Vraagje, hoop op reactie

Gestart door agroen, 12 december, 2007, 13:21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

agroen

Hallo allemaal, ik heb nu bijna 5 maanden pfeiffer, probeer wel weer wat te doen als fietsen en lopen e.d.
Maar nou heb ik wel eens op momenten dat ik in beweging ben, dat ik het ineens heel warm krijg, jeuk krijg over m'n lichaam, rode plekken. Echt heftige jeuk is het, en als ik dan weer rustig aan doe, trekt het weer weg. Heeft dat ook met pfeiffer te maken en kan je er iets tegen doeN? Graag reactie, bedankt alvast!
Groetjes

Peetje

Geen idee of het iets met Pfeiffer te maken heeft, maar ik weet dat mijn zus bij dingen als inspanning of een massage een soortgelijke reactie krijgt. Het trekt inderdaad vanzelf weer weg en geeft verder geen restklachten ofzo.
Geen idee of je er iets tegen kunt doen, dus wat dat betreft kan ik je niet verder helpen, sorry.

isabelle

Agroen,

bij mij vind een soortgelijke reactie plaats sedert een aantal jaren (wat in mijn geval dus los staat van de Pfeiffer).
Als ik wandel of bijvoorbeeld op een hobbelige baan met de fiets rijd, dan kan ik daar ook plots hevige last van krijgen. Het is een niet te harden jeuk. Ik moet dan gewoon blijven stilstaan en scharten... en even wachten tot het voorbij is.
Het is wel als ik in beweging ben....Maar ik kan die bewegingen bijvoorbeeld een hele poos uitvoeren zonder er last van te hebben, en dan plots is het daar...ik laat het voorbij gaan en vervolg opnieuw dezelfde beweging zonder verdere last.

Even dacht ik dat mijn vel te droog was, maar, bij insmeren verandert dat niet.
Ik sprak erover met mijne pa (die dokter is), maar die wist er ook niets aan te veranderen. Blijkbaar heeft mijn moeder dat vroeger ook gehad.

Het is natuurlijk niet zeker dat dit dezelfde reden of oorzaak heeft als bij jou h?.
In elk geval hoop ik voor je dat je er niet teveel last van blijft hebben...

groetjes

Isabelle

Marit

Lig of zit je veel??

Ik heb dat ook en ooit ooit heb ik in een ziekenhuis gewerkt en mensen die veel zaten of lagen hadden het ook.

Het heeft ermee te maken dat je bloedsomloop weer op gang komt en alle kleine haarvaatjes vullen zich met bloed en brengen zuurstof op plekken waar het nodig is omdat er ineens beweging komt. Dat veroorzaakt rode vlekken en een heel akelige jeuk waar je bijkans gek van wordt!!

Ik had het ook toen ik een poos moest liggen vanwege een oogontsteking (had daardoor veel last van evenwicht enzo en liep overal tegenop, dus dan maar liggen, veel hoofdpijn dus zitten doe je dan ook niet)

Ik zou me geen zorgen maken. Wat je kunt doen is regelmatig je ledenmaten bewegen of laten bewegen.

Ik ben gaan slenderen, dat zijn bewegingsbanken waarbij je zelf niets hoeft te doen maar het voor je gedaan wordt (en geloof me of niet, het doet ook echt wat voor je spieren, ik had de eerste keer zelfs spierpijn).
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

agroen

Hey bedankt voor jullie reactie!

Ik heb 2 maanden plat gelegen, 22 van de 24 uur op een dag. Daarna ben ik veel gaan zitten, maar kga sinds 2 weken wel steeds meer dingen doen, fietsen en lopen. Wat er stond dat het kan komen doordat je weinig beweging heb, dat zou best goed kunnen ja, ik hoop dat het over gaat als ik gewoon vaker ga bewegen nu.

En die bewegingsbanken Marit, daar heb ik nog nooit van gehoord, is dat echt aan te raden of kan je beter gewoon fietsen en lopen op momenten dat dat kan?

Maar de jeuk is inderdaad heel heftig, en je kan dan wel gaan krabben ofzo, maar dat werkt totaal niet. Inderdaad gaat het ook weer weg als ik weer stil ga staan of zitten.

Bedankt in ieder geval!

Marit

Als je 2 maanden zoveel hebt gelegen dan kan het al hoor! Ik denk dat het daar van komt.

Die bewegingsbanken is heel prettig omdat het je geen extra energie kost en je die dus spaart, het ontziet ook je gewrichten en daarom doen veel mensen het die herstellen van ziekte, ziek zijn of ziekten aan de gewrichten hebben.

Je kunt allerlei oefeningen doen die vrij stevig kunnen zijn, je kunt dus meer doen dan alleen liggen en je laten bewegen.

Waar ik kom heb je een bank waar je op kunt liggen of zitten en die je heupen heen en weer of op en neer beweegt (wiebelen zeg maar, maakt je rug los en die kan ook onwijs gaan kriebelen!!).
De 2e bank, lig je met je rug op en je benen opgetrokken met de knieen in een hoek van 90 graden. Je voeten worden rondgedraaid op een horzintaal vlak dus ze bewegen van je af en naar je toe, je houdt een bal tussen je bovenbenen en iedere keer als je benen naar je toe komen knijp je de bal "plat" je gaat dan je dijbeen en vooral binnenbeenspieren heel erg voelen!
De derde bank lig je ook op je rug op en de onderste helft (waar je benen dus op liggen) beweegt naar boven en beneden. je kunt gewoon blijven liggen maar ook lichte oefeningen doen: komt hij omhoog dan trek je je tenen naar je toe en je voelt onwijs je kuitspieren enzo), ook kan je als hij boven is 1 been even op zijn plek houden en boven de bank langzaam mee laten zakken om je buikspieren te trainen. Wil je zwaardere buikspieroefeningen doen, dan ga je andersom liggen, lijkt op de bekende buikspieroefening alleen met wat hulp)

de volgende bank doet een beetje hetzelfde maar dan de benen om en om, hier kan je ook op je buik liggen en heb je weer tig mogelijke oefeningen. De 5e bank spreidt de benen en sluit ze weer en je kunt oefeningen doen om binnen en buiten soieren te oefenen. dan de 6e bank die beweegt de schouders op en neer en hier kan dmv oefeningen de rugspieren en borstspieren rekken of los laten maken (is voor mij belangrijk omdat het cmv virus daar zit en heel veel stijfheid en pijn veroorzaakt). De laatste bank kan je soort roeibeweging maken maar veel mensen (en pfeifferlijers) gaan gewoon liggen omdat die het lymfesysteem stimuleren door zacht geschudt, kan je gelijk bijkomen.

Iedere bank neemt 8 minuten in beslag en daar zit hem de truc, 8 minuten sit ups lukt de meeste mensen niet, sowieso 8 minuten dezelfde beweging/oefening niet zo, en door die lange herhaling oefent het echt.

Ik denk wel dat een geoefend sporter er niet direct wat aan heeft.

Ik heb ze voor het eerst gezien toen ik nog veel sportte en dacht: wat heb je daar nou aan?! Ik dacht wel iets hoor want een fysiotherapeut doet ook zo oefeningen met je als je revalideerd, in de verpleging vaak genoeg benen en armen van mensen moeten bewegen.

Ik had de eerste keren echt spierpijn en nu ik de oefeningen opvoer nog wel. In elk geval altijd een heerlijk gevoel, zoals vroeger, als je gesport hebt! Spieren lekker los en niet zwetend en buiten adem. Ik val zelfs nog af ook!!

Het heeft slenderen en je hebt salons voor alleen vrouwen maar ook gemengde (uren), vaak zit er ook een soort toestellenruimte bij waar je zelf de aparaten in beweging moet brengen. Dat heeft iets weg van fitness maar dan niet al die gewichten en reuze apparaten, eigen kracht en lichaam. Bij ons trainde iemand voor e.e.a megawandeling in de bergen met een stuk klimmen. Ik hoop ooit zover te komen dat ik daar ook aan de gang kan ;) Mijne heet fit4lady en die hebben verschillende sportscholen over Nederland.

heel verhaal maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Lamme harrie

Heb dit gehad 2,5 week nadat pfeiffer was geconstateerd (3mnd geleden) hefitge jeuk en (soms grote) rode vlekken!

agroen

Marit bedankt. Ik ga er is naar informeren, kijken of het was is voor me. Maar ik probeer nu nog even gewoon een tijdje wat meer te bewegen, misschien gaat het vanzelf over. Maar bedankt voor je uitleg, het was vrij duidelijk hoor!
:-*