter ging, hij vond hem ook wel heel dik dus moest even bloed gaan prikken omdat hij dacht dat om een ontsteking ging, maar omdat ik die week daarvoor ookal wat moe?r was moest ik me ook op pfeiffer laten testen.
Het was vrijdag eind v/d middag en moest daarom tot maandag wachten met bloed prikken.
Die zaterdag moest ik de hele dag werken, maar was de hele dag wat duizelig en kreeg last van m'n keel, ben toen 's avonds vroeg gaan slapen en toen ik 's morgens wakker werd was ik nog best moe en kreeg steeds meer last van m'n keel, de lymfeklier werd ook steeds groter en dikker en kreeg ook last van m'n oor.
Heb toen 's maandags bloed laten prikken en kreeg eerst dinsdag morgen uitslag dat het geen ontsteking was, vond het wel raar want dacht dat ik gewoon keelontsteking had, de rest van de uitslag zou ik misschien die dag nog krijgen anders de dag erna, maar omdat ik intussen zo'n zere keel had gekregen dat ik bijna niets meer kon eten en die lymfeklier zo erg opgezet was moest ik 's middags nog even langs komen bij de dokter.
Toen we daar kwamen had hij net achter de andere uitslag aan gebeld en vertelde dat ik acute ziekte van pfeiffer had.
Eigenlijk was het meer een opluchting, zo moe was ik niet eens en hij zei dat als je acute pfeiffer had dat je er dan ook snel weer vanaf kon zijn, (maar ook dat het lang kon duren)
Die dagen erna had ik zo'n zere keel dat ik echt bijna niks meer at en werd toen ook veel moe?r, vanaf toen werd het eigenlijk steeds erger.
Ik had die week gelukkig vakantie en heb wel veel uitgerust.
Aan het einde van die week ging de keelontsteking eindelijk een beetje over (dankzij trachitol, hielp echt heel goed!!)
Maar toch was ik nog heel moe, sliep heel veel en was duizelig.
Toen na 1,5 week thuis zitten was ik het helemaal zat en ben toen die donderdag 1,5 uur naar school gegaan, was ook echt doodop toen en ben toen die vrijdag weer thuis gebleven.
Die week erna 3 dagen 1,5 uur naar school geweest, wat dan net lukte!
En de 2 weken erna ook 3 dagen 1,5 uur geweest.
Vorige week 4 dagen achter elkaar geweest (wou toch een beetje proberen op te bouwen), waardoor ik het hele weekend niks heb kunnen doen alleen maar slapen en op de bank liggen!
Ook de dagen erna had ik er echt nog last van veel moe?r, gelukkig toetsweek(maar g??n toetsen) dus veel uit kunnen rusten deze week.
Had donderdagmiddag kano?n met de klas en 's avonds klassefeest, na een uur kano?n was ik zo moe, moest echt liggen.. heb niet kunnen slapen want moest een uur later al weer klaar zijn en moest ook douchen enz. in die tijd. toen 's avonds klassefeest waar ik tot half 9 ben gebleven, in de auto naar huis al in slaap gevallen, was echt weer doodop.
Kon gister daardoor de hele dag weer niks en vandaag nog steeds veel moe?r, maar dat vind ik opzich niet zo erg want verder doe ik bijna geen leuke dingen meer, uitgaan kan niet en als ik naar school ben geweest ben ik 's avonds vaak ook te moe om wat te doen met vriendinnen ofzo, dus dit had ik er wel voor over!
Het gaat nog niet echt beter ookal heb ik het nog niet zo lang, echt vooruitgang zie ik nog niet.
Verder heb ik ook last van m'n lever als ik vette dingen eet (Hoelang duurde dat bij jullie, als jullie dat ook hadden, ongeveer?) en de milt doet soms ook zeer, en echt ongelovelijk veel dorst, m'n lymfeklier is ook nog steeds opgezet maar wel een stuk minder als eerst en had last van huiduitslag maar dat trekt nu wel volgens mij.
nu ben ik al weer bijna een uur met dit verhaal bezig en m'n ogen vallen bijna dicht dus ik ga maar weer slapen! ;)

Ik wou iedereen nog even veel sterkte wensen met deze vervelende ziekte!:)
liefs mij!