??n en al ellende

Gestart door Anoukk, 01 april, 2008, 20:07:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anoukk

Hallo, ik ben Anouk 15 jaar, en nu zo ongeveer 2 maanden de ziekte van Pfeiffer.

Ik zal jullie vertellen hoe het allemaal bij mij deze ellende begon.
Ik werd ziek had hoge koorts, geen eetlust en erge keelpijn. Ook had ik zo'n erge last van jeuk, niet normaal!
als eerst dacht ik dat ik gewoon een griepje had, dat na een week wel weer over was
maar nee dat was het niet. Op school zeiden ze dat ik er slecht uizag en dat me ogen geel waren.
Uit school leg ik aan me moeder uit wat ze zeiden en me moeder belde de huisartsenpost.
Die wouden gelijk dat ik kwam, eenmaal daar aangekomen moest ik door naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken
1week later werd bekend gemaakt dat ik de ziekte van Pfeiffer heb.

Op het begin merkte ik nog niet zo veel van de vermoeidheid, wel werd de jeuk steeds erger en erger
ik word er egt helemaal gek van, omdat je er niks aan kan doen, je staat helemaal machteloos!

Op dit moment is de vermoeidheid een hel, in de nachten slaap ik niet omdat ik dan bezig met jeuken,
ik word gebracht en gehaald naar school en ik ben iedere dag om 10 over 12 uit. Als ik dan uit ben ben ik ook
echt gebroken! Heel raar maar als ik overdag slaap heb ik geen, of weinig last van mijn jeuk.
Ik probeer dan overdag al mijn slaap in te halen, maar vermoeid blijf ik nog steeds, al loop ik van de trap af zegt me lichaam al
dat hij naar bed wilt, en dat is egt moeilijk te bevatten!

Ik was zelf namelijk een meisje met veel energie, speelde hoogste klasse met Handbal, en ging lekker in de weekend uit.
nu lig ik fulltime in me bed en kan ik niet meer genieten. Het is gewoon een rotziekte omdat je machteloos staan en omdat je niet weet
wanneer deze ellende over is. Ik blijf zoveel mogelijk rust houden zodat ik er zo snel mogelijk van af kom.
Ik ben niet meer onder de mens en ik mis me andere leventje

Groetjes Anouk

Astrid191

Ik weet helemaal hoe jij je voelt, alleen van jeuk heb ik zelf (gelukkig) geen last gehad  ???
Echt vervelend voor je!

Mis jij de handbal ook zo erg? Ik doe het namelijk al zo'n 10 jaar en speelde ook vrij hoog en nu heb ik al 4 maanden niet meer kunnen handballen  :( ben benieuwd of ik ooit weer tot de conditie kom die ik eerst had, anders kan ik het wel vergeten om weer zo hoog te spelen..

Sterkte!  :)

moos

Erg he dat je door zo'n ziekte helemaal uitgevloerd kan raken......

Mag ik vragen waar je jeuk hebt ? Ik heb altijd jeuk op mijn rug (en dan net waar je niet bij kan...) en eigenlijk nooit gedacht dat het aan de Pfeiffer lag. Je ziet niets, geen uitslag of pukkeltjes, jij wel ?

Sterkte meid !!

Groetjes Monique

Anoukk

Citaat van: Astrid191 op 01 april, 2008, 22:11:55
Ik weet helemaal hoe jij je voelt, alleen van jeuk heb ik zelf (gelukkig) geen last gehad  ???
Echt vervelend voor je!

Mis jij de handbal ook zo erg? Ik doe het namelijk al zo'n 10 jaar en speelde ook vrij hoog en nu heb ik al 4 maanden niet meer kunnen handballen  :( ben benieuwd of ik ooit weer tot de conditie kom die ik eerst had, anders kan ik het wel vergeten om weer zo hoog te spelen..

Sterkte!  :)

jaa handbal was egt mijn lust en mijn leven, en ik mis het egt heeeel erg!
gelukkig wilt mijn coach me wel altijd ophalen en afzetten zodat ik nog wel mee kan
naar de wedstrijden, en daar ben ik heel blij mee,
maar waar speelde jij dan? en ging je ook wel eens op toernois??

Anoukk

Ik heb jeuk over mijn hele lichaam, noem maar iets op en ik heb het daar ook werkelijk egt!
ik word er egt helemaal gek van ik heb geen last van uitslag of pukkeltjes maar wel JEUK AAWH!
haha njaa nu ben ik het zo ongeveer wel gewend die jeuk, niet dat ik het een pretje vind, maar ik weet hoe ik moet handelen

jij ook sterkte!

Astrid191

Ik heb gelukkig ook dat ik nog wel een beetje fut heb om de wedstrijden van me team te blijven kijken en ze te blijven aanmoedigen, dan hoef ik handbal nog niet helemaal te missen.. maar als ik ze dan zie spelen wil ik ZO graag meedoen!
Ik denk dat je die vereniging niet echt kent, het is niet zo heel erg bekend; ODIS! Ligt ergens in 't westland dicht bij Rotterdam, misschien ken je de vereniging van der voort Quintus wel? die zijn Nederlands kampioen 2005-2006 en 2006-2007 ;) nou die vereniging is dicht bij ons in de buurt!
Veel toernooien spelen we niet meer, zit nu in de A en volgend jaar (als ik dan weer kan spelen) ga ik naar de dames, dus dan zijn er al een stuk minder toernooien.

en jij?

Anoukk

Nee Odis ken ik inderdaad niet haha, maar quintes wil
Ik speel bij de vereniging KSV, in Heerhugowaard dat ligt vlakbij Alkmaar
Ik speel erediviesie, A1.
Ik heb dat ook joh!  dan zit je aan de kant en dan sta je gwn te popelen om mee te doen
en dan zie je iemand anders op je plek staan , en dan denk je SHITT haha, daar hoorde ik
op welke plek sta jij?
Wij doen nog met best veel toernooien mee eigenlijk, ik vind dat altijd wel leuk!

Groetjes!

Astrid191

Jaa en KSV ken ik weer niet ;) maar dan speel je wel wat hoger dan mij ja! haha
Ik zat eerst ook in de A1, maar heb jaar terug blessure gehad waardoor het een tijd duurde voordat ik weer kon handballen en moest uiteindelijk in de A2 spelen! Ik was net weer goed begonnen met conditietrainingen en de coach vond dat als ik zo doorging ik weer in de A1 mocht spelen, maar toen kwam de pfeiffer  :( zit niet echt helemaal mee, ik zal nu wel nooitmeer in de A1 komen..
Jaa dat is echt moeilijk als je hun dan ziet handballen! Vanaf de kant zie je allemaal gaten in de verdediging en dan denk je: als ik er nou instond was ik allang door die verdediging heen! Gelukkig kan ik ook nog als scheidsrechter bij de D- en C-jeugd blijven fluiten.. ook al is dat door me pfeiffer wel moeilijk om me te concentreren.
Jaa ik vond toernooien ook altijd leuk! Maar vooral de A1 speelt toernooien bij ons, en daar zit ik helaas dus nietmeer in dus voor mij geen toernooi  :(
Ik speel rechteropbouw! en jij?
xxx

Anoukk

haha , ik speel linkeropbouw  :D
ik kan niet w8e totdat die stink pfeiffer over is,
wat een gedoe zeg,
jij hebt ook veel peg gehad, je moet nu gewoon zo veel mogelijk rust nemen
en dan als je weer helemaal sterk bent, en alles over is
dan moet je weer gaan beginnen , en dan gewoon weer opbouwen.
dat moet ik ook ; Helaaaas  :-\

x-x.

Astrid191

haha toevallig ;) allebei een opbouw speler! zijn ook de beste plekken vindik!
Jaa idd, enige medicijn voor deze *** ziekte is rusten..
maar snel hopen dat we snel weer mogen handballen!
succes ermee iig  :)
xxxx