Vatbaarheid voor CMV

Gestart door Clooney, 11 december, 2007, 16:43:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Clooney

Hallo, weet er iemand of je vatbaarder bent voor CMV als je Pfeiffer hebt gehad. Iemand uit mijn vriendenkring heeft CMV... Hoe kun je uitmaken of de ongemakken die je hebt (zoals regelmatige keelpijn, vermoeidheid, minder weerstand voor allerlei virussen zoals griep enz,...) nog voortkomen van de nasleep van pfeiffer of van een CMV besmetting. Of ben je terug zo ziek als van pfeiffer of is dit gewoon nog erger? Groetjes

Elise

Dat is wel lastig te zeggen denk ik! Ik heb ook CMV gehad, maar dat wist ik toen niet (dit kreeg ik later pas te horen). Naar mijn idee had ik gewoon weer Pfeiffer, maar ik denk dat er ook mensen zijn die het anders hebben ervaren.

hansbar

Hoi Clooney,

Ik heb zelf sinds augustus CMV en Pfeiffer. Bij mij schijnt een " oude" pfeiffer weer actief te zijn door CMV. Naar ik me heb laten vertellen blijft CMV altijd aanwezig en steekt de kop weer op bij verminderde weerstand.

Vele internisten/artsen vele verschillende antwoorden. Om moe van te worden. Denk helaas alles maar zelf aan den lijve ondervinden.

Ik ga volgende week weer naar de internist. Mocht ik nieuwe wijsheden horen dan laat ik het weten.

Groetjes,
Barbara

Marit

Ze zeggen van wel, en je hoort ook vaak dat mensen met het 1 het ander ook krijgen. Is bij mij ook gebeurd...

Ook kan CMV vaker de kop op steken maar je hoeft er niet iedere keer weer zo ziek van te zijn.

Dat is ook wat me opvalt aan de verhalen hier maar ook wat de dokter mij heeft gezegd (een van de weinige dingen waar de verschillende dokters hetzelfde over zeiden ;) )
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Clooney

Waakzaam blijven lijkt dus de boodschap.  :) Volgens de dokter zijn de 'kwaaltjes' die ik het ganse jaar door heb, niet te wijten aan pfeiffer, maar door het feit dat ik het gehad heb en dus minder weerstand heb...   ??? Vervelend gewoon.

Barbara, laat je nog eens weten welk nieuws je gekregen hebt? Succes alvast!

hansbar

Hoi Clooney,

Zou je nog op de hoogte houden. Heb t vervelende nieuws eerst even laten bezinken, dus een verlaat antwoord.

Heb weer nieuwe echo, foto en bloedonderzoek gehad. Organen nog steeds ontstoken virussen nog steeds aanwezig. Heb er zelfs 3. Soort ME. Bloed is nu ook naar virologen in AMC, die vonden mijn bloed zo interessant dat ze zich er ook over willen buigen. Dat hoor ik dan weer in januari.

Het is niet anders allemaal. Eens gaat het over...

Een gezond 2008 voor een ieder.

Groetjes
Barbara

Clooney

Hey Barbara,

Wat vervelend voor je die slechte bloedresulataten. Hopelijk kunnen de virologen je verder helpen. Je voelt je wellicht ziek.
Ik krijg zo de indruk dat de artsen zelf niet altijd goed weten hoe ze ons verder kunnen helpen. Zelf heb ik terug een bloedafname gehad deze week. Gisteren de uitslag gehad. Negatief voor CMV, maar positief voor testen op IgG en IgM. Ze kunnen niet uitmaken of dit van de vorige keer is dat ik pfeiffer had of dat het een nieuwe is die aan het opkomen is. Levertesten waren ok en ontstekingscellen waren nu niet toegenomen. Dus waarschijnlijk de oude infectie die nog van zich laat weten. Steeds hetzelfde liedje h?: niet ongerust maken, geduld hebben....

Ik wens je nog veel beterschap en sterkte toe!
Groetjes

hansbar

Hoi Clooney,

Dank voor je interesse. Sinds laatste bericht alweer 2 antibiotica kuren verder.... Bij mij schijnt virus extra de kop op te steken na blaasontsteking. Aangezien ik nooit zo snel voor mezelf bij de huisarts zit, kom ik vaak bij huisartsenpost terecht. Sukkel die ik ben stel ik uit tot niet meer gaat en is dat meestal met kerst, 's avonds of in het weekend. Woehaa. Daar krijg je dr die je niet kent dus schrijft een minimale kuur voor. Werkt niet bij mij en schiet door naar nieren waardoor ik verder van huis ben (of terug bij af.. ook soort huis). Vandaag voor t eerst weer beetje ademhalen zonder pijn. Heb het helemaal gehad. misschien wel vooral met mezelf. Als ik mijn kinderen belangrijk vind, moet ik mijzelf niet tekort doen en eerder aan de bel trekken.

Besef me nu dat dit meer brief aan mijzelf dan aan jou is. Ach misschien heeft een ander er ook iets aan, en anders is het goed voor mijzelf.

Hoop voor een ieder op een gezond (verstand) 2008.

Dank voor t lezen en groetjes,
Barbara



Hoe vergaat het jou verder???


Clooney

Ik ken dat fenomeen, altijd uitstellen om naar een dokter te gaan. Je denkt wat vanzelf komt zal wel weer vanzelf over gaan, maar neen.... het is nooit zo, helaas  :D  Misschien jezelf eens verplichten toch op tijd te gaan... Artsen van wacht kun je niks kwalijk nemen hoor. Die mensen nemen geen risico's want ze kennen de pati?nten niet.
Met mij iets beter. Sinusitis gehad, maar na een week medicatie nog niet helemaal in orde. Afwachten hoe het verder evolueert.
Groetjes

Peetje

Ik heb 2 dagen met een longontsteking rondgelopen, voordat ik op zaterdag de huisartsenpost belde, dus dat uitstellen komt me erg bekend voor. :P Toch leert Pfeiffer je wel om sneller aan de bel te trekken.
Dingen opschrijven helpt. Is het niet om dingen zelf duidelijker te zien, dan is het wel om het even af te kunnen reageren, iets wat ook weer helpt om dingen te verwerken.

mibo

hoi!
Welke "kwaaltjes" waren dit als ik vragen mag?
Want mijn vriendin heeft ook een zeer lage weerstand, en zij heeft ook pfeiffer gehad.
En zij heeft nu ook allerlei kwaaltjes.

groetjes!

Citaat van: Clooney op 18 december, 2007, 11:04:01
Waakzaam blijven lijkt dus de boodschap.  :) Volgens de dokter zijn de 'kwaaltjes' die ik het ganse jaar door heb, niet te wijten aan pfeiffer, maar door het feit dat ik het gehad heb en dus minder weerstand heb...   ??? Vervelend gewoon.

Barbara, laat je nog eens weten welk nieuws je gekregen hebt? Succes alvast!
!..Laat jeh nooit moE maKen..!!