Pffffffff....

Gestart door Towny, 05 februari, 2008, 20:36:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Towny

Hallo iedereen,

bij mij is het begonnen met dat ik uitging met en paar vrienden, enorm veel had gedronke, en echt 4 of 5 dagen duizelig werd...  bloed laten trekken en niet gevonden, maar de vermoeidheid bleef...

Dus terug bloed laten trekken en toen zei de dokter dat ik al minstens 5 of 6 weken Klierkoorts had...

Ik maakt me enorm veel zorgen want ik had dus tijdens mijn klierkoorts blijven doordrinke, dus daar ben ik meteen mee gestopt zodra ik wist dat het Pfeiffer was...

Nu mijn buur heeft ook klierkoorts gehad, maar bij hem was het al weg na 4 weken, en ik zit er ondertussen al 2 maanden mee en ik blijf zo moe, echt frustrrend dat andere er zo snel vanaf zijn en ik er zo lang mee blijf zitten...

Nu had ik ook een vraag, kan klierkoorts ook op je ogen slagen??  Ik zit nu dus voornamelijk altijd thuis, omdat ik gewoon te lusteloos en moe ben, dus zit voornamelijk op de pc en voor de tv dus heb nu enorm glazige en rode ogen, altijd enorm vermoeiend, zou dat van die klierkoorts komen??

En ten tweede waar ik eens achter wou horen : Ik slaap dus enorm slecht en onrustig, ookal ben ik altijd moe...  Dat is toch raar he?  Ik doe in den dag wel bijna niks nu, kan het daar aan liegen??  En elke morgend ben ik zooo moe, niet normaal... 

En vooral als ik lang achter de pc heb ik ook enorme last van draainissen...

Ben blij dat ik dit forum heb gevonden!!!!

Grtz. Tony

Towny

Sorry, wou ook nog even vermelden dat ik een roker ben, maar daar kan ik beter dan ook hard mee minderen om de ziekte zo snel mogelijk uit mijn lichaam te krijgen, niet,?  :)

Sjak

Bij mij is het begonnen net nadat ik gestopt ben. Lekkere motivatie dus haha :) Dus van al die voordelen en gezond zijn en blabla merk ik nog niet zo gek veel...
Maar ik zou sowieso proberen te minderen / stoppen. Is altijd beter voor je, pfeiffer of niet.

Towny

Ja, ik ben nu al serieus aant het proberen minderen...

En nu heb ik weer enorm veel alst van hoofdpijn al een paar dagen, precies of er staat altijd een druk op men hoofd, echt een voos gevoel zo, zo hoofdpijn, niet erg, maar is er wel altijd...

Dat zijn dus die fasen waar ze wrs over spreken die je kan krijgen met Pfeiffer, niet? :)

Towny

Ik las ook dat je last kunt hebben van "zeurende" hoofdpijn, maar wat wil dat zeggen??

Sjak

Ej
Ik zou het niet weten Towny :) Weet zelf pas net dat ik het heb. Maar die hoofdpijn heb ik ook. Is nu minder aan het worden, maar dat was een van mijn klachten. Een heel irritant gevoel, alsof je allemaal luizen hebt of zo. Alsof iemand zachtjes kietelt. Over het algemeen geen bonkende hoofdpijn. Kan het eigenlijk geen eens hoofdPIJN noemen, want dat is het niet. Maar gewoon een heel irritant gevoel.
Maar welke fases? Jij weet meer dan ik, vertel vertel vertel :)

Peetje

Ik krijg als ik me te veel inspan ook last van hoofdpijn en die zou ik inderdaad omschrijven als zeurderig. Niet echt heel pijnlijk, maar gewoon zwaar irritant.

Gezond leven is in ieder geval wel van belang voor de genezing van Pfeiffer en dan voornamelijk om je immuunsysteem weer op pijl te krijgen.

Towny

Nog 1 vraagje dan  :)

Ik heb 's morgens precies altijd zon mega zwaar gevoel in men hoofde, als ik niet rustig doe, draai ik helemaal en voel me meestal 's morgens niet zo echt goed...  Vooral ook last van mijn ogen dan als ik net wakker word, kan precies mijn ogen niet concentreren en alles lijkt zowat te bewegen, na een tijdje is het wel terug overhoor maar toch echt raar...

Kan dit nu echt allemaal te maken hebben met Pfeiffer...

Sjak

Jepz... En zo niet, dan zijn we in elk geval samen langzaaam gek aan het worden ;)
Ik heb steeds het gevoel dat ik droom, zweef, in een film zit. Ik zie mijn handen typen, maar het lijkt of het handen van een ander zijn. Als ik lees, draaien de letters, worden ze groot/klein, lichten ze op, worden ze donker. Heel irritant. En hierdoor kan ik me dus totaal niet concentreren op wat ik lees. Woord voor woord lukt het wel, maar ik zou werkelijk niet weten wat ik aan het begin van deze post heb geschreven.
Ik lees het trouwens makkelijker als ik de tekst selecteer (blauwe achtergrond met witte letters dus). Misschien helpt het jou ook?
Maar heb je het dus erger als je net wakker bent dan wanneer je moe wordt?

Peetje

Er is zelfs een heel topic over dat verschijnsel. Ik noem het zelf Pfeifferdufheid, maar ik heb het ook al zien omschrijven als duizeligheid, 'er niet helemaal bij zijn' of 'van een afstand naar jezelf kijken'. Rare ziekte hebben we he? ;)

Towny

Inderdaad, dufheid, er niet helemaal bij zijn omschrijft het perfect...

En als je ergens last van had daarvoor, bijvoorbeeld je ogen, of je longen, word dat nu allemaal precies eens zo erg, maar dat zal wrs zijn omdat je immumsysteem zowat verminderd is...

Ik heb precies ook soms een branderig gevoel op men longen...

Maar tsja, zoals hier al zovaak is gezegd, het beste kan je het gewoon accepteren zeker en je "proberen" niet te druk te maken, en weten dat het ooit is over zal gaan  :)

Towny

Kan je me soms eens een link geven van dat topic??

Thanxx man!!!

Towny

En idd, ik kan me veel vinden in topics die hier neergezet worden...

Heel de dag thuis zitte, heel de dag tv zien of op de pc, je leeft wel maar dagdagelijks hetzelfde, dus je voelt na een tijd al echt niet meer of je nu beter word of niet want je doet gewoon NIKS! Je word er gewoon precies na een tijd nog vermoeider van  :)

Het enige waarop ik me verheug in deze dagen, buiten het genezen dan natuurlijk, is 's avonds programma's kunne bekijken  :)

Sjak

Jaja, we hebben echt een heel zinvol leven zo :)

Towny

Ja, en als ik nu bijvoorbeeld toch eens 1 of 2 pintjes drink om de 2 of  3 weken, dan hebbek 's morgens enorm meer last van men ogen, wazig zicht, hard opgezwolle ogen, snap dit eigelijk niet echt...  De lever of nieren heeft toch niks te maken met men ogen he??  ???

Sjak

Nee, maar die hebben wel alles te maken met het afbreken van die alcohol. Ik denk dat ze daar langer over doen als ze ontstoken zijn en je daardoor dus 's ochtends last hebt van die klachten.
Op wikipedia staat nog iets over redenen voor oedeem (dat is volgens mij de officiele naam voor opgezwolle ogen), 'De lever is niet meer in staat om de eiwitten in het bloed aan te maken'. Ik denk dat dat het geval is als je alcohol drinkt, omdat je lever dan al zoveel moeite moet doen om de alcohol te verwerken dat de lever niet meer in staat is de eiwitten in je bloed aan te maken en daardoor dus (tijdelijk) je ogen dikker zijn dan normaal.

Towny

En gistere verjaardagsfeestje gehad waar ik met tegenzin heen ben gegaan, was veel te moe...

Maar daar aangekomen wat champagne gedronke en vandaag echt terug een wrak!!!!

Was 3 weken geleden dat ik nog iets van alcohol had gedronke maar kan er blijkbaar nog altijd niet tegen...

Ik voel me nu zo beroerd he!!!

Pffff.....

Towny

Ok, ff een update...

Gisteren ben ik naar een vergadering moete gaan int midden van stad en ik moet zeggen, wow, dat is raar als je zo altijd binnen hebt gezeten...

Ik liep er rond, kei veel volk rond me, en ik weet niet, ik had een zeer raar gevoel, die drukte was ik echt niet meer gewoon, ik was er wel, maar precies in men eigen wereldje, klinkt dit raar??  :)

En vooral 's morgens heb ik ook nog enorme last, kan me moeilijk op dinge concentreren als ik net wakker word in men bed, enorm voos hoofd, enorm gezwolle ogen en echt niet goed voelen...

Bij mij is het nu toch ook al een klein 3 maand bezig, het blijft maar duren he...

Towny

En hebben jullie dit ook??

Als je je bijvoorbeeld druk maakt in iets of adrenaline voelt, je je dan duizelig en draaierig begint te voele daardoor??

sahahanne

Hmm ik weet het niet eigenlijk met adrenaline [ m'n geheugen moet echt nog opstarten voordat ik die vraag kan beantwoorden :P ] Ik heb wel altijd dat als ik me druk maak dat ik dan gelijk hoofdpijn krijg en benauwd ga voelen enzo. Duizelig en draaierig ook wel een beetje door de benauwdheid.
Everything will be alright in the end, if it's not alright it's not the end.

Sjak

Citaat van: Towny op 15 februari, 2008, 19:00:48
En hebben jullie dit ook??

Als je je bijvoorbeeld druk maakt in iets of adrenaline voelt, je je dan duizelig en draaierig begint te voele daardoor??

Ja. En dat van je eigen wereldje herken ik ook trouwens.