Al heel lang pfeiffer?

Gestart door Iria, 16 maart, 2008, 20:32:37

Vorige topic - Volgende topic

Iria

Hallo,
ik heb al sinds ik ongeveer 5 (ben nu 13) ben bultjes in mn keel, alleen aan 1 kant.
ik denk dat het opgezwolle klieren zijn.
verder heb ik vaak hoofdpijn, heb ik vaak keelpijn en ben best vaak moe.
Maar kan het zijn dat ik dan al vanaf mn 5de pfeiffer heb?
dat kan tog bijna niet?
en wat zouden die bultjes dan anders zijn?
ik hoor het wel van jullie
Groetjes Iria

Iria

oja en als je zo'n test moet doen, hoeveel bloed nemen ze dan af en hoe gaat dat dan in zn werk?
Ik ben namelijk best wel  bang voor prikken  :-[

Elise

Vanaf de vijfde Pfeiffer lijkt me heel vreemd, maar ik zeg niet dat het niet kan. Heb je in die jaren ook bloed laten prikken?

Ik denk, omdat je al zo lang aan het kwakkelen bent, dat ze wel flink wat buisjes bloed af gaan nemen. Bij mij waren het zo'n tien buisjes. Sommige buisjes moeten langer staan, sommige moeten in ijs en de rest die gaan ze gewoon 'direct' onderzoeken. Kan het ook zijn dat je een andere virusinfectie hebt? Want als je verkouden bent, kunnen je klieren ook gezwollen zijn. Ben je hiervoor al naar de dokter geweest?

Dit is niet om je bang te maken hoor, maar ik ben ook als de dood voor die dingen :o Als je daar zit moet je er niet naar kijken en even letten op je ademhaling!!! Neus in, mond uit :P Dat helpt bij mij heel goed, want dan val ik in ieder geval niet flauw en dan let je niet zo op het prikken!

Iria

10 buisjes?? wow  :o
khoop niet dat ik zoveel buisjes moet  :-\

Peetje

Alleen de Pfeiffer-test is 1 buisje, maar je dokter zal hoogstwaarschijnlijk ook nog andere dingen laten controleren. Ik ben in januari nog naar de dokter geweest om te laten prikken op alles wat nog meer vermoeidheid kon veroorzaken (o.a. CMV en B12) en toen was ik 5 buisjes kwijt.
Ik heb het ook niet zo op die naalden en kijk altijd de andere kant op.

Ik ben geen dokter, dus ik kan niet zeggen waar je nog meer bultjes van zou kunnen krijgen. Ik vrees dat je toch echt even naar de dokter zal moeten.
Heel veel beterschap. :)

Iria

Yes:D
ik ben naar de dokter geweest en ze vertelde me dat het niks was om me zorgen over te maken, ik hoef zelfs niet bloed te prikken:D:D:D