Mijn verhaal

Gestart door xxme_, 23 december, 2007, 20:38:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xxme_

Vorig jaar rond deze tijd begon t allemaal.
Ik sliep veel meer dan normaal en was al snel moe. Ook hoorde ik achteraf dat ik vaak bleek zag.
De maandag na de vakantie was ik gewoon naar school gegaan, maar daar kwam ik erachter dat ik er eigenlijk geen puf voor had. De dag erna ben ik opgestaan met ontzettende keelpijn & misselijkheid terwijl ik normaal gesproken echt n??it misselijk ben. Die dag was ik maar thuis gebleven. Ook de dagen erna waren niet beter. 's Ochtends werd ik helemaal nat van het zweten wakker met ontzettende keelpijn. Kracht verzamelen om naar beneden te gaan en een asperine fijnpletten tussen 2 lepels en die met ijskoude appelmoes naar binnen werken omdat gewoon water slikken te veel pijn deed.
Die zondag was de keelpijn weer een beetje weggetrokken maar ik ging wel geel zien. Ook kreeg ik ontzettend veel uitslag over mijn h?le lijf. De dag erna zijn we naar de dokter geweest en die heeft me laten prikken op pfeiffer. De uitslag was positief.
Ik had op z'n minst een paar weken thuis in het vooruitzicht. Omdat ik toch altijd iets moet doen heb ik toch maar een lichte toets alvast geleerd en deze toets in de toetsweek 2 weken na de kerstvakantie toch gemaakt. Na dit ene uurtje was ik toch vreselijk moe en heb ik besloten voorlopig mijn gezicht niet meer op school te laten zien. Ook bezoek ontvangen kostte ontzettend veel energie, wat ervoor zorgde dat dat maar 2 maal per week heel eventjes gebeurde. De geelzucht en de uitslag waren inmiddels gelukkig al weer verdwenen.

Begin februari was mijn 16de verjaardag. Al had ik hier geen puf voor, ik wou het toch wel heel eventjes vieren. Ik heb sowieso een kleine familie dus die kwam en mijn beste vrienden. Ik wou het aantal zo klien mogelijk houden. Ik had tegen iedereen gezegd dat het gewoon eventjes 2 uurtjes zo zijn met iedereen. Dat was het ook, maar daarna was ik weer ontzettend moe wat betekende dat ik weer een paar dagen nodig had om weer bj te komen.
Ondertussen ging het normale leven gewoon door en had iedereen eind februari vakantie. Iedereen uit mijn omgeving ging leuke dingen doen maar ik kon niks. Ik moest het doen met de verhalen van anderen. Daar heb ik het toen de tijd best moeilijk mee gehad.

Maar uiteindelijk had ik eind maart weer de puf om 2 uurtjes naar school te gaan. Dat heb ik wel gemerkt, maar omdat school op zo'n moment leuk is, je ziet iedereen die je al die tijd niet gezien hebt weer, gaf ik niet op en zodra ik weer bijgekomen was ging ik weer voor 3 uurtjes naar school. Zo zijn er geloof ik 2 weken van 3x 3 uur voorbij gegaan en begon ik weer met opbouwen van mn uren. Maar ja, ik had dus wel 3 maanden school gemist wat allemaal ingehaald moest worden, omdat ik moest en zou overgaan. Iedereen had de hoop daarin al opgegeven, ook mijn ouders, terwijl ik bleef volhouden. Na school stak ik al mijn energie in mijn huiswerk om de stof bij te werken en ik volgde alleen de vakken die ik het belangrijkst vond. Ik begon steeds meer energie te krijgen en zo rond eind april ging ik weer hele dagen naar school. Sporten enzo was nog teveel dus dat sloeg ik nog over. Ergens in mei/juni ben ik daar geloof ik ook weer voorzichtig me begonnen, eerst alleen warming-up en daarna steeds meer. Aan het eind van het jaar was ik helemaal bij met school en ik had het ook nog eens voor elkaar gekregen een mooi eindrapport te krijgen. Al met al heb ik dus iedereen verbaasd en zit ik nu in 5vwo.

Ik ben nu weer helemaal beter. Ik wil iedereen op dit forum meegeven dat ze ?cht goed naar hun lichaam moeten luisteren, ook al is het moeilijk. Je tijden zelf bepalen en niet door andere laten bepalen voor zover dat mogelijk is. Weet dat iedereen er weer bovenop komt na een korte of lange tijd.

Groetjes Ilse

Lizzy!

Heee, ik herken je verhaal! Grappig zeg. We zijn ook nog even oud, ik ben ook in februari 16 geworden ;) Ik heb dan pfeiffer een maandje eerder gekregen. En ben van 4 naar 5 havo gegaan terwijl ik ontzettend veel achterliep enzo. Alleen ben ik veeel te snel weer met school begonnen wat er voor gezorgd heeft dat ik een hele lange nasleep had en misschien nog wel heb.

Welkom hier op dit forum!

xxme_

Citaat van: Lizzy! op 24 december, 2007, 19:46:32
Heee, ik herken je verhaal! Grappig zeg. We zijn ook nog even oud, ik ben ook in februari 16 geworden ;) Ik heb dan pfeiffer een maandje eerder gekregen. En ben van 4 naar 5 havo gegaan terwijl ik ontzettend veel achterliep enzo. Alleen ben ik veeel te snel weer met school begonnen wat er voor gezorgd heeft dat ik een hele lange nasleep had en misschien nog wel heb.

Welkom hier op dit forum!

Dankje,
maar dat je er nu nog last van hebt:( goed naar je lichaam luisteren, ook al wil je nog zo graag naar school. ik weet dat t moeilijk is..
ojaa, en volgens mij helpt veel fruit eten ook wel, want dan gaat je weerstand omhoog. of zo iets.